abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2009 @ 17:42:50 #126
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74823451
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:00 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1067545.html : Lieberman: I'm ready to quit my settlement home for peace

De doorgaans betrouwbare bron uit Israël.
dit is denk ik de betrouwbaarste bron op fok .wand die wordt door iedereen die antie israel is gebruikt .
maar ik denk de bron zal nu wel niet goed meer zijn .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  woensdag 18 november 2009 @ 17:46:47 #127
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74823573
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb juist voortdurend de indruk dat jij de ander met feitenkennis bombardeert om het maar niet te hoeven hebben over de harde feiten van het heden. Feiten als Palestijnen die als ratten in de val zitten, onvoldoende water en infrastructuur hebben (bronnen ingepikt, bedrijven en wegen platgegooid), nederzettingen die maar groeien en groeien vol met orthodoxen en nieuwe Israëli's die wel van een potje Palestijnen pesten houden (wegen barricaderen en doorgang anderszins verhinderen, waterwegen dichtgooien).

Niets mis met feitenkennis, respect daarvoor, maar niet als die wordt ingezet om te verdedigen wat niet verdedigd kán worden.
en dan zeg zij doodleuk niets mis met feitenkennis .nou als ik jou zo iederen keer weer aan de gang ziet denk ik zelf er is iets heel erg mis met feitenkennis aan jou kant .
goh wat zou ik jou graag hier rondleiden zeg .echt ik hoop dat het het daar ooit eens van komt .ik zou haast de reis betaalen .om jou oogen eenn s te openen . en dan jou laten zien hoe freeselijk dom jou reakties zijn . en hoe erg je het lijkt te weten hoe het er uit ziet hier. wand daar heb je hellemaal geen kaas van gegeten .:Y echt ik heb het er haast voor over .
pi_74823606
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb juist voortdurend de indruk dat jij de ander met feitenkennis bombardeert om het maar niet te hoeven hebben over de harde feiten van het heden. Feiten als Palestijnen die als ratten in de val zitten, onvoldoende water en infrastructuur hebben (bronnen ingepikt, bedrijven en wegen platgegooid), nederzettingen die maar groeien en groeien vol met orthodoxen en nieuwe Israëli's die wel van een potje Palestijnen pesten houden (wegen barricaderen en doorgang anderszins verhinderen, waterwegen dichtgooien).
Daar heb je deels gelijk in, maar als we de discussie aangaan, dan wel over de werkelijkheid en niet over de leugens en hersenspinsels die hier voorbij komen.

Wat betreft het lot van de Palestijnen, dat is vreselijk en daarom hoop ik dat er zo snel mogelijk vrede komt, dat heb ik ook nooit ontkent. Waar het mij om gaat is aan te duiden waarom Israël zo treuzelt en duidelijk te maken dat hier (uitzonderingen uiteraard daargelaten) geen racistische of oorlogszuchtige redenen achter zitten, maar angsten van de Israëliërs waar men hier zomaar aan voorbij gaat. Men heeft wel alle begrip voor de Palestijnen, maar is niet in staat begrip op te brengen voor de positie van Israël, en maakt zich daarbij makkelijk van af door allerlei bedenkelijke kwalificaties te gebruiken.
quote:
Niets mis met feitenkennis, respect daarvoor, maar niet als die wordt ingezet om te verdedigen wat niet verdedigd kán worden.
Als je de posts van W. leest hoop ik dat je het met me eens bent dat hij een aantal fundamentele zaken gewoon niet juist heeft. Dat hij daardoor andere conclusies trekt kan ik nog begrijpen ook.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 17:48:36 #129
137949 Disana
pi_74823638
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:46 schreef telavivnick het volgende:

[..]

en dan zeg hij doodleuk niets mis met feitenkennis .nou als ik jou zo iederen keer weer aan de gang ziet denk ik zelf er is iets heel erg mis met feitenkennis aan jou kant .
goh wat zou ik jou graag hier rondleiden zeg .echt ik hoop dat het het daar ooit eens van komt .
Ik geef er de voorkeur aan door iemand rondgeleid te worden die niet door een propaganda-gekleurde bril kijkt
  woensdag 18 november 2009 @ 17:55:22 #130
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74823917
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik geef er de voorkeur aan door iemand rondgeleid te worden die niet door een propaganda-gekleurde bril kijkt
uiteraard niets is goed genoeg voor jou ??jou oogen zitten dicht gelijmt. dat blijkt uit al je antwoorden erg gewoon .
ik kan je vertellen hier zitten soms mensen naast mij die vrij links zijn en die zitten zelfs te lachen ik ben blij voor jou en ons dat je hier niet woon maar in nederland .
hier zou je echt te schaamteloos zijn voor de staat israel
pi_74824001
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:55 schreef telavivnick het volgende:

[..]

uiteraard niets is goed genoeg voor jou ??jou oogen zitten dicht gelijmt. dat blijkt uit al je antwoorden erg gewoon .
ik kan je vertellen hier zitten soms mensen naast mij die vrij links zijn en die zitten zelfs te lachen ik ben blij voor jou en ons dat je hier niet woon maar in nederland .
Een Nederlander die te schaamteloos is voor Israël? Nu moet ik even lachen
bron
  woensdag 18 november 2009 @ 17:58:48 #132
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74824034
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:55 schreef telavivnick het volgende:

[..]

by the way iemand vroeg eens hou oud jij was . wij schatten hier zo in de 15 /17jaar .
en je ben jezelf nog niet bewust van je problemen .w

as een grove schatting hier. kom niet van mij .
  woensdag 18 november 2009 @ 18:00:17 #133
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74824093
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:57 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een Nederlander die te schaamteloos is voor Israël? Nu moet ik even lachen
daarom zijn we erg blij dat ze daar in nederland woon

als zij hier zou wonen was ze namelijk een israelishe .moeilijk he .
pi_74824131
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:32 schreef PhysicsRules het volgende:
Een Declaratie van Principes
Waar Israël vervolgens op teruggekomen is.
quote:
Dan komen we in een geschiedkundig en religieus verhaal, jij geeft het een raciale draai.
Nee, het gaat om ras en nergens anders om. Palestijnen worden verjaagd zodat er joden kunnen wonen, joden van waar dan ook ter wereld wiens voorvaderen al millenia elders woonden. Het ene ras kan zomaar een Israelisch paspoort krijgen, een ticket krijgen en een huis op andermans land krijgen, het andere ras moet in de aangewezen gebieden blijven wachten op fosforgranaten.
quote:
Dan heb je niet goed opgelet destijds. Lezen doet geen kwaad.
Hangt ervan af wat je leest en wat je voor waar aanneemt.
quote:
Dat had ik al gemerkt. Gewoon doordenderen als je op een dood spoor zit. Je laat meerdere malen zien dat je je feiten niet op orde hebt. Hoe kun je dan je meningen goed hebben gefundeerd?
Mijn feiten zijn niet 'op orde gebracht' door iemand die je een bepaalde mening wil opdringen.
quote:
Kom op zeg. Na 1967 heeft Israël heel duidelijk aangegeven de Westbank niet te willen, hell, voor 1967 heeft het Jordanië gevraagd buiten de oorlog te blijven. Wie is hier oorlogszuchtig en wil niet over vrede praten.
De laatste 40 jaar is Israël oorlogszuchtig en komen ze altijd weer met een reden op de proppen om niet over vrede te hoeven praten. Dat kost immers land.
quote:
Man, waar heb je het over?
Over iets wat jou boven de pet gaat kennelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:03:54 #135
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74824216
israel is meer in de weer voor vrede dan de palies punt een
punt twee kan iemand mij zeggen aan welke VN resoluties de palies zich hebben gehouden .
pi_74824221
Kritiek nog wel! Dat zal ze leren!
Maar wapens en geld blijft nog gewoon gestuurd worden.
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 19:26:17 #137
137949 Disana
pi_74827068
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:58 schreef telavivnick het volgende:

[..]

by the way iemand vroeg eens hou oud jij was . wij schatten hier zo in de 15 /17jaar .
en je ben jezelf nog niet bewust van je problemen .w

as een grove schatting hier. kom niet van mij .
Leuk die onderonsjes

Nu weer serieus. Jouw berichtgeving is mij te eenzijdig gekleurd, dat is mijn punt. Je zou me slechts de bewijzen laten zien van de slechtheid van de Palestijnen en niets van die van jouw land.
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 19:31:03 #138
137949 Disana
pi_74827266
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk in, maar als we de discussie aangaan, dan wel over de werkelijkheid en niet over de leugens en hersenspinsels die hier voorbij komen.

Wat betreft het lot van de Palestijnen, dat is vreselijk en daarom hoop ik dat er zo snel mogelijk vrede komt, dat heb ik ook nooit ontkent. Waar het mij om gaat is aan te duiden waarom Israël zo treuzelt en duidelijk te maken dat hier (uitzonderingen uiteraard daargelaten) geen racistische of oorlogszuchtige redenen achter zitten, maar angsten van de Israëliërs waar men hier zomaar aan voorbij gaat. Men heeft wel alle begrip voor de Palestijnen, maar is niet in staat begrip op te brengen voor de positie van Israël, en maakt zich daarbij makkelijk van af door allerlei bedenkelijke kwalificaties te gebruiken.
[..]

Als je de posts van W. leest hoop ik dat je het met me eens bent dat hij een aantal fundamentele zaken gewoon niet juist heeft. Dat hij daardoor andere conclusies trekt kan ik nog begrijpen ook.
Over dat eerste zijn we het dan gelukkig eens.

Dat tweede is natuurlijk gewoon een interpretatie van jou zoals anderen hier weer een andere hebben. Feiten of niet, we kunnen alleen op het gedrag van Israël afgaan en in W's ogen en die van mij is dat verwerpelijk (ik druk me mild uit nu).

Zelf denk ik dat het Israëlische volk ook bang wordt gemáákt. Zo worden de harde acties richting Palestijnen gerechtvaardigd.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:37:53 #139
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74827519
ja Disana ,
maar,
ben ik het niet mee eens .
er zijn genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben .wat israel doet
met betrekking op de politiek over de palastijnen ..praaten en niet zeiken . dat geld voor beide kanten .
maar het feit wil beide kanten geven niet op ..kant A blijf doorgaan met terror dan kan ik kant B dan geen ongelijk geven met het doorgaan van hun plannen .er staat niet een staat op het spel maar twee en dat wordt vergeten in deze discussies .
er wordt ondertussen erg veel gedaan aan de israelishe kant die jij (en dat is jammer) niet echt wil zien .
er worden dingen gedaan aan de PA kant die jij ook niet wil zien .en dat is een probleem . om mee te discusren .
jij kan alleen maar wit en zwart. maar de kleuren er tussen zie jij niet .en wij wel .zelfs de palastijnen zien die .maar daar hoor je de nederlandse media niet over .
dat kom dat wij hier wonen en jij daar.. ik denk dat dat wel een hoop ermee van doen heb.als ik berichten lees dan slaat het kant nog wal soms .maak niet uit het is een leuk tijdverdrijf
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 19:59:10 #140
137949 Disana
pi_74828382
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:37 schreef telavivnick het volgende:
ja Disana ,
maar,
ben ik het niet mee eens .
er zijn genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben .wat israel doet
met betrekking op de politiek over de palastijnen ..praaten en niet zeiken . dat geld voor beide kanten .
maar het feit wil beide kanten geven niet op ..kant A blijf doorgaan met terror dan kan ik kant B dan geen ongelijk geven met het doorgaan van hun plannen .er staat niet een staat op het spel maar twee en dat wordt vergeten in deze discussies .
er wordt ondertussen erg veel gedaan aan de israelishe kant die jij (en dat is jammer) niet echt wil zien .
er worden dingen gedaan aan de PA kant die jij ook niet wil zien .en dat is een probleem . om mee te discusren .
jij kan alleen maar wit en zwart. maar de kleuren er tussen zie jij niet .en wij wel .zelfs de palastijnen zien die .maar daar hoor je de nederlandse media niet over .
dat kom dat wij hier wonen en jij daar.. ik denk dat dat wel een hoop ermee van doen heb.als ik berichten lees dan slaat het kant nog wal soms .maak niet uit het is een leuk tijdverdrijf
Dat kan ik nou waarderen, een serieus antwoord waarin je nalaat af te geven op users of de Palestijnen

Waarom staan er twee staten op het spel? De Palestijnen willen gewoon een eigen stukje land en een deel van Jeruzalem. Wees nou eerlijk, naast die paar raketten hebben ze de macht noch de middelen om Israël wezenlijk te raken.

Zwart wit... nee dat denk ik niet. Ik maak bijvoorbeeld een onderscheid tussen het volk en de regering en haar beleid. Ik vind jou juist overwegend zwart-wit schrijven hier, het is eigenlijk voor het eerst dat je eens iets anders zegt. Als je zelf zo scherp bent, dan krijg je ook tegenwerpingen vanuit de andere positie terug.

Ik denk niet dat je daar moet wonen om een indruk te krijgen en een mening te vormen. De fosforbommen van Israëls zijde en de raketaanvallen van de Palestijnse kant komen hier beide in het nieuws.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:24:41 #141
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74829464
iederen raket is er een te veel . zij willen dat stukje land israel is bereid het te geven .maar met voorwaardes ..een ervan is ,erken israel als een staat .de andere is stop iedere terror aanval .dat is zelfs ook een Un resolutie .
israel heeft de gazastrook gegeven en op het momend van terugtrekking werden we in onze rug geschoten ..
er staan twee staaten op het spel israel ...en dat wat de palastijnen willen .
israel vecht voor bestaan sints de staat gesticht werd .waarom omdat het joden waren en om geen anderen reden, geen nederzettingen (die waren er nog niet etc etc )
israel wordt bedreigd in zijn voortbestaan door A iran's lange arm syria en de hesbollah met mederwerking van de hamas .die raketjes heben de macht om israel wezelijk te raken een geluk hebben wij dat de hamas tot nu toe er niet in is geslaagd om velen doden te brengen ,,door die raketjes zoals jij die noem .ik zelf heb maanden voor mijn werk in sderoth geleeft.
en ik kan je zeggen het is geen pretje daar voor de bewoners om ieder momend .soms een paar keer per dag.in een jaar duizende keren weg te duiken voor raketten die de kracht hebben om huizen op te blazen mensen te doden .ik zie die kinderen die bij iederen rood alarm huilend een bunker in rennen . ik zie oude mensen ..die ook jou oma en opa konden zijn ..stil staan met rood alarm en dan in hun broek plassen . en huilen ..waarom ? om de simpelen reden zij hebben de snelheid niet om weg te rennen en deze dingen ziet jij niet ....ik zag de mensen aan stukken gereten op straat liggen, door zo'n qassametje .en deze dingen ziet jij niet , etc etc ..
ik zag de boeren die ondervuur werden genomen en gedood , die op het land werkten ,en de koren wat voor de gaza,strook is bedoeld te oogsten. ik zag twee medewerkers als een zeef vol met kogels liggen in stukken waarom ? om de rede ,zij werkten op de overslag van de diesel in nahal-oz en werden vermoord door de hamas . die diesel is louter voor de hamas !echt niet begrijpbaar,
daarna israel de kraan een dagje dicht draai de helewereld over israel heen val . nee wij moeten onze mensen laten vermooden die notabene zich inzetten voor de hazzans en helaas ook de hamas

ik zie de kleuren hier . die niet in de media geplaats worden ..zoals 4,000 palastijnen waarvan 1,675 kinderen ..uit de gazastrook kreegen in het eerste half jaar ziekenhuisverzorging dat ging om kanker patientjes etc ...dit alles onder qassam aanvallen... israel doe het wel...
en zo zijn er nog meer dingen in en rond de westbank en de gazzastrook .dit is 'een' voorbeeld .
een ander is de hulp goederen die vernegenvoudigd is dit jaar .ondanks de aanvallen op de goederen en de oorlog die er tussen kwam .

en oke op jou reaktie .scherp reageren ok.. maar soms wordt er echt onzin geschreven wat echt kant nog wal raakt en uit het niets is gegrepen . onderbuik gevoelens . en ja die spelen dan bij mij ook op .

al deze doden aan bijde zijde zijn niet nodig ..maar de hamas heb het zelf in de hand .
en had een hoop kunnen voorkomen .en tot op de dag vanvandaag gaan ze door vandaag nog een kassam in de westernegev .

[ Bericht 13% gewijzigd door telavivnick op 19-11-2009 09:05:45 ]
pi_74834202
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef telavivnick het volgende:
iederen raket is er een te veel . zij willen dat stukje land israel is bereid het te geven .maar met voorwaardes ..een ervan is ,erken israel als een staat .de andere is stop iedere terror aanval .dat is zelfs ook een Un resolutie .
israel heeft de gazastrook gegeven en op het momend van terugtrekking werden we in onze rug geschoten ..
israel vecht voor bestaan sints de staat gesticht werd .waarom omdat het joden waren en om geen anderen reden, geen nederzettingen (die waren er nog niet etc etc )
israel wordt bedreigd in zijn voortbestaan door A iran's lange arm syria en de hesbollah met mederwerking van de hamas .die raketjes heben de macht om israel wezelijk te raken een geluk hebben wij dat de hamas tot nu toe er niet in is geslaagd om velen doden te brengen ,,door die raketjes zoals jij noem .ik zelf heb maanden voor mijn werk in sderoth geleeft.
en ik kan je zeggen het is geen pretje daar voor de bewoners om ieder momend .in een jaar 3000 keer weg te duiken voor raketten die de kracht hebben om huizen op te blazen mensen te doden .ik zie die kinderen die bij iederen rood alarm huilend een bunker in rennen . ik zie oude mensen die ook jou oma en opa konden zijn stil staan met rood alarm en dan in hun broek plassen . waarom ? om de simpelen reden zij hebben de snelheid niet om weg te rennen en deze dingen ziet jij niet ....ik zag de mensen aan stukken gereten , door zo'n qassametje .en deze dingen ziet jij niet , etc etc ..
ik zag de boeren ondervuur werden genomen en gedood , die op het land werkten en de koren wat voor de gaza,strook is bedoeld te oogsten. ik zag twee medewerkers als een zeef vol met kogels liggen in stukken waarom ? om de rede zij werkten op de overslag van de diesel in nahal-oz en werden vermoord door de hamas . die diesel is louter voor de hamas echt niet begrijpbaar,
daarna israel de kraan een dagje dicht draai de helewereld over israel heen val . nee wij moeten onze mensen laten vermooden die notabene zich inzetten voor de hazzans en helaas ook de hamas

ik zie de kleuren hier . die niet in de media geplaats worden ..zoals 4,000 palastijnen waarvan 1,675 kinderen ..uit de gazastrook kreegen in het eerste half jaar ziekenhuisverzorging dat ging om kanker patientjes etc ...dit alles onder qassam aanvallen israel doe het wel/
en zo zijn er nog meer dingen in en rond de westbank en de gazzastrook .dit is 'een' voorbeeld .
een ander is de hulp goederen die vernegenvoudigd is dit jaar .ondanks de aanvallen op de goederen en de oorlog die er tussen kwam .

en oke op jou reaktie .scherp reageren ok.. maar soms wordt er echt onzin geschreven wat echt kant nog wal raakt en uit het niets is gegrepen . onderbuik gevoelens . en ja die spelen dan bij mij ook op .

al deze doden aan bijde zijde zijn niet nodig maar de hamas heb het zelf in de hand .
en had een hoop kunnen voorkomen .en tot op de dag vanvandaag gaan ze door vandaag nog een kassam in de westernegev
Mooi geschreven telavivnick, dit zijn echt goede bijdragen aan de discussie
bron
  donderdag 19 november 2009 @ 10:16:49 #143
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74843136
bedankt .
om weer ontopic te gaan.
er is een probleem met de palastijnse en de israelishe .
we stoppen de vredes besprekingen omdat israel bouwd in Gilo.
ik (Abbas) stop met mijn presidend schap .zo de vredes besprekingen liggen op straat.
( dit heb hij al 3 keer eerder gezegt) en so on en so on .

dit zijn dreigingen .dat doe je niet als een vredes-partner .
zo israel gaat door met zijn plannen .en straf (medogenloos voor sommigen) de terror .
de palastijne konden al een staat hebben zo langzamerhand .
inplaats van er sterven wekelijks mensen .
itschak rabien,, gaf veel onder zwaren omstandigheden . dagelijks auto bussen werden opgeblazen .
auto bussen met kinderen zelfs .ze namen niets .

ehud barak ,,trok terug uit libanon ,,de hesbollah schoot ons in de rug .maar offerd arafath meer dan wie dan ook .
arafath koos voor terror . wand kon zijn gezicht voor zijn mensen .niet verliezen om ook concesies te doen naar israel toe ..zoals israel ook deed naar de palastijnen toe

en het waren niet alleen linkse die offerde.. een rechtse regeering trok israel uit de gazza-strook we zijn sintsdien bedreigd om van de kaart geveegd te worden .en duizende qassam rakketen op on land . als een soort dankjewel , en de strook is een regelrechte terreur staat geworden .met steun van syria en iran .

ehud olmert,, gaf abbas meer dan ehud barak .coridors in het land israel van de gazza strook naar de westbank .zo een stuk land naar de westbank .
en een stuk land van de westbank . ariel en ma'ale-adumim.voor israel. (werd geweigerd)
waar zelfs palastijnse burgers blij mee waren .zij willen vrede zoals wij..

maar aan de palastijnse kant is er tot op heden niet een ..die niet in ziet ,dat met de rechter hand ..de hand schudden voor vrede..en met de linkerhand ..terror suporten niet werkt .

het zal een hoop helpen om de PA op het rechte pad te brengen .de rommel opruimen die arafath en ook abbas hebben nagelaten .voor de burgers .
ten eerste een regeering die niet illegaal is .
een dialoog met de gazza strook .kom samen moord elkaar niet uit .ze hebben dat nodig .
het is een palastijnse staat niet twee drie of vier
ruim je troep op in de westbank . stel regels . belasting, werk ,zoals een normaal land doet .
israel heb dit aangeboden , het werd met een handveeg van de tafel geveegd .

israel wil geen tweede libanon .israel wil geen tweede gazza-strook .van de westbank .
zij gaan door met hun plannen . israel met zijn plannen .
een goude regel STOP terror en STOP om terror te suporten .

[ Bericht 2% gewijzigd door telavivnick op 19-11-2009 10:28:30 ]
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 14:40:04 #144
137949 Disana
pi_74851146
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef telavivnick het volgende:
israel wordt bedreigd in zijn voortbestaan door A iran's lange arm syria en de hesbollah met mederwerking van de hamas .die raketjes heben de macht om israel wezelijk te raken een geluk hebben wij dat de hamas tot nu toe er niet in is geslaagd om velen doden te brengen ,,door die raketjes zoals jij die noem .ik zelf heb maanden voor mijn werk in sderoth geleeft.
en ik kan je zeggen het is geen pretje daar voor de bewoners om ieder momend .soms een paar keer per dag.in een jaar duizende keren weg te duiken voor raketten die de kracht hebben om huizen op te blazen mensen te doden .ik zie die kinderen die bij iederen rood alarm huilend een bunker in rennen . ik zie oude mensen ..die ook jou oma en opa konden zijn ..stil staan met rood alarm en dan in hun broek plassen . en huilen ..waarom ? om de simpelen reden zij hebben de snelheid niet om weg te rennen en deze dingen ziet jij niet ....ik zag de mensen aan stukken gereten op straat liggen, door zo'n qassametje .en deze dingen ziet jij niet , etc etc ..
ik zag de boeren die ondervuur werden genomen en gedood , die op het land werkten ,en de koren wat voor de gaza,strook is bedoeld te oogsten. ik zag twee medewerkers als een zeef vol met kogels liggen in stukken waarom ? om de rede ,zij werkten op de overslag van de diesel in nahal-oz en werden vermoord door de hamas . die diesel is louter voor de hamas !echt niet begrijpbaar,

ik zie de kleuren hier . die niet in de media geplaats worden ..zoals 4,000 palastijnen waarvan 1,675 kinderen ..uit de gazastrook kreegen in het eerste half jaar ziekenhuisverzorging dat ging om kanker patientjes etc ...dit alles onder qassam aanvallen... israel doe het wel...

al deze doden aan bijde zijde zijn niet nodig ..maar de hamas heb het zelf in de hand .
en had een hoop kunnen voorkomen .en tot op de dag vanvandaag gaan ze door vandaag nog een kassam in de westernegev .
Ik neem zonder meer aan dat er op lager, locaal, niveau dingen voor de Palestijnen worden gedaan zoals de voorbeelden die jij noemt. Ik noemde een tijdje geleden al die watertransporten op de Westbank. De gewone mensen haten elkaar niet.

Neemt niet weg dat de andere feiten ook blijven staan. Jij kiest de ene kant, ik zie de andere kant, een derde zal zeggen dat wat jij beschrijft een kwestie van kip en ei is; wie begon er en wie moet als eerste stoppen. Feit blijft dat de Palestijnen het heel slecht hebben en dat ze begin dit jaar onnodig gewelddadig bestookt zijn, feit blijft dat gewone boeren en burgers nog steeds verdreven worden voor land voor de Israëli's.
  donderdag 19 november 2009 @ 15:02:38 #145
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74851860
niet echt bij Gilo bijvoorbeeld worden geen burgers verdreven en boeren ook niet .
het word geschreven als of ze als een stapel koeien met hondertallen tegelijk op een berg worden gedreven .zo wordt het mischien gezegt in de europese media ..maar ik kan je verzekeren het is niet zo .
het niveau ligt hoger dan jij en ik denkt zelfs

er wordt zelfs veel aangedaan om niet tussen dorpen in te zitten . als je de westbank ken zul je zien dat er grote legen vlaktes zijn tussen dorpen van de palastijnen en nederzettingen .
diegenen die dicht bij elkaar liggen . daar kom een grote handel voor tussen israeliers die bij de palastijnen kopen . waar de palastijnen werken in industrie . waar het grootste % palastijn zijn werk vandaan heeft.
niet alleen zijn werk ook de schooling voor zijn kinderen wordt veel al bekostigd. palastijnen onder de PA hebben het in het algemeen slechter . heel slecht daar wil ik niet van spreeken ,als je het bekijkt naar europese normen ..ja maar dat is ook in egypte ,jordanie , libanon , er is geen vergelijking mogelijk op europees nivau.met sommigen landen in het midden oosten daar is israel niet de schuld van .
procent gewijs . betaalen de palastijnen minder dan wij . electra .water .wordt niet betaald door de burger.
grond belasting ook niet....auto belasting niet....en noem maar op.
daarom kom er ook geen geld in de kas van de PA . en als israel de taxes niet op tijd betaal ,,,de mensen zelfs geen salaris hebben .
is dat israel zijn fout weet het niet ??ik denk het niet .
de PA zou eens een schoonmaak moeten houden , en regels en een law moeten maken .zoals ieder land moet en kan doen .dan laat je ook zien dat je het meend.en staat waardig ben .
heb ik het met palastijnen te doen ?? eh ja in zekeren zin wel . vooral voor de kinderen maar de PA kan dit verhelpen , en sneller dat iedereen denkt .

[ Bericht 3% gewijzigd door telavivnick op 19-11-2009 15:13:31 ]
  donderdag 19 november 2009 @ 15:06:08 #146
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74851952
edit twee keer
  donderdag 19 november 2009 @ 15:17:39 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_74852296
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:33 schreef KoosVogels het volgende:
Ik respecteer overigens dat Israel zit waar het zit. Echter, het is natuurlijk al fout gegaan na WOII. We hadden de joden nooit een eigen stukje land moeten geven enkel en alleen omdat de bijbel stelt dat ze daar ooit hebben gewoond.
Er is ze niks gegeven. Ze hebben er zelf keihard voor gevochten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 15:56:18 #148
137949 Disana
pi_74853597
Ik heb meerdere keren op tv gezien in documentaires en actualiteitenrubrieken hoe Palestijnen werden verdreven uit hun huizen of van hun velden. Een schrijnend voorbeeld dat me altijd is bijgebleven is een gesprek met twee Palestijnen, ik meen vader en zoon, die geïnterviewd werden met op de achtergrond hun afgenomen wijngaard die werd gebulldozerd.
  donderdag 19 november 2009 @ 16:10:51 #149
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74854086
dit zal wel tot betrekking hebben van de beveiligings muur .
ik kan de beelde die jij bedoeld niet zien nu . dat is jammer .
maar ik kan je garanderen dat . de palastijnen er voor betaald zijn .van waar de velden voor een gedeelte moesten wijken voor die veiligheids voorzieningen .
ik ken wel beelden van waar idd palastijnen daar stonden en na het ontvangen van een erg mooi bedrag daar stonden te demostreeren .
kijk naar de verschillen van een interview . bij de gazza strook bij de armste plaatsjes en waar armoede heerst.
in israel tel-aviv . hertselija,jerusalem .en dan de goede wijken meestal .
als er iets in sderoth word opgenomen meestal bij een school waar kindertjes lopen te rennen in hun lunchbreak.bij een rood alarm wordt er dan even gestopt .
dit laatsten daar was ik zelfs getuigen van .bbc met een onderwerp over kinderen in de strook en israel..
zo er zijn een hoop dingen vanwaar ik zeg . ja wat moet ik er mee . de waarheid ligt meestal in het midden .
ook in het geval wat jij schets.
zo zijn er ook israelish waar hun helen leven van zijn afgenomen . door de israelishe staat zelfs .neem het geval ,,de terug trekking vanuit gazza . deze mensen wonen nu nog in een caravan .
zo it go both ways
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 16:11:53 #150
137949 Disana
pi_74854122
Nee ze werden er niet voor betaald. Ze werden die ochtend van hun land af gezet en diezelfde middag werd al begonnen aan het neerhalen van de boomgaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')