Dat is ook het domme eraan. Dit komt van blanke mensen die met "free hugs"-plakkaten om hun nek de schijntolerantie verspreiden. Het gevolg is nu dat simpel Nederland gaat denken dat dit van allochtonen komt en de kloof almaar groter wordt.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Het komt niet van de nieuwe Nederlanders. Echt niet.
[..]
.
Maar doet nog niets af aan het feit dat het dus toch bewust wordt uitgebannenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Waar het uiteindelijk allemaal om draait zijn gewoon wat kamervragen van twee CDA-ers n.a.v. "de onrust" in België.
[..]
Is wel een mooie actie natuurlijk... een dag voor de verkiezingen waar zo'n 200.000 mensen in het overwegend katholieke Limburg gaan stemmen.
Ik weet dat het niet van de nieuwe Nederlanders komt. Het komt van de mensen die vinden dat iedereen in Nederland alle vreemde culturen en tradities van de nieuwe Nederlanders maar moet omarmen. De (meeste) nieuwe Nederlanders kan het (volgens mij) niet zo heel veel schelen of de Sint een kruis, een halve maan of de voorpagina van de playboy op zijn mijter heeft.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Het komt niet van de nieuwe Nederlanders. Echt niet.
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat is ook het domme eraan. Dit komt van blanke mensen die met "free hugs"-plakkaten om hun nek de schijntolerantie verspreiden. Het gevolg is nu dat simpel Nederland gaat denken dat dit van allochtonen komt en de kloof almaar groter wordt.
Vorig jaar werden wel sinterklaasintochten verstoord door allochtonen, ook een lampionoptocht in Den Haag. Dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat is ook het domme eraan. Dit komt van blanke mensen die met "free hugs"-plakkaten om hun nek de schijntolerantie verspreiden. Het gevolg is nu dat simpel Nederland gaat denken dat dit van allochtonen komt en de kloof almaar groter wordt.
Het NK Herdenkingskrans Voetbal(NK HV) vergeten in Amsterdam?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vorig jaar werden wel sinterklaasintochten verstoord door allochtonen, ook een lampionoptocht in Den Haag. Dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.
Ik weet niet wat jij onder bewust uitbannen verstaat, maar als een sinterklaasorganisatie in Amsterdam zelfstandig beslist om een feest anders vorm te geven (al jaren overigens) dan de rest van het land (of de andere 1000 sinterklazen die er vast ook zijn in Amsterdam) maak ik me niet gelijk druk om ons "cultureel erfgoed", en komt de term "uitbannen" in bredere zin zeker niet bij me op.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar doet nog niets af aan het feit dat het dus toch bewust wordt uitgebannen
Gevolg van die kloof. Het is zo dat de schijntolerante antifascisten met hun eigen domheid, Nederland tegen allochtonen opzet. En vice versa ook dus. Mensen krijgen een hekel aan elkaar. Nederlanders krijgen een hekel aan allochtonen omdat deze groep structureel in de watten gelegd moet worden door sommigen, en allochtonen hebben een hekel aan Nederlanders omdat deze zich weer gaan ergeren aan allochtonen. De lachende derde zit in een kraakpand.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vorig jaar werden wel sinterklaasintochten verstoord door allochtonen, ook een lampionoptocht in Den Haag. Dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.
Maar ook in dit topic niet van toepassing. Het gaat om besluiten de geschiedenis, de achtergrond van het feest bewust te negeren. En of dit vroeger ook gedaan werd door gereformeerden en of er ongeregeldheden zijn tijdens sinterklaas? Dat kan altijd nog tijdens of vlak na het echte feest.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel ziek.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:42 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het NK Herdenkingskrans Voetbal(NK HV) vergeten in Amsterdam?
quote:Op woensdag 18 november 2009 14:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Gevolg van die kloof. Het is zo dat de schijntolerante antifascisten met hun eigen domheid, Nederland tegen allochtonen opzet. En vice versa ook dus. Mensen krijgen een hekel aan elkaar. Nederlanders krijgen een hekel aan allochtonen omdat deze groep structureel in de watten gelegd moet worden door sommigen, en allochtonen hebben een hekel aan Nederlanders omdat deze zich weer gaan ergeren aan allochtonen. De lachende derde zit in een kraakpand.
Nou, die mening deel ik dus niet.. Dat die mening er al jaren is vind ik ook vreemd. De voorbeelden die ik aangaf, moeten je toch wel genoeg zeggen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:45 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder bewust uitbannen verstaat, maar als een sinterklaasorganisatie in Amsterdam zelfstandig beslist om een feest anders vorm te geven (al jaren overigens) dan de rest van het land (of de andere 1000 sinterklazen die er vast ook zijn in Amsterdam) maak ik me niet gelijk druk om ons "cultureel erfgoed", en komt de term "uitbannen" in bredere zin zeker niet bij me op.
Niet eens. Ik vind niet dat allochtonen moeten worden voorgetrokken ik woon ook niet in een kraakpand. Ik vind alleen dat je de schuld wel erg makkelijk in de schoenen schuift van de knuffelberen.quote:
T.o.v. de Sinterklaas zoals die door onderwijzer jan Schenkman, die in de 19e eeuw en trend zette en het moderne sinterklaasfeest duidelijk vorm gaf, is er idd niet zoveel veranderd:quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef paddy het volgende:
Is de mijter en de tabbe al veranderd trouwens? Ben niet meer zo van de intochten bekijken nl
http://www.dbnl.org/tekst/sche039stni01_01/index.htmquote:Jan Schenkman
De manier waarop in Nederland het Sinterklaasfeest wordt gevierd is anders dan in de ons omringende landen. Vermoedelijk is dat te danken aan een boekje dat in 1850 verscheen bij uitgever G. Theod. Bom in Amsterdam: Sint Nikolaas en zijn knecht, geschreven door de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman (1806-1863). Sinterklaas met zijn staf, mijter en lange mantel, zijn zwarte knecht met roe en zak, het rijden over de daken en het schenken van cadeaus via de schoorsteen werden in dat prentenboek voor het eerst beschreven en afgebeeld. Het boek begint met de welbekende regel: Zie, ginds komt de stoomboot uit Spanje weêr aan.
In zestien verzen en evenzoveel handgekleurde prenten worden aankomst en intocht getoond, aankopen bij banketbakker en boekwinkel, bezoeken aan rijke en arme kinderen en het vertrek in een luchtballon.
Of Schenkman in dit vaak herdrukte boek, met steeds weer andere illustraties, een gangbare praktijk weergaf of dat hij de trend zette, is niet duidelijk. Onderzoekers proberen door het bestuderen van teksten en afbeeldingen uit de eerste helft van de 19e eeuw daar uitsluitsel over te geven.
Huhquote:Op woensdag 18 november 2009 17:09 schreef Hamilcar het volgende:
Punt is dat het niet vanwege historische correctheid wordt voorgesteld om het kruis achterwege te laten, dus al die plaatjes zijn leuk en aardig maar niet van toepassing op de discussie en waarom mensen een probleem hebben met deze PvdA'ers.
De Leider wil dat die partij er met de haren wordt bijgesleept.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:31 schreef QBZZ het volgende:
[..]
HuhWat heeft de PvdA ermee te maken?
Dat zijn de volksnaaiers.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:31 schreef QBZZ het volgende:
[..]
HuhWat heeft de PvdA ermee te maken?
Die kunnen nu Turkse staatsmarionet Kozer Kaya uitspelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:59 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De Leider wil dat die partij er met de haren wordt bijgesleept.
Ik mis de aanwezigheid van D'66 in het grote anti-kruiscomplot nog.
Dat heet Christelijkeringquote:Op woensdag 18 november 2009 09:39 schreef ghb-tampon het volgende:
Ieder jaar erger ik mijzelf hier wezenloos over. Dan mogen het weer geen zwarte pietjes zijn, nu mekkeren ze weer over het kruis op de mijter. En wie mekkeren er? De LINKSE grote geitenwollen sokkenfiguren. Dit is een traditioneel NEDERLANDS feest en hier blijven ze vanaf!!!
Ies koeltoer. Dat zou jij moet weten, Mekkerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat heet Christelijkering
er is toch scheiding tussen kerk en staat waarom sinterklaas als pr-stunt maken dan ?
Ik weet, maar waarom zo commercieel maken dan ?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ies koeltoer. Dat zou jij moet weten, Mekkerd.
Wat een gelul weer zeg.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:31 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)imijter__.html?p=2,2
Echt belachelijk dit, misschien staat er over 10 jaar op de mijter van Sinterklaas een halve maan met een ster omdat anders bepaalde groepen zich beledigd voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |