Auto is al 4 jaar in mijn bezit en ik heb de auto elders gekocht, dus de koopovereenkomst is hier niet aan de orde. Toch bedankt voor je reply!quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:10 schreef Bob-B het volgende:
Eh, dat ligt er aan van wie jij de opel hebt gekocht. Met hem heb je een koopovereenkomst en die moet zijn verplichtingen nakomen.
De garage krijgt de onderdelen op rekening, dus de onderdelen zitten er al op en ik heb mijn auto al terug.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Als jij niet betaald krijg je dan uberhaupt je spullen wel? Of wil je gewoon weigeren te betalen en afwachten totdat er een deurwaarder voor je neus staat?
Nee. Ga terug naar de garage waar je de auto hebt gekocht en laat die maar met een voorstel komen. Zij hebben je een (naar jouw zeggen) ondeugelijk product verkocht. De groothandel staat hier buiten.quote:Wat denken jullie, sta ik in mijn recht door niet te betalen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:23 schreef AstraLaVista het volgende:
[..]
Auto is al 4 jaar in mijn bezit en ik heb de auto elders gekocht, dus de koopovereenkomst is hier niet aan de orde. Toch bedankt voor je reply!
[..]
De garage krijgt de onderdelen op rekening, dus de onderdelen zitten er al op en ik heb mijn auto al terug.
Maar ik bedoel te zeggen, de levensverwachting van deze onderdelen is 50.000/60.000km (rond deze km standen worden de onderdelen vaak vervangen, wil niet zeggen dat ze dan echt op zijn!) en bij mij hielden ze het maar 29.000km uit, dit mag toch niet kunnen? Dan zou de groothandel toch eens achter z'n oren moeten krabben en kijken of zijn onderdelen wel de kwaliteit hebben die ze MOETEN hebben?
Het kan natuurlijk ook een productiefoutje zijn geweest, maar dan vind ik dat ze niet moeilijk moeten doen.
Ik heb zelf een tijdje bij een garagebedrijf gewerkt en daar ging onze groothandel een stuk coulanter om met dit soort problemen.
Deze garage heeft mijn auto al 3 jaar in onderhoud en heeft dus ook de vorige keer mijn spanrollen en distributieriem vervangen. Ook de onderdelen kwamen van dezelfde groothandel, dit kunnen wij aantonen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:23 schreef Ducatid het volgende:
Terug gaan naar de garage waar in de eerste instantie de distributieriem en spanrollen zijn vervangen.
Daar moet je verhaal halen niet bij de groothandel waar de spullen vandaan komen, dit moet de garage doen die de spullen heeft gemonteerd.
Suc6
Dan doe je toch:quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:23 schreef AstraLaVista het volgende:
[..]
Auto is al 4 jaar in mijn bezit en ik heb de auto elders gekocht, dus de koopovereenkomst is hier niet aan de orde. Toch bedankt voor je reply!
[..]
De garage krijgt de onderdelen op rekening, dus de onderdelen zitten er al op en ik heb mijn auto al terug.
Maar ik bedoel te zeggen, de levensverwachting van deze onderdelen is 50.000/60.000km (rond deze km standen worden de onderdelen vaak vervangen, wil niet zeggen dat ze dan echt op zijn!) en bij mij hielden ze het maar 29.000km uit, dit mag toch niet kunnen? Dan zou de groothandel toch eens achter z'n oren moeten krabben en kijken of zijn onderdelen wel de kwaliteit hebben die ze MOETEN hebben?
Het kan natuurlijk ook een productiefoutje zijn geweest, maar dan vind ik dat ze niet moeilijk moeten doen.
Ik heb zelf een tijdje bij een garagebedrijf gewerkt en daar ging onze groothandel een stuk coulanter om met dit soort problemen.
GMTA! Ik had precies hetzelfde willen zeggen, lijkt me niet geheel onredelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
29.000 van 60.000 = (ong.) 50% en dan eis je dat de fabrikant zoveel betaald!![]()
Als ik lees hoe de distributie-set er aan toe was, dan had TS de volgende onderhoudsinterval niet gehaald.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:28 schreef mime_negert het volgende:
Gewoon betalen en niet zo zeiken. Het is niet voor niets een verwachte levensduur.
In dat geval heeft de groothandel er geen kut mee te maken. Jouw dealer zit daartussen, die heeft jouw riem vervangen en er een ondeugdelijke riem opgezet. Niet de groothandel. Dat de groothandel een verkeerde riem heeft geleverd is het probleem van de dealer, niet van jou. Jij hebt destijds betaald voor de vervanging van je riem, e.g. jij hebt een koopovereenkomst met de dealer voor het plaatsen van een deugdelijke riem. Dus laat vooral de dealer het lekker uitvechten met de groothandel, jij doet zaken met de dealer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:30 schreef AstraLaVista het volgende:
[..]
[..]
Deze garage heeft mijn auto al 3 jaar in onderhoud en heeft dus ook de vorige keer mijn spanrollen en distributieriem vervangen. Ook de onderdelen kwamen van dezelfde groothandel, dit kunnen wij aantonen.
De garage wil de onderdelen ook niet betalen.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:07 schreef AstraLaVista het volgende:
de groothandel wil dat ik 50% van de nieuw geleverde onderdelen ga betalen!
Hoe zit het nou, wie heeft nu daadwerkelijk door de groothandel de rekening gepresenteerd gekregen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:23 schreef AstraLaVista het volgende:
De garage krijgt de onderdelen op rekening
Niet helemaal waar, omdat je natuurlijk ook flink kosten maakt aan arbeidsuren die in dit geval dus dubbel zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan doe je toch:
29.000 van 60.000 = (ong.) 50% en dan eis je dat de fabrikant zoveel betaald!![]()
Ow wacht... Dat hadden ze al aangeboden!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan doe je toch:
Ow wacht... Dat hadden ze al aangeboden!
Psiesquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef oinkoink12 het volgende:
tis wettelijk gezien een goeie oplossing.
50% coulance, omdat je op 50% van de levensduur zit.
Dat is zeker ook nog mogelijk. Ik vind het aanbod van de automaterialenzaak helemaal niet gek. Verder, waar praten we over? 5 tientjes ofzo?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:40 schreef Fer het volgende:
Wellicht heeft de garage de onderdelen er niet goed opgezet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |