Beats me.. ze verzinnen werkelijk alles om dit er doorheen te jagen.. De berekeningen die gunstig uitvallen zijn ook eenzijdig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar waarom dan de koppeling met CO2 (en die koppeling komt dus binnen niet al te veel jaren waarschijnlijk te vervallen)
En niet met andere uitgestoten gassen/deeltjes, die ook slecht zijn?
Ze zijn namelijk de spitsheffing vergeten, net als de kosten van het kastje, 3000km in het buitenland is ook vrij optimistisch, verder natuurlijk de nieuwe provinciale belasting en de CO2-taks. Zouden er echt mensen zijn die denken goedkoper uit te zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Beats me.. ze verzinnen werkelijk alles om dit er doorheen te jagen.. De berekeningen die gunstig uitvallen zijn ook eenzijdig.
vreemd dat deze Stasi praktijken dan wel mogen.. Hitler stapt spontaan op uit zijn graf.. Dit is toch de ultieme Nazi-droom.. ik vind het redelijk erg dat ik deze vergelijkingen moet maken maar ik kan niets anders bedenken. Onze vrijheid is geheel naar de vaantjes, de overheid die bepaalt waar ik mag gaan en staan..quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:11 schreef Hukkie het volgende:
Dat is wellicht de volgende stap, maar vooralsnog mag dat niet van de rechters.
Nav bovenstaande post op de FP, onderstaande mail verstuurd naar actieveleden@anwb.nlquote:Op dinsdag 17 november 2009 @ 12:59 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Mensen die lid zijn van de ANWB.
De ANWB heeft behoorlijk veel invloed op het verkeersbeleid.
Zeg je lidmaatschap op als de ANWB hun steun niet opgeeft aan het rekeningrijden.
Er zijn 7 miljoen leden. (van de 9 miljoen auto's) dit moet hen wel pijn doen en een reden zijn hun visie te veranderen.
http://www.anwb.nl/actieve-leden,/Contact.html
Doen !!![]()
quote:Geachte heer/Mevrouw,
Graag wilde ik u attenderen op het volgende nieuwsbericht:
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje
Graag hoor ik van u wat het standpunt is van de ANWB. Tevens wil ik u graag mede delen dat ik, mits de ANWB voor dit plan is, mijzelf geforceerd zie om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Met vriendelijke groeten,
RvLaak
Lidmaatschapsnummer: * *** *** ***
Daarin snap ik het standpunt ook niet van de ANWB en Bovag. Aangezien Eurlings destijds beloofde eerst alle files op te lossen en nu rekeningrijden er doorheen drukt zonder ook maar een poot te hebben uitgestoken/cq de beloftes te hebben waargemaakt. Ik vermoed een dubbele agenda.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Hukkie het volgende:
http://www.anwb.nl/over-a(...)en-de-kilometer.html
Wel mooi dat ze zeggen toen zwaar tegen geweest te zijn, maar geen standpunt innnemen mbt de huidige plannen.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:29 schreef PhalanX het volgende:
Ik denk dat ik wel voor afschaffing van dit plan de straat op zou gaan om te demonstreren.
Bewijs jij dan maar eens dat jij gelijk hebt. Ook al is het andersom en jij krijgt een rekening die je niet verwacht had.. Succesquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:53 schreef Alicey het volgende:
Maar hoe zit het nu eigenlijk als het kastje 100% goed werkt, maar op een of andere manier door omgevingsfactoren de registratie niet goed werkt?
Hoezo? Het kastje heeft nu eenmaal bepaalde dingen geregistreerd en blijkt bij een test het gewoon te doen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:55 schreef kawotski het volgende:
Bewijs jij dan maar eens dat jij gelijk hebt.
Maar volgens mij ligt de bewijslast bij deze wet opeens bij jou, zodat jij verantwoordelijk wordt gesteld voor data die mist..quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo? Het kastje heeft nu eenmaal bepaalde dingen geregistreerd en blijkt bij een test het gewoon te doen.
Wat grappig.. Een kastje dat niet goed registreert wordt dus ineens mijn probleem.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef fs180 het volgende:
Maar volgens mij ligt de bewijslast bij deze wet opeens bij jou, zodat jij verantwoordelijk wordt gesteld voor data die mist..
Misschien niet eens jouw probleem. Maar het principe: eerst betalen dan bezwaar aantekenen zal hier vast ook wel opgaan. Dus eerst een boete van tienduizenden euro's betalen, en dan kijken of je het terug kan krijgen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat grappig.. Een kastje dat niet goed registreert wordt dus ineens mijn probleem.
Belastingwetgeving dus omgekeerde bewijslast.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat grappig.. Een kastje dat niet goed registreert wordt dus ineens mijn probleem.
Met deze maatregelen zal ik zo veel als mogelijk naar het buitenland gaan, iets wat vanuit Limburg goed te doen is. Dan zoeken ze het verder maar uit, lopen ze mijn BTW lekker ook maar mis.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze zijn namelijk de spitsheffing vergeten, net als de kosten van het kastje, 3000km in het buitenland is ook vrij optimistisch, verder natuurlijk de nieuwe provinciale belasting en de CO2-taks. Zouden er echt mensen zijn die denken goedkoper uit te zijn?
Volgens mij is Eurlings helemaal niet zo voor. Ergens in dit jaar heeft ie een keer gezegd dat het maar beter kon worden afgeschaft, vervolgens viel zowat de hele kamer over hem heen en nu presenteert ie dit plan (in de stille hoop dat het wordt afgeschoten?)quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Daarin snap ik het standpunt ook niet van de ANWB en Bovag. Aangezien Eurlings destijds beloofde eerst alle files op te lossen en nu rekeningrijden er doorheen drukt zonder ook maar een poot te hebben uitgestoken/cq de beloftes te hebben waargemaakt. Ik vermoed een dubbele agenda.
In de Tweede Kamer heb ik eigen vertrouwen in dezen, maar soms wil de Senaat nog wel eens dwars liggen bij rare kabinetsplannen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij is Eurlings helemaal niet zo voor. Ergens in dit jaar heeft ie een keer gezegd dat het maar beter kon worden afgeschaft, vervolgens viel zowat de hele kamer over hem heen en nu presenteert ie dit plan (in de stille hoop dat het wordt afgeschoten?)
Het is een heel erg fout plan op verschillende (zowat alle) fronten. Maar ik ben bang dat het er komt, domheid zit niet alleen bij de ministers en ministeries, maar ook in de 2e kamer.
Ik heb juist de tegenovergestelde indrukquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In de Tweede Kamer heb ik eigen vertrouwen in dezen, maar soms wil de Senaat nog wel eens dwars liggen bij rare kabinetsplannen.
Ik heb die zak tabak aangehoord op BNR, hij wist doodleuk te vermelden dat als een automobilist vroeger in staat was de MBR te betalen dat hij nu ook niet moest zeuren over "ingezetenen belasting"... Tsja... Ik had wel wat meer visie verwacht van een "hoogleraar"...quote:Hoogleraar openbare financiën aan de Universiteit van Twente, Peter Boorsma, is voorstander van de ingezetenenheffing. 'Ik ben er pal voor', zegt hij. 'In 2001 was ik voorzitter van een commissie die de ingezetenenheffing opperde als alternatief voor de opcenten.'
Idee van heffing al uit 2002
Aanleiding voor het advies van Boorsma cum suis in februari 2002 was toen ook al het in de verdere toekomst wegvallen van de motorrijtuigenbelasting, zo zei de Twentse hoogleraar zondag. Als tweede alternatief voor de opcenten op de MRB noemde de commissie destijds een heffing op de onroerendzaakbelasting.
De ingezetenenheffing kan volgens Boorsma gemakkelijk worden gestapeld op die van de waterschappen. En huishoudens die het niet kunnen betalen, kan de provinciale heffing worden kwijtgescholden, zoals nu ook bij de waterschappen kan.
In ieder geval snapt die man totaal niet hoe een samenleving zou moeten werken, laat staan de financiering ervan. Maar ja, hij is wel een hoogleraar die een werkgroep heeft voorgezetenquote:Op woensdag 18 november 2009 02:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb die zak tabak aangehoord op BNR, hij wist doodleuk te vermelden dat als een automobilist vroeger in staat was de MBR te betalen dat hij nu ook niet moest zeuren over "ingezetenen belasting"... Tsja... Ik had wel wat meer visie verwacht van een "hoogleraar"...
Dat is niet nodigquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef Hukkie het volgende:
Komt er eigenlijk ook een eigen satelliet netwerk voor Nederland, om de bewegingen van iedere automobilist in de gaten te houden?
Omdat het van oorsprong enkel voor het onderhoud van de wegen was. Toen heette het ook wegenbelasting. Ergens is het fout gegaan en hebben zijn ze dit geld aan andere dingen gaan besteden. Sinds toen heet het houderschapsbelasting.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:01 schreef LXIV het volgende:
Op zich vind ik een ingezetenenbelasting wel logischer dan die provinciale opcenten. Waarom zouden enkel de automobilisten moeten betalen voor de (verder nutteloze) provincies?
Tja, op zich zou het best kunnen wat ie voorstelt, maar dan uiteraard géén kilometerheffing. En dus ook geen spionageapparatuur in de auto..quote:Op woensdag 18 november 2009 02:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb die zak tabak aangehoord op BNR, hij wist doodleuk te vermelden dat als een automobilist vroeger in staat was de MBR te betalen dat hij nu ook niet moest zeuren over "ingezetenen belasting"... Tsja... Ik had wel wat meer visie verwacht van een "hoogleraar"...
quote:Op woensdag 18 november 2009 10:51 schreef kakner2 het volgende:
Maar waarom zijn de ANWB en Bovag niet uitgesproken tegenstanders hiervan?
- Kosten die omhoog gaan: wegenbelasting wordt vervangen door ingezetenebelasting en BPM door CO2 belasting.
- Gevangenisstraf als techniek faalt.
- Ultieme controle over burgers
- In de toekomst waarschijnlijk automatische boetes bij te hard rijden, etc.
Waarom zijn de ANWB en de Bovag niet woedend over deze absurde plannen?
De link wel, maar de pdf-jes niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Werkt deze link bij jullie? Bij mij niet namelijk...
http://www.anwb.nl/kilome(...)/kilometerprijscheck
Maar ze maken ze niet openlijk bekend, alleen aan derden "en alleen wanneer de staatsveiligheid in het geding is". Die "onveiligheid" hebben ze zelf gemaakt!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:46 schreef RvLaak het volgende:
Vanmorgen op BNR een goed argument gehoord... Als een burgen privé gegevens van een andere burger ongevraagd publiek maakt, is deze strafbaar. De overheid maakt privé gegevens van burgers ongevraagd openbaar (bijv de RFID chip in het paspoort) en is hierdoor strafbaar.
Heb ff een advocaat gemailed om te vragen wat de juridische haalbaarheid is van dit argument. Zodra ik een reactie heb, laat ik jullie dat weten
Je slaat de spijker op zijn kop! De overheid creëert zelf de onveiligheid, of voedt althans de angst en gebruikt deze om mensen te benadelen, zowel financieel als in hun vrijheid. Daarmee heben ze zich tot vijanden van het volk gemaakt.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar ze maken ze niet openlijk bekend, alleen aan derden "en alleen wanneer de staatsveiligheid in het geding is". Die "onveiligheid" hebben ze zelf gemaakt!
En wie gaat dit netwerk aanleggen? Of wordt er een bestaand netwerk gebruikt? Zo ja, welk? Wie gaat de datakosten betalen en wie zorgt er voor de uitbreiding van de capaciteit? Al jaaaaarenlang zijn providers bezig om te proberen een landelijk dekkend netwerk te krijgen, maar nog geen enkele provider is dat in al die jaren gelukt. Waarom denkt de overheid dit wel te kunnen binnen 3 jaar? Als er 8 miljoen auto's zijn die continu gegevens versturen, zal er heel wat gedaan moeten worden om die capaciteit te vergroten. Bij grote evenementen loopt het gsm-verkeer nu al compleet vast, dit komt er alleen nog maar bovenop. Voor het plaatsen van zendmasten zijn overigens ook vergunningen nodig en die worden niet zomaar verleend, daarbij stuit men ook steeds vaker op verzet bij het plaatsen van een nieuwe zendmast.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is niet nodig
De GPS zender kijkt naar de stand van de satelitten op welke coordinaten die zich bevind, deze coordinaten worden via UMTS / GPRS / HSDPA verzonden naar de overheid die aan de hand van coordinaten kan kijken waar je ben geweest.
Heb je daar veel geld voor nodig dan?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:22 schreef charmed_angel het volgende:
Wanneer win ik nou eens een grote geldprijs? Kan ik eindelijk weg uit dit rotland!
Inderdaad een aanslag zal met beide handen aangepakt worden om nog meer privacy schendende maatregelen door te voeren. Alles onder het kopje anti-terreur.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:16 schreef fs180 het volgende:
Wacht maar, zo naar het buitenland kijkend komt hier nog wel een 'aanslag' die de laiciatste druppel van privacy wegblaast. Gewoon een klein iets, een gek die opeens een pistool pakt of een nalatige fout van iemand, maar dat zal zo op worden geblazen door de media dat straks iedereen vreest voor zijn leven..
Er is geen sprake van een constante datastroom, verder klopt je verhaal aardig denk ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En wie gaat dit netwerk aanleggen? Of wordt er een bestaand netwerk gebruikt? Zo ja, welk? Wie gaat de datakosten betalen en wie zorgt er voor de uitbreiding van de capaciteit? Al jaaaaarenlang zijn providers bezig om te proberen een landelijk dekkend netwerk te krijgen, maar nog geen enkele provider is dat in al die jaren gelukt. Waarom denkt de overheid dit wel te kunnen binnen 3 jaar? Als er 8 miljoen auto's zijn die continu gegevens versturen, zal er heel wat gedaan moeten worden om die capaciteit te vergroten. Bij grote evenementen loopt het gsm-verkeer nu al compleet vast, dit komt er alleen nog maar bovenop. Voor het plaatsen van zendmasten zijn overigens ook vergunningen nodig en die worden niet zomaar verleend, daarbij stuit men ook steeds vaker op verzet bij het plaatsen van een nieuwe zendmast.
Dat doen ze dus wel. Om het paspoort als voorbeeld te nemen; deze is op afstand uit te lezen door iedereen met een RFID lezer. Aangezien de meeste winkel-artikelen (oa) dmv RFID beveiligd zijn, kunnen die winkels in theorie de paspoorten uitlezen die door hun poortjes gaan.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar ze maken ze niet openlijk bekend, alleen aan derden "en alleen wanneer de staatsveiligheid in het geding is". Die "onveiligheid" hebben ze zelf gemaakt!
Om te emigreren naar Tenerifequote:Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je daar veel geld voor nodig dan?
Idd iedereen met een handje vol technische kennis of hobby is straks een potenciele verdachte.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel. Om het paspoort als voorbeeld te nemen; deze is op afstand uit te lezen door iedereen met een RFID lezer. Aangezien de meeste winkel-artikelen (oa) dmv RFID beveiligd zijn, kunnen die winkels in theorie de paspoorten uitlezen die door hun poortjes gaan.
Het kastje voor het rekeningrijden zendt zelf signalen uit. Iedereen die ook maar iets met draadloze apparatuur te maken heeft, weet dat iedereen die signalen op kan vangen.
Da's behoorlijk publiek, imo.
Ja, maar het ligt niet op straat ofzo, je moet het actief bekijken, en daarom ben jij dus opeens vekeerd, mijn horloge heeft ook eenzelfde chip, ook leuk inc de ov chipperquote:Op woensdag 18 november 2009 15:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat doen ze dus wel. Om het paspoort als voorbeeld te nemen; deze is op afstand uit te lezen door iedereen met een RFID lezer. Aangezien de meeste winkel-artikelen (oa) dmv RFID beveiligd zijn, kunnen die winkels in theorie de paspoorten uitlezen die door hun poortjes gaan.
Het kastje voor het rekeningrijden zendt zelf signalen uit. Iedereen die ook maar iets met draadloze apparatuur te maken heeft, weet dat iedereen die signalen op kan vangen.
Da's behoorlijk publiek, imo.
Als ze een papieren kluis maken. Ga je dan ook zeggen dat het scheuren van het papier een misdrijf is en daarom toch een veilige kluis?quote:Op woensdag 18 november 2009 16:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt niet op straat ofzo, je moet het actief bekijken, en daarom ben jij dus opeens vekeerd, mijn horloge heeft ook eenzelfde chip, ook leuk inc de ov chipper
Dit kabinet kennende:quote:Op woensdag 18 november 2009 16:10 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Als ze een papieren kluis maken. Ga je dan ook zeggen dat het scheuren van het papier een misdrijf is en daarom toch een veilige kluis?
Iemand hier interesse om aangifte te doen tegen de overheid?quote:mijn eerste gevoel zegt dat dit een juridisch onhoudbaar
verhaal is. Het grondrecht op privacy stelt wel grenzen aan de
verzameldrift van de overheid, en daarbij kan veiligheid van het systeem
een rol spelen. Het is echter niet zo zwart-wit. Hoop dat je daar wat
aan hebt.
Hoe wil je dat gaan doen?quote:
Volgens mij kun je helemaal geen aangifte doen tegen de overheid (toch?), je kunt hoogstens een rechtszaak aanspannen. Maar ja, een rechter mag een wet toetsen aan de grondwet, dus daar heb je ook weinig ook. Je zou het bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens moeten proberen, maar wie betaalt dat?quote:Op woensdag 18 november 2009 16:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Iemand hier interesse om aangifte te doen tegen de overheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |