abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74740924
Laatst vond iemand het super vreemd dat ik mijn krab als volgt klaar maak.... noemde het zelfs barbaars... is er dan echt maar 1 manier om krab klaar te maken? ik doe het als volgt...

ik kook de krab in water met zout voor ongeveer 10 minuten
daarna breek ik de krab zo goed en zo kwaad als het kan in stukken
daarna zet ik in een grote wok met olie op t vuur.
Daarin fruit ik n grote gesnjpperde ui en flink wat geperste knoflook
daarin doe ik massala, maggiblokje, aji-mo-moto, laos, kentjoer, zout, peper. en laat dat even meebakken.
dan doe ik de krab erbij, roerbak, en na een paar minuten giet ik het onder met water, doe een hele madame chenet peper erin en laat het met de deksel erop een minuut of 15 koken op laag vuur. dan haal ik t deksel eraf en laat de boel flink inkoken.

Je kan zo de tenen leeg zuigen met super mals door massala doordrenkte krabvlees.

Ik vind het lekker! is het barbaars? of kun je gewoon lekker varieren met krab?
  maandag 16 november 2009 @ 10:20:37 #2
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_74741127
ik eet ze rauw en levend.
pi_74741139
hhahahaha
  maandag 16 november 2009 @ 10:21:57 #4
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_74741157
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:20 schreef luciferist het volgende:
ik eet ze rauw en levend.
ik eet ze niet
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_74741547
Just because you can eat doesnt mean you should...

Blegh.
pi_74741580
eet je ook geen garnalen en kreeft dan....

I love it!
  maandag 16 november 2009 @ 10:40:59 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_74741628
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 16 november 2009 @ 10:47:40 #8
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74741789
Koken, laten afkoelen, en dan een orgie van krab door aan tafel te breken en de krab enkel met een beetje goede mayonaise te eten !
zzz
  maandag 16 november 2009 @ 10:51:23 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74741891
krab moet je levend koken daar is niks vreemds aan. Dit weet iedereen toch? Maar ik eet dit soort dingen niet omdat ik het te wreed vind voor het diertje zelf.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_74742080
nee ik kook ze niet levend

ik ga naar de markt die man maakt ze dood voor je... volgens mij snijd hij in zijn kop met een mes.

dan meteen naar huis en daar gelijk bereiden....

ja t is wel zielig maar alle manieren waarop dieren worden geslacht zijn wreed! ben je wel eens in een slachterij geweest? weet je ook niet wat je ziet maar goed dat is off topic.

zou ook geen krab levend in een pan kokend water willen doen hoor...
  maandag 16 november 2009 @ 13:05:59 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74745450
Bij elkaar worden je krabben dus zo'n half uur gekookt.
Vind ik rijkelijk lang. Zet dan ook vraagtekens bij wat jij "supermals vlees" noemt.
pi_74745770
ja t is ook wel lang maar tis toch echt heel mals... je kan ook de krab meteen in de massala koken heb ik wel eens gedaan maar dan neemt ie t niet zo goed op, dus kook ik ze dan eerst. dacht dus ook nu zal het wel droog worden: helemaal niet... net zo mals als anders. Nogmaals ik eet het wel eens in een restaurant dus weet wel hoe de textuur hoort te zijn....
pi_74746124
oh ja en erbij nog: ik heb het hier over die hele grote krabben he, dus een schaar is dan bijna net zo lang als je hand (ik heb dan wel vrouwenhanden maar je snapt welke ik bedoel denk ik)
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:23:32 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74785368
Als je de krab of kreeft levend koopt, kun je ze gewoon een tijd in de diepvries zetten, dan gaan ze vanzelf in een soort winterslaap. Als je ze dan in 1 keer in kokend water gooit zijn ze in 1 keer dood.
Tenmineste, dat zie ik vaak/hoor ik vaak. iemand die het kan bevestigen/weerleggen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:25:59 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74785435
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je de krab of kreeft levend koopt, kun je ze gewoon een tijd in de diepvries zetten, dan gaan ze vanzelf in een soort winterslaap. Als je ze dan in 1 keer in kokend water gooit zijn ze in 1 keer dood.
Tenmineste, dat zie ik vaak/hoor ik vaak. iemand die het kan bevestigen/weerleggen?
Waarom in de vriezer, gewoon de koelkast is koud genoeg of anders ijswater
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:41:33 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74785918
Maar het principe klopt dus. Mooi.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:16:32 #17
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74786895
Daar is toch niks wreeds aan? Pats boem dood.
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:30:29 #18
45206 Pietverdriet
pi_74787277
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:16 schreef Erasmo het volgende:
Daar is toch niks wreeds aan? Pats boem dood.
Ik zit er ook niet mee, hup de pan in.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:41:55 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74791275
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zit er ook niet mee, hup de pan in.
Ik denk dat het pijnpunt bij de meeste mensen is dat ze het beest nog levend zien en dat het geen anoniem stukje vlees is wat je uit een cellofaantje trekt.
pi_74791700
Ach jo, mensen moeten niet zo zeuren. of je eet het of je eet het niet. als je het te wreed vind dan eet je het maar niet.
Every war is different, every war is the same.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:00:14 #21
45206 Pietverdriet
pi_74791945
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik denk dat het pijnpunt bij de meeste mensen is dat ze het beest nog levend zien en dat het geen anoniem stukje vlees is wat je uit een cellofaantje trekt.
twee drie dagen niets eten, weekje of wat max en dat is er bij verreweg de meeste mensen vanaf. Beetje loopen huilen over je eten is volgens mij een teken voor hoe ver mensen van de wereld af staan. Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.
pi_74792444
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

twee drie dagen niets eten, weekje of wat max en dat is er bij verreweg de meeste mensen vanaf. Beetje loopen huilen over je eten is volgens mij een teken voor hoe ver mensen van de wereld af staan. Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.

welke idioot is al volwassen en weet nog niet dat melk uit koeien komt?
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:19:51 #23
150083 Barcaconia
ŗŗ [[[[] []]]] ŗŗ
pi_74792690
quote:

[..]

En zo is het maar net. Je bent pas een vent als je een koe met je blote handen afgemaakt hebt.

Nee maar serieus, ik vind dat je die krab wel lang kookt, wordt het dan niet een beetje krabsaus?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tč serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74800638
Voor krabben geldt eigenlijk hetzelfde als wat de grote Anthony Bourdain al over kreeften heeft gezegd:
quote:
Folks, feel free to cook your lobsters live, this whole notion of putting your lobster to 'sleep' before cooking it, is completely foolish. Basically it's like a big bug, it's too dumb to know it's dead. When anything that you cut into four pieces and all four pieces move independently, that is one dumb fucking animal.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_74800770
quote:
Had een volwassen collega die er achter kwam dat melk uit koeien kwam, en wilde het niet meer aanraken.
Wat voor wereldvreemde collega's heb jij?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_74806303
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:27 schreef 14medusa het volgende:
oh ja en erbij nog: ik heb het hier over die hele grote krabben he, dus een schaar is dan bijna net zo lang als je hand (ik heb dan wel vrouwenhanden maar je snapt welke ik bedoel denk ik)
the bigger the better
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_74806517
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Je bent pas een vent als je een koe met je blote handen afgemaakt hebt.

Nee maar serieus, ik vind dat je die krab wel lang kookt, wordt het dan niet een beetje krabsaus?
nee echt niet

zeg maar na het koken in water laat ik m afkoelen en dan gaat ie nog even de pan in met de massala
las mn post nog eens door en opgeteld zijn de tijden wel erg lang
ik denk dat de krab in totaal ongeveer 20 minuten kookt.

maar de vraag was eigenlijk: is het barbaars om krab te eten met massala? of kun je dat gewoon kruiden hoe je het wilt? of hoort het gewoon dat je krab in water met zout kookt en met goede mayo eet....
pi_74810107
Ach ja het is best zielig hoe zo'n beestje word gedood. Maar daarvoor laat een heerlijke krab echt niet staan hoor. Het beest is toch al kassiewijle en anders eet iemand anders hem toch wel op, dus kan ik net zo goed dat beest verorberen. Geld ook voor zuiglammetjes die zijn zo lekker mals.
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_74810540
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:32 schreef 14medusa het volgende:

[..]

nee echt niet

zeg maar na het koken in water laat ik m afkoelen en dan gaat ie nog even de pan in met de massala
las mn post nog eens door en opgeteld zijn de tijden wel erg lang
ik denk dat de krab in totaal ongeveer 20 minuten kookt.

maar de vraag was eigenlijk: is het barbaars om krab te eten met massala? of kun je dat gewoon kruiden hoe je het wilt? of hoort het gewoon dat je krab in water met zout kookt en met goede mayo eet....
Dat beest is al dood dus wreed vind ik het niet. En het maakt toch niet uit of je dat beest met met mayo of met massala eet?
pi_74810749
vond ik ook.... maar had er commentaar op gekregen dat het echt niet kon en dat het niet zo hoort.

Hoewel ik een surinaams vrouwtje sprak in mn flat vd week waar een massala walm uit dr huis kwam, dus ik begon over krab en toen zei ze meid heerlijk krab in massala dus denk dat t gewoon een kwestie van cultuurverschil is dat bepaalde mensen het dus raar vinden...
pi_74811918
Ach joh je hebt er altijd wel van die zeikerds tussen die zich willen bemoeien met wat je eet en hoe het wel of niet hoort. Boeiuh die mensen hebben waarschijnlijk niks beters te doen.
pi_74812287
Moet je er nog zaken uithalen nadat ie gekookt is? Bij kreeft heb je dta darmpje geloo fik. Hefet de krab ook zoiets?

Of is het gewoon openbreken en eten maar
  woensdag 18 november 2009 @ 12:40:11 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74812506
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
Moet je er nog zaken uithalen nadat ie gekookt is? Bij kreeft heb je dta darmpje geloo fik. Hefet de krab ook zoiets?

Of is het gewoon openbreken en eten maar
Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74812694
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.
Atlantische zee krab (bestaat die). Gaat iig om krabben die in Portugal (algarve) gevangen worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')