abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76265774
Ook gezien, gaat wel ver hoor!
Maar leuk om te zien, thanks voor de tip.
pi_76273937
Wat een drama was mijn nieuwjaarstaart... pfft. Soms heb je dat he, dat alles mis loopt. Dat was vandaag dus.
Toch maar even het 'resultaat'. Fijne avond allemaal!

pi_76293802
Ik vind hem mooi geworden PZE!

Even een vraagje, hoe kan ik voorkomen dat je de lagen ziet als je de taart bekleed hebt? Ik heb laatst een taart bekleed met witte fondant en zag de lagen er doorheen, vond ik niet mooi.

En mijn taarten rijzen in de oven altijd net iets te hard en gaan bollen waardoor ze scheef worden, ik moet er vaak een flink stuk van af snijden om ze weer recht te laten zijn, hoe kan ik dit voorkomen? Oven staat op max 150 hetelucht, zakt wel iets in als ik ze er uit haal, maar blijven scheef...
pi_76295977
De lagen zie je niet meer als je de taart eerst strak afsmeert met bijv. goed stijve slagroom of botercreme, tenminste bij mij niet. De taart van gisteren had ik afgesmeerd met gezeefde abrikozenjam, geen succes. Het plakte niet lekker en je zag de lagen inderdaad door de marsepein heen.

Scheve biscuits heb ik niet zo'n last van, ze zakken wel altijd een stukje in in het midden. (Dat komt volgens mij omdat ik weleens wat enthousiast ben met de caketester.)
pi_76297181
Ik smeer er ook altijd botercreme nog op en om, maar altijd maar een dun laagje, misschien volgende keer wat dikker doen.
pi_76301324
Missc een dijkje van botercreme maken.. Dus eerst een randje botercreme aan de omtrek van de taart
en daarbinnen de vulling. Dan zie je geen kleurverschil denk ik
Be brave. Be kind.
pi_76301852
Twee laagjes fondant, misschien? Volgens mij doen ze dat vaak bij bruidstaarten in Engeland of Amerika of zo. Eerst marsepein en dan voor de echt witte afwerking dun een laagje fondant.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_76306576
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:16 schreef Esje-lief het volgende:
Missc een dijkje van botercreme maken.. Dus eerst een randje botercreme aan de omtrek van de taart
en daarbinnen de vulling. Dan zie je geen kleurverschil denk ik
Je ziet niet dat er kleurverschil is, want de vulling komt niet tegen de fondant aan, maar je ziet waar de lagen zitten, is niet strak... Moeilijk uit te leggen en ik heb ook geen foto helaas, zal eens ff googlen of ik een foto kan vinden.
pi_76307718
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bijvoorbeeld bij de bovenste taarten zie je wat ik bedoel, even klikken want kreeg ze niet meer als plaatje.
of ben ik gewoon veel te perfectionistisch en is helemaal strak krijgen bijna niet mogelijk met witte fondant? Ben natuurlijk ook geen patissier met MOF-erkenning
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:39:05 #260
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_76310470
hey die bovenste is van mij
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_76310801
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:41 schreef Poezebeest het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bijvoorbeeld bij de bovenste taarten zie je wat ik bedoel, even klikken want kreeg ze niet meer als plaatje.
of ben ik gewoon veel te perfectionistisch en is helemaal strak krijgen bijna niet mogelijk met witte fondant? Ben natuurlijk ook geen patissier met MOF-erkenning
Is wel mogelijk. Afsmeren met botercreme, in de koelkast zetten en dan strak afwerken met een spatelmes (mes telkens even onder de hete kraan doen terwijl je ermee bezig bent). Wanneer je dan het fondant of marsepein erover heen doet, zie je (als je het goed gedaan hebt) niets meer van de lagen en de kleur van de lagen. Moet je wel de hele taart afsmeren met botercreme, daar houdt niet iedereen van. Het geeft wel het mooiste effect.
pi_76313362
Super stijf geklopte slagroom is een lekkerder alternatief (vind ik).
pi_76369185
PZE, daarvan gaat de fondant of marsepein toch smelten of niet??
pi_76370033
Bij mij niet hoor, van jam gaat het bij mij smelten. Maar ik maak er ook bijna boter van hoor, zo stijf klop ik het.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:37:15 #265
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76383239
Wat een mooie dingen maken jullie zeg

Lijkt me geweldig om voor de verjaardag van mijn dochter ook een mooie taart te maken. Ze is pas in juli jarig, dus ik heb nog even om te oefenen Misschien binnenkort eens in gaan verdiepen!

Heb je er veel spullen (gereedschap) voor nodig?
pi_76429518
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef Stiemie het volgende:
Heb je er veel spullen (gereedschap) voor nodig?
Dat valt best mee! De belangrijkste dingen die je nodig hebt:

Bakvorm
Deegroller
Fondant/Marsepein
Uitsteekvormpjes (kan ook met kleivormpjes of gewoon met een mesje)

Eventueel zijn kleurstoffen en een smoother (om de fondant/marsepein strak om de taart te krijgen) ook erg handig. Maar met deze spulletjes kom je al een heel eind!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_76473517
Nou bakvorm en deegroller heb ik al en die vormpjes zijn ook nog leuk voor koekjes enzo, dus die ga ik binnenkort eens aanschaffen!
pi_76474087
Succes Stiemie! Kom je het resultaat hier ook showen?

Heeft iemand voor mij een goede tip hoe ik met mijn gewone biscuitmix een chocoladebiscuit bak? Gooi ik daar gewoon cacao bij, en zo ja, hoeveel?

Nog even een spannend nieuwtje: ik heb zaterdag mijn eerste proeverij voor mensen die een bruidstaart willen bestellen
pi_76474135
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef Taartje het volgende:
Heeft iemand voor mij een goede tip hoe ik met mijn gewone biscuitmix een chocoladebiscuit bak? Gooi ik daar gewoon cacao bij, en zo ja, hoeveel?
Ongeveer 40 gram cacao, 20 gram poedersuiker extra + 1 extra eidooier anders word hij heel droog
pi_76474457
Dank je wel Trusten!
pi_76593036
Waar is iedereen?!

Mijn laatste taartje:

pi_76600098
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef Taartje het volgende:
Nog even een spannend nieuwtje: ik heb zaterdag mijn eerste proeverij voor mensen die een bruidstaart willen bestellen
Oeh, Spannend!

Je Kitty taart heb ik opgeslagen in mijn ooit nog eens te maken mapje. Het vriendinnetje van mijn dochter is in juni jarig en die roept nu al dat ze een Kitty taart wil en deze vind ik erg leuk gemaakt.

Ik zelf ben op het moment een beetje taart-moe. Niet dat ik geen taarten meer wil maken voor mensen, met alle liefde zelfs. Maar de taart die we met kerst gemaakt hadden voor eigen gebruik heb ik eigenlijk een beetje tegen heug en meug op zitten eten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_76600956
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:04 schreef Nanook24 het volgende:
Ik zelf ben op het moment een beetje taart-moe. Niet dat ik geen taarten meer wil maken voor mensen, met alle liefde zelfs. Maar de taart die we met kerst gemaakt hadden voor eigen gebruik heb ik eigenlijk een beetje tegen heug en meug op zitten eten.
Oh dat klinkt echt als de ideale hobby als je er ook nog eens minder trek in taart van krijgt

En die Hello kitty-taart die is echt heel mooi zeg!
pi_76627118
Ja die hello kitty taart is echt super leuk!

En ik ben ook taart moe haha Idd hetzelfde wat Nanook al zei. En ik heb ook gewoon ff geen zin ofzo. Komt later vast wel weer.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_76627746
Mooi gelukt taartje, Taartje..
Ik ben op dit moment bezig met een taart voor een collega/vriendin, haar kindje wordt gedoopt.
Voor het eerst bezig met een malletje van een baby.. moet zeggen dat hij wel heel erg mooi is! Alleen om hem er ook mooi uit te krijgen is een beetje oefenen. :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')