Ik stel dan ook niet dat de grenzen onbeperkt geopend moeten blijven. Ik beweer dan ook niet dat we die figuren toe moeten laten, in dit topic gaat het erover of zij uberhaupt hierheen willen.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Seen that, been there.
Jij "hoopt". En als daqt toch niet zo blijkt te zijn en we ineens weer met een import/immigratie aantal zitten van 30.000+, zijn het de linksen die dan wederom voor een algemeen pardon pleiten ofwel die nieuwe marokkanen de hand boven het hoofd houden.
Zo gaat het keer op keer, terwijl ze ook bij al die keer-op-keren dezelfde uitspraken vooraf deden.
Links wordt je gewoon moedeloos van. Ondertussen steken we met de benen het land uit en iedereen zit te dicht op elkaar te hijgen. Tevens groeit de werkloosheid waar de werkenden voor op kunnen draaien.
Links bekijkt dat helaas anders. Die gaan telkens uit van "verwachtingen". Het bekende kip en leeuwenhokverhaal. Stom doorgaan met opgedrongen toekomstperspectieven.
*zucht*
Er is zoveel dat ik van jou kan leren.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Precies, en daar zit het verschil. Ik ontken het niet en geef het ruiterlijk toe.
Jij daarentegen zit als een klein kind te jammeren en overdreven eenzijdig te wijzen.
Dan nu de vraag over intelligentie waar jullie linksen zo graag mee smijten. Waar zal hem dat in zitten denk je?
Even ter aanvulling... Dat zijn er niet zoveel hoor. Dan moeten de beide ouders in Nederland geboren zijn, dus dan hebben we het over de derde generatie.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:32 schreef ThaMadEd het volgende:
waarbij bij de autochtonen ongetwijfeld ook nog Nederlanders van Marokkaanse afkomst zijn meegerekend)
Of zijn we erg verwend geraakt omdat we dagelijks voorbeelden zien van andere groepen die het kennelijk wel kunnen?quote:Even ter aanvulling... Dat zijn er niet zoveel hoor. Dan moeten de beide ouders in Nederland geboren zijn, dus dan hebben we het over de derde generatie. Gek eigenlijk hè... We hebben het vaak nog maar over de tweede en derde generatie. Vroeger gingen er "eeuwen" overheen om veel kleinere groepen mensen volledig in de samenleving op te nemen. Nu draait de wereld tegenwoordig een stuk sneller, zo lijkt het, maar soms zijn we wel erg ongeduldig. We willen alles nu meteen en precies zoals we het ons voorstellen. We zijn erg verwend geraakt, denk ik.
Ten eerste, dat pardon gold voor asielzoekers. Marokkanen zijn geen asielzoekers. Ten tweede heb ik al cijfers laten zien van de immigratie. Ten derde betrof het lageropgeleiden en geen universitair geschoolde immigranten.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:34 schreef Matteüs het volgende:
Seen that, been there.
Jij "hoopt". En als daqt toch niet zo blijkt te zijn en we ineens weer met een import/immigratie aantal zitten van 30.000+, zijn het de linksen die dan wederom voor een algemeen pardon pleiten ofwel die nieuwe marokkanen de hand boven het hoofd houden.
Oja? Welke?quote:Op donderdag 19 november 2009 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
...of cijfers gewoon uit hun duim zitten te zuigen (zoals Matteus).
Nog afgezien daarvan, ik ken GEEN ENKELE persoon van de 3e generatie.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:37 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Even ter aanvulling... Dat zijn er niet zoveel hoor. Dan moeten de beide ouders in Nederland geboren zijn, dus dan hebben we het over de derde generatie.
Gek eigenlijk hè... We hebben het vaak nog maar over de eerste en tweede en soms over de tweede en derde generatie. Vroeger gingen er "eeuwen" overheen om veel kleinere groepen mensen volledig in de samenleving op te nemen. Nu draait de wereld tegenwoordig een stuk sneller, zo lijkt het, maar soms zijn we wel erg ongeduldig. We willen alles nu meteen en precies zoals we het ons voorstellen. We zijn erg verwend geraakt, denk ik.
Goed, we wachten maar af dan.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat de grenzen onbeperkt geopend moeten blijven. Ik beweer dan ook niet dat we die figuren toe moeten laten, in dit topic gaat het erover of zij uberhaupt hierheen willen.
Ik wel. Kinderen van vrienden bijvoorbeeld... Maar die zijn allemaal nog < 10 jaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog afgezien daarvan, ik ken GEEN ENKELE persoon van de 3e generatie.
Al mijn vrienden zijn in de 20-30, die hebben nog geen kinderen, dus dat verklaart een hoop.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik wel. Kinderen van vrienden bijvoorbeeld... Maar die zijn allemaal nog < 10 jaar.
Mwah... Ik heb twee vrienden die vrij jong kinderen hebben gekregen.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al mijn vrienden zijn in de 20-30, die hebben nog geen kinderen, dus dat verklaart een hoop.
Ik pleit er niet voor om nieuwe immegranten binnen te halen danwel binnen te houden. De mening die ik keer op keer verkondig ten aanzien van allochtonen heeft betrekking op de figuren die hier zijn geboren en getogen.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:40 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Goed, we wachten maar af dan.
Jij vind mij voorbarig, ik leer van het verleden.
Kan je nu ook al voorspellen dat als ik gelijk blijk te krijgen, jij en je linkse medemens deze discussie niet willen oprakelen maar dan de nieuwe immigranten proberen binnen te houden onder het mom:"het is zo onmenselijk daaro".
Geloof je het zelf ?quote:Op donderdag 19 november 2009 15:56 schreef Desertstorm het volgende:
Toch typisch dat zodra het woord Marokkanen gebruikt word in de topic titel, er meteen weer een verhitte discussie begint over het wel of niet wegwerken van alle allochtonen uit Nederland. Terwijl het topic er in de eerste plaats bedoeld was om meningen te horen, over de Marokkaanse universiteiten die Nederlands gaan geven. En of de Marokkanen hier baat bij hebben qua handel met zakenlieden uit Nederland.
Helaas.. het loopt toch weer anders
Omdat het nieuws is, en volgens mij is dit nog altijd het NWS-forum.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:40 schreef qonmann het volgende:
[..]
Geloof je het zelf ?
Er wordend vast wel in meer landen Nederlands onderwezen op een Universiteit in het buitenland.
Waarom pik je uitgerekend eentje in Marokko uit ?
Groot Nieuws ja...omdat het over Marokko gaat, de enige reden om er een topic aan te wijden.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het nieuws is, en volgens mij is dit nog altijd het NWS-forum.
Misschien niet, maar iemand kiest ervoor om over dit nieuwsfeit een topic te openen. Prima, moet kunnen. We hoeven immers niet te reageren. Een enorme hoeveelheid topics sterft een stille dood omdat niemand het de moeite waard om erin te posten.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Groot Nieuws ja...omdat het over Marokko gaat, de enige reden om er een topic aan te wijden.
Als het in Ierland was gebeurd was er geen topic geopend, vandaan mijn opmerking.
Ja en een ander kiest ervoor om een discussie over Marokkanen aan te gaan. Jij hoeft daarop ook niet te reageren. Simpel zat immers.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien niet, maar iemand kiest ervoor om over dit nieuwsfeit een topic te openen. Prima, moet kunnen. We hoeven immers niet te reageren. Een enorme hoeveelheid topics sterft een stille dood omdat niemand het de moeite waard om erin te posten.
Klopt, maar ik klaag dan ook niet over het feit dat dit topic bestaatquote:Op donderdag 19 november 2009 18:51 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja en een ander kiest ervoor om een discussie over Marokkanen aan te gaan. Jij hoeft daarop ook niet te reageren. Simpel zat immers.
Klopt.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Groot Nieuws ja...omdat het over Marokko gaat, de enige reden om er een topic aan te wijden.
Als het in Ierland was gebeurd was er geen topic geopend, vandaan mijn opmerking.
Hoera! Hoera! Hoera!quote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
resume: we kunnen dus straks 3 hoogopgeleide marokkanen verwelkomen?
Misschien omdat ik ook eens een andere kijk wilde geven op Marokkaanse nieuwsberichten? En omdat het gewoon bij het laatste nieuws hoordequote:Op donderdag 19 november 2009 18:40 schreef qonmann het volgende:
[..]
Geloof je het zelf ?
Er wordend vast wel in meer landen Nederlands onderwezen op een Universiteit in het buitenland.
Waarom pik je uitgerekend eentje in Marokko uit ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |