Ach ja, alfa's...quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
universitaire talenstudie --> docent middelbare school
Je doet wel alsof het iets ergs is maar mij lijkt het ook erg leuk om op de middelbare school les te geven. Het geeft me voldoening mensen een taal te leren. Het is ook nuttig, vind ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
universitaire talenstudie --> docent middelbare school
J.R.R. Tolkienquote:Op woensdag 18 november 2009 18:30 schreef Hetiszover het volgende:
Ik ken niet 1 hoogleraar Engels uit de geschiedenis. Filosofen daarentegen...
Jij doet vast geen universitaire studie he. Miep dan niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef Bravebart het volgende:
Whehe, hoogleraarZodat je op enorm hoog niveau kan vertalen?
En waarom moet je daar in hemelsnaam hoogleraar voor zijn?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef noregret het volgende:
[..]
Je doet wel alsof het iets ergs is maar mij lijkt het ook erg leuk om op de middelbare school les te geven. Het geeft me voldoening mensen een taal te leren. Het is ook nuttig, vind ik.
Maargoed. Filosofie dus. Die filosofen uit de geschiedenis hadden allemaal een baan ernaast. Chomsky is linguist. Bacon was wetenschapper etc.
Ik zie er gewoon het nut niet van inquote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef noregret het volgende:
[..]
Jij doet vast geen universitaire studie he. Miep dan niet.
Omdat je als hoogleraar ook nog onderzoek doet naar linguistische verschijnselen. Maar eigenlijk wil ik eerst een paar jaar lesgeven op de middelbare school omdat je naast doceren op de universiteit onderzoek moet doen en ik eerst een lui(er) leventje wil. Maar dat is niet relevant voor dit topic. Als je meer wil weten PM je maar.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En waarom moet je daar in hemelsnaam hoogleraar voor zijn?
Dat kan maar als jij denkt dat een hoogleraar alleen vertaalt heb je duidelijk een slecht beeld van deze functie.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie er gewoon het nut niet van in
Een luierleventje bedoel je. Oftewel: aan de kinderen en fulltime moeder worden, zodat heel die universitaire achtergrond ineens exactly diddly-squat wordt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:37 schreef noregret het volgende:
...en ik eerst een lui(er) leventje wil.
Nuttige posts bijdragen op Fok. Bij voorkeur hier in KLB.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:38 schreef noregret het volgende:
maar filosofie dus. Wat kan je met alleen een studie filosofie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
Ik weet niet hoe het in de taalwetenschap is maar in de natuurwetenschap kun je een verdere wetenschappelijke carrière wel vergeten als je er en paar jaar tussenuit bent geweest. Sowieso nu al weten dat je hoogleraar wil wordenquote:Op woensdag 18 november 2009 18:37 schreef noregret het volgende:
[..]
Omdat je als hoogleraar ook nog onderzoek doet naar linguistische verschijnselen. Maar eigenlijk wil ik eerst een paar jaar lesgeven op de middelbare school omdat je naast doceren op de universiteit onderzoek moet doen en ik eerst een lui(er) leventje wil. Maar dat is niet relevant voor dit topic. Als je meer wil weten PM je maar.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dopy14 het volgende:
Mijn oom heeft filosofie en psychologie gestudeerd. En jezus wat kan je interessante gesprekken met die man voeren. Hij is veruit de slimste, meest wijze persoon in mijn leven.Met psychologie kan je tenminste nog psycholoog worden en geld vragen van labiele huisvrouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over huisvrouw worden:
1. Ik zie mezelf niet trouwen de komende jaren, maar ik wil wel van mijn jonge jaren genieten en dus niet fulltime aan het werk.
2. Kinderen wil ik al helemaal niet, leuk om op te passen, maar niet zelf. Bovendien wordt mijn volgende partner misschien wel een vrouw en dan wordt het nog veel lastiger.The world became a word.
Maar je bent wél een grote meerderheid van de mensen toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef noregret het volgende:
Ik krijg op mijn studie het verplichte vak Wetenschapsfilosofie. Om logisch te leren denken heb ik dus niet een 3 á 4 jarige opleiding nodig..(Het is trouwens wel echt een saai kutvak).
Ik wil liever op de middelbare school lesgeven dan hoogleraar worden, maar ik wist wel dat daar over gezeurd zou worden hier, haha.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:45 schreef Jakie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de taalwetenschap is maar in de natuurwetenschap kun je een verdere wetenschappelijke carrière wel vergeten als je er en paar jaar tussenuit bent geweest. Sowieso nu al weten dat je hoogleraar wil worden![]()
Even OT: filosofie is best nuttig naar mijn idee maar alleen als je daarnaast ook nog een ander werkgebied hebt waar je dat op los kunt laten.
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar je bent wél een grote meerderheid van de mensen toch?
Of had ik het écht helemaal bij het verkeerde eind?
Je bent biseksueel?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:45 schreef noregret het volgende:
[..]
Met psychologie kan je tenminste nog psycholoog worden en geld vragen van labiele huisvrouwen.
Over huisvrouw worden:
1. Ik zie mezelf niet trouwen de komende jaren, maar ik wil wel van mijn jonge jaren genieten en dus niet fulltime aan het werk.
2. Kinderen wil ik al helemaal niet, leuk om op te passen, maar niet zelf. Bovendien wordt mijn volgende partner misschien wel een vrouw en dan wordt het nog veel lastiger.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:47 schreef noregret het volgende:
Ik wil pas hoogleraar worden als ik tegen de 35 loop ofzo. Mijn vader en opa zijn hoogleraar, vandaar.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dopy14 het volgende:
Hij is veruit de slimste, meest wijze persoon in mijn leven.
Mwah, het lijkt mij praktisch voordeliger als hij dat stuk beton op gaat tillen dmv een hijskraan, en niet wacht tot het verteert..quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef noregret het volgende:
[..]
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houdenquote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef noregret het volgende:
[..]
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?
Sociale vormingquote:Op woensdag 18 november 2009 18:49 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Is het belangrijkste van een studie wat je er daarna mee gaat doen, of het gegeven jezelf op dit moment te verrijken, jezelf op dit moment te vormen en een eigen opinie en identiteit te vormen? Als je alleen een studie volgt omdat je een baan wilt heb je een lege studietijd en mis je door je focus op de arbeidsmarkt en haar continue veranderende vraag belangrijke maatschappelijke, sociale vorming.
Maar ze doet ook geen filosofie he!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houden
Voor een hoogleraarstelg vind ik dit een wat bekrompen mening als je het niet heel erg vindt
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houden
Voor een hoogleraarstelg vind ik dit een wat bekrompen mening als je het niet heel erg vindt
Ja, dus dan gooi je duizenden euro's weg om een hele studie te doen waar je geen baan mee kan vinden en dus nooit je schuld mee kan terugbetalen? Ga dan een cursus filosoferen bij het LOI doen en leer vak ofzo:Pquote:Op woensdag 18 november 2009 18:49 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Is het belangrijkste van een studie wat je er daarna mee gaat doen, of het gegeven jezelf op dit moment te verrijken, jezelf op dit moment te vormen en een eigen opinie en identiteit te vormen? Als je alleen een studie volgt omdat je een baan wilt heb je een lege studietijd en mis je door je focus op de arbeidsmarkt en haar continue veranderende vraag belangrijke maatschappelijke, sociale vorming.
Dat verschilt ook per studie/vakgebiedquote:Op woensdag 18 november 2009 18:51 schreef noregret het volgende:
[..]
De vandaar is meer dat ik weet wat de functie inhoudt;)
Nee, daar zijn weer anderen voor. Hij moet dat stuk A op plek B leggen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:52 schreef noregret het volgende:
[..]
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...
Wat voor een baanquote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Oké serieus, wat kán je ermee? Wat voor baan krijgt zo iemand?
Suuuuurequote:Ikzelf doe een universitaire talenstudie waarna ik hoogleraar ga worden.
Het is of: " maar je kan er meer kanten mee op (..) dan filosofie"quote:Mijn studie wordt door sommigen al als nutteloos gezien (Engels), maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus) dan filosofie.
Domme studentjes terug in hun stinkende kamertje trappen.quote:Want ja, dan ben je filosoof. En dan? Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo? Wat kan je ermee?
Ik weet het, maar het vakgebied delen we.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:54 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat verschilt ook per studie/vakgebied
Volgends mij ga je daarna weer iets doen wat je leuk vindt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Oké serieus, wat kán je ermee? Wat voor baan krijgt zo iemand? Ikzelf doe een universitaire talenstudie waarna ik hoogleraar ga worden. Mijn studie wordt door sommigen al als nutteloos gezien (Engels), maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus) dan filosofie. Want ja, dan ben je filosoof. En dan? Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo? Wat kan je ermee?
Studentes als TS zijn de beste reden alle studenten hun studie zelf te laten betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Een luierleventje bedoel je. Oftewel: aan de kinderen en fulltime moeder worden, zodat heel die universitaire achtergrond ineens exactly diddly-squat wordt.
#
Ad hominem.;)quote:Op woensdag 18 november 2009 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een baan
[..]
Suuuuure
[..]
Het is of: " maar je kan er meer kanten mee op (..) dan filosofie"
Of: " maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus). "
[..]
Domme studentjes terug in hun stinkende kamertje trappen.
Mijn filosofieleraar zei altijd: 'Als je zelfgeschreven filosofieboeken goed verkopen moet je je ernstig afvragen wat je verkeerd hebt gedaan.'quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo?
Dat mag ik sowieso wel hopen jaquote:Op woensdag 18 november 2009 18:52 schreef noregret het volgende:
[..]
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...
Soit ik héb filosofie gedaan, en kan niet zeggen dat ik geen carriere gemaakt heb, in tegendeel zelfsquote:Op woensdag 18 november 2009 19:01 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Mijn filosofieleraar zei altijd: 'Als je zelfgeschreven filosofieboeken goed verkopen moet je je ernstig afvragen wat je verkeerd hebt gedaan.'
Dit dekt de lading wel zo'n beetje om in te kunnen schatten hoe filosfen zelf denken over hun carrieperspectief
Wat heeft de studie dan voor nut, dan kan je beter een studie met mogelijkheden doen en in je vrije tijd bezighouden met filosofie, of 2 studies.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:01 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Mijn filosofieleraar zei altijd: 'Als je zelfgeschreven filosofieboeken goed verkopen moet je je ernstig afvragen wat je verkeerd hebt gedaan.'
Dit dekt de lading wel zo'n beetje om in te kunnen schatten hoe filosfen zelf denken over hun carrieperspectief
En kunt is nog netter.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een baan
[..]
Suuuuure
[..]
Het is of: " maar je kan er meer kanten mee op (..) dan filosofie"
Of: " maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus). "
[..]
Domme studentjes terug in hun stinkende kamertje trappen.
Jawel, want wat voor waardevols draagt jouw verbetering van mijn Nederlands bij aan dit topic?quote:
Nou, vertel maar?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit ik héb filosofie gedaan, en kan niet zeggen dat ik geen carriere gemaakt heb, in tegendeel zelfs
Vrees dat TS daar meer mee gaat werken dan met haar studiequote:
Die mensen zijn linguist en schrijven filosofische boeken. Die zijn niet alleen maar 'filosoof'. En hoezo is er geen carriereperspectief in het docentschap?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:05 schreef DuTank het volgende:
Veel mensen weten blijkbaar niet hoe belangrijk filosofie is. En nee, dat ga ik niet allemaal uitleggen...
Taalfilosofie, belangrijk.
LOLquote:Op woensdag 18 november 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat TS daar meer mee gaat werken dan met haar studie
Nou vertel over je carriere dan;)quote:Op woensdag 18 november 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat TS daar meer mee gaat werken dan met haar studie
Als jij als iemand die een taal doet je nu eens gaat verdiepen in natuurlijke en kunstmatige talen en hun toepassingen, hmmm?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:06 schreef noregret het volgende:
[..]
Die mensen zijn linguist en schrijven filosofische boeken. Die zijn niet alleen maar 'filosoof'. En hoezo is er geen carriereperspectief in het docentschap?
Je praat poep.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:06 schreef noregret het volgende:
[..]
Die mensen zijn linguist en schrijven filosofische boeken. Die zijn niet alleen maar 'filosoof'. En hoezo is er geen carriereperspectief in het docentschap?
Zie Chomsky.quote:
maar wat heeft dit te maken met de studie filosofie?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij als iemand die een taal doet je nu eens gaat verdiepen in natuurlijke en kunstmatige talen en hun toepassingen, hmmm?
Ja, want daar hoort het natuurlijk allemaal om te gaanquote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Oké serieus, wat kán je ermee? Wat voor baan krijgt zo iemand? Ikzelf doe een universitaire talenstudie waarna ik hoogleraar ga worden. Mijn studie wordt door sommigen al als nutteloos gezien (Engels), maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus) dan filosofie. Want ja, dan ben je filosoof. En dan? Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo? Wat kan je ermee?
Ja, dan kan je lekker over het leven beredeneren terwijl je hamburgers bakt. Het zal vast wel nuttig zijn, maar doe het dan als minor of cursus. Als hoofdvak heb je er niks aan.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, want daar hoort het natuurlijk allemaal om te gaanWat je ermee kan. Ja, zo'n studie filosofie zorgt dan wel dat je logisch leert nadenken, beredeneren, en de wereld en alle visies erop leert te begrijpen en te doorzien. Om zodoende te pogen je vergaarde kennis en wijsheid te delen in dienst van de medemens. Maar verrijking van je leven en verlichting van de ziel zijn natuurlijk volstrekt nutteloos. Nee, beter is het om een halfslachtige taalstudie te doen waarmee je de rest van je leven verzekert bent van een baantje als lerares Engels in havo 3. En dan klagen over andere studies. Goed zo, TS.
En nee, ik studeer geen filosofie.
Ik weet echt wel wat je met taalfilosofie allemaal kunt, aangezien dat de belangrijkste tak van filosofie is voor de AI en mijn filosofieleraar een taalfilosoof is en wat hij allemaal wel niet voor onderzoek heeft gedaan, word je bang van..quote:Op woensdag 18 november 2009 19:13 schreef noregret het volgende:
[..]
Zie Chomsky.
En ik heb geen verstand van geschiedenis? Ik doe een minor Amerikanistiek en heb veel keuzevakken geschiedenis gedaan. En een van mijn keuzevakken ging ook over verschillende soorten talen, waarbij het ook over kunstmatige talen ging. Zoek maar eens de studie Engels aan de UvA op.;) Vertalen? Ik doe geen HBO studie.
Opeens heb je het! Je wordt conducteur!quote:Op woensdag 18 november 2009 19:19 schreef noregret het volgende:
Ik vind leraren echt veel nuttiger dan een arrogant zakenmannetje die tonnen verdient met het uitbuiten van mensen ergens anders op de wereld. maargoed, jullie mogen erop neerkijken, zonder leraren zat jij echter nergens.
Jij denkt echt enorm beperktquote:Op woensdag 18 november 2009 19:18 schreef noregret het volgende:
[..]
Ja, dan kan je lekker over het leven beredeneren terwijl je hamburgers bakt. Het zal vast wel nuttig zijn, maar doe het dan als minor of cursus. Als hoofdvak heb je er niks aan.
En wat is er zo minderwaardig aan een lerares havo? Ik heb meer respect voor zo iemand dan voor een filosoof die nadenkt over of de zwarte Pieten dit jaar blauw moeten.
ZUCHT! die doet aan taalfilosofie. Dus die is linguist en houdt zich bezig met ONDERZOEK BINNEN DE LINGUISTIEK. Maar de studie filosofie gaat niet over linguistiek lijkt me. Het lijkt me dat hij filosofie alleen toepast.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik weet echt wel wat je met taalfilosofie allemaal kunt, aangezien dat de belangrijkste tak van filosofie is voor de AI en mijn filosofieleraar een taalfilosoof is en wat hij allemaal wel niet voor onderzoek heeft gedaan, word je bang van..
Je praat poep.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef noregret het volgende:
[..]
ZUCHT! die doet aan taalfilosofie. Dus die is linguist en houdt zich bezig met ONDERZOEK BINNEN DE LINGUISTIEK. Maar de studie filosofie gaat niet over linguistiek lijkt me. Het lijkt me dat hij filosofie alleen toepast.
Waar denk je dat men in de taalfilosofie mee bezig is?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:14 schreef noregret het volgende:
[..]
maar wat heeft dit te maken met de studie filosofie?
Ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Sociale vormingDat woord gebruik je wanneer je de gemeente verzoekt om jouw idee subsidie te verlenen, niet wanneer je een studie volgt.
Je gooit dus duizenden euro's weg als de arbeidsmarkt geen vraag naar je heeft maar je jezelf wel ontwikkeld hebt? Negeer je expres mijn punt of ben je achterlijk?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef noregret het volgende:
[..]
Ja, dus dan gooi je duizenden euro's weg om een hele studie te doen waar je geen baan mee kan vinden en dus nooit je schuld mee kan terugbetalen? Ga dan een cursus filosoferen bij het LOI doen en leer vak ofzo:P
God wat ben jij dom en vol vooroordelen, als jij een voorbeeld bent van wat voor een mensen leraar wordt dan ben ik blij dat ik geen kinderen heb die jij kan verpesten.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:19 schreef noregret het volgende:
Ik vind leraren echt veel nuttiger dan een arrogant zakenmannetje die tonnen verdient met het uitbuiten van mensen ergens anders op de wereld. maargoed, jullie mogen erop neerkijken, zonder leraren zat jij echter nergens.
Natuurlijk wel. Als filosoof kun je je toespitsen op een onderwerp of thema dat je interesseert, en daar boeken over schrijven of lezingen doen. Je licht laten schijnen op ethische, wetenschappelijke, sociale of maatschappelijke problemen. En daar op professionele wijze op afstand naar kunnen kijken. Een filosoof is hierin belangrijk, omdat die in staat is zich boven de dagelijkse gang van zaken te verheffen en objectief naar dingen te kijken. Dit gecombineerd met een hoop achtergrondkennis.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:18 schreef noregret het volgende:
[..]
Ja, dan kan je lekker over het leven beredeneren terwijl je hamburgers bakt. Het zal vast wel nuttig zijn, maar doe het dan als minor of cursus. Als hoofdvak heb je er niks aan.
En wat is er zo minderwaardig aan een lerares havo? Ik heb meer respect voor zo iemand dan voor een filosoof die nadenkt over of de zwarte Pieten dit jaar blauw moeten.
Ik gok het laatstequote:Op woensdag 18 november 2009 19:24 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het over hebt.
[..]
Je gooit dus duizenden euro's weg als de arbeidsmarkt geen vraag naar je heeft maar je jezelf wel ontwikkeld hebt? Negeer je expres mijn punt of ben je achterlijk?
Hee, JIJ was degene die huisvrouwtje wilde worden na haar studie.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef noregret het volgende:
[..]
Ja, dus dan gooi je duizenden euro's weg om een hele studie te doen waar je geen baan mee kan vinden en dus nooit je schuld mee kan terugbetalen? Ga dan een cursus filosoferen bij het LOI doen en leer vak ofzo:P
Lerares op hoge hakken dus.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:00 schreef noregret het volgende:
[..]
Ad hominem.;)
Ik studeer geen Nederlands.En daarbij is het niet zeker dat ik hoogleraar gá worden. Er is een kans dat ik dat ga doen. Echter verwachtte ik al reacties als 'middelbare schoolleraar
'. Daarom dus.
Filsoferen over zijn vakgebied, de linguistiek. En ik word geen huisvrouw sufkutjes;pquote:Op woensdag 18 november 2009 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat men in de taalfilosofie mee bezig is?
Maar jij bent een vrouw, dus het is bij voorbaat al uitgesloten dat jij logisch leert nadenken.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef noregret het volgende:
Ik krijg op mijn studie het verplichte vak Wetenschapsfilosofie. Om logisch te leren denken heb ik dus niet een 3 á 4 jarige opleiding nodig..(Het is trouwens wel echt een saai kutvak).
Nee je wordt hoogleraarquote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef noregret het volgende:
[..]
Filsoferen over zijn vakgebied, de linguistiek. En ik word geen huisvrouw sufkutjes;p
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:45 schreef noregret het volgende:
[..]
Filsoferen over zijn vakgebied, de linguistiek. En ik word geen huisvrouw sufkutjes;p
Ik ben ook gewoon blij als ik docent blijf hoor, het is gewoon een mogelijkheid.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Hoeveel kans maak je op de titel hoogleraar denk je?
Dan zou ik het lekker bij docent houdenquote:Op woensdag 18 november 2009 19:54 schreef noregret het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon blij als ik docent blijf hoor, het is gewoon een mogelijkheid.
Daar heb je vast 3 jaar lang essays over geschreven om nu bij de Burger King te werken?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe één huppelkutje meer emancipatie onderuit haalt dan 100.000 chauvinistische varkens.
Oke dan!quote:Op woensdag 18 november 2009 19:55 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dan zou ik het lekker bij docent houden
Zelfs al zou ik bij burgerking werken, dan nog werk ik, itt tot jouquote:Op woensdag 18 november 2009 19:55 schreef noregret het volgende:
[..]
Daar heb je vast 3 jaar lang essays over geschreven om nu bij de Burger King te werken?
Want ik werk niet?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik bij burgerking werken, dan nog werk ik, itt tot jou
Oh, je studeert in Leiden? Ik heb ook Wetenschapsfilosofie, wat een drama is dat vak zeg.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef noregret het volgende:
Amsterrrrdam:Dquote:Op woensdag 18 november 2009 20:00 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Oh, je studeert in Leiden? Ik heb ook Wetenschapsfilosofie, wat een drama is dat vak zeg.
Oh, ze geven dat daar ook? Dacht eigenlijk dat dat gewoon zo'n onzinnig vak was dat ze in Leiden hadden bedacht.quote:
Heeft niet gewoon elke (zichzelf respecterende) studie dat vak? Is gewoon een deel vorming.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:04 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Oh, ze geven dat daar ook? Dacht eigenlijk dat dat gewoon zo'n onzinnig vak was dat ze in Leiden hadden bedacht.
Je hebt wél carriere gemaakt?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit ik héb filosofie gedaan, en kan niet zeggen dat ik geen carriere gemaakt heb, in tegendeel zelfs
Jepquote:Op woensdag 18 november 2009 20:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt wél carriere gemaakt?
Hij rijdt een Audi. Dus hij heeft het gemaakt in het leven. Toch? Jij weet immers wat het is om succes te hebben en wat echt belangrijk is.quote:
Omdat er niet bepaalde banen zijn waarvan het erg voor de hand liggend is dat die later door filosofen vervuld zullen worden is de hele studie opeens waardeloos? Filosofie is baas, maar dat lijkt me moeilijk uit te leggen aan TS als je alles wat je tot nu toe zegt meent en dus écht intellectueel zo verschrikkelijk beperkt zou zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:18 schreef noregret het volgende:
[..]
Prima match, je weet in ieder geval hoe je op hun niveau moet communiceren!!!!11!!!einz1!!!quote:Op woensdag 18 november 2009 17:15 schreef noregret het volgende:
Simek is een baas, hou je kankerbek.
Zie Wittgenstein, Russel, Austin, Searle en Tarski. Filosofen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:22 schreef noregret het volgende:
[..]
ZUCHT! die doet aan taalfilosofie. Dus die is linguist en houdt zich bezig met ONDERZOEK BINNEN DE LINGUISTIEK. Maar de studie filosofie gaat niet over linguistiek lijkt me. Het lijkt me dat hij filosofie alleen toepast.
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:41 schreef Batsnek het volgende:
Een veredelde tolk die komt vertellen dat ze de grote denkers uit de geschiedenis minderwaardig vind aan de eerste de beste bedrijfskut die een cursusje engels gevolgd heeft.
Op fok kan het!
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:47 schreef noregret het volgende:
[..]
Mijn vader en opa zijn hoogleraar, vandaar.
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:18 schreef noregret het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar dan ben je alsnog de loonslaaf van je baas die een betere studie heeft genoten.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:41 schreef Batsnek het volgende:
Een veredelde tolk die komt vertellen dat ze de grote denkers uit de geschiedenis minderwaardig vind aan de eerste de beste bedrijfskut die een cursusje engels gevolgd heeft.
Op fok kan het!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |