Ik denk het ook. Dollar wordt sterker, maar de beurzen verliezen amper een 0,5%. Dat terwijl de S&P gister nog een nieuwe jaar top neerzette. Bij een lichte verzwakking van de dollar, gaat het zeker verder omhoog.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Flinke stijging USD index idd, gisteravond al positieve signalen op basis van TA. Toch denk ik dat beurzen een hogere top neer kunnen zetten mocht USD weer iets verzwakken.
Hierop inspelen is wel erg tricky wat mij betreft.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:06 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Dollar wordt sterker, maar de beurzen verliezen amper een 0,5%. Dat terwijl de S&P gister nog een nieuwe jaar top neerzette. Bij een lichte verzwakking van de dollar, gaat het zeker verder omhoog.
Juistem!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
Het is nu toch wel duidelijk dat we heel dicht bij de top van een parabool zitten op de grafiek van de AEX? Niemand lijkt er nog zin in te hebben, zo traag gaat het. Ik denk dat het volume hooguit 80 miljoen is vandaag?
Of het nu kop-schouder is of niet, dat maakt niet zoveel uit voor deze beweging. We gaan nog twee dagen wat intraday piekjes krijgen die misschien iets boven de huidige top komen (323,18), met heel lage volumes, maar stijgen per saldo niet of nauwelijks en dan gaan we weer naar 300.
De prijs van een aandeel is de som van uitgifte waarde en de verwachte uitkeringen tot de zon ontploft,in tegenwoordige waarde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:29 schreef Gratau het volgende:
[..]
huh, zou je het iets preciezer willen uitleggen? maar in die tijden als kerst, carnaval en wk10 etc. boeken die bedrijven meer winst en dan is het toch logisch dat het vertrouwen omhoog gaat?
als een bedrijf winst boekt, wordt de aandeel dan ook hoger?
Zou goed voor de shorters zijn als hij binnenkort door de 1,46 gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Oi! De EUR/USD ging even een aantal minuten goed naar beneden.
Ja ik zit short daarop, hij schoot ineens van 1k naar 2,2k winstquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:50 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zou goed voor de shorters zijn als hij binnenkort door de 1,46 gaat.
Nee, sentiment is gewoon te bearish rondom dollar denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja ik zit short daarop, hij schoot ineens van 1k naar 2,2k winst![]()
Heb je er een aanleiding voor kunnen vinden?
wat bedoel je nu met bearish dollar en 1,46?quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, sentiment is gewoon te bearish rondom dollar denk ik.
Sentiment dollar is te negatief, oftewel iedereen heeft zijn dollars dan al verkocht. Onder 1,46 is voor mij bevestiging dat USD verder kan aansterken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:44 schreef Gremen het volgende:
[..]
wat bedoel je nu met bearish dollar en 1,46?
Bij een bearishe dollar denk ik eerder aan de richting 1,50 dan richting de 1,46. Of snap ik het nu niet meer
Ah okequote:Op dinsdag 17 november 2009 18:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sentiment dollar is te negatief, oftewel iedereen heeft zijn dollars dan al verkocht. Onder 1,46 is voor mij bevestiging dat USD verder kan aansterken.
is al een tijdje aan de gang de beurs steeds hoger , het aantal problemen steeds groter :d WHO CARESquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:09 schreef dramatiek het volgende:
Delinquency = wanbetaling ??
http://www.zerohedge.com/(...)r-hits-all-time-high
What else is new right?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:19 schreef edwinh het volgende:
[..]
is al een tijdje aan de gang de beurs steeds hoger , het aantal problemen steeds groter :d WHO CARES![]()
Vanwaar eigenlijk die handel in al die verschillende markten en derivaten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
What else is new right?
Hoeveel geluk kun je hebben? Op een margin van 5kMaar een goede zaak dat CFD's niet zo populair zijn in Nederland, anders is het R&P zo vol.
[ afbeelding ]
Nog 1.5 jaar op het LMU in Londen.quote:
quote:The beginning of the end occurred on 16 January 1995, when Leeson placed a short straddle in the Singapore and Tokyo stock exchanges, essentially betting that the Japanese stock market would not move significantly overnight. However, the Kobe earthquake hit early in the morning on 17 January, sending Asian markets, and Leeson's trading positions, into a tailspin. Leeson attempted to recoup his losses by making a series of increasingly risky new trades, this time betting that the Nikkei Stock Average would make a rapid recovery. However the recovery failed to materialize.
Leeson left a note reading "I'm Sorry" and fled Singapore on 23 February. Losses eventually reached £827 million (US$1.4 billion), twice the bank's available trading capital. After a failed bailout attempt, Barings was declared insolvent on 26 February.
Spread!quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:53 schreef Gremen het volgende:
[..]
Vanwaar eigenlijk die handel in al die verschillende markten en derivaten.
Kan je weer niet bijkopenquote:
Iets herstel bij eur/usd en SnP omhoog, eigenlijk zoals verwachtquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:02 schreef Gremen het volgende:
En alles eindigt gewoon groen op wallstreet!
Handel je alleen op basis van RSI?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
What else is new right?
Hoeveel geluk kun je hebben? Op een margin van 5kMaar een goede zaak dat CFD's niet zo populair zijn in Nederland, anders is het R&P zo vol.
[ afbeelding ]
Nee, natuurlijk niet. Alleen vind ik de intraday chart van de RSI intrigerend, als hij laag staat is dat voor mij een bevestiging dat hij daarna weer naar boven gaat. Je weet alleen niet wanneer, en met hoeveel punten. Maar dat hij naar boven gaat is zeker. Ik vind het gewoon een zeer interessante tool voor erge korte termijn periodes.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Handel je alleen op basis van RSI?
Ik laat de 'duitse' jongens die je in het vorige plaatje zag staan, overnight. Ze staan nu op 30 index punten winst = 3000 euro en een beetje. Gaat daar morgen bijv. nog 1% omhoog komt daar nog een 50 punten boven op. U do the maths..quote:
Hmm ik wou haast zeggen je zoekt ook wel de risico op met de aandelen die je noemt, de financials + T2 maar ik houd mn mond maar over risico.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:04 schreef LXIV het volgende:
Alles leuk&aardig met die dikke plussen en die records van de DJ, ik ben er met mijn pakketje toch 4K op achteruit geboerd de afgelopen 3 dagen. En dat terwijl ik nog wel aandelen gekocht had die sterk positief correleren met de AEX! Maar niet de afgelopen 3 dagen.
Gelukkig had ik ook nog aardig wat ordina om de voeten droog te houden.
Ik zal eens kijken of ik wat meer kan uitvinden wie er in de potjes hebben geroerd afgelopen dagen, en kijken waarom ze eigenlijk door het putje gingen de laatste dagen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:07 schreef LXIV het volgende:
En ik zal toch binnenkort weer liquide moeten gaan, denk ik zo.
Maar ING mag toch best naar de 11, AEG naar de 5,5 en TT naar de 8,4. Is dat nu teveel gevraagd? Vorige keer dat ik ongeduldig werd verkocht ik een paar keer nét voor een koerssprong van het betreffende aandeel. (bij BAM, ORD en Randstad). Nog ff wachten dus.
Nee, meestal ga ik lekker mee omhoog. Vandaar ook dat pakketje. Zeker vanwege de diepe koersval van TT en ING had ik op een stevig herstel gerekend, temeer wanneer de AEX zou stijgen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm ik wou haast zeggen je zoekt ook wel de risico op met de aandelen die je noemt, de financials + T2 maar ik houd mn mond maar over risico.
Ik denk wel dat het je niet vaker is overkomen, index = groen, je eigen mandje in het rood?
Hoe vaak heb je dat nu al geroepen, VDG? Ooit zal het wel gebeuren ja, maar wat zegt dat?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:26 schreef Vandergeld het volgende:
Dow Jones in zeer zware weerstandszone, stuit op dalende weerstandslijn, zit rond de 50 fibo en bij de rode lijn is golf C evenlang als golf A wat vaak voorkomt bij correcties. Morgen nog 1 keer iets hoger om de top te zetten?
[ afbeelding ]
Ik ben begonnen rond 10.000 voor de Dow Jones, daarna is er nog maar 5% bijgekomen. Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je dat nu al geroepen, VDG? Ooit zal het wel gebeuren ja, maar wat zegt dat?
Bijvoorbeeld die horizontale rode lijn (1). Wat is dat nu voor lijn? De enige eigenschap is dat hij toevallig op het niveau van dit moment ligt. Maar als we nog 15 indexpunten stijgen dan teken je hem gewoon een stukje hoger.
Hoezo gek? wie weet stijgen we nog 15% door met de index als geheel en sommige aandelen zelfs nog 40%, geen lijn die kan zeggen dat dit niet zo is. Dit zijn toch grote rendementen in korte tijd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.
Dat heb ik gelezen, maar wat zegt dat nu? Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik ben begonnen rond 10.000 voor de Dow Jones, daarna is er nog maar 5% bijgekomen. Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.
En lezen, want ik heb gezegd waarom die rode lijn daar ligt.
Nou, er kan en zal waarschijnlijk nog best wel een correctie komen voordat het zover is. Maar wat maakt dat nu uit? Je moet niet beleggen met een horizon van 2 weken. (alleen voor de funtrades) Maar de AEX kan eind 2010 gemakkelijk op 400 staan. En dan maakt het niet zoveel meer uit of er wat -praktisch onvoorspelbare- fluctuaties op de koers zijn geweest in de aanloop daar naar toe.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Hoezo gek? wie weet stijgen we nog 15% door met de index als geheel en sommige aandelen zelfs nog 40%, geen lijn die kan zeggen dat dit niet zo is. Dit zijn toch grote rendementen in korte tijd.
Dat het een veelvoorkomend verschijnsel is dat bij correcties golf A evenlang is als golf C, hoeft zeker niet zo te zijn, maar in combinatie met de dalende weerstandslijn en het 50% fibo niveau zie ik de DJ hier niet doorheen geraken. Wat overigens ook interessant is, dat er op 17 november, 256 dagen zijn verstreken sinds de bodem. De daling 2007-2009 was 512 dagenen. Ook 50% qua tijd dus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, maar wat zegt dat nu? Dat bedoel ik.
Het is trouwens wel frappant dat de meeste puts op de index vrij sterk gestegen zijn vandaag. Een teken aan de wand wellicht. Ik hoop het voor je hoor! Wat mij betreft mag de index ook gerust omlaag.
Volledig mee eens, wat ik er alleen mee wilde zeggen is dat je niet kunt zeggen hoe de markten reageren zo op de korte termijn dat hebben de puts en shorts van VDG wel bewezen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er kan en zal waarschijnlijk nog best wel een correctie komen voordat het zover is. Maar wat maakt dat nu uit? Je moet niet beleggen met een horizon van 2 weken. (alleen voor de funtrades) Maar de AEX kan eind 2010 gemakkelijk op 400 staan. En dan maakt het niet zoveel meer uit of er wat -praktisch onvoorspelbare- fluctuaties op de koers zijn geweest in de aanloop daar naar toe.
Zelfs een "crash" naar 240 acht ik niet onmogelijk. Maar niet veel dieper dan dat hoor!
Dan moet je ze wel op dat moment verkopen en niet zoals 9 van de 10 particulieren verkopen als het heel sterk gedaald is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Hoezo gek? wie weet stijgen we nog 15% door met de index als geheel en sommige aandelen zelfs nog 40%, geen lijn die kan zeggen dat dit niet zo is. Dit zijn toch grote rendementen in korte tijd.
Volgens dat textbook moeten de verkopers juist rond deze niveau's in de markt komen (10500 dow).quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:56 schreef LXIV het volgende:
Juist bij zo'n tekstbook plaatje moet je uitkijken. Want iedereen die wilde shorten heeft dat inmiddels dan al gedaan.
Maar goed. Ik verwacht dat deze korte ralley (vanaf de 300) ook niet heel lang meer gaat duren. Maar zolang, zogoed.
ADX geeft trendsignalen maar ik vind het een wat ''vreemde'' indicator.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Eigenlijk zou het fantastisch zijn als hier iemand even een TA indicator in elkaar knutselt die zo rond de 70% trend kering kan aangeven, en dan niet op wekelijkse basis, maar op dagbasis.
Cuz timing is a bitch![]()
Je kan vele malen beter in sterk afgestrafte aandelen zitten die niet failliet zullen gaan, in het ergste geval doe je er dan een paar jaar langer over om je rendement te halen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik ben begonnen rond 10.000 voor de Dow Jones, daarna is er nog maar 5% bijgekomen. Iedereen die nu nog in aandelen zit/ wil zitten is zo gek als een deur en daar blijf ik bij.
En lezen, want ik heb gezegd waarom die rode lijn daar ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |