abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 november 2009 @ 02:05:00 #101
862 Arcee
Look closer
pi_74804497
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.
Tsja, dat riepen ze hier ook toen de AEX op 235 stond.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 november 2009 @ 02:06:54 #102
862 Arcee
Look closer
pi_74804506
quote:
Op woensdag 18 november 2009 01:42 schreef Dave7 het volgende:
Er zal niet opnieuw een S&P onder de 700 op de borden komen!!!
Dat denk ik idd ook, hoewel dat in mijn geval niet op enige beurskennis gebaseerd is.
quote:
Een groot deel loopt hier vanaf Aex 230 te shorten. Dat is hetzelfde als je in een auto op een voorangsweg rijdt, en je stopt voor elke auto die van rechts komt! Dat werkt dus niet!
Exact, had deze post nog niet gelezen, maar ik zei net hetzelfde.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74804641
Heeft iemand dat backtestje op de dollar en de S&P al gedaan? Dat die inverse-gerelateerd zijn heeft Denninger wel aangetoond, iemand moet er alleen nog even een werkbare strategie uit destilleren om stinkend rijk te worden.
  woensdag 18 november 2009 @ 08:50:40 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74805824
quote:

[..]

Je kan vele malen beter in sterk afgestrafte aandelen zitten die niet failliet zullen gaan, in het ergste geval doe je er dan een paar jaar langer over om je rendement te halen.

Komende paar jaar shorten is gewoon heel riskant naar mijn mening. Grote kans dat je elke keer opnieuw nat gaat.

Amerika heeft zijn bodem gehad, daar ben ik 1000% van overtuigd! Er zal niet opnieuw een S&P onder de 700 op de borden komen!!!

Ja, het kan zijn dat er op een gegeven moment een correctie komt. Maar dat kost je de kop niet als je long zit in goede aandelen.

Wat je wel de kop kan kosten is dat je bij elke minieme daling short gaat, terwijl we in een Bull market zitten! Dan zit je dus aan de verkeerde kant van de trade! In een Bull market koop je de dips en vice versa!

Een groot deel loopt hier vanaf Aex 230 te shorten. Dat is hetzelfde als je in een auto op een voorangsweg rijdt, en je stopt voor elke auto die van rechts komt! Dat werkt dus niet!
Zo is het!
The End Times are wild
  woensdag 18 november 2009 @ 08:57:18 #105
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74805919
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:56 schreef LXIV het volgende:
Maar goed. Ik verwacht dat deze korte ralley (vanaf de 300) ook niet heel lang meer gaat duren. Maar zolang, zogoed.
Long valt er de komende twee weken volgens mij niks meer te halen op de index.
pi_74805943
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tsja, dat riepen ze hier ook toen de AEX op 235 stond.
Dat heb ik toen in ieder geval nooit geroepen, want rond de 245 ben ik toen vrij fors long gegaan.
pi_74805994
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Hoeveel geluk kun je hebben? Op een margin van 5k Maar een goede zaak dat CFD's niet zo populair zijn in Nederland, anders is het R&P zo vol.
[ afbeelding ]

Opzich mogen de beurzen nog wel even omhoog blijven gaan. Ben wel benieuwd waar de koers heen kan gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74806006
quote:

[..]

Amerika heeft zijn bodem gehad, daar ben ik 1000% van overtuigd! Er zal niet opnieuw een S&P onder de 700 op de borden komen!!!

De stijging van afgelopen maanden heeft het sentiment goed gedaan, perfect verwoord in jou reactie.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:02:50 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74806016
SNS verlaagt het advies voor Boskalis van hold naar reduce:

pi_74806030
MILJAAR! We sprongen opeens 8 punten omhoog op de minuten grafiek!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74806070
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:02 schreef Lemans24 het volgende:
SNS verlaagt het advies voor Boskalis van hold naar reduce:

[ afbeelding ]

Of had je het zelf in de portfolio?

Ik denk overigens dat de meeste hier wel inzien dat er iig. een kleine correctie spoedig komt. Hoe lang deze correctie door zal zetten en hoe hevig die zal zijn is de grote vraag. Om nu blindelings long te zitten is ook wat risky imo.
  woensdag 18 november 2009 @ 09:08:19 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74806097
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of had je het zelf in de portfolio?

nee, ik vond de smiley in een ander subforum...
  woensdag 18 november 2009 @ 09:11:18 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74806138
We kunnen vandaag zo maar naar het year-high gaan.
The End Times are wild
  woensdag 18 november 2009 @ 09:13:43 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74806180
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:11 schreef LXIV het volgende:
We kunnen vandaag zo maar naar het year-high gaan.
Je bent lekker optimistisch
Maar ik denk het niet. En de slotstand al helemaal niet
pi_74806299
Waar haal ik goede (gratis ) data vandaan die te gebruiken is met Metastock. Meestal gebruik ik yahoo, maar er staat me iets van bij dat er betere sites staan.
pi_74806663
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:20 schreef tjoptjop het volgende:
Waar haal ik goede (gratis ) data vandaan die te gebruiken is met Metastock. Meestal gebruik ik yahoo, maar er staat me iets van bij dat er betere sites staan.
Wat voor data heb je precies nodig, dit is wel een gratis site met US futures, verschillende indices, grondstoffen en valuta http://forexpf.ru/_quote_show_/java/
pi_74806763
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:20 schreef tjoptjop het volgende:
Yahoo is meer dan voldoende, welke tool gebruik je daarvoor? Ik had daar laatst 1 van gewonden op T2W. En welke info heb je nodig? Ik kan eventueel wat bloomberg afhalen en dat converteren naar een Excel bestand.

Ik gebruik Metastock zelf ook, de backtests zijn opzich wel interessants maar vol met vage fouten die je eerst moet veranderen zodat je een 'fatsoenlijk' resultaat krijgt. Bij sommige strategieën die je test via metastock kom je op 50 / 60 trades uit, per 100 jaar index Heb het idee dat die system tester vol bugs zit.
pi_74806787
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:45 schreef dvr het volgende:
Heeft iemand dat backtestje op de dollar en de S&P al gedaan? Dat die inverse-gerelateerd zijn heeft Denninger wel aangetoond, iemand moet er alleen nog even een werkbare strategie uit destilleren om stinkend rijk te worden.
Ik zal er zo even naar kijken

Hoe had je dit in gedachten overigens? Wanneer kopen en wanneer verkopen?
pi_74806970
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yahoo is meer dan voldoende, welke tool gebruik je daarvoor? Ik had daar laatst 1 van gewonden op T2W. En welke info heb je nodig? Ik kan eventueel wat bloomberg afhalen en dat converteren naar een Excel bestand.

Ik gebruik Metastock zelf ook, de backtests zijn opzich wel interessants maar vol met vage fouten die je eerst moet veranderen zodat je een 'fatsoenlijk' resultaat krijgt. Bij sommige strategieën die je test via metastock kom je op 50 / 60 trades uit, per 100 jaar index Heb het idee dat die system tester vol bugs zit.
Zover ben ik nog niet joh

Heb ooit eens legaal V8 eod gekocht voor ¤100 oid en in het begin wat mee gepield en wat gehandeld. Uiteraard opgeblazen want geen edge

Nu wil ik er wat dieper in gaan duiken. Ik wil wat gaan hobbyen met systemen mbt S&P500 en evt wat andere indeces. Momenteel geen individuele aandelen

Om te converten heb ik ooit eens HQuote gebruikt, die beviel destijds wel. Maar als er een gratis tool voor bestaat
pi_74807034
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:04 schreef LXIV het volgende:
Alles leuk&aardig met die dikke plussen en die records van de DJ, ik ben er met mijn pakketje toch 4K op achteruit geboerd de afgelopen 3 dagen. En dat terwijl ik nog wel aandelen gekocht had die sterk positief correleren met de AEX! Maar niet de afgelopen 3 dagen.
Gelukkig had ik ook nog aardig wat ordina om de voeten droog te houden.
Hoe ziet jouw pf er op dit moment uit dan (namen dan, geen cijfers )? Jij bent afaik de enige andere aandelenbelegger op dit moment hé?
pi_74807202
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:51 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Hoe ziet jouw pf er op dit moment uit dan (namen dan, geen cijfers )? Jij bent afaik de enige andere aandelenbelegger op dit moment hé?
Ik vind LXIV eigenlijk wel een echte typische stier
  woensdag 18 november 2009 @ 09:58:02 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74807209
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:49 schreef tjoptjop het volgende:
Om te converten heb ik ooit eens HQuote gebruikt, die beviel destijds wel. Maar als er een gratis tool voor bestaat
Ik gebruik al heel lang geen Metastock meer, maar het laatste dat ik daarmee gebruikte was inderdaad HQuote met Yahoo data en dat werkte redelijk.

De laatste jaren gebruik ik Ninjatrader en die sluit naadloos aan op Yahoo voor dagkoersen. Voor intraday data gebruik ik de data van Interactive Brokers (die ook naadloos aansluit op NT).

Voor bepaalde tests heb ik ook weleens echte tickdata gekocht bij een dataprovider, maar dat is duur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74807256
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik ben begonnen rond 10.000 voor de Dow Jones, daarna is er nog maar 5% bijgekomen. Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.

En lezen, want ik heb gezegd waarom die rode lijn daar ligt.
Nou moe, call me nuts .

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 18-11-2009 10:05:45 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 10:03:04 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74807329
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:45 schreef dvr het volgende:
Je zou een spreadtrade kunnen doen (long in de ene, short in de andere). Maar zo supergoed is de correlatie niet en bovendien verwacht ik dat die niet lang stand gaat houden en uiteindelijk mogelijk zelfs omdraait (als de dollar te zwak wordt neemt de kans op een rentestijging toe).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74807339
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind LXIV eigenlijk wel een echte typische stier
Dan ben ik een os, eentje zonder ballen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')