De allereerste keer was ik ook gewoon gaan rennen op sneakers en hierna kon ik 2 weken niks doen. Toen goede schoenen gekocht en met Evy begonnen. Als het van het weekend mooi weer is en de pijn is weg ga ik maar even in het bos rennen. Zachte ondergrond is dan wel wat fijner.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ik jou was zal ik hier heel erg mee oppassen. Als je eenmaal goede shin splints te pakken hebt zit je inderdaad minimaal 5 weken geheel aan de kant. Heb het zelf ook gehad toen ik begon met hardlopen (op verkeerd schoeisel en zonder lessen, gewoon maar wat rond gaan rennen); binnen 1 week heb ik het opgelopen. Heb in die week drie keer over 3 á 4 kilometer hardgelopen en daarna 6 weken rust gehouden.
Ik wil 't ook rustig uitbouwen idd. Op 29 mei wil ik graag een 10K kunnen lopen, maar dat moet lukkenquote:Op maandag 30 november 2009 14:20 schreef BeeJee78 het volgende:
Zo hard loop ik ook ongeveer momenteel.
Geen haast, rustig uitbouwen.
Wat is er zondag? Wedstrijd?
Aha, spannend! Ben benieuwd hoe je het vindt!quote:Op maandag 30 november 2009 14:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wil 't ook rustig uitbouwen idd. Op 29 mei wil ik graag een 10K kunnen lopen, maar dat moet lukken
Ja, zondag is m'n eerste 5K-wedstrijd, sterker nog, m'n eerste wedstrijd ooit. Olympisch Stadionloop in A'dam.
Da's grappig Casper, daar woon ik in de buurt. Doe je nog mee aan de Midwintermarathon in februari?quote:Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef caspervc het volgende:
Goed bezig spijkerbroek,
Ook voor mij is dat mijn snelheid ongeveerMeestal iets hoger, rond de 5:50 min/km. Gisteren met mijn stiefvader en de hond 10 km gelopen Dit was de route. In 1:11, dat dan weer wel... Echter in het parcours zat 154 meter hoogteverschil (volgens zijn Garmin) dus goed pittig. Ik moest ook vaak af en toe even lopen.
Van de week Evy serie 1 uitlopen,Als het goed is is zondag de laatste les! Dan ga ik lekker verder met serie 2
Neen, eerste wedstrijd wil ik niet in de winter lopen, als het heel koud kan zijnquote:Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Da's grappig Casper, daar woon ik in de buurt. Doe je nog mee aan de Midwintermarathon in februari?
De 8km is voor jou een eitje!
Zo Cas, dat is een pittig rondje! goed bezig!quote:Op maandag 30 november 2009 14:49 schreef caspervc het volgende:
Goed bezig spijkerbroek,
Ook voor mij is dat mijn snelheid ongeveerMeestal iets hoger, rond de 5:50 min/km. Gisteren met mijn stiefvader en de hond 10 km gelopen Dit was de route. In 1:11, dat dan weer wel... Echter in het parcours zat 154 meter hoogteverschil (volgens zijn Garmin) dus goed pittig. Ik moest ook vaak af en toe even lopen.
Van de week Evy serie 1 uitlopen,Als het goed is is zondag de laatste les! Dan ga ik lekker verder met serie 2
Laat je ff weten hoeveel sneller je gaat met die tegoedbon op zak?quote:Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef Skv het volgende:
Van Sinterklaas twee paar speciale hardloopsokken, een gordel met vier kleine bidons, een paar sporthandschoenen en 20 Euro aan tegoed bij Runnersworld gekregen bij de schoonfamilie. Vandaag of morgen maar eens testen allemaal!
Goed bezig! Hardloopsokken heb ik ook gevraagd, bidons vind ik nog niet nodig (pas als ik langer dan 1,5 uur loop) en handschoenen, tja, daar zal ik ook wel aan moeten in de winterquote:Op woensdag 2 december 2009 08:59 schreef Skv het volgende:
Van Sinterklaas twee paar speciale hardloopsokken, een gordel met vier kleine bidons, een paar sporthandschoenen en 20 Euro aan tegoed bij Runnersworld gekregen bij de schoonfamilie. Vandaag of morgen maar eens testen allemaal!
Arch supportquote:Op woensdag 2 december 2009 10:23 schreef jack4ya het volgende:
Wat is nu het voordeel van hardloopsokken? De mijne/gewone van de, verrek *, ze kwamen van de Wibra, zitten heerlijk.
*] (Vraag me niet hoe ik ooit in de Wibra terecht kwam, hehe)
Ik vind hardloopsokken lekkerder zitten dan gewone sportsokken. De zool van sportsokken zijn dikker maar de zool van hardloopsokken voelen wel zachter aan, en dat vind ik prettiger..quote:Op woensdag 2 december 2009 10:23 schreef jack4ya het volgende:
Wat is nu het voordeel van hardloopsokken? De mijne/gewone van de, verrek *, ze kwamen van de Wibra, zitten heerlijk.
Mijn gewone sokken waar ik mee ren komen van de Gamma.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:23 schreef jack4ya het volgende:
Dunne sokken met iets verdikte zool, superplatte naad bij de tenen, tamelijk strak. Ze mogen niet wrijven, dat is het belangrijkst.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:23 schreef jack4ya het volgende:
Herkenbaar.. Droeg zelf altijd sportsokken, maar dan wel van nike, puma of adidas. en dat beviel prima, gebruikte ik voor hardlopen en zaalvoetbal.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:49 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Mijn gewone sokken waar ik mee ren komen van de Gamma.
Zitten ook prima.
Als er maar geen synthetische troep in de sokken zit, vinden mijn voeten het wel best.
Maar ik ben ook pas bij les 16, moet ueberhaupt nog loopschoenen en kleren kopen, gelukkig geen last van scheenbenen en voeten wat nogal eens schijnt te gebeuren als ik deze topics lees.
Ik hou mezelf voor dat als ik straks destemeer geniet, als ik de goeie gear er nog bij koop. Maar voorlopig te lui voor (of beter: te weinig tijd om langs de winkel te gaan steeds).
Onzin. Goede hardloopkleding loopt echt een heel stuk fijner. Zorgt ervoor dat warmte vastgehouden wordt en vocht wordt afgevoerd. Kleding van bijvoorbeeld katoen zuigt vol met zweet en dat gaat plakken, schuren en wordt koud. Daarnaast vind ik met dit weer hardlopen met een korte broek ondoenlijk, dus heb ik een strakke lange aan. Plus nog een windjack als het echt koud is (en handschoenen enzo).quote:Op woensdag 2 december 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
Ach, je hoeft je ook niet altijd van die dure zooi aan te laten smeren. Alleen met schoenen zou ik voor een wat duurder segment gaan, maar voor de rest gewoon kleding aantrekken die jij lekker vindt zitten.
Tempo omlaag schroeven, hou je het een stuk langer vol en heb je achteraf niet het idee dat je te weinig hebt gedaan!quote:Op woensdag 2 december 2009 18:25 schreef jack4ya het volgende:
Wat is dat toch? Tijdens het rennen kan ik niet wachten tot ik klaar ben, ik ben compleet stuk. En na een minuut thuis denk ik al: mwah, ik had meer moeten lopen.
Het is niet zo dat ik me met Jantje van Leiden afmaak, ik ben soms draaierig na afloop. Precies ver genoeg lijkt me. Maar ik herstel wel redelijk vlot? Of push ik mezelf juist te veel (ook na afloop)?
![]()
Rupsje Nooitgenoeg.![]()
Heb gisteren een half uur gelopen en ik had eigenlijk hetzelfde. Rond 18 min. piekte ik heel even mijn zone uit. Maar deze ging al vrij snel weer naar beneden. Misschien zijn het de weersomstandigheden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:47 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nu 2 loopjes van ca 30 minuten gehad. En wat hartslagtechnisch opvalt is dat die na 22 min (ong) omlaag gaat??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |