abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2009 @ 16:19:52 #151
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74854431
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
Nee ze werden er niet voor betaald. Ze werden die ochtend van hun land af gezet en diezelfde middag werd al begonnen aan het neerhalen van de boomgaard.
ik zal die beelde moeten zien voor ik er een oordeel over kan vellen .ik weet de reden niet .
er was eens een bus beschieting in samaria. daar stonden de olijf bomen naast de weg zo de terroristen kreegen het op een presenteerblaadje . toen na er in die bus aanval 7 mensen de dood vonden . hebben ze die dag erna die bomen verwijderd. de eigenaar is er voor betaald en heb zelfs een stuk land gekregen iets verderop .dit is in overleg gegaan die keer . er zijn uiteraard keren dat het overleg wat minder is .
het gaat israel om de beveiliging .niet om moslimpje pesten.

ik weet dat er godsschuwelijke bedragen zijn gegeven aan eigenaren . die in de route hun veldje hadden .
TV is een machtig media ..dat zo machtig is dat het makkelijk kan worden misbruikt . aan beide kanten uiteraard.
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:21:38 #152
137949 Disana
pi_74854485
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:19 schreef telavivnick het volgende:

[..]

ik zal die beelde moeten zien voor ik er een oordeel over kan vellen .ik weet de reden niet .
er was eens een bus beschieting in samaria. daar stonden de olijf bomen naast de weg zo de terroristen kreegen het op een presenteerblaadje . toen na er in die bus aanval 7 mensen de dood vonden . hebben ze die dag erna die bomen verwijderd. de eigenaar is er voor betaald en heb zelfs een stuk land gekregen iets verderop .dit is in overleg gegaan die keer . er zijn uiteraard keren dat het overleg wat minder is .
het gaat israel om de beveiliging .niet om moslimpje pesten.

ik weet dat er godsschuwelijke bedragen zijn gegeven aan eigenaren . die in de route hun veldje hadden .
TV is een machtig media ..dat zo machtig is dat het makkelijk kan worden misbruikt . aan beide kanten uiteraard.
Doet het er toe of die eigenaars betaald worden? Ze zijn hun bron van inkomsten kwijt en het is niet zo dat ze een keuze hadden.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:31:59 #153
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74854806
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Doet het er toe of die eigenaars betaald worden? Ze zijn hun bron van inkomsten kwijt en het is niet zo dat ze een keuze hadden.
ze hebben een keuze.er zijn veel palastijnen van waar de grond in twee stukken is gesplitst .kregen een schade vergoeding ..en hun land hebben ze nog ,iets kleiner maar niet echt veel kleiner.
en op die stukken is een deur geplaatst in het hekwerk zo ze kunnen van de eenen kant naar de anderen kant gaan op hun ezeltje .

hun inkomsten zijn ze niet kwijt integendeel . de vergoeding loop in de duizende soms in de miljoenen shekkels . iets wat ze in hun leven nog niet bijelkaar konden verdienen .vaak zijn ze een zaak of anderen busines begonnen . omdat nu die mogenlijkheid er was . waren ze met de boompjes blijven zitten . zaten ze nog in het zelfde laken enpak .
ik verheerlijk het niet maar deze dingen gebeuren .
een voorbeeld Abu-alie bij ariel is zijn grond kwijt geraakt . had eerst een subaru je weet wel zo'n oud lijk .
hij is een zaak begonnen aan de rand van ariel op de weg 100 meter van de ingang van Ariel.
deze abu alie heb een floriserend bedrijf . heel ariel koop daar zijn boodschappen .
mijnheer rij nu in een mercedes . eh nieuw en zijn vrouw in een mitsibitsh pajero. gegund daar niet van .
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:34:57 #154
137949 Disana
pi_74854895
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:31 schreef telavivnick het volgende:

[..]

ze hebben een keuze.er zijn veel palastijnen van waar de grond in twee stukken is gesplitst .kregen een schade vergoeding ..en hun land hebben ze nog ,iets kleiner maar niet echt veel kleiner.
en op die stukken is een deur geplaatst in het hekwerk zo ze kunnen van de eenen kant naar de anderen kant gaan op hun ezeltje .

hun inkomsten zijn ze niet kwijt integendeel . de vergoeding loop in de duizende soms in de miljoenen shekkels . iets wat ze in hun leven nog niet bijelkaar konden verdienen .vaak zijn ze een zaak of anderen busines begonnen . omdat nu die mogenlijkheid er was . waren ze met de boompjes blijven zitten . zaten ze nog in het zelfde laken enpak .
ik verheerlijk het niet maar deze dingen gebeuren .
een voorbeeld Abu-alie bij ariel is zijn grond kwijt geraakt . had eerst een subaru je weet wel zo'n oud lijk .
hij is een zaak begonnen aan de rand van ariel op de weg 100 meter van de ingang van Ariel.
deze abu alie heb een floriserend bedrijf . heel ariel koop daar zijn boodschappen .
mijnheer rij nu in een mercedes . eh nieuw en zijn vrouw in een mitsibitsh pajero. gegund daar niet van .
Ik vind dat toch niet echt een keuze. Israël wikt en beschikt, ze zullen er wel in mee moeten gaan.

Op YouTube kan ik het boomgaard-voorval niet vinden. Wel zag ik filmpjes van kolonisten die Palestijnen beschieten of pesten. Ik heb maar niet verder gekeken.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:45:27 #155
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74855212
ja oke israel vecht voor zijn staat .en soms zijn er geen keuzens helaas . maar de staat beveiliging gaat voor helaas voor hun gelukkig voor onze kinderen .zo zien wij dat.
de PA kon en kan nog steets een hoop voorkomen als ze wakker worden .waneer dat gebeurd .dat weten we nog niet .
op you tube is veel te vinden. ook aan de israelishe kant er zijn ook filmpjes van palastijnen die israelishe mensen in koudbloed vermooren .daar gaat het mij nu niet om.
jij zet een filmpje ik zet er weer een terug .
het is both ways . maar de PA kan het veranderen .door hun mentalitijd te veranderen tenopzichten het erkennen van de staat israel en te stoppen met opjutten van terror en terror suporten .
doen ze dit dan zijn we echt al een heel eind verder
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:47:06 #156
137949 Disana
pi_74855278
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef telavivnick het volgende:
ja oke israel vecht voor zijn staat .en soms zijn er geen keuzens helaas . maar de staat beveiliging gaat voor helaas voor hun gelukkig voor onze kinderen .zo zien wij dat.
de PA kon en kan nog steets een hoop voorkomen als ze wakker worden .waneer dat gebeurd .dat weten we nog niet .
op you tube is veel te vinden. ook aan de israelishe kant er zijn ook filmpjes van palastijnen die israelishe mensen in koudbloed vermooren .daar gaat het mij nu niet om.
jij zet een filmpje ik zet er weer een terug .
het is both ways . maar de PA kan het veranderen .door hun mentalitijd te veranderen tenopzichten het erkennen van de staat israel en te stoppen met opjutten van terror en terror suporten .
Dat is waar, maar daarbij ligt mijn begrip toch meer bij de Palestijnen dan bij het land dat er nooit had moeten zijn en dat een volk in de verdrukking heeft geduwd.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:51:36 #157
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74855440
op dit vraagstuk . zeg mij iets dat wij daar nooit uitzullen komen .
wel of niet ..had moeten zijn dat hou ik in het midden .ik denk daar anders over ,
die verdrukking kom niet alleen door israel .daar zijn heel veel oorzaken van .
de belangerijkste heb ik /en jij al genoemd .
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:52:30 #158
137949 Disana
pi_74855472
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:51 schreef telavivnick het volgende:
op dit vraagstuk . zeg mij iets dat wij daar nooit uitzullen komen .
wel of niet ..had moeten zijn dat hou ik in het midden .ik denk daar anders over ,
die verdrukking kom niet alleen door israel .daar zijn heel veel oorzaken van .
de belangerijkste heb ik /en jij al genoemd .
Nee we komen er niet uit, maar ik vind het wel prettig dat we nu normaal met elkaar kunnen schrijven.
pi_74855639
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat toch niet echt een keuze. Israël wikt en beschikt, ze zullen er wel in mee moeten gaan.

Op YouTube kan ik het boomgaard-voorval niet vinden. Wel zag ik filmpjes van kolonisten die Palestijnen beschieten of pesten. Ik heb maar niet verder gekeken.
Volgens mij is er wel een uitspraak van het Israelische hogerechtshof over olijfbomen. De geruimde olijfbomen werden namelijk verkocht door Israel, en honderden jaren oude olijfbomen zijn nogal wat waard. Dat vonden de Israelische opperrechters wat teveel op diefstal lijken. Land stelen mag, bomen niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:57:51 #160
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74855647
ik ook . ik ga nu even mijn kleine uit judo halen
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:59:08 #161
137949 Disana
pi_74855705
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is er wel een uitspraak van het Israelische hogerechtshof over olijfbomen. De geruimde olijfbomen werden namelijk verkocht door Israel, en honderden jaren oude olijfbomen zijn nogal wat waard. Dat vonden de Israelische opperrechters wat teveel op diefstal lijken. Land stelen mag, bomen niet.
Wat bijzonder. Is dat het geld dat naar de gedupeerde Palestijnen is gegaan waarover telavivnick het heeft.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:01:15 #162
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74855790
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

nee de bomen worden op de plaats vernietigd.
er is wel iets over olijf bomen . maar niet in deze termen die jij schets .

eerder de terug betalingen denk ik .dat er een standaart prijs voor is .
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 17:01:53 #163
137949 Disana
pi_74855821
Over olijfbomen, een jaar geleden:

http://www.nrc.nl/buitenl(...)lestijnse_olijfbomen

Van zulke pesterijen hoor je dus veel. Het houdt niet op bij het inpikken van land, de nieuwe bewoners zijn treiterkoppen.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:25:18 #164
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74856659
ja dat weet ik deze dingen gebeuren . zoals er dingen gebeuren tussen moslims in nederland .
ik praat dit niet goed . dit zijn de jeshiva jongeren , uit de omliggende nederzettingen die van mij mogen worden opgedoekt .dit is A niet goed voor de staat israel . en B niet voor de palastijnen . wand we worden nu eenmaal over een kant geschoren .
er wordrt wel degelijk veel aan gedaan . extra beveiliging door IDF . die regelmaatig jongeren oppakt en bij politie afleverd .
in de olijfoogst is er beveiliging om deze dingen te voorkomen .

aan de anderen kant gebeurd het ook dat de palastijnse olijf bouwer zijn eigen plantage in de brand zet voor er beter op te worden .dat is ook menig keer gebeurd .
..en nu ben ik echt weg ..
pi_74856886
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:01 schreef telavivnick het volgende:
nee de bomen worden op de plaats vernietigd.
er is wel iets over olijf bomen . maar niet in deze termen die jij schets
Nee, er was ook wat met diefstal door Israel. Waarschijnlijk worden ze naar aanleiding van een eerdere uitspraak nu vernietigd ipv geheeld.
pi_74861772
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben het helemaal eens met Weltschmerz en Koos. Maar misschien kun je uitleggen hoe je van bezwaar tegen bezettingspolitiek komt tot antisemitisme.
Hier nog een.
Terwijl bezettingspolitiek nog iets van een argument heeft, heeft schelden dat helemaal niet.
pi_74863960
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:07 schreef O0tje het volgende:

[..]

Hier nog een.
Terwijl bezettingspolitiek nog iets van een argument heeft, heeft schelden dat helemaal niet.
Klopt, daarom sprak ik Weltschmerz erop aan.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 19 november 2009 @ 23:20:15 #168
798 voyeur
bemoeit zich
pi_74870530
Overigens heeft Maxime Verhagen zich ook kritisch betoond en zelfs gepleit voor sancties tegen de voorgestelde uitbreiding in bezet Jeruzalem. Niet te geloven van zo´n vrind van Israel, maar toch echt gebeurd.
Here we are now, entertain us.
pi_74875694
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Klopt, daarom sprak ik Weltschmerz erop aan.
Ik maak niet iedereen op reflex voor antisemiet uit die het niet met me eens is.
pi_74876084
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik maak niet iedereen op reflex voor antisemiet uit die het niet met me eens is.
Ik ook niet, alleen mensen die naziterminologie voor Israël gebruiken.
bron
pi_74876216
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik ook niet, alleen mensen die naziterminologie voor Israël gebruiken.
Bij nazimethoden hoor naziterminologie. De termen bestaan al, we hoeven niet te doen alsof Israel het fenomeen racistische politiek gericht op gebiedsuitbreiding met gebruikmaking van represailles heeft uitgevonden. Er is weinig unieks aan in de geschiedenis. Het unieke is slechts dat het naoorlogs is en dat er internationaal systematisch de andere kant wordt opgekeken.
pi_74877766
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij nazimethoden hoor naziterminologie. De termen bestaan al, we hoeven niet te doen alsof Israel het fenomeen racistische politiek gericht op gebiedsuitbreiding met gebruikmaking van represailles heeft uitgevonden. Er is weinig unieks aan in de geschiedenis. Het unieke is slechts dat het naoorlogs is en dat er internationaal systematisch de andere kant wordt opgekeken.

Het hele idee om Israël met Nazi's te vergelijken toont keer op keer je gebrek aan kennis aan. Kennis over Israël EN kennis over het nazisme.
bron
pi_74879238
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het hele idee om Israël met Nazi's te vergelijken toont keer op keer je gebrek aan kennis aan. Kennis over Israël EN kennis over het nazisme.
If it thinks like a duck, occupies like a duck, bombs like a duck....

Al die 'kennis' dient alleen maar om door de bomen het zicht op het bos te ontnemen. De feiten liggen echter heel helder: Israël claimt met geweld land voor mensen van het ene ras omdat dat ras door geboorte daar recht op zou hebben, daarbij wordt bezetting en represailles niet geschuwd. Zoek de overeenkomsten.
pi_74881397
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

If it thinks like a duck, occupies like a duck, bombs like a duck....

Al die 'kennis' dient alleen maar om door de bomen het zicht op het bos te ontnemen. De feiten liggen echter heel helder: Israël claimt met geweld land voor mensen van het ene ras omdat dat ras door geboorte daar recht op zou hebben, daarbij wordt bezetting en represailles niet geschuwd. Zoek de overeenkomsten.
Kom op man, daar ga je weer.
1. Ras, joden zijn geen ras, Palestijnen zijn geen ras
2. Ga eens info zoeken over de Nazi's. Concentratiekampen, razzia's, genocide, Wannseeconferentie, Neurenberger Wetten, Fascisme, Volkswagen, Snelwegen.

Oh, er zullen ongetwijfeld overeenkomsten te vinden zijn. Camiel Eurlings bouwt snelwegen. Maakt hem dat een Nazi?

Jij ziet een bos en haalt er één boom uit om tegen te pissen. Sorry hoor, ik kan er niets aan doen dat jij zo weinig overzicht op de wereld hebt dat je maar één boom tegelijkertijd kan zien, het bos is er echt hoor
bron
pi_74883375
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:16 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Kom op man, daar ga je weer.
1. Ras, joden zijn geen ras, Palestijnen zijn geen ras
Wil je nou beweren dat alle Russen, Amerikanen, Georgiers, Nederlanders en Ethiopiers een Israelisch paspoort krijgen als ze daar om vragen en een stuk West Bank mag innemen, Palestijnen ook? Of moet je bepaalde genen hebben?
quote:
2. Ga eens info zoeken over de Nazi's. Concentratiekampen, razzia's, genocide, Wannseeconferentie, Neurenberger Wetten, Fascisme, Volkswagen, Snelwegen.
Lebensraum, Herrenvolk, Ahnenerbe.
quote:
Oh, er zullen ongetwijfeld overeenkomsten te vinden zijn. Camiel Eurlings bouwt snelwegen. Maakt hem dat een Nazi?
Nee, maar als hij mensen met Limburgse genen van overal ter wereld het recht geeft om zich op Brabantse grond te vestigen, de Brabanders verjaagt, Brabant bezet houdt, Brabanders ernstig in hun vrijheid belemmert. de Brabantse economie stuk maakt en de Brabantse burgers bombardeert, dan wel. Wegen zijn namelijk geen kenmerk van nazisme, de Herrenvolkgedachte die een aangeboren recht geeft op Lebensraum wel. Welke genen je uitzoekt bij die gedachte, altijd de eigen, maakt natuurlijk niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')