abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75557658
Spuuglokje, ben helemaal vergeten jou te complimenteren met je geweldige taart. Wat een priegelwerk zeg, maar wat is het mooi geworden. Iets waar je met recht heel erg trots op mag zijn!

Mijn opa en oma zijn morgen 55 jaar getrouwd, en dit taartje heb ik vanmiddag voor ze gemaakt:

A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 13 december 2009 @ 08:51:44 #152
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75570361
Taartje wat een mooi taaratje en die cupcakes waren ook mooi zeg!
En Nanook zo'n mooie puzzeltaart, knap hoor!
pi_75577531
Sorry, het is weer even Taartjes-spamweekend geloof ik Over twee weken ben ik jarig, maar omdat er dan niemand op kantoor is, trakteer ik daar dinsdag al. Hij is helemaal geworden zoals ik hem wilde, ben er helemaal blij mee!

zondag 13 december 2009 @ 22:14:39 #154
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75595386
Zo, druk weekend gehad, taart voor 50 personen (2 x 25x25) met meptaartje en een taart voor de verjaardag van m'n vader. Helaas is mijn pc er even mee opgehouden dus kan nog geen foto's van m'n camera afhalen... Maar de foto's komen zeker zodra de pc weer gereanimeerd is

Taartje, hoe maak jij die kleine stipjes zo mooi gelijk??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_75596161
Wow Taartje

Ik heb vandaag geboetseerd voor mijn kersttaart, maar de rest van de taart moet ik nog doen, weet alleen nog niet wanneer...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75596832
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:14 schreef Lips het volgende:
Zo, druk weekend gehad, taart voor 50 personen (2 x 25x25) met meptaartje en een taart voor de verjaardag van m'n vader. Helaas is mijn pc er even mee opgehouden dus kan nog geen foto's van m'n camera afhalen... Maar de foto's komen zeker zodra de pc weer gereanimeerd is

Taartje, hoe maak jij die kleine stipjes zo mooi gelijk??
Ben benieuwd naar je mega taarten!

Die kleine stipjes maak ik gewoon met een uitsteker. Niet uit de winkel, maar huis, tuin & keuken materiaal: ik steek ze uit met een rietje! Werkt super!
  maandag 14 december 2009 @ 08:31:45 #157
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75603585
Oh wat een goed idee met een rietje!! Komen ze er dan makkelijk uit?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_75604248
Hoe krijgen jullie de taarten zo recht? Als ze klaar zijn draai je de biscuit om, maar de onderkant is dan toch bol? Of snijden jullie er een stuk af?
  maandag 14 december 2009 @ 09:33:03 #159
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75604347
De onderkant wordt de bovenkant en aangezien dat de onderkant van het bakblik was, is die gewoon kaarsrecht
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75604499
Lips, ze komen er erg makkelijk uit ja. Ik steek het rietje in de fondant en draai het dan een beetje rond. Meestal komen ze dan wel los. En anders kun je gewoon zachtjes in het rietje blazen en komt het stipje eruit.

Inu, de meesten draaien inderdaad hun biscuit om. Ik doe dat ook, zodra hij uit de oven komt laat ik hem omgedraaid afkoelen. De bolling plat dan wat af. Daarna snijd ik met een taartzaag de eventuele nog overgebleven bolling af.
pi_75604508
Oh ja, vergeten te zeggen: korting op heel veel spulletjes bij Tastyshop.nl deze week!
pi_75618910
Oeh, mooi Taartje!

Ik heb nu al zin in mijn kerst en 2010 taartjes!
  maandag 14 december 2009 @ 21:27:41 #163
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75629066
Jaaaa eindelijk, de taarten staan op de pc en kan ik met jullie delen

Als eerste het mega project voor 50 personen. 2 vierkante taarten en een meptaartje. Meptaartje heb ik helaas geen fatsoenlijke foto van dus hier enkel foto's van de vierkante taarten. Taarten zijn volledig naar eigen ontwerp van de bestelster (heb haar hier wel in geadviseerd)

En dan het taartje voor mijn vader die 60 werd gisteren. Zijn grootste hobby is vissen dus dat moest er in verwerkt worden. Moet wel eerlijk bekennen dat ik nogal geïnspipikt heb van deze taart

Miauw
pi_75629168
Lips ze zijn weer prachtig
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_75629920
WOOOW
Die azuurblauw gemixt met witte kleur is ook erg mooi!!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_75630218
Super mooie taarten Lips! En het vissertje is echt geweldig strak geboetseerd!
  maandag 14 december 2009 @ 21:57:13 #167
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75630468
Ben ook wel heel trots op mijn vissertje
Miauw
pi_75631899
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:27 schreef Lips het volgende:
Jaaaa eindelijk, de taarten staan op de pc en kan ik met jullie delen

Als eerste het mega project voor 50 personen. 2 vierkante taarten en een meptaartje. Meptaartje heb ik helaas geen fatsoenlijke foto van dus hier enkel foto's van de vierkante taarten. Taarten zijn volledig naar eigen ontwerp van de bestelster (heb haar hier wel in geadviseerd)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan het taartje voor mijn vader die 60 werd gisteren. Zijn grootste hobby is vissen dus dat moest er in verwerkt worden. Moet wel eerlijk bekennen dat ik nogal geïnspipikt heb van deze taart

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_75633619
Wat een mooie taarten heeft iedereen weer gemaakt, maar het vissertje van Lips is er wel een die een eervolle vermelding verdien hoor. Echt ontzettend mooi gemaakt.

Ik heb ruzie met de funcakes bakmix dus even een vraag hier. Houden jullie je aan het recept op de pakken (dus gelijk mixen met de mix erdoor) of mixen jullie eerst de eieren en doen jullie daarna de mix erdoor? Ik heb beide geprobeerd maar nog niet echt met het gewenste resultaat.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_75639600
hebben jullie gisteravond nog boulevard gezien?
was een item met een taartenmuts met een boekje wat ergens volgend jaar uit gaat komen
  dinsdag 15 december 2009 @ 08:19:30 #171
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75640023
Ik gebruik geen mix van funcakes maar wel mix, dus zal wel hetzelfde zijn. Ik doe gewoon de mix, de eieren en het water in de beslagkom en zet dan de mixer aan. Heb de eieren dan wel in warm water gehad.
Miauw
pi_75641890
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:01 schreef Nanook24 het volgende:
gelijk mixen met de mix erdoor
Zo dus, en wel met eieren op minimaal kamertemperatuur (dus niet uit de koelkast) en dan echt 10 minuten mixen op de hoogste stand en dan nog 1 a 2 minuten op de laagste stand. Nog nooit mislukt
pi_75642114
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
De onderkant wordt de bovenkant en aangezien dat de onderkant van het bakblik was, is die gewoon kaarsrecht
Ja, begrijp ik, maar bij mij bolt het altijd op in de oven. Als ik hem dan dus omdraai is hij niet stabiel...
pi_75642268
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:13 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, begrijp ik, maar bij mij bolt het altijd op in de oven. Als ik hem dan dus omdraai is hij niet stabiel...
Direct uit de oven omdraaien op een rooster en af laten koelen. Dan is bij mij de bolling wel weg.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:34:05 #175
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75642666
Ik hou ook altijd wel een beetje bolling maar dat snijd ik daarna gewoon weg
Miauw
pi_75650479
Lips en Trusten bedankt, er staan hier 2 perfect gerezen taartjes af te koelen op dit moment.

Mijn 20cm vorm waar ik nog nooit problemen mee gehad heb omdat hij vrij hoog is was nu zelfs niet hoog genoeg.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:54:28 #177
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75650923
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:13 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja oh sorry, ik las ff te snel en begreep hem dus verkeerd. Na het bakken meteen omgekeerd storten en alles wat er na het afkoelen nog aan bolling zit snij ik weg
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75683498
Weer twee op bestelling gemaakt, het is maar goed dat ik vakantie heb. Aan school kom ik niet echt meer toe Eerste besteld door een meisje voor haar vriendjes verjaardag:

En deze is besteld door een vriendin van me. Haar ouders zouden volgende week 25 jaar getrouwd zijn, ware het niet dat haar moeder vorige zomer is overleden. Ze wilde voor haar vader toch een soort 'gedenktaartje'. De lotus heeft voor hen een bijzondere betekenis, vandaar dat ze die er graag op wilde. Verder geen tekst, dat werd te confronterend. Moeilijke opdracht vond ik, maar dit is het geworden:

pi_75685797
Prachtig Taartje, ook een supermooie taart voor een zeer trieste en ergens mooie gelegenheid
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_75690043
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Prachtig Taartje, ook een supermooie taart voor een zeer trieste en ergens mooie gelegenheid
Omdat ik het ook niet beter dan dit kan zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')