Ik weet het niet... jij wel?quote:
Of: Derek weet dingen die hij niet lijkt te kunnen weten. Als je al die readingmethodes bekijkt, hoe betrouwbaar is je conclusie hierboven dan nog? En waarom weet hij plotseling dit soort dingen niet meer in een gecontroleerde omgeving?quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik weet het niet... jij wel?
Ik bedoel : Derek weet dingen die hij niet kan weten....
heb je filmpjes van die man? lijkt me wel leuk om te zien, eigenlijk!quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Dhalsim het volgende:
Goh, wie had dat nou gedacht?![]()
Ik kan erg weinig respect opbrengen voor dit soort mensen. Als je ziet dat iemand als Derren Brown () de technieken die Derek Ogilvie en Uri Geller gebruiken vele malen beter beheerst en er duidelijk bij vermeld dat het niets met "paranormale gaven" te maken heeft, maar enkel gebaseerd is op misleiding, psychologie en uiteraard vakmanschap, hoe kun je dit soort figuren dan nog serieus nemen?
Ik geef toe, ze kunnen een paar leuke truckjes en ik doe het ze niet na, maar het is en blijft een feit dat het niet meer dan dat is: truckjes.
En voor diegene die als argument aandragen "hoe kun je dit of dat dan verklaren?" zou ik alleen maar willen zeggen: Ga eens naar een show van Hans Klok en probeer dat eens te verklaren.
Gewoon video's zoeken op youtube of via google?quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:20 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
heb je filmpjes van die man? lijkt me wel leuk om te zien, eigenlijk!
Kun je eens uitleggen wat er in dat filmpje precies gebeurd? Zo op het eerste gezicht krijg je de indruk dat die Rus een medewerker is van de hele opzet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Gewoon video's zoeken op youtube of via google?
Ik vond deze het beste: http://www.metacafe.com/w(...)_russian_gypsy_scam/
Dat zijn dan ook precies het soort sentimenten waar dergelijke mensen op in proberen te spelen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:20 schreef DaviniaHR het volgende:
ergens is het gewoon een hele fijne gedachte dat er nog contact zou kunnen zijn met overledenen...
Nee, dit is echt. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de vorige 20 pogingen bij andere mensen mislukten, maar hij gebruikt speciale technieken om het bewustzijn van mensen eventjes van slag te brengen en op dat moment toe te slaan. De welbekende 'handshake'. Handen schudden is iets wat zo routinematig is dat mensen er niet bij nadenken. De handeling wordt door je onderbewustzijn uitgevoerd zeg maar. Derek onderbreekt plots die actie (door 'm een waterfles te geven). Een fraktie van een seconde is je bewustzijn in de war en krijg je een soort brainfuck momentje. Op dat moment ben je heel gevoelig voor suggesties. Even je horloge afdoen komt ineens over als de normaalste zaak van de wereld.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat er in dat filmpje precies gebeurd? Zo op het eerste gezicht krijg je de indruk dat die Rus een medewerker is van de hele opzet.
+domheidquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:40 schreef JanJanJan het volgende:
Hahahahaha wat een jankerd die Derek.
En die Randi zegt ook nog dat hij denkt dat Derek denkt dat hij het echt kan.
Het is gewoon een oplichter die misbruik maakt van de goedgelovigheid van mensen.
Oh, was je erbij dan?quote:
Dat is niet echt iets wat je onbewust doet. Als ik mensen zie bepaal ik meteen welke ik wel en welke ik geen hand geef. Dat ik nadenk over een hand geven heeft niet echt iets met onderbewustzijn te maken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Handen schudden is iets wat zo routinematig is dat mensen er niet bij nadenken. De handeling wordt door je onderbewustzijn uitgevoerd zeg maar.
Mensen wíllen graag dat het waar is. Als je eindelijk kunt zeggen waarom een baby altijd jankt, waar dat vreemde gevoel vandaan komt als je een bepaalde kamer binnen loopt, of als je weet waar je overleden oma nu is ("she's with you"), dan geeft dat een bepaalde zekerheid. In dat geval is er namelijk een 'logische' verklaring voor zaken die normaal gesproken onverklaarbaar zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:15 schreef Haushofer het volgende:
Het is wel grappig dat in een tijd van moderne techniek en ratio mensen nog steeds zo makkelijk bedonderd kunnen worden.
Als iemand je een hand toesteekt, doe je dat als een soort reflex. Helemaal als je er niet op bedacht bent dat iemand jou wellicht een hand gaat geven ben je 'kwetsbaar'.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat is niet echt iets wat je onbewust doet. Als ik mensen zie bepaal ik meteen welke ik wel en welke ik geen hand geef. Dat ik nadenk over een hand geven heeft niet echt iets met onderbewustzijn te maken.
Nee, maar het is algemeen bekend hoe Derek werkt. Zoals ik al zei, hij zal er genoeg geprobeerd hebben waarbij het niet werkte.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Oh, was je erbij dan?
Hmm ja, je hoeft het natuurlijk niet van me aan te nemen, maar het is nu eenmaal een beproefde taktiek van hypnotiseurs enzo en staat overal op internet in diepte uitgelegd. En aan hypnose is echt niets bovennatuurlijks of speciaals aan. Iedereen is wel een paar keer per dag in trance. Hypnotiseurs helpen je die staat snel te bereiken. Wat Derek doet is een combi van hypnose en coldreading.quote:Dat is niet echt iets wat je onbewust doet. Als ik mensen zie bepaal ik meteen welke ik wel en welke ik geen hand geef. Dat ik nadenk over een hand geven heeft niet echt iets met onderbewustzijn te maken.
Daar kan ik me niks bij voorstellen, je kijkt toch naar wat je krijgt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In een ander filmpje betaalt hij met witte papieren bankbiljetten en een aantal winkeliers nemen het zonder morren aan. Waarom? Omdat ze ondertussen afgeleid worden.
Lijkt me beter in een nieuw topic. Hoewel het, in mijn mening, allebei onder 'onzin' valt, vind ik het irritant als er meerdere zaken door elkaar worden gehaald binnen 1 topicquote:Op woensdag 9 december 2009 08:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Speciaa voor de James Randi fans
Het is eens en voor altijd bewezen. Homeopathie is Onzin
met dank aan niemand minder dan James Randi
Docu: BBC Horizon - Homeopathy The Test
Al 200 jaar weet homeopathie miljoenen mensen te bedonderen. BBC Horizon brengt een team van wetenschappers bij elkaar en gaat de uitdaging van James Randi aan om de claims van homeopathie te testen
[...]
En niet te vergeten:quote:Op woensdag 9 december 2009 08:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Speciaa voor de James Randi fans
Het is eens en voor altijd bewezen. Homeopathie is Onzin
met dank aan niemand minder dan James Randi
Docu: BBC Horizon - Homeopathy The Test
Al 200 jaar weet homeopathie miljoenen mensen te bedonderen. BBC Horizon brengt een team van wetenschappers bij elkaar en gaat de uitdaging van James Randi aan om de claims van homeopathie te testen
Tsja, we zien wel vaker dat grote groepen mensen zich vasthouden aan dogma's. Bang voor het onbekende, te graag willen dat het waar is, retardatie, wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:19 schreef Knipoogje het volgende:
Wat ik wel interessant aan mensen vind die heilig in de Chars en de Derek's blijven geloven is dat ze zelfs door blijven geloven ondanks de massa bewijs van hun technieken... Er is altijd een 'maar toch'. Ze hebben voor zichzelf uitgemaakt dat het nu eenmaal waar is en niets ,maar dan ook niets kan hen meer van gedachten doen veranderen.
Is gebeurd, op jouw verzoekquote:Op woensdag 9 december 2009 18:05 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Lijkt me beter in een nieuw topic. Hoewel het, in mijn mening, allebei onder 'onzin' valt, vind ik het irritant als er meerdere zaken door elkaar worden gehaald binnen 1 topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |