Wat wil je dan nou precies?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:52 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ik ben op zoek naar recepten van Amerikaans eten. Ik vraag me altijd af wat ze eigenlijk eten daar. In tvseries zie je weleens lekkere dingen voorbijkomen, maar weet niet zo goed hoe klaar te maken.
Er is nu een nieuw boek uit van Jamie Oliver over Amerika, maar wie heeft nog meer (lekkere) recepten voor mij? Het maakt eigenlijk niks uit wat...
Bedankt!
En dat is natuurlijk gewoon bullshitquote:Op woensdag 18 november 2009 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
1. Pak gewoon Europees eten
2. Doe er een laag deeg overheen
3. Gooi het 5 minuten in de frituur
4. Serveren met te veel saus en een liter cola
quote:. To prevent confusion, the United States Department of Agriculture requires that sweet potatoes labelled as "yams" also be labelled as "sweet potatoes".[1]
inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 12:02 schreef Jordy-B het volgende:
Groot land, Amerika... Er zit een verschil van dag en nacht tussen het eten in het noorden en in het zuiden van Amerika. (op de grote fastfoodketens na, natuurlijk)
Krijg er verdorie honger van.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:19 schreef Salatrel het volgende:
ik zal al op de bacon stuffed pizza burger te wachten in dit topic
voor meer pareltjes: http://thisiswhyyourefat.com/
Thanks! Dit sorrt dingen zoek ik dus. De mexicaanse invloeden vind ikquote:Op woensdag 18 november 2009 12:21 schreef Qebbel het volgende:
Ik ben ook fan van de Amerikaanse keuken, maar ze bestaat inderdaad wel voor het grootste deel uit wereldgerechten en verschilt ook per streek. Ik ben vooral fan van het ontbijt met bagels, pancakes, muffins, scrambled eggs, wafles, granola, etc, etc. Is in principe gewoon te koop in NL en er zijn gemakkelijk recepten te vinden. Zie bijv deze site: mrbreakfast.com
Je hebt natuurlijk ook een scala aan andere zoetigheden als cheesecake, brownies, pumkin pies, donuts, sweet pretzels (hmmmmmmmmmmmmm!), etc. Ook makkelijk recepten op te sporen via google.
De typisch Amerikaanse hoofdgerechten bestaan voornamelijk uit vlees en aardappels. Maar natuurlijk ook veel mexicaanse invloeden. Het probleem hierbij is, dat je dit lastig in NL kunt namaken, zoals zij het doen, omdat de kwaliteit van de producten heel anders is. Hun vlees met name is zo veel beter dan hier!! En zij hebben andere aardappels, meel en meer van dat soort dingen. Wij hebben bij uitstek veel beter brood! Maar hier is bijv een site met veel recepten: gretchencooks.com
Edit: bij sommige grote supermarkten (XL) verkopen ze Amerikaanse producten. Ook kant en klare mac en cheese bijv. Best lekker!
Hier is ook een tv serie van, vanavond weer op tvquote:
Ik denk dat jij Banana-Vanilla pudding hebt gehad. Wordt inderdaad veel gegeten in de USA. Voor mij ook vaste prik iedere keer dat ik bij familie op bezoek ben daarquote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:44 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb bij een buffetrestaurant in Amerika, Golden Corral, een toetje gegeten waar ik soms nog van droom. Het was een soort cake met vanillepudding, slagroom en bananen. Oeh, als ik daar toch een goed Nederlands recept van zou kunnen krijgen (buitenlandse ingrediënten zijn de halve tijd niet te vinden in NL).
Ik zal binnenkort die Chicken Pot Pie eens maken.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:46 schreef jeoff het volgende:
Chicken pot pie is ook erg lekker.. is volgens mij wel een zuidelijk gerecht (zuidelijk VS dus).
http://allrecipes.com/Recipe/Chicken-Pot-Pie-IX/Detail.aspx
In het zuiden eten ze ook wel eens Fried Okra als bijgerecht.
http://allrecipes.com/recipe/fried-okra/detail.aspx
Cornbread is heeeeerlijk als bijgerecht (ook zuidelijk)
http://www.myhomecooking.(...)orn-bread-recipe.htm
Een ander voorbeeld van wereldkeuken dus, want Okra is hartstikke Afrikaans (wel lekker overigens). Volgens mij zijn er weinig dingen die echt "Amerikaanse" keuken zijn, het zijn vooral veel Afrikaanse, Mexicaanse, Italiaanse en Joodse dingen met een Amerikaanse twist.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:56 schreef devzero het volgende:
Chicken pot pie kan best lekker zijn. Neem niet zo'n goedkoop stuk kip, maar roast je eigen
En als goed Southerner eet ik natuurlijk ook Okra, maar dan geroerbakt en niet deep fried. Ik ga nog een keertje een gumba maken met ze. Probleem met okra is, dat als je het te lang bakt, het heel erg slijmerig kan worden
Besteldquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat boek van Jamie Oliver is echt een aanrader trouwens!
Alleen kom je dan op de vraag uit wat nou wel en niet authentiek is; bijvoorbeeld, horen tomaten niet thuis in "echte" Italiaanse keuken omdat ze geïmporteerd zijn uit Zuid Amerika?quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:12 schreef Hik het volgende:
Volgens mij zijn er weinig dingen die echt "Amerikaanse" keuken zijn, het zijn vooral veel Afrikaanse, Mexicaanse, Italiaanse en Joodse dingen met een Amerikaanse twist.
Heerlijk! Of zo'n oldtimer breakfast bij Cracker Barrel:quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:42 schreef compier het volgende:
Biscuits and gravy voor ontbijt!! gister nog gehad
DUH,quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Een ander voorbeeld van wereldkeuken dus, want Okra is hartstikke Afrikaans (wel lekker overigens). Volgens mij zijn er weinig dingen die echt "Amerikaanse" keuken zijn, het zijn vooral veel Afrikaanse, Mexicaanse, Italiaanse en Joodse dingen met een Amerikaanse twist.
Dat boek van Jamie Oliver is echt een aanrader trouwens!
je bent in de war met Schotland.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
Schotland was toch: neem alle onderdelen van een schaap waar veel mensen hun twijfels over hebben en stop deze in andere onderdelen van een schaap waar mensen hun twijfels over hebben?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:04 schreef Individual het volgende:
[..]
je bent in de war met Schotland.
Dat. En dan batter eromheen en in het frituur. Serieus, ik heb deep fried Haggis gezien!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Schotland was toch: neem alle onderdelen van een schaap waar veel mensen hun twijfels over hebben en stop deze in andere onderdelen van een schaap waar mensen hun twijfels over hebben?
Is inderdaad heel erg lekkerquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:26 schreef Karzai het volgende:
Ik ben zelf een fan van de Cajun kitchen (Louisiana), daar zijn op internet veel recepten van te vinden.
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
Gewoon zelf maken! Heerlijk!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is inderdaad heel erg lekker![]()
Wat ik super vond was clam chowder, een soort soep met sint jacobsschelpen![]()
Heb het in Europa nog nergens gezien en in de VS staat het op het menu van veel restaurants.
Ik denk allemaal mensen die nog nooit in de VS zijn geweestquote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:04 schreef Stereotomy het volgende:
Kortzichtige reacties over de fast food cultuur van de Amerikanen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |