Ja, voor gemeenschap van goederen heb je die ook nodig, lijkt me? En dan betaal je ook dat, alleen als je afwijkt van de standaard, ga je meer betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef Godtje het volgende:
Tussen de 500 en 1000 euro voor een notaris akte.
Alweer terug naar bedquote:Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef boudemaniak het volgende:
ThxMaar hoezo alweer? Ik heb niet vaak hoofdpijn hoor
![]()
Nog nooit samengewoond en uit elkaar gegaan, blijkbaarquote:En makkelijker. Ik heb echt geen zin om te janken zo van: nee die is van mij, dat is van jou, daar mag je niet aan zitten. Dan kan je ent zo goed het huis opdelen met een lijntje van: dit is jouw kant en je mag neit aan mijn kant komen
Wat ik al zei het heeft niks te maken met de praktische indeling en het is ook niet negatief. Het kan ook met name zijn om je partner en eventueel kinderen te beschermen. Als jij bijvoorbeeld door wat dan ook persoonlijk failliet gaat dan treft dat ook je partner en kinderen. Dit kan je afvangen.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
En makkelijker. Ik heb echt geen zin om te janken zo van: nee die is van mij, dat is van jou, daar mag je niet aan zitten. Dan kan je ent zo goed het huis opdelen met een lijntje van: dit is jouw kant en je mag neit aan mijn kant komen
Dat iets juridisch van jou is laat je meteen zeggen "Daar mag je niet aanzitten"?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
ThxMaar hoezo alweer? Ik heb niet vaak hoofdpijn hoor
![]()
[..]
En makkelijker. Ik heb echt geen zin om te janken zo van: nee die is van mij, dat is van jou, daar mag je niet aan zitten. Dan kan je ent zo goed het huis opdelen met een lijntje van: dit is jouw kant en je mag neit aan mijn kant komen
het ging bij ons nog wel redelijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:17 schreef Nouk84 het volgende:
Nog nooit samengewoond en uit elkaar gegaan, blijkbaar
Ik heb ook het meeste aan meubels meegenomenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:21 schreef Ang3l het volgende:
het ging bij ons nog wel redelijk.
Ik heb zijn kingsize bed, zijn kast, zijn zonnebank, onze tv, zijn 3p bank, onze 2p bank
het is niet alleen de akte bij het trouwen, je moet ook voortdurend bijhouden wat van wie is.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Tussen de 500 en 1000 euro voor een notaris akte.
Nopquote:Op woensdag 18 november 2009 09:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja, voor gemeenschap van goederen heb je die ook nodig, lijkt me? En dan betaal je ook dat, alleen als je afwijkt van de standaard, ga je meer betalen.
[..]
Alweer terug naar bed![]()
[..]
Nog nooit samengewoond en uit elkaar gegaan, blijkbaar
Tja, in dat ben ik best ouderwets eigenlijk. Als ik trouw met iemand ga ik er van uit dat ik mn leven met diegene wil doorbrengen. ALs ik daar onzeker overben trouw ik ook nietquote:Op woensdag 18 november 2009 09:15 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nothing lasts forever, vind ik een stuk realistischer
en dat.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef boudemaniak het volgende:
Tja, in dat ben ik best ouderwets eigenlijk. Als ik trouw met iemand ga ik er van uit dat ik mn leven met diegene wil doorbrengen. ALs ik daar onzeker overben trouw ik ook niet
Ouders moeten zich er buiten houden. ZIj hadden hem de slaapkamermeubels gegeven destijds, hele grote. Maar aangezien hij op iets van 3 bij 4 ging wonen in A'dam paste dat niet dus wilde hij dat ik ze kreeg. Bij mij kon het nl wel passen. Ging die vader zich er mee bemoeien dat ze het daarvoor niet ana hem hadden gegeven. Dat ie ze maar moest verkopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb ook het meeste aan meubels meegenomen
En het ging bij mij allemaal redelijk. Tot hij een auto-ongeluk kreeg, in het ziekenhuis belandde (2 dagen voor de verhuizing) en zijn vader zich ermee ging bemoeien
Je weet dat dat statistisch gezien in de moderne tijd echt net zo slim is als letterlijk in de Bijbel geloven he?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Nop![]()
[..]
Tja, in dat ben ik best ouderwets eigenlijk. Als ik trouw met iemand ga ik er van uit dat ik mn leven met diegene wil doorbrengen. ALs ik daar onzeker overben trouw ik ook niet
Waarom? Omdat mensen tegenwoordig gaan relatiehoppen als het te pittig wordt? Is je eigen keuze dan toch?quote:Je weet dat dat statistisch gezien in de moderne tijd echt net zo slim is als letterlijk in de Bijbel geloven he?
Dus de ouderwetse romantische gedachte. Daar begon de hele gesprek al over.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een stuk realistischer iddquote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Heeft niets met onzekerheid te makenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef boudemaniak het volgende:
Ik heb er achteraf zelfs spijt van dat we onze trouwbeloften hebben aangepast aan de moderne tijd. zelfs nu nog.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je weet dat dat statistisch gezien in de moderne tijd echt net zo slim is als letterlijk in de Bijbel geloven he?
Klopt, maar ja, hij lag met 11 gebroken ribben en een klaplong in het ziekenhuis, hij kon niet zoveelquote:Op woensdag 18 november 2009 09:27 schreef Ang3l het volgende:
Ouders moeten zich er buiten houden. ZIj hadden hem de slaapkamermeubels gegeven destijds, hele grote. Maar aangezien hij op iets van 3 bij 4 ging wonen in A'dam paste dat niet dus wilde hij dat ik ze kreeg. Bij mij kon het nl wel passen. Ging die vader zich er mee bemoeien dat ze het daarvoor niet ana hem hadden gegeven. Dat ie ze maar moest verkopen.
Gelukkig luisterde ie beter naar mij
Op wat voor manier hebben jullie dat gedaan dan?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:32 schreef JoeBravo het volgende:
Ik heb er achteraf zelfs spijt van dat we onze trouwbeloften hebben aangepast aan de moderne tijd. zelfs nu nog.
Dat weet ik helaas. Ik vertrouw mensen ook zover als ik ze kan gooien. Maar ik hou de hoop er gwn inquote:Op woensdag 18 november 2009 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je weet dat dat statistisch gezien in de moderne tijd echt net zo slim is als letterlijk in de Bijbel geloven he?
Nee. kan ook de keuze van je partner zijnquote:Op woensdag 18 november 2009 09:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarom? Omdat mensen tegenwoordig gaan relatiehoppen als het te pittig wordt? Is je eigen keuze dan toch?
En mogguh.
Hoi minst-favoriete-FOK!kerquote:
quote:
ipv te beloven "bij elkaar te blijven tot de dood ons scheidt", belooft elkaar "te eren en hoog te houden", wat je ook tijdens/na een scheiding kunt doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Op wat voor manier hebben jullie dat gedaan dan?
Awww, wat schattig romantisch (en hopeloos naief. Liefde is dood in deze wereld!)quote:Op woensdag 18 november 2009 09:33 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Dat weet ik helaas. Ik vertrouw mensen ook zover als ik ze kan gooien. Maar ik hou de hoop er gwn in
Jij hebt mijn foto gemist heaquote:
een waarheid als een koe, en zo'n beest komt hard aanquote:Op woensdag 18 november 2009 09:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. kan ook de keuze van je partner zijn
It takes two to tango.
That's mequote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Awww, wat schattig romantisch (en hopeloos naief. Liefde is dood in deze wereld!)
quote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Awww, wat schattig romantisch (en hopeloos naief. Liefde is dood in deze wereld!)
Wat had je met die eerste belofte opgeschoten dan? Dan was je waarschijnlijk ook gewoon gescheiden hoor. Woorden betekenen niet zoveel in deze. Dus daar kun je spijt van hebben, maar dat had niets veranderd aan wat er nu speelt.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:35 schreef JoeBravo het volgende:
ipv te beloven "bij elkaar te blijven tot de dood ons scheidt", belooft elkaar "te eren en hoog te houden", wat je ook tijdens/na een scheiding kunt doen.
euhm.. ja?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:37 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Jij hebt mijn foto gemist heamuahaha
Alle rechten voorbehouden. Mening van boudemaniak is niet de mening van de groepquote:
En dan denk ik ineens aan de film Twisterquote:Op woensdag 18 november 2009 09:37 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
een waarheid als een koe, en zo'n beest komt hard aan
ik was er niks mee opgeschoten, maar ik heb gewoon gemerkt dat ik meer waarde hecht aan de ouderwetse belofte. En het is een gevoel dat ik voor de scheiding al had en ondanks de huidige situatie niet is veranderd.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Wat had je met die eerste belofte opgeschoten dan? Dan was je waarschijnlijk ook gewoon gescheiden hoor. Woorden betekenen niet zoveel in deze. Dus daar kun je spijt van hebben, maar dat had niets veranderd aan wat er nu speelt.
Oh, dus de stemming moet nog komen. Ik wil nml. ook meedoenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:38 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Alle rechten voorbehouden. Mening van boudemaniak is niet de mening van de groep
Ik ben telepatisch begaafd. Doh.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:37 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]hoe kom je aan mijn woorden?
Nou kom maar op met je top drie!quote:Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, dus de stemming moet nog komen. Ik wil nml. ook meedoen
Your lossquote:
Wie stem jij dan?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh, dus de stemming moet nog komen. Ik wil nml. ook meedoen
dat is wel ruigquote:
Hangt er denk ik ook van af hoe je uit elkaar gaat. En het allermoelijkste is de zaken rondom kinderen regelen en dat kan niet vooraf. De rest is bijzaak.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:38 schreef Ang3l het volgende:
Grappig. De meeste mensen met een scheiding achter de rug waarschuwen mensen altijd "Regel alles goed vooraf! Voorkomt een hoop trouble achteraf!" en veel eerste-keer-trouwers gaan er romantisch vanuit "mij gebeurt dat niet".
heb ik gezegd dat ik het erg vind?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Your loss![]()
[..]
Wie stem jij dan?
Oh die is easy.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:44 schreef boudemaniak het volgende:
Ik weet een goeie stelling:
Als jij superkrachten had (max 1) welke zou je dan kiezen?
Ik begin: MagnetoDe kunst van metaal manipuleren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |