quote:Op woensdag 2 december 2009 16:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zal hem maar ff achter een linkje laten staan
http://farm3.static.flickr.com/2524/4152558043_ac32d14623_o.jpg
gister gemaakt op speciaal verzoek, gevuld met zwitserse room, abrikozenjam en manderijntjes
MIjn bolvorm heb ik bij de Xenos gehaald, die hebben ook wel goede!quote:Op donderdag 3 december 2009 11:03 schreef NW105 het volgende:
ok, dan ga ik die halen. Gister was ik toevallig in Groningen dus ik dacht rij even langs de ikea. Maar ja om er nu weer 120 km voor te rijden.
Het advies is op een zo donkere koele plek mogelijk in huis maar soms is je vulling zo dat je wel de koelkast in moet met die taart. Ik heb nog niet gehad dat mijn marsepein vochtig werd als ik direct na het maken de boel in de koelkast zette.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:51 schreef NW105 het volgende:
Nog een vraagje:
een gemaakte taart mag je die wel/ niet in de koelkast bewaren?
Ik wil graag vullen met zo'n mona aardbeien toetje en jam. Verder smeer ik de bescuit af met botercrème. Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het niet mag ivm vochtig worden?
Kun je niet een buur/familie/kennis lief aankijken of je bij hen een plekje in de vriezer mag gebruiken?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga me van het weekend eens storten op drie taarten voor mijn verjaardag. Alleen die passen nooit alle drie in de vriezer
Ja schoonouders hebben een grote vriezer in de kelder bedacht ik mequote:Op dinsdag 8 december 2009 15:57 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Kun je niet een buur/familie/kennis lief aankijken of je bij hen een plekje in de vriezer mag gebruiken?
Ik zou er zelf geen voorkeur aan geven mijn taarten 2 dagen van tevoren al te vullen maar als de taarten zaterdag ook gegeten worden moet dat geen probleem zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:32 schreef NW105 het volgende:
Weer een vraagje:
zaterdag heb ik 2 taarten nodig.
Kan ik het als volgt doen??
donderdagmorgen: 2 kapsels bakken en 's avond vullen en afsmeren
Vrijdagavond bekleden.
Vulling wordt chipolate (van mona) en jam. En de andere citroenyoghurt (mona) en jam.
En dan buiten de koelkast (in de schuur, koel) bewaren?
Ik heb het wel zo lang afgesmeerd in de koelkast laten staan. Was geen probleem.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:42 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik zou er zelf geen voorkeur aan geven mijn taarten 2 dagen van tevoren al te vullen maar als de taarten zaterdag ook gegeten worden moet dat geen probleem zijn.
Ik heb geen ervaring met kapsels afgesmeerd 1,5 laten staan, maar ik kan me indenken dat het dan uit gaat drogen. Waarom bak je niet donderdag en doe je ze in de vriezer, vervolgens vrijdagavond vullen, afsmeren en bekleden??
Als ik jou was zou ik MMF kant en klaar kopen in plaats van zelf makenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:29 schreef Breathtaking het volgende:
Ik wil graag MMF maken maar ik heb het al een keer geprobeerd en toen werd het keihard en mislukte het grandiooszal ik nog een poging wagen of gewoon appeltaart maken?
wait, zijn dat madeliefjes die je zelf gemaakrt hebt?quote:Op woensdag 9 december 2009 22:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh oh ik was jullie al een hele tijd kwijt!Maar hier ben ik weer! Ik heb afgelopen maandag mijn PME Professional diploma course Sugarflowers gehaald, en dit was mijn eindtaartje:
[ afbeelding ]
Eigenlijk was het de bedoeling om een gebonden boeketje van verschillende bloemen te maken, maar ik had tijdens de lessen al laten zien dat ik dat kan, en daarom mocht ik als eindproject precies het taartje maken zoals ik het 't liefste wou, met een krans van madeliefjes.
Ja maar dat kun je dus praktisch alleen online bestellen tochquote:Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik MMF kant en klaar kopen in plaats van zelf makenmaar een appeltaart is óók heerlijk!
Bedankt voor alle complimenten trouwens!
Ik ga dit weekend voor het eerst een puzzeltaart maken, want ik moet een taart met een tractorafbeelding erop maken voor mijn neefje (hij wordt 2 jaar). Hopelijk gaat dat goed!
Voor zover ik weet nietquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef Nanook24 het volgende:
Breathtaking, Bij veel webshops kun je ook afhalen. Zit er niet per ongeluk één bij jou in de buurt?
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wait, zijn dat madeliefjes die je zelf gemaakrt hebt?
heb je er misschien een close up van?
Thanks! Ik ga even kijken!quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef Nanook24 het volgende:
Voor een beginnerstaartje is hij helemaal niet slecht hoor Breathtaking. En zelf gemaakte fondant werkt ook veel minder soepel dan kant en klare weet ik uit ervaring.
Ik vond deze (web)winkel http://www.bakzolder.nl/onze-verkooppunten.html weliswaar niet in Groningen zelf maar er toch in elk geval in de buurt.
Ik heb geen aandelen maar ik ga toch dit linkje nog eens plaatsen omdat je er zo handig kunt zien welke (web)winkels er per provincie zijn: http://www.infotaartje.nl/#Materialen (En vanaf de openingspagina kun je zo ook kijken waar in welke provincie workshops gegeven worden)
En jij ook bedanktquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zal morgen een close up foto maken, want ik heb de madeliefjes natuurlijk bewaard. De taart is al op.
![]()
Breathtaking, in Warffum zit Juffrouw Taart (online te bestellen en mogelijkheid om het dan af te halen bij haar) of in Donderen, daar zit Ellen's Creative Cakes (ook online te bestellen en ook af te halen). Niet helemaal in Groningen, maar wel in de buurt. En bij de Hanos in Groningen hebben ze fondant, misschien ook wel MMF? Ik ben er 1 keer heel even binnen geweest, weinig tijd gehad om goed rond te kijken.
Dat dus, net vanaf topic 13 ofzo bij zitten kijken enquote:Op woensdag 9 december 2009 16:15 schreef Kuukske het volgende:
Ik zat eigenlijk alleen te lurken onder het mom van "Hé, grappig, een taartentopic". Maar ik moet toch echt even kwijt: Wow, wat een prachtige creaties maken jullie! Super.
De Hanos is inderdaad een groothandel, je hebt een pasje nodig om binnen te komen. Wellicht is er iemand in je omgeving die een pasje heeft?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:48 schreef Breathtaking het volgende:
Maar de Hanos is een groothandel toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |