Het is dat ik een Jazz wilquote:Op woensdag 16 december 2009 17:13 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Voor ¤ 100,00 meer mag je mijn Fender Precision overnemen.
Aguilar, volgens mij op gespeeld bij Bassmatters. Klonk zeer dikquote:Op woensdag 16 december 2009 17:24 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Uhu, discontinued....
Had onlangs een paar supergoeie cabs (SVT112s) gezien tegen een oké prijs op de website van een muziekwinkel, tweedehands. Toen ik belde was ik net een paar uur te laat, nadat ze er een maand gestaan hadden...
Ook nietmeer te vinden dus...
Damn, echt...
Nuja, ik weet niet of het Ampeg moet zijn maar Aguilar maakt ook enkel topmateriaal (ben fan van dat merk). Ze hebben 2 series die verschillen qua afwerking (tolex/carpet) en qua diepte (beïnvloed middyness). Aggie is naar mijn mening het enige merk dat de klasse van Ampeg kan benaderen, en doet er zeker niet voor onder qua geluid.
[ afbeelding ]
Eigenlijk vrij veel GAS voor de deze in Tweed-tolex. Zijn bovendien vrij goedkoop in Engeland, deze kost 300 euro minder dan in Europa.
Natuurlijk en de akoestische set die we in februari gaan doen (en als het bevalt vaker). Voor live heb ik een Hartke LH-500 met een Ashdown 4x10quote:
Een 12" geeft niet meer laag dan een 10" en een 10" is ook niet per se punchier. Een 12" pusht traditioneel veel mid. Het fijnste aan een 10" vind ik dat je vlakbij de amp je al wat hoort, terwijl bij een 15" bijv je snel kan hebben dat de rest van je band/huis verzuipt in je geluid en jij amper wat hoort, bij wijze van. Maar een 10" geef zeker wel een all-round geluid. Het doet alleen geen WHOOEEEMP (wat ik dan als voordeel zie).quote:Op woensdag 16 december 2009 17:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Bovendien geeft een 12" iets meer laag dan een 10, 10 is punchy-er (wel meer geschikt voor metal, maar op deze schaal maakt dat niet echt uit).
Niks. stoppen met spelenquote:Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef IkBenOzan het volgende:
Wat kan je doen tegen zweethandjes?
Wat is er mis mee?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:13 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Voor ¤ 100,00 meer mag je mijn Fender Precision overnemen.
Jaaaaa, Aguilar!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb mijn versterker kapotgespeeld op repetitie, heb ondertussen een Orange Bass Terror gekocht. Met 500 watt zullen ze mij wel nietmeer verzuipen.
Onderweg met een Aguilar GS112, als 't bevalt koop ik er nog zo eentje en heb ik een mini- fullstack.
Goed bezig kerel!quote:Op donderdag 17 december 2009 21:53 schreef Rooligan het volgende:
Ik kom zojuist terug van de kerstmusical van de basisschool in het dorp. Ze hadden me gevraagd om het geluid af te stellen - maar daar viel weinig aan af te stellen. Locatie was de kerk; men had 2 microfoons en een CD-spelertje. E.e.a. moest via een el-cheapo mixertje met twee 10 inch speakertjes. Na afloop was men erg tevreden over het verloop en dat het geluid prima klonk (![]()
) . Wel was e.e.a. aan onderhoud toe, volgens de directeur. Of ik interesse had om dat tegen een kleine vergoeding te doen in de kerstvakantie. Geen probleem, wat nieuwe pluggen en wat her-solderen. En dan maar hopen of er nog iets van te maken is (ik had tweemaal al een XLR plug in mijn handen die in de mixer hoorde te zitten).....
Maar goed, beetje onderhoud plegen is geen probleem - zeker niet als ook de uren vergoedt worden
![]()
Verder kwam er iemand op mij af na afloop die mijn band kende en eventueel wel een boeking wilde plannen. De prijs klonk hem niet gek in de oren, maar hij moest het er eens over hebben.![]()
Toen het gesprek over mijn band zo goed als afgelopen was, kwam iemand anders naar me toe die vroeg of ik wilde invallen bij een top-40 band voor hun nieuwjaars optreden. Hun bassist was opgestapt en zij zaten met hun handen in hun haar. Als 'ondernemer' zijnde heb ik aangegeven dat wel te willen, maar ik wel mijn kosten vergoedt wil hebben. Dat mocht volgens hem niet het probleem zijn; hij laat me dit weekend nog e.e.a. weten.![]()
Mijn eerste officiële 'inhuur-klus'![]()
Merci!quote:
Wat had je dan gedacht? Dat ik in zou vallen bij Kane ofzo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:09 schreef Sautor het volgende:
Een top 40 band, die geen eigen muziek speelt, maar van die covers dat elk kroegbandje speelt
Dat is mijn insteek dus ook; beetje naam proberen te maken, netwerkje opbouwen voor eventuele volgende projecten. Tis een coverband die al jaren samen heeft gespeeld, maar de laatste tijd wat minder. Nu hadden ze een optreden gepland op een nieuwjaarsreceptie (via via), waarvoor ik dus gevraagd ben. Die nummers zitten er op een middagje heus wel in.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:55 schreef J0ttem het volgende:
Och, zolang het een beetje verdient en je er plezier in hebt
Zou wel een geniaal idiote naam zijnquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
Those Silversun Blood Red Dancing Shoes?.
Heb ik weer wat te googelen vanmiddag; ken deze bands niet.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Okay ik moet een bandje wat de combinatie is van Silversun Pickups, Blood Red Shoes en Those Dancing Days denk ik
Het moet wel je ding zijnquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:27 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Heb ik weer wat te googelen vanmiddag; ken deze bands niet.
Neuh dat niet, maar als ze in de top 40 staan hebben ze toch wel eigen nummers?quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:41 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Wat had je dan gedacht? Dat ik in zou vallen bij Kane ofzo?.
Ik zie het al; het staat wat onduidelijk omschreven. Ik had er coverband bij moeten zetten... sorry!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:16 schreef Sautor het volgende:
[..]
Neuh dat niet, maar als ze in de top 40 staan hebben ze toch wel eigen nummers?
Aaah okayquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:22 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik zie het al; het staat wat onduidelijk omschreven. Ik had er coverband bij moeten zetten... sorry!
Ik ga denk ik voor de Squier Classic Vibe Jazz.. Alleen die turtoise plaat vervangen voor een zwartequote:Op vrijdag 18 december 2009 22:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Why not, zou ook zo denken
Ik zou graag een Road Worn Precision hebben btw... lijkt mij heerlijk niet naar krassen te moeten kijken en dat ding overal te kunnen neerleggen/gooien
Ik had eerst zowat geen uren, maar iemand kan heel veel niet die wel stond ingeplanned.. dus 80% van die uren overgenomenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:23 schreef Sautor het volgende:
Ik ga ook even kijken of ik wat bij kan werken. Moet helaas ook nog (te) veel voor mijn studie doen, dus ik hoop dat ik niet in tijdnood ga komen. Vakantie is eigenlijk wel hard nodig om bij te komen (heb sinds zomervakantie al geen week meer gehad waarin ik echt lekker niets hoef te doen)
Ik wil dat ook kunnenquote:Op zaterdag 19 december 2009 19:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Waarom kan ik niet op gehoor dingen naspelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |