Noem je net de twee landen waar de automobilist nog meer wordt vervolgd dan hier.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Canada, Zwitserland of Noorwegen.
Cananda lijkt mij ook wel watquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Canada, Zwitserland of Noorwegen.
Gek genoeg zit daar een kern van waarheid in. En ik spreek ook uit ervaring.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gek genoeg is mijn ervaring dat je in halve dictaturen veel meer vrijheid hebt.
Wie bepaalt wat onnodig is. Als je naar de supermarkt gaat voor de wekelijkse boodschappen heb je toch echt een auto nodig hoor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
Je zou ook nog een extra belasting kunnen invoeren voor onnodige korte ritjes. Dus als iemand bijvoorbeeld minder dan 5 km rjidt (wat ook goed op de fiets kan) een opslagbelasting van 5 euro. Een heel groot deel van het autoverkeer zijn deze onnodige korte ritjes.
Goed voorstel. Helaas kunnen ze in Den Haag nooit zoiets bedenken en komen ze maar met een 'iedereen wordt genaaid' oplossing.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
Je zou ook nog een extra belasting kunnen invoeren voor onnodige korte ritjes. Dus als iemand bijvoorbeeld minder dan 5 km rjidt (wat ook goed op de fiets kan) een opslagbelasting van 5 euro. Een heel groot deel van het autoverkeer zijn deze onnodige korte ritjes.
Nooit van fietstassen of boodschappentassen gehoord?quote:Wie bepaalt wat onnodig is. Als je naar de supermarkt gaat voor de wekelijkse boodschappen heb je toch echt een auto nodig hoor.
Yup. Prachtig land. De voorzieningen zijn daar geweldig en het volk lijkt wel uit de hemel te komen zo fatsoenlijk. Met uitzondering van een paar "getinte" allochtonen daar die de boel verpesten. Maar we zijn hier veel erger gewend.quote:
Nooit van eigen keuzes gehoord?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:44 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Goed voorstel. Helaas kunnen ze in Den Haag nooit zoiets bedenken en komen ze maar met een 'iedereen wordt genaaid' oplossing.
[..]
Nooit van fietstassen of boodschappentassen gehoord?
woon in een dorp, heb een chronische ziekte waardoor ik slecht kan lopen, fietsen en helemaal niet tillen ed. Dat zou dus inhouden dat ik voor mijn boodschappen en doktersbezoek ed standaard 5 euro meer moet betalen ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:42 schreef LXIV het volgende:
Helemaal niet, je kan ook 10x heen en weer gaan op de fiets.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat onnodig is. Als je naar de supermarkt gaat voor de wekelijkse boodschappen heb je toch echt een auto nodig hoor.
leuk boodschappen doen voor 5 man op je fietsje. Sommige mensen halen bijvoorbeeld op vrij of za alles voor de komende week/weken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:44 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Goed voorstel. Helaas kunnen ze in Den Haag nooit zoiets bedenken en komen ze maar met een 'iedereen wordt genaaid' oplossing.
[..]
Canada ben ik zelf geweest. Echt een heel mooi land. Al de voordelen van de USA, maar niet de nadelen. Toronto is trouwens een hele multiculturele stad en toch heeft het niet echt de typische muticul problemen volgens mij.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Yup. Prachtig land. De voorzieningen zijn daar geweldig en het volk lijkt wel uit de hemel te komen zo fatsoenlijk. Met uitzondering van een paar "getinte" allochtonen daar die de boel verpesten. Maar we zijn hier veel erger gewend.
Ja das toch echt je eigen keuze. Dan verdeel je het. Verder al die moeders die hun kinderen met de auto op school afzettenquote:leuk boodschappen doen voor 5 man op je fietsje. Sommige mensen halen bijvoorbeeld op vrij of za alles voor de komende week/weken.
Nu ben ik al tijden het huis uit, maar ik zie mijn moeder al fietsen met 200,- aan boodschappenquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:44 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat komt doordat de vrouw in Nederland verplicht is om te werken, omdat er namelijk teveel mensen zijn die niet werken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef ThaMadEd het volgende:
Ja das toch echt je eigen keuze. Dan verdeel je het. Verder al die moeders die hun kinderen met de auto op school afzetten![]()
Nogmaals: dat is toch echt je eigen keuze als je in één keer al je boodschappen doet. Ik moet er niet aan denkenquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nu ben ik al tijden het huis uit, maar ik zie mijn moeder al fietsen met 200,- aan boodschappen
En dus zet je elke dag je monsters maar af op school die misschien 1 kilometer van je huis verwijderd is? Mijn moeder werkte vroeger ook gewoon en zette ons af op school hoor. Vanaf een bepaalde leeftijd mocht ik zelfstandig het stukje naar de basisschool fietsen. Tegenwoordig worden ze zelfs in groep 8 nog wel eens afgezet met de autoquote:Dat komt doordat de vrouw in Nederland verplicht is om te werken, omdat er namelijk teveel mensen zijn die niet werken.
Sorry hoor maar dat je je kind op school af zet met een auto kan ik me prima voorstellen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Canada ben ik zelf geweest. Echt een heel mooi land. Al de voordelen van de USA, maar niet de nadelen. Toronto is trouwens een hele multiculturele stad en toch heeft het niet echt de typische muticul problemen volgens mij.
[..]
Ja das toch echt je eigen keuze. Dan verdeel je het. Verder al die moeders die hun kinderen met de auto op school afzetten![]()
In een dorp wonen is ook een eigen keuze. Als je in de stad woont betaal je bijvoorbeeld weer parkeerkosten, nu ontduik je die (aldus de overheid)quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
woon in een dorp, heb een chronische ziekte waardoor ik slecht kan lopen, fietsen en helemaal niet tillen ed. Dat zou dus inhouden dat ik voor mijn boodschappen en doktersbezoek ed standaard 5 euro meer moet betalen ?
Ik pleit zowieso voor een korting van het km tarief voor mensen die op het platteland wonen en in provincies waar het ov niet goed geregeld is. Huisartsenpost bv is hier 30 km vandaan tel maar de km op als je landelijker woont.
Het is je eigen keuze om te leven, je kan ook gewoon doodgaan. Dus betaal even 5 miljard leven belasting svp niet zeuren is heus wel terecht.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nogmaals: dat is toch echt je eigen keuze als je in één keer al je boodschappen doet. Ik moet er niet aan denken
quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:47 schreef raptorix het volgende:
En slaap lekker allemaal door, straks weer lekker met ze alle stemmen op de mijnheren die hier voor gestemt hebben, en zeg ook eens allemaal je krant op, alle kranten kwamen uiteraard weer met positieve verhalen dat het merendeel van de mensen goedkoper af is.
Het is best aantrekkelijk uit te zoeken welke bedrijven er mee werken en wat de moederbedrijven zijn. Dit kan natuurlijk prima gebruikt worden voor een consumentenboycotquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vraag me af wie de software gaat leveren die al die signalen gaat verwerken.
In een grote stad kan ik me er nog wat bij voorstellen ja. Feit blijft dat het gros van de kleine ritjes gewoon niet echt nut heeft.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat je je kind op school af zet met een auto kan ik me prima voorstellen.
Ik doe sinds kort ook weer fietsen en en rijden toch een partij idioten rond hier in den haag dat ik voor geen goud mijn evt kinderen op de fiets zou brengen.
Dat mag toch ook nog steeds gewoon? In de stad betalen mensen bijv 5 euro voor parkeren, jij voor het rijden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat onnodig is. Als je naar de supermarkt gaat voor de wekelijkse boodschappen heb je toch echt een auto nodig hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |