Zoals?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:07 schreef Terreros85 het volgende:
Ik zie al een paar poules des doods aankomen.
Mooi.quote:
Dat wordt wat lastiger.quote:ergens begin juni 2010 speelt Nederland ook een oefenwedstrijd tegen Ghana in Rotterdam
Nah, zo ver zal het wel niet komen.quote:do 26 nov 2009, 18:56 Chili vreest voor deelname WK voetbal SANTIAGO - Chili vreest dat het mogelijk niet mag deelnemen aan het wereldkampioenschap voetbal in 2010. De nationale bond van het Zuid-Amerikaanse land zit namelijk in de problemen omdat profclub Rangers naar de burgerrechter is gestapt om puntenaftrek aan te vechten. „Wat Rangers heeft gedaan is verboden in alle voetbalbonden ter wereld, de FIFA kan als straf zelfs besluiten om het lidmaatschap van Chili op te zeggen”, aldus bondsvoorzitter Harold Mayne-Nicholls.
Rangers kreeg drie punten in mindering omdat de club zes buitenlanders had opgesteld, een meer dan toegestaan. Mede door de puntenaftrek degradeerde de club uit de hoogste voetbalafdeling. Rangers stapte echter naar de burgerrechter en die beval donderdag de play-offs om promotie/degradatie in Chili uit te stellen in afwachting van het vonnis.
Als de FIFA deze gang van zaken aanleiding vindt om Chili aan te pakken, kan de wereldvoetbalbond in het ergste geval besluiten om het land uit te sluiten van internationaal voetbal, waaronder het WK in Zuid-Afrika.
liever niet... een groepsfase zonder enige spanning is een erg slechte voorbereiding voor de knockout fasequote:Op vrijdag 27 november 2009 10:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Geef mij maar een poule met Zuid-Afrika, Nederlands, Ghana en Noord-Korea. We worden dan eerste in de poule, daarna nemen we het op tegen een verrassend land als Slovenië. En vervolgens moeten we in de kwartfinale, have finale en finale nog eventjes echt aan het werk. Maar het liefst zo makkelijk mogelijk dus.
Ierlandquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:45 schreef Ixnay het volgende:
Als Chili niet meedoet komt dan Honduras of Ecuador er voor in de plaats?
Ierland zou ik wel tof vinden.quote:
Clubvoetbal zou hier natuurlijk los van moeten staan. Waar moet je dan overigens wel heen als je de FIFA wil aanklagen?quote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef Montagui het volgende:
Zonder Chili?
[..]
Nah, zo ver zal het wel niet komen.
Zuid-Afrika en Ghana kan niet, zijn 2 Afrikaanse landen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Geef mij maar een poule met Zuid-Afrika, Nederlands, Ghana en Noord-Korea. We worden dan eerste in de poule, daarna nemen we het op tegen een verrassend land als Slovenië. En vervolgens moeten we in de kwartfinale, have finale en finale nog eventjes echt aan het werk. Maar het liefst zo makkelijk mogelijk dus.
Kan wel, aangezien Z-A in pot 1 zit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zuid-Afrika en Ghana kan niet, zijn 2 Afrikaanse landen.
Maar....hoogstwaarschijnlijk komt er een 'geleide' loting waarbij er geen landen van hetzelfde continent in dezelfde poule kunnen komen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:11 schreef Idler het volgende:
[..]
Kan wel, aangezien Z-A in pot 1 zit.
Volgens mij is de wk-loting altijd helemaal 'open'. Op de warme en koude balletjes na danquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar....hoogstwaarschijnlijk komt er een 'geleide' loting waarbij er geen landen van hetzelfde continent in dezelfde poule kunnen komen.
bron: http://www.fifa.com/mm/do(...)lations_en_14123.pdfquote:2. The FIFA Organising Committee forms groups for the fi nal competition
by seeding and drawing lots whilst taking sports and geographic
factors into consideration, as far as possible. The fi nal draw is due to
take place in South Africa in November or December 2009. The draw
will be organised by the LOC and combined with a team seminar on
the 2010 FIFA World Cup™.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/2010_FIFA_World_Cup_seedingquote:The draw for the 2010 FIFA World Cup will occur on December 4, 2009. Prior to that, the 32 teams will be seeded. The criteria for the seeding will be released on December 2, and will likely take performance in prior World Cups and FIFA Rankings into account[citation needed]. In this case, the most recent ranking used would be from October 2009, as FIFA have recognised that recent play-off matches have given some teams an advantage in the November 2009 rankings.[1]
The seven highest "seeded" teams according to the ranking criteria will be placed in Pot A, along side the host nation South Africa. The remaining 24 teams will be divided into 3 pots based on geographical and sporting factors.[citation needed][2] Previous World Cup draws have been designed to avoid the presence of more than 2 European teams in any one group.
laat ik het dan zo zeggen, de afgelopen 8 wk's zijn altijd op die manier geloot! dit om zoveel mogelijk continenten per poule te creeren! hierdoor krijg je een leuke mix van wedsrijden! en een echt WK gevoel! als je een poule met alleen maar aziatische landen zou hebben, kijkt er geen hond naar!quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:39 schreef Idler het volgende:
Vreemd, ik kan nergens iets vinden over de 'regels' van de loting mbt wie wel en niet bij elkaar in de poule kan komen.
Jij begrijpt dus geen zak van het lotingssysteem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:09 schreef OudeBok het volgende:
In pot 2 zitten is juist gunstig !
Allemaal landen die vrij simpel te kloppen zijn.
Kan je sowieso de kwartfinales halen.
Failurequote:Op dinsdag 1 december 2009 15:09 schreef OudeBok het volgende:
In pot 2 zitten is juist gunstig !
Allemaal landen die vrij simpel te kloppen zijn.
Kan je sowieso de kwartfinales halen.
Oh fuck.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus geen zak van het lotingssysteem.
In pot 2 zitten juist de landen die Nederland NIET kan loten, prutser
Ja, maar alleen op basis van de potindeling, niet op basis van beperkingen tijdens de loting zoals bij de CL.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Eggos het volgende:
[..]
laat ik het dan zo zeggen, de afgelopen 8 wk's zijn altijd op die manier geloot! dit om zoveel mogelijk continenten per poule te creeren! hierdoor krijg je een leuke mix van wedsrijden! en een echt WK gevoel! als je een poule met alleen maar aziatische landen zou hebben, kijkt er geen hond naar!
Ik zie het wel weer gebeuren...quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:43 schreef WEST het volgende:
ik hoop dat we nu een keer niet in de poule des doods komen.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:11 schreef Idler het volgende:
[..]
Kan wel, aangezien Z-A in pot 1 zit.
Ik wil best geloven dat het niet kan, maar tot dusver heb ik nog niemand de beperkingen bij de loting zien posten. Bronnen wil ik!quote:
Nou en poule des doos is al 4 jaar geen probleem. Daarna gaat het pas mis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zie het wel weer gebeuren...
En die kloteduitsers komen natuurlijk weer in een verschrikkelijk makkelijke poule.
We zitten al veel langer in de poules des doods.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:36 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nou en poule des doos is al 4 jaar geen probleem. Daarna gaat het pas mis.
Achteraf viel het wel mee. Maar voor die tijd scheet iedereen in zijn broek van die Serven en Ivorenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:50 schreef Idler het volgende:
Die van 2006 vind ik nou niet echt een poule des doods.
Om van die Argentijnen nog maar te zwijgenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Achteraf viel het wel mee. Maar voor die tijd scheet iedereen in zijn broek van die Serven en Ivoren
Uiteraard, maar die was logisch, dus die vermeldde ik nietquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:05 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Om van die Argentijnen nog maar te zwijgen
Verwachten? Het is een loting hoor, dat is geen kwestie van verwachten... Of je moet een helderziende zijn ofzo...quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht zoiets als dit:
Brazilië
Nederland
Ghana
Verenigde Staten
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:39 schreef Barca het volgende:
Ach, welke landen we loten in de poule maakt weinig uit. In de kwart- of halve finale worden we toch uit het toernooi geschopt.
Als we zo ver komen.quote:
[cliche] op het WK spelen geen zwakken landen[/cliche]quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
Er zit misschien ook wel ergens iets positiefs in de loting in die tweede poule....
Nu zal Nederland maar 1 sterk land treffen en twee zwakke landen... en aangezien nederland alleen maar kan winnen van absurte sterke tegenstanders of hele zwakke, blijven de middenmoot mooi buiten beschouwing
Nederland moet gewoon constant voetballen !!!quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[cliche] op het WK spelen geen zwakken landen[/cliche]
Maar zoals al eerder gezegd: NL heeft niet zo'n moeite met sterke tegenstanders in de poule.
1 en 2 gaan door.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nederland moet gewoon constant voetballen !!!
PS: Hoe zit het nu precies ? Straks worden de poules gespeeld... en gaan dan de eerste twee uit de poule door ? of alleen de eerste en zijn die andere drie uitgeschakeld ?
Dan moet NL dat toch zeker kunnen lijkt me ?quote:
Zo jij bent goed op de hoogte zeg!quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dan moet NL dat toch zeker kunnen lijkt me ?
Als je kijkt hoe goede ze hebben gepresteerd in de voor ronden ...
Praktisch niets verloren....
Maar het was wel de sterkste poule.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:50 schreef Idler het volgende:
Die van 2006 vind ik nou niet echt een poule des doods.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |