abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75221116
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zal hem maar ff achter een linkje laten staan
http://farm3.static.flickr.com/2524/4152558043_ac32d14623_o.jpg
gister gemaakt op speciaal verzoek, gevuld met zwitserse room, abrikozenjam en manderijntjes
wat netjes en strak gedaan trouwens.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75221966
Ik vroeg me al af waarom hij achter een linkje moest.
Nou ja, aan zijn blikken te zien vond de jongen naast me in de bibliotheek hem ook erg mooi. Leuk gedaan De_Taartjesfee!
pi_75238444
Ik ben nieuw op dit forum. Maar lees al een tijdje mee. Zo'n zin om enorm leuke taarten te maken.

k heb een vraag. Welke Ikea vorm gebruiken jullie voor de bol taart?

Ik zag namelijk er één van glas staan, maar kan die in de oven? En een RVS. Maar ik heb nog nooit iets van RVS in de oven gedaan.

Die taart doorsnijder heb ik gekocht! Super goedkoop. Hoop natuurlijk ook dat hij goed is.
pi_75238530
Wel de RVS-versie, NW105.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75239352
En kan dat gewoon in de oven?

Ik stond er mee in mijn handen, maar helaas dus niet gekocht...
pi_75239448
Ja, anders zou niet iedereen 'm als bakvorm gebruiken denk ik. . Ik heb zelf trouwens gewoon een cheap ass versie van de Action gekocht.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75240148
ok, dan ga ik die halen. Gister was ik toevallig in Groningen dus ik dacht rij even langs de ikea. Maar ja om er nu weer 120 km voor te rijden.
pi_75241019
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:03 schreef NW105 het volgende:
ok, dan ga ik die halen. Gister was ik toevallig in Groningen dus ik dacht rij even langs de ikea. Maar ja om er nu weer 120 km voor te rijden.
MIjn bolvorm heb ik bij de Xenos gehaald, die hebben ook wel goede!
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_75241684
Nog een vraagje:
een gemaakte taart mag je die wel/ niet in de koelkast bewaren?
Ik wil graag vullen met zo'n mona aardbeien toetje en jam. Verder smeer ik de bescuit af met botercrème. Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het niet mag ivm vochtig worden?
pi_75241847
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:51 schreef NW105 het volgende:
Nog een vraagje:
een gemaakte taart mag je die wel/ niet in de koelkast bewaren?
Ik wil graag vullen met zo'n mona aardbeien toetje en jam. Verder smeer ik de bescuit af met botercrème. Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het niet mag ivm vochtig worden?
Het advies is op een zo donkere koele plek mogelijk in huis maar soms is je vulling zo dat je wel de koelkast in moet met die taart. Ik heb nog niet gehad dat mijn marsepein vochtig werd als ik direct na het maken de boel in de koelkast zette.
Echter ging de laatste keer mijn marsepein wel uitlopen toen ik 'm vanuit de vriezer in de koelkast liet ontdooien. Toen was ik er op tijd bij en verder ontdooien op het aanrecht heeft de boel gered.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_75257470
Fiew, de botercreme blauw kleuren blijkt geen probleem. Wordt gewoon mooi babyblauw en niet viesgroen zoals ik vreesde

Ben maar vast begonnen met wat voorbereidingen, heb voor volgende weekend twee bestellingen: in totaal 45 cupcakes
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 3 december 2009 @ 23:35:19 #114
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75267203
Zo, na een paar dagen vakantie ben ik er weer!!
Hier het taartje wat de meisjes-versie moest worden van een taart van begin dit jaar (welke ik vorige week had gemaakt)

Inmiddels langs het Suikeratelier in Beek geweest en nu moeten de bestellingen naar de shop van DLT en naar Maakjetaart de deur uit
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 3 december 2009 @ 23:37:34 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75267273
Leuk geworden Lips!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_75273307
Mooie taart!

Helaas had de Action niet meer van die rvs-bol vormen. Ik ga dus verder op zoek.
pi_75273338
Mooie beer Lips!

NW105, misschien toch maar even naar IKEA? Of de blokker...

Ik scoorde in Duitsland hele fijne uitstekers, het zijn er bijna 100 voor 9 euri. Jeuj!
pi_75275410
Ja ik denk dat het Ikea wordt, ach bijna vakantie dus dan alle tijd
Bij de Ikea hadden ze ook leuke uitsteekvormpjes.

Nog een vraagje: een aantal schrijft soms dat er een kartonnetje onder de taart moet. Kopen jullie deze ook bij de taartenshop? Of hebben jullie een ander leuk (goedkoper) adresje?
pi_75290865
Super Lips, ik vind hem nóg leuker dan de blauwe variant!
pi_75303344
Mijn Sinterklaastaartje is klaar.

Het zat niet echt mee. Ik was de afgelopen dagen ziek, mijn biscuit werd minder hoog dan ik wilde en als klap op de vuurpijl was de botercrème die in de koelkast stond zuur geworden en had ik nog precies 100 gram roomboter in de koelkast om nieuwe te maken.

Gelukkig kwam het uiteindelijk goed en werd dit het resultaat:

Lips, Ik vind het roze taartje op de een of andere manier ook net iets liever als het blauwe taartje maar dat maakt ze beiden niet minder mooi.
En het taartje achter het linkje van de taartjesfee is ook weer erg leuk, vooral met die extra details.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_75315130
Afgelopen week m'n eerste taarten workshop gehad! Erg leuk!! Ik ga maar eens oriënteren op wat ik allemaal moet aanschaffen om dit thuis nog eens na te doen

Hierbij een foto van de taart:

Thuis viel hij erg in de smaak, al had ik wel erg veel moeite met het aansnijden van de taart

[ Bericht 0% gewijzigd door Everlong op 05-12-2009 15:37:25 ]
pi_75406164
Mooie taart

Ik ga me van het weekend eens storten op drie taarten voor mijn verjaardag. Alleen die passen nooit alle drie in de vriezer
The way you rock'n'roll
pi_75412046
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga me van het weekend eens storten op drie taarten voor mijn verjaardag. Alleen die passen nooit alle drie in de vriezer
Kun je niet een buur/familie/kennis lief aankijken of je bij hen een plekje in de vriezer mag gebruiken?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_75448351
Weer een vraagje:
zaterdag heb ik 2 taarten nodig.
Kan ik het als volgt doen??

donderdagmorgen: 2 kapsels bakken en 's avond vullen en afsmeren
Vrijdagavond bekleden.

Vulling wordt chipolate (van mona) en jam. En de andere citroenyoghurt (mona) en jam.

En dan buiten de koelkast (in de schuur, koel) bewaren?
pi_75448468
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:57 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Kun je niet een buur/familie/kennis lief aankijken of je bij hen een plekje in de vriezer mag gebruiken?
Ja schoonouders hebben een grote vriezer in de kelder bedacht ik me
The way you rock'n'roll
pi_75449894
Ik zat eigenlijk alleen te lurken onder het mom van "Hé, grappig, een taartentopic". Maar ik moet toch echt even kwijt: Wow, wat een prachtige creaties maken jullie! Super.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 9 december 2009 @ 21:42:26 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_75461485
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:32 schreef NW105 het volgende:
Weer een vraagje:
zaterdag heb ik 2 taarten nodig.
Kan ik het als volgt doen??

donderdagmorgen: 2 kapsels bakken en 's avond vullen en afsmeren
Vrijdagavond bekleden.

Vulling wordt chipolate (van mona) en jam. En de andere citroenyoghurt (mona) en jam.

En dan buiten de koelkast (in de schuur, koel) bewaren?
Ik zou er zelf geen voorkeur aan geven mijn taarten 2 dagen van tevoren al te vullen maar als de taarten zaterdag ook gegeten worden moet dat geen probleem zijn.
Ik heb geen ervaring met kapsels afgesmeerd 1,5 laten staan, maar ik kan me indenken dat het dan uit gaat drogen. Waarom bak je niet donderdag en doe je ze in de vriezer, vervolgens vrijdagavond vullen, afsmeren en bekleden??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 9 december 2009 @ 22:56:23 #128
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75464794
Oh oh ik was jullie al een hele tijd kwijt! Maar hier ben ik weer! Ik heb afgelopen maandag mijn PME Professional diploma course Sugarflowers gehaald, en dit was mijn eindtaartje:

Eigenlijk was het de bedoeling om een gebonden boeketje van verschillende bloemen te maken, maar ik had tijdens de lessen al laten zien dat ik dat kan, en daarom mocht ik als eindproject precies het taartje maken zoals ik het 't liefste wou, met een krans van madeliefjes.
pi_75471378
heeeeeeel mooi!!!
Be brave. Be kind.
pi_75473154
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:42 schreef Lips het volgende:

[..]

Ik zou er zelf geen voorkeur aan geven mijn taarten 2 dagen van tevoren al te vullen maar als de taarten zaterdag ook gegeten worden moet dat geen probleem zijn.
Ik heb geen ervaring met kapsels afgesmeerd 1,5 laten staan, maar ik kan me indenken dat het dan uit gaat drogen. Waarom bak je niet donderdag en doe je ze in de vriezer, vervolgens vrijdagavond vullen, afsmeren en bekleden??
Ik heb het wel zo lang afgesmeerd in de koelkast laten staan. Was geen probleem.
The way you rock'n'roll
pi_75473459
Wauw Spuuglokje, wat een prachtige taart! Super stijlvol en lief
pi_75497313
Ik wil graag MMF maken maar ik heb het al een keer geprobeerd en toen werd het keihard en mislukte het grandioos zal ik nog een poging wagen of gewoon appeltaart maken?
pi_75499090
Goed gedaan Spuug!
  donderdag 10 december 2009 @ 22:18:33 #134
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75499289
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:29 schreef Breathtaking het volgende:
Ik wil graag MMF maken maar ik heb het al een keer geprobeerd en toen werd het keihard en mislukte het grandioos zal ik nog een poging wagen of gewoon appeltaart maken?
Als ik jou was zou ik MMF kant en klaar kopen in plaats van zelf maken maar een appeltaart is óók heerlijk!

Bedankt voor alle complimenten trouwens!
Ik ga dit weekend voor het eerst een puzzeltaart maken, want ik moet een taart met een tractorafbeelding erop maken voor mijn neefje (hij wordt 2 jaar). Hopelijk gaat dat goed!
pi_75502405
Wauw Spuuglokje, je 'afstudeerproject' is echt ontzettend mooi geworden.

Ik heb zojuist de monstertruck taart waar ik zo ontzettend tegenop zag afgemaakt. Het plaatje was achteraf gewoon makkelijker dan de Dora's die ik een paar weken geleden heb gemaakt hoewel er nu ook wel een paar momentjes waren dat ik dacht "Waar ben ik aan begonnen!".

Zaterdag is het mannetje jarig dus nog heel even geduld voor de foto.
pi_75511266
@ Spuug wat een mooie taart!

Ik heb vanmorgen 2 taarten gebakken, gevuld en afgesmeerd.

Een wordt een lieveheersbeestje (ergens gezien, hier of op deleukstetaarten.nl??)
En de ander wordt een blauwe taart met een vlinder erop. De vlinder heb ik al gemaakt.

Het lieveheersbeestje heb ik gevuld met LemonCurd, citroentoetje van Mona en een laag botercreme.
De vlinder is met aardbeientoetje van mona, laag jam en een laag botercreme.

Ben benieuwd of eea gaat lukken...
pi_75511350
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh oh ik was jullie al een hele tijd kwijt! Maar hier ben ik weer! Ik heb afgelopen maandag mijn PME Professional diploma course Sugarflowers gehaald, en dit was mijn eindtaartje:

[ afbeelding ]

Eigenlijk was het de bedoeling om een gebonden boeketje van verschillende bloemen te maken, maar ik had tijdens de lessen al laten zien dat ik dat kan, en daarom mocht ik als eindproject precies het taartje maken zoals ik het 't liefste wou, met een krans van madeliefjes.
wait, zijn dat madeliefjes die je zelf gemaakrt hebt?
heb je er misschien een close up van?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_75516229
Wow Spuuglokje
En ook andere dames... ik ben zo jaloers op jullie kunsten!

Ik ga vandaag/morgen weer eens een poging wagen een taartje te maken voor m'n jarige vriend. Nou wil ik graag gaan boetseren, maar dat gaat natuurlijk geheid een drama worden Dus ik stel hier even wat domme vragen

Ik heb tylosespul voor het hard maken van de fondant. Maar ik zit me dan af te vragen in elke volgorde ik moet werken...fondant + kleurstof + tylose -> boetseren -> in de koelkast zetten? Zoiets? En is poedersuiker + water voldoende om als lijm te gebruiken? Ik verpest dat soort dingen altijd omdat ik dan te hard op t vormpje ga drukken en dan wordt het zo'n gesquisht figuurtje

Alvast bedankt voor de antwoorden

ps trusten ik ben je niet vergeten, de site komt er echt aan! Voor het nieuwe jaar hoop ik, ok?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75517423
Oh ja, en de taart is voor zondag. Kan ik 'm dan nu al met botercreme en alles in de koelkast zetten? Of alleen het kapsel en dan morgen botercreme, vulling en fondant enzo doen?

*n00b is*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75519575
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik MMF kant en klaar kopen in plaats van zelf maken maar een appeltaart is óók heerlijk!

Bedankt voor alle complimenten trouwens!
Ik ga dit weekend voor het eerst een puzzeltaart maken, want ik moet een taart met een tractorafbeelding erop maken voor mijn neefje (hij wordt 2 jaar). Hopelijk gaat dat goed!
Ja maar dat kun je dus praktisch alleen online bestellen toch ?

Het maken ging wel goed alleen m'n taart een beetje fout !
pi_75520137
Innepin, Je kunt het beste eerst je fondant kleuren en daarna pas de tylose er doorheen kneden. Ik zou daarna alleen wel direct gaan boetseren. De fondant wordt nl. na een paar uur stug en kruimelig van de tylose en is dan minder prettig om mee te werken.

Je kunt water en poedersuiker gebruiken om te lijmen maar als je toch tylose in huis hebt kun je ook tylose lijm maken. (30ml lauw water en een flinke mespunt tylose en dan een nachtje laten staan) Dit droogt onzichtbaar op in tegenstelling tot de water met poedersuiker.

Hier heeft mijn collega vandaag de taart opgehaald en zij was er erg over te spreken. Ik ben benieuwd hoe haar zoontje morgen reageert.

Breathtaking, Bij veel webshops kun je ook afhalen. Zit er niet per ongeluk één bij jou in de buurt?
pi_75524090
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef Nanook24 het volgende:

Breathtaking, Bij veel webshops kun je ook afhalen. Zit er niet per ongeluk één bij jou in de buurt?
Voor zover ik weet niet ik woon in Groningen, heb het ook al eens gevraagd hier maar niemand wist iets.
En aanschouw, de faaltaart van de dag:

Ik ben niet voor het taartenbakken in de wieg gelegd denk ik !
pi_75528753
Voor een beginnerstaartje is hij helemaal niet slecht hoor Breathtaking. En zelf gemaakte fondant werkt ook veel minder soepel dan kant en klare weet ik uit ervaring.

Ik vond deze (web)winkel http://www.bakzolder.nl/onze-verkooppunten.html weliswaar niet in Groningen zelf maar er toch in elk geval in de buurt.

Ik heb geen aandelen maar ik ga toch dit linkje nog eens plaatsen omdat je er zo handig kunt zien welke (web)winkels er per provincie zijn: http://www.infotaartje.nl/#Materialen (En vanaf de openingspagina kun je zo ook kijken waar in welke provincie workshops gegeven worden)

[ Bericht 30% gewijzigd door Nanook24 op 11-12-2009 20:01:28 (infotaartje link toegevoegd) ]
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:06:52 #144
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75533917
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wait, zijn dat madeliefjes die je zelf gemaakrt hebt?
heb je er misschien een close up van?
Ik zal morgen een close up foto maken, want ik heb de madeliefjes natuurlijk bewaard. De taart is al op.

Breathtaking, in Warffum zit Juffrouw Taart (online te bestellen en mogelijkheid om het dan af te halen bij haar) of in Donderen, daar zit Ellen's Creative Cakes (ook online te bestellen en ook af te halen). Niet helemaal in Groningen, maar wel in de buurt. En bij de Hanos in Groningen hebben ze fondant, misschien ook wel MMF? Ik ben er 1 keer heel even binnen geweest, weinig tijd gehad om goed rond te kijken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:20:01 #145
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75534469
Oh en dat vergat ik nog te zeggen: bedankt voor die link Nanook, ik heb hem gebookmarked!
pi_75537675
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef Nanook24 het volgende:
Voor een beginnerstaartje is hij helemaal niet slecht hoor Breathtaking. En zelf gemaakte fondant werkt ook veel minder soepel dan kant en klare weet ik uit ervaring.

Ik vond deze (web)winkel http://www.bakzolder.nl/onze-verkooppunten.html weliswaar niet in Groningen zelf maar er toch in elk geval in de buurt.

Ik heb geen aandelen maar ik ga toch dit linkje nog eens plaatsen omdat je er zo handig kunt zien welke (web)winkels er per provincie zijn: http://www.infotaartje.nl/#Materialen (En vanaf de openingspagina kun je zo ook kijken waar in welke provincie workshops gegeven worden)
Thanks! Ik ga even kijken!
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:06 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik zal morgen een close up foto maken, want ik heb de madeliefjes natuurlijk bewaard. De taart is al op.

Breathtaking, in Warffum zit Juffrouw Taart (online te bestellen en mogelijkheid om het dan af te halen bij haar) of in Donderen, daar zit Ellen's Creative Cakes (ook online te bestellen en ook af te halen). Niet helemaal in Groningen, maar wel in de buurt. En bij de Hanos in Groningen hebben ze fondant, misschien ook wel MMF? Ik ben er 1 keer heel even binnen geweest, weinig tijd gehad om goed rond te kijken.
En jij ook bedankt !

Maar de Hanos is een groothandel toch?
pi_75539849
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:15 schreef Kuukske het volgende:
Ik zat eigenlijk alleen te lurken onder het mom van "Hé, grappig, een taartentopic". Maar ik moet toch echt even kwijt: Wow, wat een prachtige creaties maken jullie! Super.
Dat dus, net vanaf topic 13 ofzo bij zitten kijken en hulde

Vooral omdat ik eerdere topics ook wel eens keek voor de lol, en je ziet inderdaad echt dat jullie met stukken vooruit zijn gegaan.. En er worden ook zo veel foto's gepost.. Echt super

Ik zei net nog tegen mijn dat ik helemaal zin krijg om ook zoiets te doen.. Maar ik ben echt ongelofelijk onhandig en niet creatief, en ik zie mezelf na een half uur al de keuken uitstampen omdat het niet gaat zoals ik wil Dus ik houd het maar bij het bekijken van jullie creaties
pi_75547800
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:48 schreef Breathtaking het volgende:
Maar de Hanos is een groothandel toch?
De Hanos is inderdaad een groothandel, je hebt een pasje nodig om binnen te komen. Wellicht is er iemand in je omgeving die een pasje heeft?

Vandaag een opdracht voor retro cupcakes. Dit zijn ze geworden!

pi_75550530
Het zijn mooie cupcakes geworden Taartje.

Ik denk dat de monstertruck taart van de jarige job inmiddels wel is aangesneden dus bij deze de foto:

pi_75553756
Wauw Nanook, mooi gepuzzeld zeg!
pi_75557658
Spuuglokje, ben helemaal vergeten jou te complimenteren met je geweldige taart. Wat een priegelwerk zeg, maar wat is het mooi geworden. Iets waar je met recht heel erg trots op mag zijn!

Mijn opa en oma zijn morgen 55 jaar getrouwd, en dit taartje heb ik vanmiddag voor ze gemaakt:

zondag 13 december 2009 @ 08:51:44 #152
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75570361
Taartje wat een mooi taaratje en die cupcakes waren ook mooi zeg!
En Nanook zo'n mooie puzzeltaart, knap hoor!
pi_75577531
Sorry, het is weer even Taartjes-spamweekend geloof ik Over twee weken ben ik jarig, maar omdat er dan niemand op kantoor is, trakteer ik daar dinsdag al. Hij is helemaal geworden zoals ik hem wilde, ben er helemaal blij mee!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')