Natuur, ons altruïsme is ingebakken in ons genen, eigenlijk weet dus elke denkende mens intuïtief wat goed is of slecht is en daar heb je echt geen boeken nodig die ook vol kan staan met egoistische leugensquote:
Oehhh vertel.quote:Op zondag 15 november 2009 21:43 schreef IHVK het volgende:
Het is een dame overigens.
met je ninja edit.
Klopt, maar ik dacht dat je het tegen mij had, want ik ken die verschillen, komt ook in onze familie voor, heel erg.quote:Op zondag 15 november 2009 21:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het Turks zijn wordt vaak gestereotypeerd met dezelfde opvattingen die jij er ook op na houdt. Dat Turken qua cultuur onderling enorm kunnen verschillen weten ze hier in Nederland vaak niet. Juist om die reden zou ik het aardig vinden dat je de andere kant belicht tijdens je presentatie.
Ja leuk, maar gooi die rottende bananenschillen alsjeblieft wegquote:Op zondag 15 november 2009 21:51 schreef Min-e het volgende:
Wie wat bewaart die heeft wat.Kijk maar eens naar Tussen kunst en kitsch.
Zie mijn verklaring boven, maar dat iem Allah nodig denkt te hebben zegt meer over die persoon dan over Allah, waar ik niet in geloofquote:Op zondag 15 november 2009 21:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Is het volgens Allah ook juist wat jij denkt wel/niet te kunnen doen?
Kijk, dat kan wel eens een onderscheidende presentatie worden danquote:Op zondag 15 november 2009 21:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
Klopt, maar ik dacht dat je het tegen mij had, want ik ken die verschillen, komt ook in onze familie voor, heel erg.
Van atheist tot echt gelovig.
Leugens omdat ze neit overeen komen met wat jij goed/slecht vindt?quote:Op zondag 15 november 2009 21:52 schreef siddha het volgende:
[..]
Natuur, ons altruïsme is ingebakken in ons genen, eigenlijk weet dus elke denkende mens intuïtief wat goed is of slecht is en daar heb je echt geen boeken nodig die ook vol kan staan met egoistische leugens
Het fenomeen Allah heb jij leren kennen via je omgeving. Als jij in een geïsoleerde omgeving was opgegroeid, dan had je er geen weet van, maar common sense is altijd aanwezig.quote:Op zondag 15 november 2009 21:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
Is het volgens Allah ook juist wat jij denkt wel/niet te kunnen doen?
vind het wel altijd jammer dat Nederlanders dat verschil niet zien, alles wordt op een hoop gegooid, bijv. het niet mogen hebben van een vriendje, wordt meteen verbonden met het geloof, terwijl er ook Turkse strenge ouders zijn, die niet volgens het geloof leven, want rond hun 18e mag hun kind ineens wel een vriend, terwijl een relatie voor het huwelijk sowieso verboden is.quote:Op zondag 15 november 2009 21:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, dat kan wel eens een onderscheidende presentatie worden dan
Bijna, nog even de kiezen op mekaar.quote:Op zondag 15 november 2009 21:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Nog één uurtje wiskunde en dan houd ik het voor vandaag voor gezien.
wat is dat ?quote:
dan had mn omgeving me veranderdquote:Op zondag 15 november 2009 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het fenomeen Allah heb jij leren kennen via je omgeving. Als jij in een geïsoleerde omgeving was opgegroeid, dan had je er geen weet van, maar common sense is altijd aanwezig.
Er zijn vele boeken die precies tegenovergestelde beweren over het zelfde onderwerp en logischer wijze liegt de ene dan ook.quote:Op zondag 15 november 2009 21:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Leugens omdat ze neit overeen komen met wat jij goed/slecht vindt?
Stereotypering hè. En laten we wel wezen, het is wel iets wat we bij Nederlandse Turken veel zien.quote:Op zondag 15 november 2009 22:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
vind het wel altijd jammer dat Nederlanders dat verschil niet zien, alles wordt op een hoop gegooid, bijv. het niet mogen hebben van een vriendje, wordt meteen verbonden met het geloof, terwijl er ook Turkse strenge ouders zijn, die niet volgens het geloof leven, want rond hun 18e mag hun kind ineens wel een vriend, terwijl een relatie voor het huwelijk sowieso verboden is.
komen we nog wel achterquote:Op zondag 15 november 2009 22:02 schreef siddha het volgende:
[..]
Er zijn vele boeken die precies tegenovergestelde beweren over het zelfde onderwerp en logischer wijze liegt de ene dan ook.
Nee jij moet vertellen.quote:Op zondag 15 november 2009 21:52 schreef Min-e het volgende:
[..]
Oehhh vertel.![]()
Had deze bijna over het hoofd gezien.
Nederlandse Turken? Dat ze rond hun 18e pas een vriendje mogen bedoel je? Ik ken genoeg Turken die in Turkije zijn opgegroeid, tussen hun 10e en 25e naar NL zijn gekomen en een vriendje van hun dochter accepteren / vriendin van zoon accepteren.quote:Op zondag 15 november 2009 22:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stereotypering hè. En laten we wel wezen, het is wel iets wat we bij Nederlandse Turken veel zien.
misschien geen weet van allah, maar wel weet van een schepping/schepperquote:Op zondag 15 november 2009 21:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het fenomeen Allah heb jij leren kennen via je omgeving. Als jij in een geïsoleerde omgeving was opgegroeid, dan had je er geen weet van, maar common sense is altijd aanwezig.
Heb veel mensen horen zeggen dat het niet kan, omdat er dan ook een schepper van Allah moet zijn. Houd me verder niet bezig met deze vraag.quote:Op zondag 15 november 2009 22:07 schreef IHVK het volgende:
Okey maar goed laten we die moraal discussie even opzij zetten.
Waarom kan een almachtige schepper niet bestaan? Hoe is het leven ontstaan? Hoe is alles ontstaan?
Allemaal vragen waar nog geen antwoord op is. Én. In laboratorium is het men nog steeds niet gelukt leven te maken uit een hoopje moleculen bijvoorbeeld.
dat is natuurlijk flauwe kul, hoe kan je zoiets uit jezelf kennen?quote:Op zondag 15 november 2009 21:44 schreef siddha het volgende:
[..]
Ikheb nooit het concept van haram begrepen, een mens hoort toch uit zich zelf te weten wat hij\zij wel of niet kan doen, zonder een religie achter de hand te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |