Exact. In sommige gevallen kun je beter een duurder merk kopen. Duurdere verf dekt vaak beter.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:13 schreef Shodan het volgende:
Het verschil zit em in de hoeveelheid 'deeltjes' per liter verf. Meer is beter, maar ook duurder. Het verschil in 1 keer klaar zijn of (vooral bij goedkoop bouwmarktspul) 3x moeten overschilderen. Bezuinig nooit op materiaal, die paar tientjes waar het uiteindelijk op neerkomt is de moeite niet waard.
dat weet ik wel zekerquote:Op maandag 23 november 2009 10:28 schreef Boadicea het volgende:
Dat was mij niet gelukt met de goedkopere merken denk ik..
als het van die GiBo blokken zijn wens ik je veel succes! kostte bij ons 3 lagen voordat je de naden er niet meer doorheen zag...... (en dat was dus zowel bij Histor monodek als bij Flexa powerdek het geval)quote:Op vrijdag 27 november 2009 03:19 schreef zoz het volgende:
Ik heb net een hele zooi (40liter) Histor monodek gekocht. Ik ga het op nieuwbouw muren uitsmeren.
Hoop dat het wat wordt
Ik heb ook vier emmers praxis voorstrijk voor latex gehaald. Misschien helpt dat een beetjequote:Op vrijdag 27 november 2009 08:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als het van die GiBo blokken zijn wens ik je veel succes! kostte bij ons 3 lagen voordat je de naden er niet meer doorheen zag...... (en dat was dus zowel bij Histor monodek als bij Flexa powerdek het geval)
bij ons zitten de volgende lagen op de muur:quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef zoz het volgende:
[..]
Ik heb ook vier emmers praxis voorstrijk voor latex gehaald. Misschien helpt dat een beetje
Ow shit, ik hoop niet dat dit mij ook zal overkomenquote:Op maandag 30 november 2009 09:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
bij ons zitten de volgende lagen op de muur:Knauf Fix&Finish voorstrijk latex latex latex
De laatste laag latex was pas echt dekkend
Wonen.nlquote:Op maandag 30 november 2009 18:55 schreef zoz het volgende:
[..]
Nieuwe varianten Histor Monodek
Al in 2004 werd Histor Monodek door de consumentengids uitgeroepen tot beste koop. Histor Monodek dekt in één laag en is daarmee nog altijd favoriet onder consumenten als de nummer 1 in dekking onder de wit latex producten. Daarom breidt Histor het product ‘Monodek wit’ nu verder uit met de twee meest populaire wittinten: ‘gebroken wit’ (RAL 9010) en ‘warm wit’ (RAL 9001). Uit onderzoek van TNO blijkt dat de dekkingsscore van Histor Monodek in de hoogste van vier klassen valt volgens EN13300, bij een toepassing van 140ml/m2. De dekking wordt periodiek gecontroleerd door TNO.
Ik ben nu net bezig met verhuizen naar een nieuwbouw appartement en heb Histor Monodek gebruikt. 1 laag voorstrijk en 1 laag Monodek was genoeg voor een mooi resultaat. Geen rare plekken gekregen op de muur. Ik heb nu zelfs een emmer van 12,5 ltr overquote:Op dinsdag 1 december 2009 09:25 schreef Leipo666 het volgende:
nou ik heb dus in 2007 die Histor Monodek gebruikt en dat was dus mijn lijstje hierboven
er zit inderdaad wel een dichte laag op de muur na 1 keer, jammer is alleen dat je dwars door delen van die laag heen kan kijken
Flexa Powerdek is ook geen haar beter (of slechter daarentegen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |