Ach ja, alfa's...quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
universitaire talenstudie --> docent middelbare school
Je doet wel alsof het iets ergs is maar mij lijkt het ook erg leuk om op de middelbare school les te geven. Het geeft me voldoening mensen een taal te leren. Het is ook nuttig, vind ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
universitaire talenstudie --> docent middelbare school
J.R.R. Tolkienquote:Op woensdag 18 november 2009 18:30 schreef Hetiszover het volgende:
Ik ken niet 1 hoogleraar Engels uit de geschiedenis. Filosofen daarentegen...
Jij doet vast geen universitaire studie he. Miep dan niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef Bravebart het volgende:
Whehe, hoogleraarZodat je op enorm hoog niveau kan vertalen?
En waarom moet je daar in hemelsnaam hoogleraar voor zijn?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef noregret het volgende:
[..]
Je doet wel alsof het iets ergs is maar mij lijkt het ook erg leuk om op de middelbare school les te geven. Het geeft me voldoening mensen een taal te leren. Het is ook nuttig, vind ik.
Maargoed. Filosofie dus. Die filosofen uit de geschiedenis hadden allemaal een baan ernaast. Chomsky is linguist. Bacon was wetenschapper etc.
Ik zie er gewoon het nut niet van inquote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef noregret het volgende:
[..]
Jij doet vast geen universitaire studie he. Miep dan niet.
Omdat je als hoogleraar ook nog onderzoek doet naar linguistische verschijnselen. Maar eigenlijk wil ik eerst een paar jaar lesgeven op de middelbare school omdat je naast doceren op de universiteit onderzoek moet doen en ik eerst een lui(er) leventje wil. Maar dat is niet relevant voor dit topic. Als je meer wil weten PM je maar.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En waarom moet je daar in hemelsnaam hoogleraar voor zijn?
Dat kan maar als jij denkt dat een hoogleraar alleen vertaalt heb je duidelijk een slecht beeld van deze functie.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:35 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik zie er gewoon het nut niet van in
Een luierleventje bedoel je. Oftewel: aan de kinderen en fulltime moeder worden, zodat heel die universitaire achtergrond ineens exactly diddly-squat wordt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:37 schreef noregret het volgende:
...en ik eerst een lui(er) leventje wil.
Nuttige posts bijdragen op Fok. Bij voorkeur hier in KLB.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:38 schreef noregret het volgende:
maar filosofie dus. Wat kan je met alleen een studie filosofie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
Ik weet niet hoe het in de taalwetenschap is maar in de natuurwetenschap kun je een verdere wetenschappelijke carrière wel vergeten als je er en paar jaar tussenuit bent geweest. Sowieso nu al weten dat je hoogleraar wil wordenquote:Op woensdag 18 november 2009 18:37 schreef noregret het volgende:
[..]
Omdat je als hoogleraar ook nog onderzoek doet naar linguistische verschijnselen. Maar eigenlijk wil ik eerst een paar jaar lesgeven op de middelbare school omdat je naast doceren op de universiteit onderzoek moet doen en ik eerst een lui(er) leventje wil. Maar dat is niet relevant voor dit topic. Als je meer wil weten PM je maar.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dopy14 het volgende:
Mijn oom heeft filosofie en psychologie gestudeerd. En jezus wat kan je interessante gesprekken met die man voeren. Hij is veruit de slimste, meest wijze persoon in mijn leven.Met psychologie kan je tenminste nog psycholoog worden en geld vragen van labiele huisvrouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over huisvrouw worden:
1. Ik zie mezelf niet trouwen de komende jaren, maar ik wil wel van mijn jonge jaren genieten en dus niet fulltime aan het werk.
2. Kinderen wil ik al helemaal niet, leuk om op te passen, maar niet zelf. Bovendien wordt mijn volgende partner misschien wel een vrouw en dan wordt het nog veel lastiger.The world became a word.
Maar je bent wél een grote meerderheid van de mensen toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef noregret het volgende:
Ik krijg op mijn studie het verplichte vak Wetenschapsfilosofie. Om logisch te leren denken heb ik dus niet een 3 á 4 jarige opleiding nodig..(Het is trouwens wel echt een saai kutvak).
Ik wil liever op de middelbare school lesgeven dan hoogleraar worden, maar ik wist wel dat daar over gezeurd zou worden hier, haha.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:45 schreef Jakie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de taalwetenschap is maar in de natuurwetenschap kun je een verdere wetenschappelijke carrière wel vergeten als je er en paar jaar tussenuit bent geweest. Sowieso nu al weten dat je hoogleraar wil worden![]()
Even OT: filosofie is best nuttig naar mijn idee maar alleen als je daarnaast ook nog een ander werkgebied hebt waar je dat op los kunt laten.
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar je bent wél een grote meerderheid van de mensen toch?
Of had ik het écht helemaal bij het verkeerde eind?
Je bent biseksueel?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:45 schreef noregret het volgende:
[..]
Met psychologie kan je tenminste nog psycholoog worden en geld vragen van labiele huisvrouwen.
Over huisvrouw worden:
1. Ik zie mezelf niet trouwen de komende jaren, maar ik wil wel van mijn jonge jaren genieten en dus niet fulltime aan het werk.
2. Kinderen wil ik al helemaal niet, leuk om op te passen, maar niet zelf. Bovendien wordt mijn volgende partner misschien wel een vrouw en dan wordt het nog veel lastiger.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:47 schreef noregret het volgende:
Ik wil pas hoogleraar worden als ik tegen de 35 loop ofzo. Mijn vader en opa zijn hoogleraar, vandaar.
quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dopy14 het volgende:
Hij is veruit de slimste, meest wijze persoon in mijn leven.
Mwah, het lijkt mij praktisch voordeliger als hij dat stuk beton op gaat tillen dmv een hijskraan, en niet wacht tot het verteert..quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef noregret het volgende:
[..]
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houdenquote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef noregret het volgende:
[..]
Nouja ik heb het over het studerende deel van de mensheid. Een bouwvakker hoeft niet perse logisch te redeneren toch?
Sociale vormingquote:Op woensdag 18 november 2009 18:49 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Is het belangrijkste van een studie wat je er daarna mee gaat doen, of het gegeven jezelf op dit moment te verrijken, jezelf op dit moment te vormen en een eigen opinie en identiteit te vormen? Als je alleen een studie volgt omdat je een baan wilt heb je een lege studietijd en mis je door je focus op de arbeidsmarkt en haar continue veranderende vraag belangrijke maatschappelijke, sociale vorming.
Maar ze doet ook geen filosofie he!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houden
Voor een hoogleraarstelg vind ik dit een wat bekrompen mening als je het niet heel erg vindt
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Die moet bouwvakken en z'n muil houden
Voor een hoogleraarstelg vind ik dit een wat bekrompen mening als je het niet heel erg vindt
Ja, dus dan gooi je duizenden euro's weg om een hele studie te doen waar je geen baan mee kan vinden en dus nooit je schuld mee kan terugbetalen? Ga dan een cursus filosoferen bij het LOI doen en leer vak ofzo:Pquote:Op woensdag 18 november 2009 18:49 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Is het belangrijkste van een studie wat je er daarna mee gaat doen, of het gegeven jezelf op dit moment te verrijken, jezelf op dit moment te vormen en een eigen opinie en identiteit te vormen? Als je alleen een studie volgt omdat je een baan wilt heb je een lege studietijd en mis je door je focus op de arbeidsmarkt en haar continue veranderende vraag belangrijke maatschappelijke, sociale vorming.
Dat verschilt ook per studie/vakgebiedquote:Op woensdag 18 november 2009 18:51 schreef noregret het volgende:
[..]
De vandaar is meer dat ik weet wat de functie inhoudt;)
Nee, daar zijn weer anderen voor. Hij moet dat stuk A op plek B leggen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:52 schreef noregret het volgende:
[..]
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...
Wat voor een baanquote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Oké serieus, wat kán je ermee? Wat voor baan krijgt zo iemand?
Suuuuurequote:Ikzelf doe een universitaire talenstudie waarna ik hoogleraar ga worden.
Het is of: " maar je kan er meer kanten mee op (..) dan filosofie"quote:Mijn studie wordt door sommigen al als nutteloos gezien (Engels), maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus) dan filosofie.
Domme studentjes terug in hun stinkende kamertje trappen.quote:Want ja, dan ben je filosoof. En dan? Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo? Wat kan je ermee?
Ik weet het, maar het vakgebied delen we.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:54 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat verschilt ook per studie/vakgebied
Volgends mij ga je daarna weer iets doen wat je leuk vindt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Oké serieus, wat kán je ermee? Wat voor baan krijgt zo iemand? Ikzelf doe een universitaire talenstudie waarna ik hoogleraar ga worden. Mijn studie wordt door sommigen al als nutteloos gezien (Engels), maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus) dan filosofie. Want ja, dan ben je filosoof. En dan? Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo? Wat kan je ermee?
Studentes als TS zijn de beste reden alle studenten hun studie zelf te laten betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Een luierleventje bedoel je. Oftewel: aan de kinderen en fulltime moeder worden, zodat heel die universitaire achtergrond ineens exactly diddly-squat wordt.
#
Ad hominem.;)quote:Op woensdag 18 november 2009 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een baan
[..]
Suuuuure
[..]
Het is of: " maar je kan er meer kanten mee op (..) dan filosofie"
Of: " maar je kan er nog meer kanten mee op (vertalen, journalistiek, en doceren dus). "
[..]
Domme studentjes terug in hun stinkende kamertje trappen.
Mijn filosofieleraar zei altijd: 'Als je zelfgeschreven filosofieboeken goed verkopen moet je je ernstig afvragen wat je verkeerd hebt gedaan.'quote:Op woensdag 18 november 2009 18:27 schreef noregret het volgende:
Ga je dan boeken schrijven en hopen dat ze aanslaan ofzo?
Dat mag ik sowieso wel hopen jaquote:Op woensdag 18 november 2009 18:52 schreef noregret het volgende:
[..]
Haha zo bedoel ik het niet. Het is niet zo dat een bouwvakker een soort machine is. maar die heeft meer kennis van hoe een huis in elkaar zit dan ethische vraagstukken lijkt me...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |