Anders lees je het nieuws ff, gps registreerd je positie en het aantal gereden kilometers, en justitie/politie/aivd etc (dus zeg maar zo'n beetje half Nederland) Kan precies uitlezen waar jij bent geweest, hoe lang, hoe vaak, etc. Zonder enkel gerechterlijk bevel. Waarom denk je dat telefoontaps vroeger altijd door een rechter goedgekeurd moesten worden? Juist om die idiote machtswaanzin van Justitie, politie en AIVD in het gareel te houden!quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:38 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Wie zegt dat het zo gaat lopen? Huidige km registratie systeem (inclusief kastje in de auto) werken iets anders.
De ene keer zeg je dat het in Nederland met de privacy en telefoontaps wel meevalt en nu zeg je dit.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zeker met je hoofd in het zand geweest? De overheid (zoals jij het noemt) heeft de informatie allang en nog veel meer. Wat denk je dat de overheid uit de gsm gegevens kan halen.....
die heb ik heul niet!quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:03 schreef thingamajig het volgende:
Iedereen heeft al zo'n meegluurboxje in z'n jas- of broekzak zitten. Het ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Wat dat betreft niets nieuws onder de zon...
Hoezo rekenkracht? Opslagruimte is veel belangrijker. AIVD hanteerd het motto 'wie verzamelt, die heeft wat'. Met andere woorden verzamelen ze gewoon zo veel mogelijk info.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jups heb je helemaal gelijk in. Nu snap ik wat de ambtenaren hele dagen doen (sarcastisch bedoelt). Heb je enig idee hoeveel mensen en rekenkracht je daarvoor nodig hebt? Ieder persoon die dit gelooft mag zich gaan melden bij de huisarts om zich grondig na te laten kijken. Er spoort dan echt iets niet.
Bingo!quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ja! Een overheid is altijd uit op meer macht, en meer controle over burgers. Dat is inherent aan macht hebben, het is nooit genoeg. Juist daarom moet je als volk je overheid in bedwang houden, en laten merken dat het ze geen fuck aan gaat wat ik doe en hoe ik dat doe.
Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
Voertuiggebonden is natuurlijk net zo goed persoonsgebonden als die auto op jouw naam staat. Kom anders niet met het voorbeeld van mobieltjes want die kun je ook uitlenen. In essentie loopt de eigenaar er natuurlijk mee rond.
Elke auto in Nederland heeft een kenteken. Een kenteken staat op naam. Elke auto is dus gekoppeld aan een persoon.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.
Gast, kom eens uit die cirkelredenatie! Omdat iets al (in mindere mate) zo is wil niet zeggen dat een nog extremere vorm wel terecht is! Jouw vadertje overheid heeft helemaal geen RECHT om te weten waar ik of jij uit hang! Dat is mijn en jouw zaak, niet die van een of andere kneus bij de AIVD. Hierdoor vallen punt a en b dus al af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.
Kom met serieuse argumenten in plaats van onzin uitkramen.
Bewijs eerst eens:
a) Dat justitie (justitie en geen overheid) meer met km-registratie data gaat doen dan GSM data;
b) Waarom het bovenstaande nu al niet gebeurd immers GSM data is gewoon voorhanden;
c) Hoe justitie de km-registratie gegevens moet koppelen aan een bestuurder. Er zijn bij overgrote meerderheid van de auto's meerdere bestuurders mogelijk.
Zolang de bovenstaande vragen niet afdoende kan beantwoorden is het privacy argument absoluut niet legitiem. Kom met een betere argumenten of geef een plausibel antwoord op de bovenstaande vragen.
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Hoezo rekenkracht? Opslagruimte is veel belangrijker. AIVD hanteerd het motto 'wie verzamelt, die heeft wat'. Met andere woorden verzamelen ze gewoon zo veel mogelijk info.
En gast, tyf op me je 'laten nakijken'. Het is gezond om gezag kritisch te bekijken om niet in communistische en nazistische praktijken te vervallen.
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.
Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
We hadden het over de opslag van gegevens geloof ik, niet de analyse daarvan. Natuurlijk kunnen ze niet al die data op een zinnige manier interpreteren. Maar als het om afzonderlijke gevallen gaat, kan dat natuurlijk wel. Je ziet dat nu al met de OV-chipkaart. Mensen die op een bepaald station waren tijdens een mishandeling werden gecontacteerd door politie/justitie.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.
Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
Je was me voorquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
Gast, kom eens uit die cirkelredenatie! Omdat iets al (in mindere mate) zo is wil niet zeggen dat een nog extremere vorm wel terecht is! Jouw vadertje overheid heeft helemaal geen RECHT om te weten waar ik of jij uit hang! Dat is mijn en jouw zaak, niet die van een of andere kneus bij de AIVD. Hierdoor vallen punt a en b dus al af.
Dan c nog, zoals al vaker gezegt, geld hier omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen dat jij niet in die auto zat op het moment dat er iets gebeurde wat niet hoorde (als justitie op je dak zit), niet andersom. Zie dat maar eens te bewijzen. "Ja maar veel meer mensen gebruiken mijn auto" is dan geen afdoende argument.
Nog meer puntjes?
Zolang er op dit moment geen misbruik van wordt gemaakt is het allemaal prima? Denk je dat die gegevens verwijdert worden als er een nog erger regime komt in dit landje van ons? Ik heb je nog steeds geen goede redenen horen geven om het WEL te doen, wat wat mij betreft altijd de lijdraad moet zijn. Als er geen reden is om iets te doen moet je het niet doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.
Om antwoord te geven op punt c. Justitie kan GSM gegevens niet gebruiken om bijvoorbeeld een snelheidsovertreding te kunnen constateren. Ook niet met GPS gegevens. Een systeem die de snelheidsovertreding registreerd moet geijkt zijn. GPS is niet geijkt. GSM ook niet. Daarbij moet een tastbaar bewijs zijn (in de vorm van een foto) en dat kan GPS en GSM data ook al niet geven. Oftewel jou argumenten klopt van geen kanten.
Op basis van je GSM (als die aan staat) weet de 'overheid' nu al waar je je bevindt. Mocht je toch anoniem willen reizen dan zet je je GSM uit en pak je de taxi of het openbaar vervoer of nog beter de benenwagen. Afijn genoeg alternatieven.
Nee. Dat er toe nu toe weinig naar buiten is gekomen over het misbruik van dergelijke gegevens maakt het niet okay om dan maar nog meer gegevens op te slaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen.
Klopt. En als het om jou of mijn auto gaat mogen wij uitleggen waarom onze auto op een bepaald moment ergens was, en ligt de bewijslast bij ons om te kunnen bewijzen dat wij de bestuurder niet waren. Als het ware. In die zin is de auto wel degelijk persoonsgebonden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Graag onderbouwing!!quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Nee jij praat je klem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.
Zoals ik al zei. Het kan nu al op basis van GSM data. Waarom gebeurt het NU al niet?quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:01 schreef Dutchguy het volgende:
Klopt. En als het om jou of mijn auto gaat mogen wij uitleggen waarom onze auto op een bepaald moment ergens was, en ligt de bewijslast bij ons om te kunnen bewijzen dat wij de bestuurder niet waren. Als het ware. In die zin is de auto wel degelijk persoonsgebonden.
Beantwoord mijn vragen hierboven eens? Dan praten we verder.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:04 schreef Dutchguy het volgende:
Je geeft dus toe dat dit mogelijk is en dan kan je dat ook doortrekken naar het gps-systeem wat in de auto komt te zitten. Waarom is het dan zo verwonderlijk dat mensen zich hier tegen afzetten.
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Het kan nu al op basis van GSM data. Waarom gebeurt het NU al niet?
Gaarne een verklaring.
Inderdaad, je moet jezelf als burger niet moedwillig in zo'n kwetsbare plaats zetten tegenover de overheid (of een toekomstige overheid). Op die manier gaat het geheid een keer fout.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef kakner2 het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat iemand anders het kastje van kdijkstra gebruikt om kwaadwillende dingen te doen. En dan kun je gaan bewijzen dat de onfeilbare techniek waar grenzeloos vertrouwen in is heeft gefaald.
Wat ik wil zeggen: ook al geef jij niks om je privacy, het is hard nodig om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.
Je maakt je eigen huiswerk maar.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vragen hierboven eens? Dan praten we verder.
a) het is mijn kastje niet;quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef kakner2 het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat iemand anders het kastje van kdijkstra gebruikt om kwaadwillende dingen te doen. En dan kun je gaan bewijzen dat de onfeilbare techniek waar grenzeloos vertrouwen in is heeft gefaald.
Wat ik wil zeggen: ook al geef jij niks om je privacy, het is hard nodig om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
Systeem gaat realtime werken. Op speciale plekken (langs de weg) komen kastjes te staan die elektronisch geld afschrijven. Wanneer er voldoende saldo is worden die gegevens ook weer weggegooid. Gaat zoiets worden zoals de trajectcontrole. Ook daar worden gegevens heel even opgeslagen om over een traject de snelheid te meten. Heb je niet te snel gereden verdwijnen de gegevens (verdwijnen in de zin van vernietigd) en alleen overtreders worden geregistreerd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:12 schreef Tijn het volgende:
Als die gegevens niet voorhanden zijn, hoe worden dan de rekeningen verstuurd? Er moet toch worden opgeslagen en geanalyseerd wie waar gereden heeft om het tarief te kunnen bepalen, niet waar?
Net zoals met bij de rechter een telefoon tap moet aanvragen zekerquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.
Zo nu jij mijn vragen beantwoorden.
Zou nu ook al kunnen op basis van GSM data en eigenlijk nog veel makkelijker. GSM data is persoonsgebonden en niet afhankelijk van een voertuig. Gaarne uitleggen waarom dit nu al niet gebeurd. Alle benodigde gegevens liggen bij de GSM providers. In de tijd dat de overheid geld goed kan gebruiken lijkt me dit een prima inkomsten post.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef Chooselife het volgende:
Het probleem ligt in het verlengde hiervan. Dadelijk kan zeer eenvoudig worden berekend welke overtredingen zijn begaan, door de automobilist. Deze worden dan middels incasso van rekening gehaald.
Dat is het wel, net als jouw buurman in jouw auto geflitst wordt dan mag jij de bekeuring lappen.quote:
Zal best dat het bestaat, er bestaan zoveel dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik zoiets verplicht af moet nemen.quote:b) kastjes bestaan al en werken perfect. Het is geen nieuwe techniek;
Dat gaat met dat kastje dus niet lukken, op het moment dat je hem uitzet of saboteert mag je jaren brommen...quote:c) ik geef meer om privacy dan de meesten hier; Heb geen GSM abbo maar een prepaid en dan in een vorm die niet geregistreerd staat. Als ik op pad ben wil ik niet gestoord worden.
Ik (wij) willen gewoon niet zo'n ding in de auto hebben, punt. Maar ja, we hebben weer eens geen keus.quote:Vind leuk de conclusies die je trekt maar ook die zijn gebaseerd op drijfzand. Net als de rest van je argumentatie. Als je zinvolle opmerkingen hebt dan hoor ik het graag maar dit gaat vooral richting modder gooien.
Aha.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Systeem gaat realtime werken. Op speciale plekken (langs de weg) komen kastjes te staan die elektronisch geld afschrijven. Wanneer er voldoende saldo is worden die gegevens ook weer weggegooid. Gaat zoiets worden zoals de trajectcontrole. Ook daar worden gegevens heel even opgeslagen om over een traject de snelheid te meten. Heb je niet te snel gereden verdwijnen de gegevens (verdwijnen in de zin van vernietigd) en alleen overtreders worden geregistreerd.
Nee, dat is het oude idee, genaamd "rekeningrijden". Dat is in 2001 stop gezet. Het huidige plan ("Anders Betalen voor Mobiliteit") gaat wel degelijk uit van kastjes die bijhouden waar je bent. Er komt dus niks langs de weg.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Systeem gaat realtime werken. Op speciale plekken (langs de weg) komen kastjes te staan die elektronisch geld afschrijven. Wanneer er voldoende saldo is worden die gegevens ook weer weggegooid. Gaat zoiets worden zoals de trajectcontrole. Ook daar worden gegevens heel even opgeslagen om over een traject de snelheid te meten. Heb je niet te snel gereden verdwijnen de gegevens (verdwijnen in de zin van vernietigd) en alleen overtreders worden geregistreerd.
Als Google het met een miljardvoudige kan is dit peanuts.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.
Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
Dat is eerder mijn vermoeden, daarnaast ben ik wel blij met de blik in de denkwereld van de gemiddelde CDA-stemmer en heb ik het idee de kdijkstra ook geen problemen met projecten zoals Indect heeft.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:48 schreef huhggh het volgende:
Viel het iemand anders ook al op dat Kdijkstra echt de hele dag door reageert, alsof 'ie niks anders te doen heeft?
- een ambtenaar die zijn broodheer verdedigd.
En die is er zorgvuldig mee?!? Laat me niet lachen. AIVD & overheid en data is een lachertje. Wij de burger zijn al lang en breed vertrappeld. Kijk naar de Zembla afleverig van 15 nov. Als burger kunnen we geen meer halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.
Zo nu jij mijn vragen beantwoorden.
Als het zo eenvoudig is zou ik me melden bij verkeer en waterstaat. Voor een werkende oplossing betalen ze goud!!quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:02 schreef Lambiekje het volgende:
Als Google het met een miljardvoudige kan is dit peanuts.
SQL kennis ?!!
Leuk al die complot ideeen die helemaal niet kloppen. Nooit voor de overheid gewerkt en ook geen plannen om voor de overheid te werken? Ander theorie?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:04 schreef YuckFou het volgende:
Dat is eerder mijn vermoeden, daarnaast ben ik wel blij met de blik in de denkwereld van de gemiddelde CDA-stemmer en heb ik het idee de kdijkstra ook geen problemen met projecten zoals Indect heeft.
Privacy is voor eenieder van belang, daarnaast geld in Nederland ook het "onschuldig tot schuldig bevonden"beginsel wat hiermee overboord gaat, door iedereen constant te volgen, te tracken en zijn gegevens op te slaan gaat de overheid er imo al vanuit dat je kwaad in de zin hebt en dat dat door doorlopend volgen beheerst kan worden, zo naïef
terwijl z'n auto geheel niet onzuiniger hoeft te zijn dan een gemiddelde auto uit 1997.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:49 schreef Revolution-NL het volgende:
SUV rijders gaan 12 tot 42ct per kilometer betalen, dat is bij een kilometrage van 50.000km per jaar een kleine 20.000 euro!
Dat terwijl deze mensen ook nog eens 20.000 tot 40.000 euro belasting hebben betaald bij de aanschaf.
Het is toch te walgelijk voor woorden. Communistische praktijken![]()
Tuurlijk corrupt zooitje hier. We staan bovenaan het lijstje van corrupte landen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
En die is er zorgvuldig mee?!? Laat me niet lachen. AIVD & overheid en data is een lachertje. Wij de burger zijn al lang en breed vertrappeld. Kijk naar de Zembla afleverig van 15 nov. Als burger kunnen we geen meer halen.
Het is corrupt tot op het bot. En dan voornamelijk Raad van State.
quote:Bewijs eerst eens:
a) Dat justitie (justitie en geen overheid) meer met km-registratie data gaat doen dan GSM data;
b) Waarom het bovenstaande nu al niet gebeurd immers GSM data is gewoon voorhanden;
c) Hoe justitie de km-registratie gegevens moet koppelen aan een bestuurder. Er zijn bij overgrote meerderheid van de auto's meerdere bestuurders mogelijk.
agenda 21?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Leuk al die complot ideeen die helemaal niet kloppen. Nooit voor de overheid gewerkt en ook geen plannen om voor de overheid te werken? Ander theorie?
Auto uit 1997 gaat ook meer betalen. Old timers zijn denk ik de grootste slachtoffers van de km-registratie systeem. Terecht: vervuiler betaald.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:17 schreef Lambiekje het volgende:
terwijl z'n auto geheel niet onzuiniger hoeft te zijn dan een gemiddelde auto uit 1997.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |