abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74879498
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Het kan nu al op basis van GSM data. Waarom gebeurt het NU al niet?
Gaarne een verklaring.
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.

Reageer hier eens op.
pi_74879503
We kunnen alleen maar hopen dat iemand anders het kastje van kdijkstra gebruikt om kwaadwillende dingen te doen. En dan kun je gaan bewijzen dat de onfeilbare techniek waar grenzeloos vertrouwen in is heeft gefaald.

Wat ik wil zeggen: ook al geef jij niks om je privacy, het is hard nodig om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
pi_74879564
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef kakner2 het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat iemand anders het kastje van kdijkstra gebruikt om kwaadwillende dingen te doen. En dan kun je gaan bewijzen dat de onfeilbare techniek waar grenzeloos vertrouwen in is heeft gefaald.

Wat ik wil zeggen: ook al geef jij niks om je privacy, het is hard nodig om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
Inderdaad, je moet jezelf als burger niet moedwillig in zo'n kwetsbare plaats zetten tegenover de overheid (of een toekomstige overheid). Op die manier gaat het geheid een keer fout.
pi_74879565
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.
De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.

Zo nu jij mijn vragen beantwoorden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74879631
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vragen hierboven eens? Dan praten we verder.
Je maakt je eigen huiswerk maar.

Voorlopig zie ik alleen iemand die zichzelf klemlult met zijn eigen voorbeeld van mobiele telefonie.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:12:18 #281
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74879637
Als die gegevens niet voorhanden zijn, hoe worden dan de rekeningen verstuurd? Er moet toch worden opgeslagen en geanalyseerd wie waar gereden heeft om het tarief te kunnen bepalen, niet waar?
pi_74879659
Deze stap is niet het probleem.

Het probleem ligt in het verlengde hiervan. Dadelijk kan zeer eenvoudig worden berekend welke overtredingen zijn begaan, door de automobilist. Deze worden dan middels incasso van rekening gehaald.

Let maar op dat dit eraan zit te komen.
pi_74879668
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef kakner2 het volgende:

a) het is mijn kastje niet;
b) kastjes bestaan al en werken perfect. Het is geen nieuwe techniek;
c) ik geef meer om privacy dan de meesten hier; Heb geen GSM abbo maar een prepaid en dan in een vorm die niet geregistreerd staat. Als ik op pad ben wil ik niet gestoord worden.

Vind leuk de conclusies die je trekt maar ook die zijn gebaseerd op drijfzand. Net als de rest van je argumentatie. Als je zinvolle opmerkingen hebt dan hoor ik het graag maar dit gaat vooral richting modder gooien.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74879718
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:12 schreef Tijn het volgende:
Als die gegevens niet voorhanden zijn, hoe worden dan de rekeningen verstuurd? Er moet toch worden opgeslagen en geanalyseerd wie waar gereden heeft om het tarief te kunnen bepalen, niet waar?
Systeem gaat realtime werken. Op speciale plekken (langs de weg) komen kastjes te staan die elektronisch geld afschrijven. Wanneer er voldoende saldo is worden die gegevens ook weer weggegooid. Gaat zoiets worden zoals de trajectcontrole. Ook daar worden gegevens heel even opgeslagen om over een traject de snelheid te meten. Heb je niet te snel gereden verdwijnen de gegevens (verdwijnen in de zin van vernietigd) en alleen overtreders worden geregistreerd.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:16:18 #285
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74879727
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.

Net zoals met bij de rechter een telefoon tap moet aanvragen zeker
Wordt toch wakker, naieve dwaas.
pi_74879752
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef Chooselife het volgende:
Het probleem ligt in het verlengde hiervan. Dadelijk kan zeer eenvoudig worden berekend welke overtredingen zijn begaan, door de automobilist. Deze worden dan middels incasso van rekening gehaald.
Zou nu ook al kunnen op basis van GSM data en eigenlijk nog veel makkelijker. GSM data is persoonsgebonden en niet afhankelijk van een voertuig. Gaarne uitleggen waarom dit nu al niet gebeurd. Alle benodigde gegevens liggen bij de GSM providers. In de tijd dat de overheid geld goed kan gebruiken lijkt me dit een prima inkomsten post.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:20:00 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74879826
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef kdijkstra het volgende:

a) het is mijn kastje niet;
Dat is het wel, net als jouw buurman in jouw auto geflitst wordt dan mag jij de bekeuring lappen.
quote:
b) kastjes bestaan al en werken perfect. Het is geen nieuwe techniek;
Zal best dat het bestaat, er bestaan zoveel dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik zoiets verplicht af moet nemen.
quote:
c) ik geef meer om privacy dan de meesten hier; Heb geen GSM abbo maar een prepaid en dan in een vorm die niet geregistreerd staat. Als ik op pad ben wil ik niet gestoord worden.
Dat gaat met dat kastje dus niet lukken, op het moment dat je hem uitzet of saboteert mag je jaren brommen...
quote:
Vind leuk de conclusies die je trekt maar ook die zijn gebaseerd op drijfzand. Net als de rest van je argumentatie. Als je zinvolle opmerkingen hebt dan hoor ik het graag maar dit gaat vooral richting modder gooien.
Ik (wij) willen gewoon niet zo'n ding in de auto hebben, punt. Maar ja, we hebben weer eens geen keus.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:20:57 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_74879851
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:15 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Systeem gaat realtime werken. Op speciale plekken (langs de weg) komen kastjes te staan die elektronisch geld afschrijven. Wanneer er voldoende saldo is worden die gegevens ook weer weggegooid. Gaat zoiets worden zoals de trajectcontrole. Ook daar worden gegevens heel even opgeslagen om over een traject de snelheid te meten. Heb je niet te snel gereden verdwijnen de gegevens (verdwijnen in de zin van vernietigd) en alleen overtreders worden geregistreerd.
Aha.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:24:12 #289
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74879947
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:15 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Nee, dat is het oude idee, genaamd "rekeningrijden". Dat is in 2001 stop gezet. Het huidige plan ("Anders Betalen voor Mobiliteit") gaat wel degelijk uit van kastjes die bijhouden waar je bent. Er komt dus niks langs de weg.
pi_74880561
leuk als je op vakantie gaat, vadertje staat bij je de hele tijd, want uitzetten kan immers niet over de grens.

Dit is gewoon helemaal buiten proportie, alleen al omdat het uitstekend kan in de benzineprijs, maar we helaas al een van de duurste zijn met benzine. Als de staat zegt ons niet te willen volgen, laten ze dan eens naar hun absurde uitgaves kijken, maar ja, dat geld gaat naar hun vriendjes.

Het is gewoon niet te geloven wat er op het spel staat, maar dat beseffen mensen pas als het te laat is. NOG NOOIT IS VRIJHEID ZO IN GEVAAR GEWEEST ALS NU.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_74880570
Viel het iemand anders ook al op dat Kdijkstra echt de hele dag door reageert, alsof 'ie niks anders te doen heeft?
Het is of een bot, of realistischer:
- een ambtenaar die zijn broodheer verdedigd.
- een werkloze klaploper die zelfs geeneens een auto heeft.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:49:09 #292
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74880609
SUV rijders gaan 12 tot 42ct per kilometer betalen, dat is bij een kilometrage van 50.000km per jaar een kleine 20.000 euro!

Dat terwijl deze mensen ook nog eens 20.000 tot 40.000 euro belasting hebben betaald bij de aanschaf.

Het is toch te walgelijk voor woorden. Communistische praktijken
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:02:53 #293
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_74880987
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.

Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
Als Google het met een miljardvoudige kan is dit peanuts.
SQL kennis ?!!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:04:38 #294
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_74881040
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:48 schreef huhggh het volgende:
Viel het iemand anders ook al op dat Kdijkstra echt de hele dag door reageert, alsof 'ie niks anders te doen heeft?
- een ambtenaar die zijn broodheer verdedigd.
Dat is eerder mijn vermoeden, daarnaast ben ik wel blij met de blik in de denkwereld van de gemiddelde CDA-stemmer en heb ik het idee de kdijkstra ook geen problemen met projecten zoals Indect heeft.
Privacy is voor eenieder van belang, daarnaast geld in Nederland ook het "onschuldig tot schuldig bevonden"beginsel wat hiermee overboord gaat, door iedereen constant te volgen, te tracken en zijn gegevens op te slaan gaat de overheid er imo al vanuit dat je kwaad in de zin hebt en dat dat door doorlopend volgen beheerst kan worden, zo naïef
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:12:16 #295
52357 Lambiekje
pi_74881274
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:09 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

En die is er zorgvuldig mee?!? Laat me niet lachen. AIVD & overheid en data is een lachertje. Wij de burger zijn al lang en breed vertrappeld. Kijk naar de Zembla afleverig van 15 nov. Als burger kunnen we geen meer halen.
Het is corrupt tot op het bot. En dan voornamelijk Raad van State.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_74881345
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:02 schreef Lambiekje het volgende:
Als Google het met een miljardvoudige kan is dit peanuts.
SQL kennis ?!!
Als het zo eenvoudig is zou ik me melden bij verkeer en waterstaat. Voor een werkende oplossing betalen ze goud!!
pi_74881381
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:04 schreef YuckFou het volgende:
Dat is eerder mijn vermoeden, daarnaast ben ik wel blij met de blik in de denkwereld van de gemiddelde CDA-stemmer en heb ik het idee de kdijkstra ook geen problemen met projecten zoals Indect heeft.
Privacy is voor eenieder van belang, daarnaast geld in Nederland ook het "onschuldig tot schuldig bevonden"beginsel wat hiermee overboord gaat, door iedereen constant te volgen, te tracken en zijn gegevens op te slaan gaat de overheid er imo al vanuit dat je kwaad in de zin hebt en dat dat door doorlopend volgen beheerst kan worden, zo naïef
Leuk al die complot ideeen die helemaal niet kloppen. Nooit voor de overheid gewerkt en ook geen plannen om voor de overheid te werken? Ander theorie?
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:17:30 #298
52357 Lambiekje
pi_74881421
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:49 schreef Revolution-NL het volgende:
SUV rijders gaan 12 tot 42ct per kilometer betalen, dat is bij een kilometrage van 50.000km per jaar een kleine 20.000 euro!

Dat terwijl deze mensen ook nog eens 20.000 tot 40.000 euro belasting hebben betaald bij de aanschaf.

Het is toch te walgelijk voor woorden. Communistische praktijken
terwijl z'n auto geheel niet onzuiniger hoeft te zijn dan een gemiddelde auto uit 1997.
pi_74881494
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
En die is er zorgvuldig mee?!? Laat me niet lachen. AIVD & overheid en data is een lachertje. Wij de burger zijn al lang en breed vertrappeld. Kijk naar de Zembla afleverig van 15 nov. Als burger kunnen we geen meer halen.
Het is corrupt tot op het bot. En dan voornamelijk Raad van State.
Tuurlijk corrupt zooitje hier. We staan bovenaan het lijstje van corrupte landen.

Voor de rest iemand die mijn vragen eens beantwoord? Wel leuke complot theorieen en allemaal onhaalbare ideeen.

Voor de duidelijkheid gaat om deze vragen (vorige pagina al gesteld en niemand die met een antwoord komt):
quote:
Bewijs eerst eens:
a) Dat justitie (justitie en geen overheid) meer met km-registratie data gaat doen dan GSM data;
b) Waarom het bovenstaande nu al niet gebeurd immers GSM data is gewoon voorhanden;
c) Hoe justitie de km-registratie gegevens moet koppelen aan een bestuurder. Er zijn bij overgrote meerderheid van de auto's meerdere bestuurders mogelijk.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:21:03 #300
52357 Lambiekje
pi_74881527
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:15 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Leuk al die complot ideeen die helemaal niet kloppen. Nooit voor de overheid gewerkt en ook geen plannen om voor de overheid te werken? Ander theorie?
agenda 21?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')