abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2009 @ 22:13:47 #1
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74833716
Het zit alsvolgt:

- Ik heb een kamer gehuurd in een huis dat te koop staat.
- Ik heb er een kamer gehuurd van 30m2, en daar betaal ik een x bedrag per maand voor.
- De eigenaar van het huis is de vader van 2 huisgenoten van mij (die ook een contract getekend hebben (zoals ik dat ook gedaan heb)
- In het contract staat dat er een proeftermijn is van 3 maanden.
- ik woon er nu 2 weken

Nu is de situatie zo:
- De oudste broer, heeft een probleem met mij: zijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. er is geen enkele aanleiding geweest waarin ik het vertrouwen heb geschaad, ik heb hem zelfs amper gesproken (aangezien ik vaak weg ben op t werk of naar vrienden, en wanneer ik thuis zit zit ik gewoon rustig op mijn kamer tv te kijken.

Nu zegt de huisbaas (lees: de vader van degene die een probleem met mij heeft) Dat mijn huurcontract opgezegt gaat worden omdat ik toch nog in mijn proeftijd zit.

Nu is mijn vraag: kan hij dit maken? ik heb geen enkele huisregel overtreden, ik ben rustig en netjes. maar hij geeft als argument "ik hoef geen rede op te geven op de huur op te zeggen in de proeftijd" en hij kiest uiteraard voor zijn zoon.

-ik overtreed geen huisregels, wel taal regels...
- ik weet dat ik geen goed samenhangend verhaal maak, maar als er vragen zijn vraag ze
Hoofdpijn is het gevolg van het overmatig alcohol gebruik!
het heeft dan ook niets te maken met de zin in sex.....
  woensdag 18 november 2009 @ 22:14:52 #2
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_74833758
Jaa,, want het is van hem
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:16:56 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74833848
Ja, proeftijd + geen opgaaf van reden kan gewoon.
- ik weet dat ik geen goed samenhangend verhaal maak, maar als er vragen zijn vraag ze
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74833861
Het is niet voor niets, proeftijd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74833884
De proef is dus niet bevallen. Waarom maakt eigenlijk niet uit lijkt mij.
pi_74833886
google.. rechten van huurder.. enter..
pi_74833900
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:14 schreef Lonker het volgende:
Jaa,, want het is van hem
Dat is geen argument

Is het hospita? Of echt kamerhuur zonder dat de eigenaar ook in het pand woont?
pi_74833927
Zeg tegen die vader dat je zijn zoon betrapt hebt op drugsgebruik (lees:naald) op het toilet op een zekere vrijdagavond. En dat zijn zoon bang is dat jij dat aan die pa vertelt omdat jij zo'n brave jongen bent, daarom ook de vijandigheid jegens jou omdat hij jou z.s.m. weg wil hebben daar. Win zo het verrtrouwen van de huisbaas en laat die andere gast eruit gekicked worden.

Twee vogels in 1 klap
*Hosselcopter*
  woensdag 18 november 2009 @ 22:18:58 #9
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74833934
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat is geen argument

Is het hospita? Of echt kamerhuur zonder dat de eigenaar ook in het pand woont?
echt kamerhuur, eigenaar woont in belgië...
  woensdag 18 november 2009 @ 22:19:43 #10
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74833976
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:18 schreef Dibble het volgende:
Zeg tegen die vader dat je zijn zoon betrapt hebt op drugsgebruik op het toilet op een zekere vrijdagavond. En dat zijn zoon bang is dat jij dat aan die pa vertelt omdat jij zo'n brave jongen bent, daarom ook de vijandigheid jegens jou omdat hij jou z.s.m. wel wil hebben daar. Win zo het verrtrouwen van de huisbaas en laat die andere gast eruit gekicked worden.

Twee vogels in 1 klap
je geeft 't antwoord al, ik ben daarvoor een te brave jongen...
  woensdag 18 november 2009 @ 22:20:42 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74834018
Proeftijd?

Streep dat maar door in je contract, mag niet.

Artikel 271.7, Burgerlijk Wetboek, Boek 7
quote:
7.
Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:21:03 #12
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_74834028
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:19 schreef SamStar het volgende:

[..]

je geeft 't antwoord al, ik ben daarvoor een te brave jongen...
Vuur bestrijd je met vuur.
*Hosselcopter*
  woensdag 18 november 2009 @ 22:22:10 #13
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74834082
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:20 schreef Zelva het volgende:
Proeftijd?

Streep dat maar door in je contract, mag niet.

Artikel 271.7, Burgerlijk Wetboek, Boek 7

[quote]7.
Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen.
en dat betekend in 't simpele?
is mijn gehele contract ongeldig, of heb ik een poot om op te staan?
  woensdag 18 november 2009 @ 22:23:39 #14
39333 Zelva
pi_74834147
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:22 schreef SamStar het volgende:

[..]

en dat betekend in 't simpele?
is mijn gehele contract ongeldig, of heb ik een poot om op te staan?
Dat betekent heel simpel dat je die bepaling in je contract mag doorstrepen en 'vrolijk verder kan leven'.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:25:37 #15
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74834236
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat betekent heel simpel dat je die bepaling in je contract mag doorstrepen en 'vrolijk verder kan leven'.
Dus, ik kan hiervoor rechtsbijstand voor inschakelen, en dan kan die kerel dus weggaan, en ik lekker hier blijven zitten...?
pi_74834250
Mja altijd leuk en fijn dat de wet aan jou kant staat.

maar als je daar dan zit met iemand die je het huis uit wil hebben kan dat toch aardig klote zijn ik zou een regeling treffen dat je kan blijven tot je wat anders gevonden hebt oid.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:27:16 #17
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_74834315
Daarom ook mijn manier proberen. Kapotbreken die lui.
*Hosselcopter*
  woensdag 18 november 2009 @ 22:27:57 #18
39333 Zelva
pi_74834347
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:25 schreef SamStar het volgende:

[..]

Dus, ik kan hiervoor rechtsbijstand voor inschakelen, en dan kan die kerel dus weggaan, en ik lekker hier blijven zitten...?
Nou ja, of je er lekker kunt blijven zitten is natuurlijk maar de vraag. De sfeer zal er niet beter op worden, maar je hoeft niet weg als je dat niet wilt. Er is voor hem geen enkele geldige reden om je eruit te zetten. Hij zal je dus moeten uitkopen en als je dat niet wilt, heeft meneer gewoon pech.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:29:38 #19
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_74834435
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou ja, of je er lekker kunt blijven zitten is natuurlijk maar de vraag. De sfeer zal er niet beter op worden, maar je hoeft niet weg als je dat niet wilt. Er is voor hem geen enkele geldige reden om je eruit te zetten. Hij zal je dus moeten uitkopen en als je dat niet wilt, heeft meneer gewoon pech.
hij heeft zelf gezegd dat als ik niet ga, dat hij wel gaat....

dus dat zal wel mee vallen...
  woensdag 18 november 2009 @ 22:30:14 #20
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_74834452
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:25 schreef SamStar het volgende:

[..]

Ik weet niet of je direct rechtsbijstand in moet schakelen. Laat de verhuurder gewoon weten dat de proeftijd onrechtmatig is (dat mag namelijk alleen als de eigenaar zelf ook in dat huis woont).
Zodra hij doorheeft dat jij je rechten kent is het maar de vraag of hij het opzeggen door wil zetten.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:30:45 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74834471
Met de paar gegevens die je in de OP geeft zou ik zeggen dat je in je recht staat. Geen hospitaverhuur, maar gewone huur, dus is zoiets als een 'proeftijd' niet geldig.

Maar 'in je recht staan' is niet altijd hetzelfde als 'in jouw belang zijn'. Een huisbaas tegen je hebben is nooit fijn, maar dat valt vaak nog wel te winnen. Maar je huisbaas én je huisgenoten tegen je hebben....bereid je dan maar voor op een kuttijd.

Ik zou iets anders zoeken. Je kunt nog wel proberen je tegen een zacht prijsje te laten uitkopen, zodat je in ieder geval je verhuiskosten eruit hebt. Dat valt wellicht te regelen met die kerel, als die een beetje redelijk en verstandig is.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:51:31 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74835329
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:18 schreef SamStar het volgende:

[..]

echt kamerhuur, eigenaar woont in belgië...
De eigenaar is niet zo interessant... Waar staat het huis? In Nederland, of in Belgie? Als dit Nederland is, dan is een "proeftijd" helemaal niet mogelijk, 't is geen baan maar een huurwoning!
censuur :O
pi_74835554
Burgerlijk Wetboek 7, Artikel 271, lid 4:
quote:
De opzegging door de verhuurder moet op straffe van nietigheid de gronden vermelden die tot de opzegging hebben geleid. Een opzegging door de verhuurder op andere dan de in artikel 274 lid 1 genoemde gronden, is nietig. De huurder moet bij de opzegging worden gevraagd binnen zes weken aan de verhuurder mede te delen of hij al dan niet toestemt in beëindiging van de overeenkomst.
Ik zou eens bellen met het Juridisch Loket
pi_74835586
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:57 schreef nietafteleiden het volgende:
Burgerlijk Wetboek 7, Artikel 271, lid 4:
[..]

Ik zou eens bellen met het Juridisch Loket
EDIT: en de opzegtermijn is ook minimaal 3 maanden.
pi_74835746
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De eigenaar is niet zo interessant... Waar staat het huis? In Nederland, of in Belgie? Als dit Nederland is, dan is een "proeftijd" helemaal niet mogelijk, 't is geen baan maar een huurwoning!
Jawel, want als de eigenaar ook in het huis woont is het hospita verhuur en dat ken wel degelijk een proeftijd. Daarom vraag admiraal_anaal er ook naar.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_74851457
Ik zou gewoon even aangeven wat jouw rechten zijn. Dus dat je er mag blijven wonen als je wilt. (proefperiode uit contract is ongeldig). Willen ze dan toch de huur opzeggen zal de huisbaas zich aan de regels moeten houden en dan krijgt hij je er waarschijnlijk niet uit vanwege huurbescherming.

Daarna moet je kijken wat je wil. Wil je in een huis wonen waar zowel je huisgenoten als je huisbaas eigenlijk willen dat je verhuisd? Persoonlijk zou ik dan weg willen.

Je zou dan kunnen voorstellen dat je huisbaas voor vervangende woonruimte zorgt of je spreekt een bepaalde periode af waarin je zelf iets anders zoekt maar dan zou ik wel een onkosten vergoeding vragen. (ik neem aan dat je kosten voor deze kosten hebt gemaakt die je kwijt bent zoals verf en verhuiskosten en verhuizen naar en stofferen van de nieuwe kamer kost ook geld). Of je spreekt gewoon af dat je probeerd om iets anders te vinden maar niet weet op welke termijn dat gaat lukken (dus zonder een datum af te spreken)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74853992
www.woonbond.nl
Daar staat ook wel informatie.

Verder zou ik zeggen. Zoek een andere woning en vraag of je daar (nieuw contract een paar maanden over mag doen) en kijk of je een verhuis vergoeding kan krijgen.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:44:56 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74855187
Zie de posts boven mij, je kan er dus blijven zitten.
Maar toch ben ik benieuwd hoe dit afloopt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')