ik eet ze nietquote:
Waarom in de vriezer, gewoon de koelkast is koud genoeg of anders ijswaterquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je de krab of kreeft levend koopt, kun je ze gewoon een tijd in de diepvries zetten, dan gaan ze vanzelf in een soort winterslaap. Als je ze dan in 1 keer in kokend water gooit zijn ze in 1 keer dood.
Tenmineste, dat zie ik vaak/hoor ik vaak. iemand die het kan bevestigen/weerleggen?
Ik zit er ook niet mee, hup de pan in.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar is toch niks wreeds aan? Pats boem dood.
Ik denk dat het pijnpunt bij de meeste mensen is dat ze het beest nog levend zien en dat het geen anoniem stukje vlees is wat je uit een cellofaantje trekt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet mee, hup de pan in.
twee drie dagen niets eten, weekje of wat max en dat is er bij verreweg de meeste mensen vanaf. Beetje loopen huilen over je eten is volgens mij een teken voor hoe ver mensen van de wereld af staan. Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat het pijnpunt bij de meeste mensen is dat ze het beest nog levend zien en dat het geen anoniem stukje vlees is wat je uit een cellofaantje trekt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
twee drie dagen niets eten, weekje of wat max en dat is er bij verreweg de meeste mensen vanaf. Beetje loopen huilen over je eten is volgens mij een teken voor hoe ver mensen van de wereld af staan. Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.
En zo is het maar net. Je bent pas een vent als je een koe met je blote handen afgemaakt hebt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
twee drie dagen niets eten, weekje of wat max en dat is er bij verreweg de meeste mensen vanaf. Beetje loopen huilen over je eten is volgens mij een teken voor hoe ver mensen van de wereld af staan. Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.
quote:Folks, feel free to cook your lobsters live, this whole notion of putting your lobster to 'sleep' before cooking it, is completely foolish. Basically it's like a big bug, it's too dumb to know it's dead. When anything that you cut into four pieces and all four pieces move independently, that is one dumb fucking animal.
Wat voor wereldvreemde collega's heb jij?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:27 schreef 14medusa het volgende:
oh ja en erbij nog: ik heb het hier over die hele grote krabben he, dus een schaar is dan bijna net zo lang als je hand (ik heb dan wel vrouwenhanden maar je snapt welke ik bedoel denk ik)
nee echt nietquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Je bent pas een vent als je een koe met je blote handen afgemaakt hebt.![]()
Nee maar serieus, ik vind dat je die krab wel lang kookt, wordt het dan niet een beetje krabsaus?
Dat beest is al dood dus wreed vind ik het niet. En het maakt toch niet uit of je dat beest met met mayo of met massala eet?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:32 schreef 14medusa het volgende:
[..]
nee echt niet
zeg maar na het koken in water laat ik m afkoelen en dan gaat ie nog even de pan in met de massala
las mn post nog eens door en opgeteld zijn de tijden wel erg lang
ik denk dat de krab in totaal ongeveer 20 minuten kookt.
maar de vraag was eigenlijk: is het barbaars om krab te eten met massala? of kun je dat gewoon kruiden hoe je het wilt? of hoort het gewoon dat je krab in water met zout kookt en met goede mayo eet....
Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
Moet je er nog zaken uithalen nadat ie gekookt is? Bij kreeft heb je dta darmpje geloo fik. Hefet de krab ook zoiets?
Of is het gewoon openbreken en eten maar
Atlantische zee krab (bestaat die). Gaat iig om krabben die in Portugal (algarve) gevangen wordenquote:Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |