Dat is geen argumentquote:
echt kamerhuur, eigenaar woont in belgië...quote:Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat is geen argument
Is het hospita? Of echt kamerhuur zonder dat de eigenaar ook in het pand woont?
je geeft 't antwoord al, ik ben daarvoor een te brave jongen...quote:Op woensdag 18 november 2009 22:18 schreef Dibble het volgende:
Zeg tegen die vader dat je zijn zoon betrapt hebt op drugsgebruik op het toilet op een zekere vrijdagavond. En dat zijn zoon bang is dat jij dat aan die pa vertelt omdat jij zo'n brave jongen bent, daarom ook de vijandigheid jegens jou omdat hij jou z.s.m. wel wil hebben daar. Win zo het verrtrouwen van de huisbaas en laat die andere gast eruit gekicked worden.
Twee vogels in 1 klap
quote:7.
Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen.
Vuur bestrijd je met vuur.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:19 schreef SamStar het volgende:
[..]
je geeft 't antwoord al, ik ben daarvoor een te brave jongen...
en dat betekend in 't simpele?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:20 schreef Zelva het volgende:
Proeftijd?
Streep dat maar door in je contract, mag niet.
Artikel 271.7, Burgerlijk Wetboek, Boek 7
[quote]7.
Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen.
Dat betekent heel simpel dat je die bepaling in je contract mag doorstrepen en 'vrolijk verder kan leven'.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:22 schreef SamStar het volgende:
[..]
en dat betekend in 't simpele?
is mijn gehele contract ongeldig, of heb ik een poot om op te staan?
Dus, ik kan hiervoor rechtsbijstand voor inschakelen, en dan kan die kerel dus weggaan, en ik lekker hier blijven zitten...?quote:Op woensdag 18 november 2009 22:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat betekent heel simpel dat je die bepaling in je contract mag doorstrepen en 'vrolijk verder kan leven'.
Nou ja, of je er lekker kunt blijven zitten is natuurlijk maar de vraag. De sfeer zal er niet beter op worden, maar je hoeft niet weg als je dat niet wilt. Er is voor hem geen enkele geldige reden om je eruit te zetten. Hij zal je dus moeten uitkopen en als je dat niet wilt, heeft meneer gewoon pech.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:25 schreef SamStar het volgende:
[..]
Dus, ik kan hiervoor rechtsbijstand voor inschakelen, en dan kan die kerel dus weggaan, en ik lekker hier blijven zitten...?
hij heeft zelf gezegd dat als ik niet ga, dat hij wel gaat....quote:Op woensdag 18 november 2009 22:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou ja, of je er lekker kunt blijven zitten is natuurlijk maar de vraag. De sfeer zal er niet beter op worden, maar je hoeft niet weg als je dat niet wilt. Er is voor hem geen enkele geldige reden om je eruit te zetten. Hij zal je dus moeten uitkopen en als je dat niet wilt, heeft meneer gewoon pech.
Ik weet niet of je direct rechtsbijstand in moet schakelen. Laat de verhuurder gewoon weten dat de proeftijd onrechtmatig is (dat mag namelijk alleen als de eigenaar zelf ook in dat huis woont).quote:Op woensdag 18 november 2009 22:25 schreef SamStar het volgende:
[..]
Dus, ik kan hiervoor rechtsbijstand voor inschakelen, en dan kan die kerel dus weggaan, en ik lekker hier blijven zitten...?
De eigenaar is niet zo interessant... Waar staat het huis? In Nederland, of in Belgie? Als dit Nederland is, dan is een "proeftijd" helemaal niet mogelijk, 't is geen baan maar een huurwoning!quote:Op woensdag 18 november 2009 22:18 schreef SamStar het volgende:
[..]
echt kamerhuur, eigenaar woont in belgië...
Ik zou eens bellen met het Juridisch Loketquote:De opzegging door de verhuurder moet op straffe van nietigheid de gronden vermelden die tot de opzegging hebben geleid. Een opzegging door de verhuurder op andere dan de in artikel 274 lid 1 genoemde gronden, is nietig. De huurder moet bij de opzegging worden gevraagd binnen zes weken aan de verhuurder mede te delen of hij al dan niet toestemt in beëindiging van de overeenkomst.
EDIT: en de opzegtermijn is ook minimaal 3 maanden.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:57 schreef nietafteleiden het volgende:
Burgerlijk Wetboek 7, Artikel 271, lid 4:
[..]
Ik zou eens bellen met het Juridisch Loket
Jawel, want als de eigenaar ook in het huis woont is het hospita verhuur en dat ken wel degelijk een proeftijd. Daarom vraag admiraal_anaal er ook naar.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De eigenaar is niet zo interessant... Waar staat het huis? In Nederland, of in Belgie? Als dit Nederland is, dan is een "proeftijd" helemaal niet mogelijk, 't is geen baan maar een huurwoning!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |