Ja?quote:Op zondag 15 november 2009 16:55 schreef Mendeljev het volgende:
Eens. Het Engelse systeem schrijft je een A+ voor als je gewoon de beste bent en een A als je binnen de top (5%?) valt. Soms heb je van die tentamens waar het gemiddelde een 5 is. Met het Engelse systeem ben je dan met een 5.5 al beter dan gemiddeld.
Toen ik in Taiwan zat kreeg ik een 90 (van de 100) omdat er 'nog een paar dingen verbeterd moesten worden'. Zelfde verhaal in de VS. Maatje van me kreeg een 1 in Finland (daar is 1 het hoogste cijfer, 5 het laagste). Bij terugkomst in Nederland hebben ze er een 8 van gemaakt. Hoe had de beste man dan een 9 of 10 kunnen halen? Vragen, vragen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja?Zijn daar alle gegeven beoordelingen relatief? Dat plaatst sommige dingen wel weer in perspectief zeg, dan zou ik ook een A-student zijn geweest
Mensen die niet komen opdagen belanden bij het laagste percentage. Ik ken iemand die een certificaat (plus een wagonlading aan Nederlandse studiepunten) heeft gekregen van een bekende Amerikaanse universiteit. Enkel omdat hij met zijn dronken kop wel bij alle tentamens en projecten aanwezig was, een een groot aantal van zijn medestudenten niet.quote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja?Zijn daar alle gegeven beoordelingen relatief? Dat plaatst sommige dingen wel weer in perspectief zeg, dan zou ik ook een A-student zijn geweest
quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Ok dat is kut. welk ' principe' zou je daar tegen hebben?quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Ja, en dat je daar een speciale pokéball voor moet gebruiken om ze te vangen, verdomde hoeren!quote:Op zondag 15 november 2009 17:17 schreef LesStroud het volgende:
Wat is je klacht? dat negens en tienen zeldzaam zijn?
Klopt, hoewel de normering voor multiple-choice tentamens ook aan de strenge kant is als je Nederland met andere landen vergelijkt, in ieder geval heb je het zelf redelijk in de hand als je daar een 10 voor wilt halen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:27 schreef Barcaconia het volgende:
Als het over projecten gaat heb je gelijk. Over multiple-choice tentamens niet. Als ik toevallig goed kan leren en een 10 voor zo'n tentamen kan halen acht ik mezelf niet slimmer dan iemand die met slechts aanwezig zijn in de colleges en luisteren een 6 of 7 kan halen zonder te leren.
Projecten is toegepaste kennis. Daar moet inderdaad beloond worden!
Dit is echt zo herkenbaar.quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Dat is niet meer dan terecht vind ik. Als je een beetje niveau wilt halen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:47 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Klopt, hoewel de normering voor multiple-choice tentamens ook aan de strenge kant is als je Nederland met andere landen vergelijkt, in ieder geval heb je het zelf redelijk in de hand als je daar een 10 voor wilt halen.
Jawel, het is ook wel terecht, op de universiteit zit je niet omdat je dom bent immers. Het probleem is alleen dat we in Nederland onze studenten wel aan een strengere maat kunnen houden, maar dat je ze daarmee internationaal met een probleem opzadelt. Dan moeten universiteiten en hogere scholen zich afvragen of dat eerlijk is in een wereld die alleen maar internationaler gaat worden.quote:Op zondag 15 november 2009 17:55 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan terecht vind ik. Als je een beetje niveau wilt halen.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat iemand die de helft van de colleges niet komt een goed cijfer haalt. Als ik altijd aanwezig ben en genoeg luister kan ik altijd wel een 6 of 7 halen. Als je een week van tevoren gaat leren enzo kan ik ook wel een 10 halen, dus het niveau is wel in orde denk ik.
Tenminste, voor mijn school. Zal vast ook veel verschil in zitten.
herkenbaarquote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Of als je een werstuk maakt, helemaal perfect, maar de leraar snapt er niks van( digibeetquote:Op zondag 15 november 2009 17:48 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dit is echt zo herkenbaar.Had op school wel eens een presentatie gegeven die echt super goed was, lerares kon er ook niets op aanmerken maar kreeg toch geen 10.
Dan heb jij het gewoon niet goed geschreven. Dat 'helemaal perfect' is dus trouwens je eigen mening?quote:Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Of als je een werstuk maakt, helemaal perfect, maar de leraar snapt er niks van( digibeet) en geeft je daarom een onvoldoende
Niet altijd zo. Ik heb ook wel eens een werkstuk gemaakt waarbij ik de werkwijze van de opdracht verbeterd had. De leraar vond alleen dat ik de opdracht niet gevolgd had. De uitkomst was wel goed maar de werkwijze fout.quote:Op zondag 15 november 2009 19:17 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan heb jij het gewoon niet goed geschreven. Dat 'helemaal perfect' is dus trouwens je eigen mening?
Houd je dan ook gewoon aan de opdracht.quote:Op zondag 15 november 2009 19:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet altijd zo. Ik heb ook wel eens een werkstuk gemaakt waarbij ik de werkwijze van de opdracht verbeterd had. De leraar vond alleen dat ik de opdracht niet gevolgd had. De uitkomst was wel goed maar de werkwijze fout.
Wat is er in godsnaam mis met eigen inzicht en inspiratie? Het is toch niet meer de jaren 50 waar je regeltjes uit je hoofd moet leren?
Sorry, ik ben niet iemand die slechter gaat werken omdat dat in de opdracht staat. Als ik het zelf beter en overzichtelijker kan moet daar toch voor beloond worden of niet?quote:Op zondag 15 november 2009 19:22 schreef Dastan het volgende:
[..]
Houd je dan ook gewoon aan de opdracht.Als je in de werkwijze gaat rommelen kun je dit toch verwachten?
Jawel, ik had het zelfs heel erg simpel opgeschreven, uitleg van terminologie etc. , maar die gast was zo'n complete digibeet dat ie d'r dan nog niks van snapte. Ligt het dan aan mij dat de docent het niet kon bijhoudenquote:Op zondag 15 november 2009 19:17 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan heb jij het gewoon niet goed geschreven. Dat 'helemaal perfect' is dus trouwens je eigen mening?
Lotingstudies.quote:Op zondag 15 november 2009 17:17 schreef Appelknaller het volgende:
Sowieso dat hele zesjes-cultuur gezeik
Waarom zou ik nou extra moeite doen voor een lijst vol achten als ik met een lijst vol zessen ook mijn papiertje haal en dan lekker kan chillen?
Dan ben je nogal snel een straight A student!quote:Op zondag 15 november 2009 21:37 schreef Muzz_ het volgende:
A in Amerika / Engeland is gelijk aan een 7,5 - 8 in Nederland
A* of A+ is een 9 / 10
B = 7
C = 5.5 - 6
Etc
Trieste bende dan daaro.quote:Op zondag 15 november 2009 21:49 schreef Muzz_ het volgende:
In Amerika doen veel mensen High school die hier in Nederland op het VMBO zouden belanden vandaar dat het zo speciaal is…![]()
A in Amerika stelt niet zo veel voor. Vraag het maar aan mensen die daar op exchange zijn geweest.
Ik las: Negers en tienen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:17 schreef LesStroud het volgende:
Wat is je klacht? dat negens en tienen zeldzaam zijn?
Jij hebt alleen nog maar theoretische vakken/tentamens gehad en nog geen papers of onderzoeksverslagen moeten inleveren zeker?quote:Op zondag 15 november 2009 22:13 schreef diginoob2 het volgende:
A: Ik heb net een negen gehaald. (voor een vak 60% uberhaupt haalt)
B: Universiteiten tenminste hebben duidelijke richtlijnen over wat een goed antwoord in houdt en je hebt simpelweg een hoog cijfer als je veel goed hebt. Multiple choice bijvoorbeeld is gewoon goed of fout. Heb je genoeg goed krijg je wel degelijk een 9 of een 10.
Mja inderdaad. Ik geloof ook wel dat met papers e.d het wel een verschil is. Alhoewel een vriend van me net ook een negen heeft gekregen voor zn masterscriptie, dus het kan wel.quote:Op zondag 15 november 2009 22:43 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Jij hebt alleen nog maar theoretische vakken/tentamens gehad en nog geen papers of onderzoeksverslagen moeten inleveren zeker?
quote:
Datquote:
Dat is gewoon incompetentie van de docent. Als hij iedereen een 7 geeft is hij zelf gewoon lui.quote:Op maandag 16 november 2009 12:58 schreef Gaspedaal het volgende:
Dit is echt de meest terechte klacht in jaren. Iedereen maar klagen over de zesjescultuur terwijl ze het zelf in de hand werken![]()
Pas hadden wij nog een presentatie. In iets van twee uur kwamen zo'n tien groepjes voorbij. Er zaten hele goeie tussen maar ook hele slechte. Toen iedereen geweest was gaf de docent iedereen een 7![]()
Het is vaak enorm makkelijk om een 5,5 of een 6 te halen, maar als je het beter wil doen wordt het bijna niet beloond. Als je een opdracht totaal verneukt heb je een 5, als je je uiterste best doet heb je een 7 of hooguit een 7,5.
Kortom: docenten die denken dat de zesjescultuur komt door luiheid van studenten
Komt omdat een hele hoop docenten gewoon slecht zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 12:58 schreef Gaspedaal het volgende:
Dit is echt de meest terechte klacht in jaren. Iedereen maar klagen over de zesjescultuur terwijl ze het zelf in de hand werken![]()
Pas hadden wij nog een presentatie. In iets van twee uur kwamen zo'n tien groepjes voorbij. Er zaten hele goeie tussen maar ook hele slechte. Toen iedereen geweest was gaf de docent iedereen een 7![]()
Het is vaak enorm makkelijk om een 5,5 of een 6 te halen, maar als je het beter wil doen wordt het bijna niet beloond. Als je een opdracht totaal verneukt heb je een 5, als je je uiterste best doet heb je een 7 of hooguit een 7,5.
Kortom: docenten die denken dat de zesjescultuur komt door luiheid van studenten
quote:Op maandag 16 november 2009 16:01 schreef ShadyLane het volgende:
Het heeft ook te maken met het hogere zwamgehalte. Als je gewoon een toets hebt waarin je een stel wiskunde-sommen moet uitwerken, kun je wel degelijk een tien halen als je het perfect doet, of een een als je er niks van bakt. Maar al die werkstuk- en presentatietoestanden, waarin je "een beetje leuk moet uitleggen hoe het zit met dat-en-dat onderwerp", dat is allemaal een stuk vager. Vooral als er en passant ook nog gekeken wordt naar hoe gezellig je met je groepsgenoten hebt samengewerkt en of de kaft er netjes uitziet.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op maandag 16 november 2009 12:58 schreef Gaspedaal het volgende:
Dit is echt de meest terechte klacht in jaren. Iedereen maar klagen over de zesjescultuur terwijl ze het zelf in de hand werken![]()
Pas hadden wij nog een presentatie. In iets van twee uur kwamen zo'n tien groepjes voorbij. Er zaten hele goeie tussen maar ook hele slechte. Toen iedereen geweest was gaf de docent iedereen een 7![]()
Het is vaak enorm makkelijk om een 5,5 of een 6 te halen, maar als je het beter wil doen wordt het bijna niet beloond. Als je een opdracht totaal verneukt heb je een 5, als je je uiterste best doet heb je een 7 of hooguit een 7,5.
Kortom: docenten die denken dat de zesjescultuur komt door luiheid van studenten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |