Leidsters mogen in veel gevallen daar geen uitspraak overdoen en moeten doorverwijzen. Wat leidster zegt heeft geen status bij een overeenkomst.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef MINDSICK het volgende:
Laat het haar zelf vragen als ze haar kinderen ophaalt, kan die leidster er niet meer onderuit, moet ze wel antwoord geven.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf maar ik heb geen antwoord op je vraag. 2 dagen per week is bij ons ook het minimum aantal dagen.
Want? Als ik in een winkel iets wil kopen en vraag informatie aan een verkoper dan is die informatie ook bindend, dwz dat de winkel later niet kan zeggen dat de informatie die de verkoper aan mij bij/voor het sluiten van de koopovereenkomst gaf niet van toepassing is.quote:Leidsters mogen in veel gevallen daar geen uitspraak overdoen en moeten doorverwijzen. Wat leidster zegt heeft geen status bij een overeenkomst.
Dit betreffen contractuele afspraken, als mijn baas iets afspreek met een ander , waarvan ik niet op de hoogte ben en iemand gaat mij iets vragen over die afspraken. Dan doe ik geen uitspraken over die contractuele afspraken of iets wel of niet zo is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:02 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want? Als ik in een winkel iets wil kopen en vraag informatie aan een verkoper dan is die informatie ook bindend, dwz dat de winkel later niet kan zeggen dat de informatie die de verkoper aan mij bij/voor het sluiten van de koopovereenkomst gaf niet van toepassing is.
Ze verschuilen zich erachter dat er nog besluitvorming moet plaatsvinden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef MINDSICK het volgende:
Laat het haar zelf vragen als ze haar kinderen ophaalt, kan die leidster er niet meer onderuit, moet ze wel antwoord geven.
[...]
Als je iets koopt, is erook sprake van een contractuele afspraak als je bijvoorbeeld bedingt dat je je geld terug kunt krijgen. Want maakt dit voor jou anders, dat het schriftelijk is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:14 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dit betreffen contractuele afspraken, als mijn baas iets afspreek met een ander , waarvan ik niet op de hoogte ben en iemand gaat mij iets vragen over die afspraken. Dan doe ik geen uitspraken over die contractuele afspraken of iets wel of niet zo is.
Dit is wel aan een termijn gesteld waarin dit moet gebeuren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:28 schreef sanger het volgende:
Als voorwaarden eenzijdig wijzigen heb je altijd de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden
In dit geval zal er een kdv bureau bovenstaan met wie je in het verleden een overeenkomst bent aangegaan en niet met een individuele leidster. Gezien kdv bureau in mijn ervaring slecht communiceren naar de onderlaag toe. Zijn deze niet goed op de hoogte van wat er boven hun gebeurd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als je iets koopt, is erook sprake van een contractuele afspraak als je bijvoorbeeld bedingt dat je je geld terug kunt krijgen. Want maakt dit voor jou anders, dat het schriftelijk is?
Wat fijn voor je... Heb je ook nog iets nuttigs toe te voegen?quote:
Als je iets koopt in een winkel dan koop je ook niet van die ene individuele verkoper, maar van de organisatie die daar achter staat. Toch, als de verkoper jou 3 jaar garantie belooft op je nieuwe TV dan kan de winkel daar niet ineens onderuit door zich te beroepen op de onkunde van de verkoper.quote:In dit geval zal er een kdv bureau bovenstaan met wie je in het verleden een overeenkomst bent aangegaan en niet met een individuele leidster.
Alleen je blijft wel met een welles nietes spelletje staan, omdat die 3 jaar nergens op papier zullen staan en doorverwezen zal worden naar de algemene voorwaarden van het product. Al het boventallige bovenop de algemene voorwaarden zal op je factuur moeten staan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Als je iets koopt in een winkel dan koop je ook niet van die ene individuele verkoper, maar van de organisatie die daar achter staat. Toch, als de verkoper jou 3 jaar garantie belooft op je nieuwe TV dan kan de winkel daar niet ineens onderuit door zich te beroepen op de onkunde van de verkoper.
Mondelinge afspraken zijn inderdaad lastig te bewijzen, maar laten we er even vanuit gaan dat dit niet het probleem is. Als jij met de verkoper aanvullende voorwaarden afspreekt dan zal de winkel zich daaraan moeten houden.quote:Alleen je blijft wel met een welles nietes spelletje staan, omdat die 3 jaar nergens op papier zullen staan en doorverwezen zal worden naar de algemene voorwaarden van het product. Al het boventallige bovenop de algemene voorwaarden zal op je factuur moeten staan.
Want? Ik zie eigenlijk niet in wat dat voor verschil zou maken...quote:In dit geval is het onzin om producten met diensten te gaan vergelijk.
Je hoeft het natuurlijk pas te bewijzen als iemand het ontkent. Dat wordt nog weleens vergeten. Mondelinge afspraken zijn in principe net zo bindend als schriftelijke.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Mondelinge afspraken zijn inderdaad lastig te bewijzen, [...]
Je betaald je afgenomen uren. In sommige gevallen mag je je kind dan op andere dag de dag laten inhalen binnen 6 weken is bij ons de regel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de gevolgen als je het kind een dag niet brengt?
Een standje van de leidster? Moet je toch betalen voor die dag? Krijg je een boete? Komen ze het halen? Mag je nooit meer komen?
Ik denk dat het op zichzelf geen gevolgen heeft, maar je betáált natuurlijk wel voor die twee dagen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Een standje van de leidster? Moet je toch betalen voor die dag? Krijg je een boete? Komen ze het halen? Mag je nooit meer komen?
Normaal gesproken zijn daar geen gevolgen van, behalve dat je die dag wel gewoon betalen moet. Maar ik denk dat je in dit geval al snel een gesprek kan verwachten dat dit niet de bedoeling is van de regel en er verozocht zal worden je kind toch 2 dagen per week te brengen of een andere crecheplek te zoeken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Bedoel je structureel?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef jeroen25 het volgende:
Wij zijn van 3 dagen naar 1 dag gegaan zonder problemen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef MINDSICK het volgende:
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf maar ik heb geen antwoord op je vraag. 2 dagen per week is bij ons ook het minimum aantal dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |