abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75695493
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:13 schreef tomtomkortom het volgende:

[..]

Voor ¤ 100,00 meer mag je mijn Fender Precision overnemen.
Het is dat ik een Jazz wil
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75695508
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:24 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Uhu, discontinued....
Had onlangs een paar supergoeie cabs (SVT112s) gezien tegen een oké prijs op de website van een muziekwinkel, tweedehands. Toen ik belde was ik net een paar uur te laat, nadat ze er een maand gestaan hadden ...
Ook nietmeer te vinden dus...
Damn, echt...

Nuja, ik weet niet of het Ampeg moet zijn maar Aguilar maakt ook enkel topmateriaal (ben fan van dat merk ). Ze hebben 2 series die verschillen qua afwerking (tolex/carpet) en qua diepte (beïnvloed middyness). Aggie is naar mijn mening het enige merk dat de klasse van Ampeg kan benaderen, en doet er zeker niet voor onder qua geluid.

[ afbeelding ]

Eigenlijk vrij veel GAS voor de deze in Tweed-tolex . Zijn bovendien vrij goedkoop in Engeland, deze kost 300 euro minder dan in Europa.
Aguilar, volgens mij op gespeeld bij Bassmatters. Klonk zeer dik
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75695601
Mja, is wel beetje nodig voor mij (vermits ik toch nooit met een 410 speel).
Speel in een bluesgroep, maar nog een beetje steviger dan pakweg AC/DC, dus 't mag geluid maken .
pi_75696075
Het wordt dus toch geen GSR200 maar een BTB200.

Nu twijfel ik tussen 2 basscombo's..

BEHRINGER BXL450A ULTRABASS

Behringer BXL450A Ultrabass Bass Combo - 45W 2-channel bass workstation, wedge shape, original 10" Bugera aluminium diaphragm speaker, 5-band EQ, FBQ spectrum analyzer, limiter, headphone output, CD input. Weight: 13.9kg

Of

HARLEY BENTON HBW-80

Harley Benton HBW-80, 80 watts bass combo, 12" speaker, wedge enclosure, 4-band EQ, built in limiter, bright/boost switch, built in chorus effect, headphone output, aux input (cinch), line output, dimensions: 480 × 360 × 515 mm, weight: 18 kg

Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_75696231
Op basis van specs de HB; sterker zodat je beter met een gitaar meekan, alhoewel nog te weinig eigenlijk, dan ga je enkel je mids horen. Ik denk wel niet dat dat belangrijk is bij een oefenversterker, maar 't is altijd handig moest je het ooit nodig hebben.
Bovendien geeft een 12" iets meer laag dan een 10, 10 is punchy-er (wel meer geschikt voor metal, maar op deze schaal maakt dat niet echt uit).

Plus HB lijkt mij sowieso beter dan Behringer.
Qua geluid heb ik ze nog niet gehoord natuurlijk...
  woensdag 16 december 2009 @ 18:11:01 #261
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75696764
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:42 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Word je oefencombo zeker?
Natuurlijk en de akoestische set die we in februari gaan doen (en als het bevalt vaker). Voor live heb ik een Hartke LH-500 met een Ashdown 4x10 .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:18:17 #262
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75697032
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Bovendien geeft een 12" iets meer laag dan een 10, 10 is punchy-er (wel meer geschikt voor metal, maar op deze schaal maakt dat niet echt uit).
Een 12" geeft niet meer laag dan een 10" en een 10" is ook niet per se punchier. Een 12" pusht traditioneel veel mid. Het fijnste aan een 10" vind ik dat je vlakbij de amp je al wat hoort, terwijl bij een 15" bijv je snel kan hebben dat de rest van je band/huis verzuipt in je geluid en jij amper wat hoort, bij wijze van. Maar een 10" geef zeker wel een all-round geluid. Het doet alleen geen WHOOEEEMP (wat ik dan als voordeel zie).

Voor een oefenversterker maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik hoor wel dat mensen met een drummer oefenen met een 80W versterker, maar ik heb nooit begrepen hoe dat kan. Spelen ze dat jazz of zachte akoestische pop? In een metalband heb je echt 200+ W nodig, anders word je weg gevaagd. Niet eens de gitaren (tenzij je kutgitaristen hebt die midscoopen en lekker veel bas indraaien), maar vooral de basdrum is je grootste frequentieconcurrent .

Als ik uit de twee zou moeten kiezen zou ik voor de HB gaan. HB heeft een goede reputatie (ook al is het een budgetmerk). Behringer amps lijken best aardig te gaan, maar ook spontaan ermee op kunnen houden. Althans, dat heb ik van een aantal mensen gehoord.

Wat is je budget qua versterker eigenlijk, Ozan?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_75697212
Niet veel, vandaar dat ik die 2 heb uitgezocht
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_75699593
Wat kan je doen tegen zweethandjes?
  woensdag 16 december 2009 @ 19:40:25 #265
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_75700308
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef IkBenOzan het volgende:
Wat kan je doen tegen zweethandjes?
Niks. stoppen met spelen

nee, was je handen voordat je gaat spelen met zeep
En neem achteraf met een stuk handdoek (droog) je snaren af
  woensdag 16 december 2009 @ 19:40:53 #266
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_75700333
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:13 schreef tomtomkortom het volgende:

[..]

Voor ¤ 100,00 meer mag je mijn Fender Precision overnemen.
Wat is er mis mee?

Meer info
pi_75701332
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb mijn versterker kapotgespeeld op repetitie, heb ondertussen een Orange Bass Terror gekocht. Met 500 watt zullen ze mij wel nietmeer verzuipen .

Onderweg met een Aguilar GS112, als 't bevalt koop ik er nog zo eentje en heb ik een mini- fullstack .
Jaaaaa, Aguilar!
Heb zelf een DB112 (met tweeter, die trouwens wel bijna dicht staat), en dat bevalt prima. Wil er eigenlijk nog een bij, maar aangezien al m'n projectjes op het moment stil liggen kan ik mezelf er even niet van overtuigen dat het rechtvaardig is om er een te kopen..
Dat laatste geldt trouwens ook voor een Rob Allen MB-2...
..
pi_75707043
Nice, die DBs zijn echt supercool!

'T is alleen, ik koop mij ooit wel eens zo'n 'designcab' voor thuis, zo'n 210 ofzo. Momenteel ga ik voor de GS omdat die wat meer abuse kunnen verdragen. DBs moeten gewoon in perfecte staat kunnen blijven imo.

En Orange pusht sowieso wat meer mids dus 't licht mid-scooped karakter van de GS kan toch geen kwaad.

Om 't nog lastiger te maken :
pi_75746494
Net hysteria aan 't leren, zit aan de 2e maat, gaat lekker
pi_75747355
Ik kom zojuist terug van de kerstmusical van de basisschool in het dorp. Ze hadden me gevraagd om het geluid af te stellen - maar daar viel weinig aan af te stellen. Locatie was de kerk; men had 2 microfoons en een CD-spelertje. E.e.a. moest via een el-cheapo mixertje met twee 10 inch speakertjes. Na afloop was men erg tevreden over het verloop en dat het geluid prima klonk ( ) . Wel was e.e.a. aan onderhoud toe, volgens de directeur. Of ik interesse had om dat tegen een kleine vergoeding te doen in de kerstvakantie. Geen probleem, wat nieuwe pluggen en wat her-solderen. En dan maar hopen of er nog iets van te maken is (ik had tweemaal al een XLR plug in mijn handen die in de mixer hoorde te zitten)..... Maar goed, beetje onderhoud plegen is geen probleem - zeker niet als ook de uren vergoedt worden

Verder kwam er iemand op mij af na afloop die mijn band kende en eventueel wel een boeking wilde plannen. De prijs klonk hem niet gek in de oren, maar hij moest het er eens over hebben.

Toen het gesprek over mijn band zo goed als afgelopen was, kwam iemand anders naar me toe die vroeg of ik wilde invallen bij een top-40 band voor hun nieuwjaars optreden. Hun bassist was opgestapt en zij zaten met hun handen in hun haar. Als 'ondernemer' zijnde heb ik aangegeven dat wel te willen, maar ik wel mijn kosten vergoedt wil hebben. Dat mocht volgens hem niet het probleem zijn; hij laat me dit weekend nog e.e.a. weten.

Mijn eerste officiële 'inhuur-klus'
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_75747578
Wow, staat goed op je muzikaal CV!
pi_75752944
Voila, ken Hysteria. Cool nummer om te spelen!
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:31:37 #273
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75759899
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:53 schreef Rooligan het volgende:
Ik kom zojuist terug van de kerstmusical van de basisschool in het dorp. Ze hadden me gevraagd om het geluid af te stellen - maar daar viel weinig aan af te stellen. Locatie was de kerk; men had 2 microfoons en een CD-spelertje. E.e.a. moest via een el-cheapo mixertje met twee 10 inch speakertjes. Na afloop was men erg tevreden over het verloop en dat het geluid prima klonk ( ) . Wel was e.e.a. aan onderhoud toe, volgens de directeur. Of ik interesse had om dat tegen een kleine vergoeding te doen in de kerstvakantie. Geen probleem, wat nieuwe pluggen en wat her-solderen. En dan maar hopen of er nog iets van te maken is (ik had tweemaal al een XLR plug in mijn handen die in de mixer hoorde te zitten)..... Maar goed, beetje onderhoud plegen is geen probleem - zeker niet als ook de uren vergoedt worden

Verder kwam er iemand op mij af na afloop die mijn band kende en eventueel wel een boeking wilde plannen. De prijs klonk hem niet gek in de oren, maar hij moest het er eens over hebben.

Toen het gesprek over mijn band zo goed als afgelopen was, kwam iemand anders naar me toe die vroeg of ik wilde invallen bij een top-40 band voor hun nieuwjaars optreden. Hun bassist was opgestapt en zij zaten met hun handen in hun haar. Als 'ondernemer' zijnde heb ik aangegeven dat wel te willen, maar ik wel mijn kosten vergoedt wil hebben. Dat mocht volgens hem niet het probleem zijn; hij laat me dit weekend nog e.e.a. weten.

Mijn eerste officiële 'inhuur-klus'
Goed bezig kerel! .
pi_75760441
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:31 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Goed bezig kerel! .
Merci!
Een greep uit het repertoire, zoals vanochtend in mijn mailbox vermeld stond:

- ik kan het niet alleen ( de dijk)
- blame it on the boogie
- de wereld is van iedereen (scene)
- walkin on sunshine
- under the bridge (rh chili)
- One (u2)
- I will survive (gaynor)
- i'll be yours (ilse de lange)
- stil in mij (van dikhout)
- give it away (r h chili)

Ik speel normaal nooit iets van RHCP, dus ik mag aan de slag (give it away is het probleem niet). Is dit overigens heiligschennis voor dit topic Ook mag ik mijn slap techniek weer eens boven tafel halen (blame it on the boogie).
Volgende optredens:
pi_75761248
Een top 40 band, die geen eigen muziek speelt, maar van die covers dat elk kroegbandje speelt
pi_75762453
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:09 schreef Sautor het volgende:
Een top 40 band, die geen eigen muziek speelt, maar van die covers dat elk kroegbandje speelt
Wat had je dan gedacht? Dat ik in zou vallen bij Kane ofzo? .
Volgende optredens:
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:55:21 #277
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_75762999
Och, zolang het een beetje verdient en je er plezier in hebt
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_75763083
Zo, It's Getting Boring By The Sea van Blood Red Shoes zit er in ... Gewoon de grondtonen van de gitaar gepakt ... Wel lekker nummertje.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:59:29 #279
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75763157
Damn, die Orange... ding gaat haaaaard .
pi_75763360
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:55 schreef J0ttem het volgende:
Och, zolang het een beetje verdient en je er plezier in hebt
Dat is mijn insteek dus ook; beetje naam proberen te maken, netwerkje opbouwen voor eventuele volgende projecten. Tis een coverband die al jaren samen heeft gespeeld, maar de laatste tijd wat minder. Nu hadden ze een optreden gepland op een nieuwjaarsreceptie (via via), waarvoor ik dus gevraagd ben. Die nummers zitten er op een middagje heus wel in.

Oh en: spelen FTW!
Volgende optredens:
pi_75763788
Okay ik moet een bandje wat de combinatie is van Silversun Pickups, Blood Red Shoes en Those Dancing Days denk ik
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:19:39 #282
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75763888
Those Silversun Blood Red Dancing Shoes? .
pi_75763927
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Those Silversun Blood Red Dancing Shoes? .
Zou wel een geniaal idiote naam zijn .. Maar een beetje die stijlen gemixed ... Krijg je leipe meuk trouwens denk ik
pi_75764166
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Okay ik moet een bandje wat de combinatie is van Silversun Pickups, Blood Red Shoes en Those Dancing Days denk ik
Heb ik weer wat te googelen vanmiddag; ken deze bands niet.
Volgende optredens:
pi_75764721
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:27 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Heb ik weer wat te googelen vanmiddag; ken deze bands niet.
Het moet wel je ding zijn .. Begin een beetje uit de metal te raken en meer in de softe meuk
pi_75766008
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:41 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Wat had je dan gedacht? Dat ik in zou vallen bij Kane ofzo? .
Neuh dat niet, maar als ze in de top 40 staan hebben ze toch wel eigen nummers?
pi_75766198
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:16 schreef Sautor het volgende:

[..]

Neuh dat niet, maar als ze in de top 40 staan hebben ze toch wel eigen nummers?
Ik zie het al; het staat wat onduidelijk omschreven. Ik had er coverband bij moeten zetten... sorry!
Volgende optredens:
pi_75769074
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:22 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik zie het al; het staat wat onduidelijk omschreven. Ik had er coverband bij moeten zetten... sorry!
Aaah okay Duidelijk.
pi_75784605
Kan aardig wat extra werken aankomende twee weken, dan mag ik wel van mijzelf een Jazz halen dinsdag
pi_75786446
Why not, zou ook zo denken

Ik zou graag een Road Worn Precision hebben btw... lijkt mij heerlijk niet naar krassen te moeten kijken en dat ding overal te kunnen neerleggen/gooien
pi_75786662
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Why not, zou ook zo denken

Ik zou graag een Road Worn Precision hebben btw... lijkt mij heerlijk niet naar krassen te moeten kijken en dat ding overal te kunnen neerleggen/gooien
Ik ga denk ik voor de Squier Classic Vibe Jazz.. Alleen die turtoise plaat vervangen voor een zwarte .. Vond het een leuk basje, en klonk met die Ampeg toch zeer lekker .. Weet ik ook gelijk mijn volgende doel ..
pi_75786961
Ik ga ook even kijken of ik wat bij kan werken. Moet helaas ook nog (te) veel voor mijn studie doen, dus ik hoop dat ik niet in tijdnood ga komen. Vakantie is eigenlijk wel hard nodig om bij te komen (heb sinds zomervakantie al geen week meer gehad waarin ik echt lekker niets hoef te doen )
pi_75787193
HIHIHIHIHIHIHIHIHIIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI
pi_75787310
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:23 schreef Sautor het volgende:
Ik ga ook even kijken of ik wat bij kan werken. Moet helaas ook nog (te) veel voor mijn studie doen, dus ik hoop dat ik niet in tijdnood ga komen. Vakantie is eigenlijk wel hard nodig om bij te komen (heb sinds zomervakantie al geen week meer gehad waarin ik echt lekker niets hoef te doen )
Ik had eerst zowat geen uren, maar iemand kan heel veel niet die wel stond ingeplanned.. dus 80% van die uren overgenomen
pi_75792084
Geld Nieuwe Bass
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:28:56 #296
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_75792564
Zojuist een Black Pearloid slagplaat van Ebay geplukt
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_75792771
Als ik die Classic Vibe Jazz koop moet ik nog wel een zwarte slagplaat hebben
pi_75800686
Heb eindelijk mijn versterker goed kunnen instellen
pi_75803251
Kunnen we niet een FOK! Basslines afdeling maken in de OP. Van beginner tot expert basslines
pi_75812716
Waarom kan ik niet op gehoor dingen naspelen?
pi_75812794
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom kan ik niet op gehoor dingen naspelen?
Ik wil dat ook kunnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')