abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74806303
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:27 schreef 14medusa het volgende:
oh ja en erbij nog: ik heb het hier over die hele grote krabben he, dus een schaar is dan bijna net zo lang als je hand (ik heb dan wel vrouwenhanden maar je snapt welke ik bedoel denk ik)
the bigger the better
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_74806517
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Je bent pas een vent als je een koe met je blote handen afgemaakt hebt.

Nee maar serieus, ik vind dat je die krab wel lang kookt, wordt het dan niet een beetje krabsaus?
nee echt niet

zeg maar na het koken in water laat ik m afkoelen en dan gaat ie nog even de pan in met de massala
las mn post nog eens door en opgeteld zijn de tijden wel erg lang
ik denk dat de krab in totaal ongeveer 20 minuten kookt.

maar de vraag was eigenlijk: is het barbaars om krab te eten met massala? of kun je dat gewoon kruiden hoe je het wilt? of hoort het gewoon dat je krab in water met zout kookt en met goede mayo eet....
pi_74810107
Ach ja het is best zielig hoe zo'n beestje word gedood. Maar daarvoor laat een heerlijke krab echt niet staan hoor. Het beest is toch al kassiewijle en anders eet iemand anders hem toch wel op, dus kan ik net zo goed dat beest verorberen. Geld ook voor zuiglammetjes die zijn zo lekker mals.
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_74810540
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:32 schreef 14medusa het volgende:

[..]

nee echt niet

zeg maar na het koken in water laat ik m afkoelen en dan gaat ie nog even de pan in met de massala
las mn post nog eens door en opgeteld zijn de tijden wel erg lang
ik denk dat de krab in totaal ongeveer 20 minuten kookt.

maar de vraag was eigenlijk: is het barbaars om krab te eten met massala? of kun je dat gewoon kruiden hoe je het wilt? of hoort het gewoon dat je krab in water met zout kookt en met goede mayo eet....
Dat beest is al dood dus wreed vind ik het niet. En het maakt toch niet uit of je dat beest met met mayo of met massala eet?
pi_74810749
vond ik ook.... maar had er commentaar op gekregen dat het echt niet kon en dat het niet zo hoort.

Hoewel ik een surinaams vrouwtje sprak in mn flat vd week waar een massala walm uit dr huis kwam, dus ik begon over krab en toen zei ze meid heerlijk krab in massala dus denk dat t gewoon een kwestie van cultuurverschil is dat bepaalde mensen het dus raar vinden...
pi_74811918
Ach joh je hebt er altijd wel van die zeikerds tussen die zich willen bemoeien met wat je eet en hoe het wel of niet hoort. Boeiuh die mensen hebben waarschijnlijk niks beters te doen.
pi_74812287
Moet je er nog zaken uithalen nadat ie gekookt is? Bij kreeft heb je dta darmpje geloo fik. Hefet de krab ook zoiets?

Of is het gewoon openbreken en eten maar
  woensdag 18 november 2009 @ 12:40:11 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_74812506
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:33 schreef tjoptjop het volgende:
Moet je er nog zaken uithalen nadat ie gekookt is? Bij kreeft heb je dta darmpje geloo fik. Hefet de krab ook zoiets?

Of is het gewoon openbreken en eten maar
Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74812694
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Van de Noordzeekrab ( en ik neem aan dat we het hier over hebben) is eigenlijk alleen het vlees in de scharen eetbaar, hoewel ik wel mensen ken die de drab van onder de lichaamsschaal ook een delicatesse vinden.
Atlantische zee krab (bestaat die). Gaat iig om krabben die in Portugal (algarve) gevangen worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')