abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74816196
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Het komt niet van de nieuwe Nederlanders. Echt niet.
[..]
.
Dat is ook het domme eraan. Dit komt van blanke mensen die met "free hugs"-plakkaten om hun nek de schijntolerantie verspreiden. Het gevolg is nu dat simpel Nederland gaat denken dat dit van allochtonen komt en de kloof almaar groter wordt.
pi_74816252
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Waar het uiteindelijk allemaal om draait zijn gewoon wat kamervragen van twee CDA-ers n.a.v. "de onrust" in België.
[..]

Is wel een mooie actie natuurlijk... een dag voor de verkiezingen waar zo'n 200.000 mensen in het overwegend katholieke Limburg gaan stemmen.
Maar doet nog niets af aan het feit dat het dus toch bewust wordt uitgebannen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_74816479
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Het komt niet van de nieuwe Nederlanders. Echt niet.

Ik weet dat het niet van de nieuwe Nederlanders komt. Het komt van de mensen die vinden dat iedereen in Nederland alle vreemde culturen en tradities van de nieuwe Nederlanders maar moet omarmen. De (meeste) nieuwe Nederlanders kan het (volgens mij) niet zo heel veel schelen of de Sint een kruis, een halve maan of de voorpagina van de playboy op zijn mijter heeft.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74816510
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Dat is ook het domme eraan. Dit komt van blanke mensen die met "free hugs"-plakkaten om hun nek de schijntolerantie verspreiden. Het gevolg is nu dat simpel Nederland gaat denken dat dit van allochtonen komt en de kloof almaar groter wordt.
Inderdaad.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_74816581
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Vorig jaar werden wel sinterklaasintochten verstoord door allochtonen, ook een lampionoptocht in Den Haag. Dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.
pi_74816713
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vorig jaar werden wel sinterklaasintochten verstoord door allochtonen, ook een lampionoptocht in Den Haag. Dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.
Het NK Herdenkingskrans Voetbal(NK HV) vergeten in Amsterdam?
  woensdag 18 november 2009 @ 14:45:25 #132
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74816845
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar doet nog niets af aan het feit dat het dus toch bewust wordt uitgebannen
Ik weet niet wat jij onder bewust uitbannen verstaat, maar als een sinterklaasorganisatie in Amsterdam zelfstandig beslist om een feest anders vorm te geven (al jaren overigens) dan de rest van het land (of de andere 1000 sinterklazen die er vast ook zijn in Amsterdam) maak ik me niet gelijk druk om ons "cultureel erfgoed", en komt de term "uitbannen" in bredere zin zeker niet bij me op.
pi_74817036
quote:

[..]

Gevolg van die kloof. Het is zo dat de schijntolerante antifascisten met hun eigen domheid, Nederland tegen allochtonen opzet. En vice versa ook dus. Mensen krijgen een hekel aan elkaar. Nederlanders krijgen een hekel aan allochtonen omdat deze groep structureel in de watten gelegd moet worden door sommigen, en allochtonen hebben een hekel aan Nederlanders omdat deze zich weer gaan ergeren aan allochtonen. De lachende derde zit in een kraakpand.
pi_74817066
quote:

[..]

Maar ook in dit topic niet van toepassing. Het gaat om besluiten de geschiedenis, de achtergrond van het feest bewust te negeren. En of dit vroeger ook gedaan werd door gereformeerden en of er ongeregeldheden zijn tijdens sinterklaas? Dat kan altijd nog tijdens of vlak na het echte feest.

Dit topic gaat dus echt om het bewust claimen van een katholiek feest en het door sommige gemeenten verwijderen van achtergrond van het feest door niet te mogen praten over de herkomst van Sinterklaas wanneer je toch besluit om een kruis op een mijter te plaatsen.

Het gaat me dus niet om het vervangen van het kruis, maar om de intentie die erachter ligt.

Sorry, ik wil het graag niet te breed trekken, want voor we het weten hebben we het weer over iets heel anders.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_74817071
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:42 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het NK Herdenkingskrans Voetbal(NK HV) vergeten in Amsterdam?
Dat is inderdaad wel ziek.
pi_74817125
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:50 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Gevolg van die kloof. Het is zo dat de schijntolerante antifascisten met hun eigen domheid, Nederland tegen allochtonen opzet. En vice versa ook dus. Mensen krijgen een hekel aan elkaar. Nederlanders krijgen een hekel aan allochtonen omdat deze groep structureel in de watten gelegd moet worden door sommigen, en allochtonen hebben een hekel aan Nederlanders omdat deze zich weer gaan ergeren aan allochtonen. De lachende derde zit in een kraakpand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74817196
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent er zoeen hè?
pi_74817341
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:45 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder bewust uitbannen verstaat, maar als een sinterklaasorganisatie in Amsterdam zelfstandig beslist om een feest anders vorm te geven (al jaren overigens) dan de rest van het land (of de andere 1000 sinterklazen die er vast ook zijn in Amsterdam) maak ik me niet gelijk druk om ons "cultureel erfgoed", en komt de term "uitbannen" in bredere zin zeker niet bij me op.
Nou, die mening deel ik dus niet.. Dat die mening er al jaren is vind ik ook vreemd. De voorbeelden die ik aangaf, moeten je toch wel genoeg zeggen.

Is de mijter en de tabbe al veranderd trouwens? Ben niet meer zo van de intochten bekijken nl

Ik spiegel normaal wel eens, maar begin daar nu niet aan, want ik moet weg.
pi_74817486
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:54 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Jij bent er zoeen hè?
Niet eens. Ik vind niet dat allochtonen moeten worden voorgetrokken ik woon ook niet in een kraakpand. Ik vind alleen dat je de schuld wel erg makkelijk in de schoenen schuift van de knuffelberen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74817844
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef paddy het volgende:

Is de mijter en de tabbe al veranderd trouwens? Ben niet meer zo van de intochten bekijken nl
T.o.v. de Sinterklaas zoals die door onderwijzer jan Schenkman, die in de 19e eeuw en trend zette en het moderne sinterklaasfeest duidelijk vorm gaf, is er idd niet zoveel veranderd:
(Schenkman bedacht ook het principe van de intocht van sinterklaas met een Stoomboot, en verzon de tekst vor 'Zie ginds komt de Stoomboot' ... wat natuurlijk ook als 'nieuwlichterij' gezien kon worden toen, want de echte Sint Nicolaas heeft nooit op een Stoomboot gevaren en ook is er binnen de Katholieke kerkelijke traditie weinig relatie tot de 'stoomboot' )
quote:
Jan Schenkman

De manier waarop in Nederland het Sinterklaasfeest wordt gevierd is anders dan in de ons omringende landen. Vermoedelijk is dat te danken aan een boekje dat in 1850 verscheen bij uitgever G. Theod. Bom in Amsterdam: Sint Nikolaas en zijn knecht, geschreven door de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman (1806-1863). Sinterklaas met zijn staf, mijter en lange mantel, zijn zwarte knecht met roe en zak, het rijden over de daken en het schenken van cadeaus via de schoorsteen werden in dat prentenboek voor het eerst beschreven en afgebeeld. Het boek begint met de welbekende regel: Zie, ginds komt de stoomboot uit Spanje weêr aan.
In zestien verzen en evenzoveel handgekleurde prenten worden aankomst en intocht getoond, aankopen bij banketbakker en boekwinkel, bezoeken aan rijke en arme kinderen en het vertrek in een luchtballon.
Of Schenkman in dit vaak herdrukte boek, met steeds weer andere illustraties, een gangbare praktijk weergaf of dat hij de trend zette, is niet duidelijk. Onderzoekers proberen door het bestuderen van teksten en afbeeldingen uit de eerste helft van de 19e eeuw daar uitsluitsel over te geven.
http://www.dbnl.org/tekst/sche039stni01_01/index.htm

Prent uit de eerste druk van dat boekje... grootste verschil is natuurlijk dat de Pieterknecht slechts eentje is, iets dat later veranderd is naar een grote groep van 'Pieten'

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74822196
Punt is dat het niet vanwege historische correctheid wordt voorgesteld om het kruis achterwege te laten, dus al die plaatjes zijn leuk en aardig maar niet van toepassing op de discussie en waarom mensen een probleem hebben met deze PvdA'ers.
pi_74823030
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:09 schreef Hamilcar het volgende:
Punt is dat het niet vanwege historische correctheid wordt voorgesteld om het kruis achterwege te laten, dus al die plaatjes zijn leuk en aardig maar niet van toepassing op de discussie en waarom mensen een probleem hebben met deze PvdA'ers.
Huh Wat heeft de PvdA ermee te maken?
pi_74824067
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:31 schreef QBZZ het volgende:

[..]

De Leider wil dat die partij er met de haren wordt bijgesleept.
Ik mis de aanwezigheid van D'66 in het grote anti-kruiscomplot nog.
pi_74824664
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:31 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Dat zijn de volksnaaiers.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74825118
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:59 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

De Leider wil dat die partij er met de haren wordt bijgesleept.
Ik mis de aanwezigheid van D'66 in het grote anti-kruiscomplot nog.
Die kunnen nu Turkse staatsmarionet Kozer Kaya uitspelen.
pi_74825308
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:39 schreef ghb-tampon het volgende:
Ieder jaar erger ik mijzelf hier wezenloos over. Dan mogen het weer geen zwarte pietjes zijn, nu mekkeren ze weer over het kruis op de mijter. En wie mekkeren er? De LINKSE grote geitenwollen sokkenfiguren. Dit is een traditioneel NEDERLANDS feest en hier blijven ze vanaf!!!
Dat heet Christelijkering
er is toch scheiding tussen kerk en staat waarom sinterklaas als pr-stunt maken dan ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74825403
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat heet Christelijkering
er is toch scheiding tussen kerk en staat waarom sinterklaas als pr-stunt maken dan ?
Ies koeltoer. Dat zou jij moet weten, Mekkerd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74825430
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ies koeltoer. Dat zou jij moet weten, Mekkerd.
Ik weet, maar waarom zo commercieel maken dan ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74825574
Het lijkt me niet ondenkbaar dat dit dezelfde gemeentebesturen en politici zijn die, als haantje de voorste, aanschuiven bij de iftar om daar schone schijn te houden.
Ik voel hierbij weerzinwekkende gevoelens opkomen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:58:26 #150
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74826013
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:31 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)imijter__.html?p=2,2

Echt belachelijk dit, misschien staat er over 10 jaar op de mijter van Sinterklaas een halve maan met een ster omdat anders bepaalde groepen zich beledigd voelen.
Wat een gelul weer zeg.

Weer een toegeven aan de nukken van "onze"multiculti samenleving. Gewoon lekker laten staan dat kruis. Kinderen interesseren zich niet voor dat kruis. Die willen alleen maar cadeautjes.

hatsekidee!;)

Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')