Je ziet niet dat er kleurverschil is, want de vulling komt niet tegen de fondant aan, maar je ziet waar de lagen zitten, is niet strak... Moeilijk uit te leggen en ik heb ook geen foto helaas, zal eens ff googlen of ik een foto kan vinden.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:16 schreef Esje-lief het volgende:
Missc een dijkje van botercreme maken.. Dus eerst een randje botercreme aan de omtrek van de taart
en daarbinnen de vulling. Dan zie je geen kleurverschil denk ik
Is wel mogelijk. Afsmeren met botercreme, in de koelkast zetten en dan strak afwerken met een spatelmes (mes telkens even onder de hete kraan doen terwijl je ermee bezig bent). Wanneer je dan het fondant of marsepein erover heen doet, zie je (als je het goed gedaan hebt) niets meer van de lagen en de kleur van de lagen. Moet je wel de hele taart afsmeren met botercreme, daar houdt niet iedereen van. Het geeft wel het mooiste effect.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:41 schreef Poezebeest het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld bij de bovenste taarten zie je wat ik bedoel, even klikken want kreeg ze niet meer als plaatje.
of ben ik gewoon veel te perfectionistisch en is helemaal strak krijgen bijna niet mogelijk met witte fondant? Ben natuurlijk ook geen patissier met MOF-erkenning![]()
Dat valt best mee! De belangrijkste dingen die je nodig hebt:quote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef Stiemie het volgende:
Heb je er veel spullen (gereedschap) voor nodig?
Ongeveer 40 gram cacao, 20 gram poedersuiker extra + 1 extra eidooier anders word hij heel droogquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef Taartje het volgende:
Heeft iemand voor mij een goede tip hoe ik met mijn gewone biscuitmix een chocoladebiscuit bak? Gooi ik daar gewoon cacao bij, en zo ja, hoeveel?
Oeh, Spannend!quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef Taartje het volgende:
Nog even een spannend nieuwtje: ik heb zaterdag mijn eerste proeverij voor mensen die een bruidstaart willen bestellen![]()
Oh dat klinkt echt als de ideale hobby als je er ook nog eens minder trek in taart van krijgtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:04 schreef Nanook24 het volgende:
Ik zelf ben op het moment een beetje taart-moe. Niet dat ik geen taarten meer wil maken voor mensen, met alle liefde zelfs. Maar de taart die we met kerst gemaakt hadden voor eigen gebruik heb ik eigenlijk een beetje tegen heug en meug op zitten eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |