abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81735141
Ohw en ja, ben afgelopen dinsdag geslaagd voor het rijbewijs....gewoon lekker in een schakelbak! Wie had dat ooit gedacht
  zaterdag 22 mei 2010 @ 09:33:53 #102
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_81753281
Gefeliciteerd An !!!! Verder moet ik nog een afspraakbevesting krijgen van de scan. Daarna ga ik pas bellen met de verzekering.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:35:33 #103
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81759043
gefeliciteerd!

Ik ben aan het herstellen van de schouderoperatie (is goed gegaan). Wondjes genezen goed dankzij de hechtpleisters! (vorige keer scheurde mijn huid van de hechtingen)

Vrijdag voor het eerst naar de MDL-arts
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  zondag 23 mei 2010 @ 20:44:50 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_81802086
Hier ook even een update. Zit nu in Zuid-Amerika (Peru) voor vakantie en het gaat hier echt soepeler met mijn lijf dan in NL. Even van genieten zolang als het duurt .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_81840632
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier ook even een update. Zit nu in Zuid-Amerika (Peru) voor vakantie en het gaat hier echt soepeler met mijn lijf dan in NL. Even van genieten zolang als het duurt .
Zeker genieten! Lijkt me geweldig daar!
  woensdag 26 mei 2010 @ 14:15:59 #106
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_81919697
@ Manda-rijn, ik ben blij dat het goed gaat met je schouder, beterschap en succes bij MDL arts vrijdag !

@ Xcusz-me, fijne vakantie nog !

Ik mag 11 juni voor de scan naar het ziekenhuis
Everyone has secrets !
pi_82141938
Zijn er hier trouwens nog mensen met een Wajong?
Na aantal jaar negeren dat ik het kan aanvragen (goed keuring is het 2e) begin ik steeds meer zoiets te hebben van ja het word tijd.. Alleen red ik het niet meer!

Nouja wel alleen.. Maar veel werk kan gewoon niet! En zelf zoeken is nog best lastig als je met kruk loopt.

[ Bericht 74% gewijzigd door lynda op 31-05-2010 14:17:55 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 18:34:42 #108
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_82154791
Hypermobiel, dat ben ik ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_82161841
Ik ga eens aan de yoga en pilates... Woensdag mijn eerste les Volgens fysio was het wel goed voor me, want krachttraining vind ik echt te saai, dat doe ik toch niet....

Vrijdag afspraak bij de ergo die plastic splints voor mijn vingers gaat maken
pi_82269377
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:47 schreef Inu het volgende:
Ik ga eens aan de yoga en pilates... Woensdag mijn eerste les Volgens fysio was het wel goed voor me, want krachttraining vind ik echt te saai, dat doe ik toch niet....

Vrijdag afspraak bij de ergo die plastic splints voor mijn vingers gaat maken
Maar dat zijn lenigheidstrainingen....adviseert de fysio dat echt? Dan maak je toch alleen maar problemen? Je moet je spieren juist korter trainen, niet langer, zodat alles netjes op zijn plek blijft zitten
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:06:13 #111
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_82301070
An feli met je rijbewijs en nu maar lekker karren. Hier zijn we bezig met een click and go systeem op de auto om toch zelf te blijven rijden.

Mandarijn fijn dat het wel goed lijkt te gaan met je schouder.

X weet niet of je al thuis bent maar zit je daar met of zonder dat gedoe met Joran?

Ikke043 laat je als je ergens over twijfelt de huisarts een verwijzing naar de klinisch geneticus geven als hij daar reden toe ziet en die kan je wel verder helpen als het echt zo erg is.

Inu hier wordt dat juist ten zeerste afgeraden omdat ik dan letterlijke woorden van mijn fysio mijn ledematen bij elkaar moet gaan rapen eer ik weer naar huis mag.

Verder gaat het hier echt ronduit K.U.T. met een mooi woord. Het starten in een revalidatiecentrum is op zich het ergste nog niet maar het uur erheen en het uur weer terug en alle dingen die tegelijk aangepakt worden is soms een beetje onoverkomelijk (althans op dat moment). Momenteel een polsbrace links voor 's nachts, kniebrace had ik al en inmiddels zijn er ook semi-orthopedische schoenen aangemeten. Allee ik word eerst afgetakeld om langzaamaan weer op te krabbelen en ook heb ik vorige week gehoord dat ik de WIA inga omdat het revalideren nog wel een jaar minimaal gaat duren en ik dan al twee jaar in de ziektewet zit.

Al met al is alles overbelast en wordt nu ook met de ergo aan en soort weekschema gewerkt waarbij ik ook het huishouden wat meer ga verdelen en meer over de dag. Verder ben ik inmiddels wel een stapje verder en mag ik vanaf morgen meedraaien met de conditiegroep . Dat is het eerste wat ik ga doen in groepsverband en dat vanaf 5 februari. Het is zelfs in deze fase zo vervelend dat als ik verkeerd buk om iets op te rapen (ja waarom zou je met een hummel van anderhalf en eentje van 3 jaar) dat mijn schouder letterlijk uit zijn kom valt. Als ik hem vasthou en weer terug ga staan is hij er tot nu toe nog steeds zelf in geschoten maar men wat een gedoe. Laatst was ik aan het knippen en schiet mijn handbotje/boogje weg huppa naar de EHBO en een hoop getob verder zat ie er weer goed in enz. enz. enz.

Dus nee echt heerlijk gaat het nog niet.

Goed is overigens wel dat mijn oudste het op EDS gebied erg goed doet en dat de jongste begin juli ook getest gaat worden dan is ze dus 23 maanden en aangezien ze net loopt en best wel wat signalen afgeeft dat ze er in elk geval een draai van heeft hebben wij soms ook onze twijfels.

Dikke knuffel aan alle hypermobieltje en lief visje hoe is het nu met je?

[ Bericht 5% gewijzigd door Books op 03-06-2010 21:11:32 ]
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:02:09 #112
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_82304630
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:06 schreef Books het volgende:
An feli met je rijbewijs en nu maar lekker karren. Hier zijn we bezig met een click and go systeem op de auto om toch zelf te blijven rijden.

Mandarijn fijn dat het wel goed lijkt te gaan met je schouder.

X weet niet of je al thuis bent maar zit je daar met of zonder dat gedoe met Joran?

Ikke043 laat je als je ergens over twijfelt de huisarts een verwijzing naar de klinisch geneticus geven als hij daar reden toe ziet en die kan je wel verder helpen als het echt zo erg is.

Inu hier wordt dat juist ten zeerste afgeraden omdat ik dan letterlijke woorden van mijn fysio mijn ledematen bij elkaar moet gaan rapen eer ik weer naar huis mag.

Verder gaat het hier echt ronduit K.U.T. met een mooi woord. Het starten in een revalidatiecentrum is op zich het ergste nog niet maar het uur erheen en het uur weer terug en alle dingen die tegelijk aangepakt worden is soms een beetje onoverkomelijk (althans op dat moment). Momenteel een polsbrace links voor 's nachts, kniebrace had ik al en inmiddels zijn er ook semi-orthopedische schoenen aangemeten. Allee ik word eerst afgetakeld om langzaamaan weer op te krabbelen en ook heb ik vorige week gehoord dat ik de WIA inga omdat het revalideren nog wel een jaar minimaal gaat duren en ik dan al twee jaar in de ziektewet zit.

Al met al is alles overbelast en wordt nu ook met de ergo aan en soort weekschema gewerkt waarbij ik ook het huishouden wat meer ga verdelen en meer over de dag. Verder ben ik inmiddels wel een stapje verder en mag ik vanaf morgen meedraaien met de conditiegroep . Dat is het eerste wat ik ga doen in groepsverband en dat vanaf 5 februari. Het is zelfs in deze fase zo vervelend dat als ik verkeerd buk om iets op te rapen (ja waarom zou je met een hummel van anderhalf en eentje van 3 jaar) dat mijn schouder letterlijk uit zijn kom valt. Als ik hem vasthou en weer terug ga staan is hij er tot nu toe nog steeds zelf in geschoten maar men wat een gedoe. Laatst was ik aan het knippen en schiet mijn handbotje/boogje weg huppa naar de EHBO en een hoop getob verder zat ie er weer goed in enz. enz. enz.

Dus nee echt heerlijk gaat het nog niet.

Goed is overigens wel dat mijn oudste het op EDS gebied erg goed doet en dat de jongste begin juli ook getest gaat worden dan is ze dus 23 maanden en aangezien ze net loopt en best wel wat signalen afgeeft dat ze er in elk geval een draai van heeft hebben wij soms ook onze twijfels.

Dikke knuffel aan alle hypermobieltje en lief visje hoe is het nu met je?
Wow Books wat een verhaal, heel veel sterkte en succes gewenst !

Met mij gaat het nu wel, gisteren ben ik weer bij de huisartsenpost van het ziekenhuis geweest omdat ik het (nadat ik een pijnstiller had ingenomen) nog steeds uitschreeuwde van de pijn. Bij de huisartsenpost hebben ze me weer doorverwezen naar de dienstdoende gynacoloog. Eénmaal bij de gynacoloog hebben ze weer een echo gemaakt, maar zoals ik al had verwacht was er weer niets te zien. Enige optie was om nog een pijnstiller in te nemen. Nu moet ik morgen bloedprikken in het ziekenhuis voor de CT scan die ik volgende week vrijdag heb. Nu hoop ik dat er wel wat uit die scan komt want ik ben er nu toch echt wel klaar mee, stomme buikpijn!
Everyone has secrets !
  zondag 6 juni 2010 @ 00:53:05 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82382400
Ik moest juist stoppen met yoga van de fysio... werd mn EDS echt niet beter van .

@Books: ik ben nog niet thuis, morgen vlieg ik naar Lima, en vanuit daar via Madrid naar Amsterdam, maar ten tijde van Jorans arrestatie zat ik in Bolivia gelukkig .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_82386604
Ik heb ook geen EDS, maar HMS... En mijn fysio raadde het me juist aan... Ik had ook totaal geen pijn na de les, dus ik ga er nog even mee door Na krachttraining had ik veel meer last van mn gewrichten en ik knakte ook overal
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:13:24 #115
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_82687776
Ik heb vandaag de scan gehad van mijn buik en alles is goed gegaan. Vrijdag krijg ik de uitslag.
Everyone has secrets !
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:16:05 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82687941
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:13 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb vandaag de scan gehad van mijn buik en alles is goed gegaan. Vrijdag krijg ik de uitslag.
Spannend! Laat je het weten hier?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:27:28 #117
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_82688560
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Spannend! Laat je het weten hier?
Ja
Everyone has secrets !
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:28:00 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_82688581
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:27 schreef Lief-visje het volgende:

[..]

Ja
Ok! Mag je daarna weer een tas kopen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:44:13 #119
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82689371
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:33 schreef Inu het volgende:
Ik heb ook geen EDS, maar HMS... En mijn fysio raadde het me juist aan... Ik had ook totaal geen pijn na de les, dus ik ga er nog even mee door Na krachttraining had ik veel meer last van mn gewrichten en ik knakte ook overal
Dat had ik ook, en toch werkt de krachttraining na een tijdje (bij mij) erg goed. Vooral heel licht beginnen en niet gelijk met te zware gewichten. Yoga etc. voelde uiteraard goed omdat ik toch al lenig was en alles nog wat extra oprekte zonder pijn of last, maar achteraf is het daar erger mee gemaakt.
Vind het dan ook een erg vreemd advies om zo'n oefeningen te gaan doen in plaats van krachttraining. Je hebt er op korte termijn misschien minder last van dan van krachttraining maar op lange termijn werkt het waarschijnlijk in je nadeel.
pi_82698079
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat had ik ook, en toch werkt de krachttraining na een tijdje (bij mij) erg goed. Vooral heel licht beginnen en niet gelijk met te zware gewichten. Yoga etc. voelde uiteraard goed omdat ik toch al lenig was en alles nog wat extra oprekte zonder pijn of last, maar achteraf is het daar erger mee gemaakt.
Vind het dan ook een erg vreemd advies om zo'n oefeningen te gaan doen in plaats van krachttraining. Je hebt er op korte termijn misschien minder last van dan van krachttraining maar op lange termijn werkt het waarschijnlijk in je nadeel.
Ik probeer het toch, want ik heb al twee fysio's gehad die het me aanraadde en krachttraining doe ik gewoonweg niet...
pi_82703688
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 09:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik probeer het toch, want ik heb al twee fysio's gehad die het me aanraadde en krachttraining doe ik gewoonweg niet...
Tja, dan kunnen wij je niet tegenhouden......

Wat we willen duidelijk maken is dat fysio's juist niet echt bekend met de aandoening. Wat jij nu gaat doen verpest juist je proprioceptie en versterkt hem niet. Als je straks een tijdje bezig bent en je stopt ineens, ga je juist uit elkaar vallen. Proprioceptie train je idd alleen maar met hele lichte krachttraining. Maar goed, veel sterkte met jou oplossing.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:34:20 #122
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_82708811
ik heb ook krachttraining gedaan met fysiofitness en daar was ik juist meer bezig met coördinatie (dus hoe zet je een gewricht neer, en hoe beweeg je iets, hoever moet je gaan met een gewricht (niet tot het uiterste dus), en propriodinges te verbeteren. Dus met laag gewicht beginnen, en alles met véél herhalingen doen en als het echt te makkelijk gaat, dan er een beetje gewicht bij op. Ging erg goed!

Bij mijn 1e fysio ook krachttraining gedaan met veel gewicht, en dat ging helemaal fout.

Overigens ben ik ook HMS gediagnosticeerd (EDS is niet uitgesloten)

Heb net voor het eerst weer auto gereden sinds mijn schouderoperatie even naar het centrum geweest. Helaas niet lang, want ik had mijn rolstoel niet meegenomen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:11:22 #123
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_82718261
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:34 schreef manda-rijn het volgende:
ik heb ook krachttraining gedaan met fysiofitness en daar was ik juist meer bezig met coördinatie (dus hoe zet je een gewricht neer, en hoe beweeg je iets, hoever moet je gaan met een gewricht (niet tot het uiterste dus), en propriodinges te verbeteren. Dus met laag gewicht beginnen, en alles met véél herhalingen doen en als het echt te makkelijk gaat, dan er een beetje gewicht bij op. Ging erg goed!

Bij mijn 1e fysio ook krachttraining gedaan met veel gewicht, en dat ging helemaal fout.
Dat laatste had ik dus ook. 1e fysio heeft erg veel verpest door me veel te zware gewichten te laten gebruiken Toen ging ik in revalidatie en hebben ze me alles haarfijn uitgelegd over m'n gewrichten en kleine en grote spieren, waardoor het ook veel logischer klonk/was om veel herhaling met lichte gewichten te doen, dan een paar keer rigoureus met zware. En na een jaar was ik ontzettend vooruit gegaan. Nu heb ik thuis 2 gewichtjes van 1 kilo en dat werkt perfect
  zondag 20 juni 2010 @ 08:12:01 #124
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_83046032
Ik heb de uitslag van de scan gehad en er is niets gevonden.
Everyone has secrets !
  zondag 20 juni 2010 @ 13:56:16 #125
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_83053023
Weet je ook wat ze nu gaan doen, Lief-Visje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')