Ja?quote:Op zondag 15 november 2009 16:55 schreef Mendeljev het volgende:
Eens. Het Engelse systeem schrijft je een A+ voor als je gewoon de beste bent en een A als je binnen de top (5%?) valt. Soms heb je van die tentamens waar het gemiddelde een 5 is. Met het Engelse systeem ben je dan met een 5.5 al beter dan gemiddeld.
Toen ik in Taiwan zat kreeg ik een 90 (van de 100) omdat er 'nog een paar dingen verbeterd moesten worden'. Zelfde verhaal in de VS. Maatje van me kreeg een 1 in Finland (daar is 1 het hoogste cijfer, 5 het laagste). Bij terugkomst in Nederland hebben ze er een 8 van gemaakt. Hoe had de beste man dan een 9 of 10 kunnen halen? Vragen, vragen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja?Zijn daar alle gegeven beoordelingen relatief? Dat plaatst sommige dingen wel weer in perspectief zeg, dan zou ik ook een A-student zijn geweest
Mensen die niet komen opdagen belanden bij het laagste percentage. Ik ken iemand die een certificaat (plus een wagonlading aan Nederlandse studiepunten) heeft gekregen van een bekende Amerikaanse universiteit. Enkel omdat hij met zijn dronken kop wel bij alle tentamens en projecten aanwezig was, een een groot aantal van zijn medestudenten niet.quote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja?Zijn daar alle gegeven beoordelingen relatief? Dat plaatst sommige dingen wel weer in perspectief zeg, dan zou ik ook een A-student zijn geweest
quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Ok dat is kut. welk ' principe' zou je daar tegen hebben?quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
True, krijg je inderdaad te horen dat een project foutloos is, maar ze uit principe nooit hoger geven dan een 8
Ja, en dat je daar een speciale pokéball voor moet gebruiken om ze te vangen, verdomde hoeren!quote:Op zondag 15 november 2009 17:17 schreef LesStroud het volgende:
Wat is je klacht? dat negens en tienen zeldzaam zijn?
Klopt, hoewel de normering voor multiple-choice tentamens ook aan de strenge kant is als je Nederland met andere landen vergelijkt, in ieder geval heb je het zelf redelijk in de hand als je daar een 10 voor wilt halen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:27 schreef Barcaconia het volgende:
Als het over projecten gaat heb je gelijk. Over multiple-choice tentamens niet. Als ik toevallig goed kan leren en een 10 voor zo'n tentamen kan halen acht ik mezelf niet slimmer dan iemand die met slechts aanwezig zijn in de colleges en luisteren een 6 of 7 kan halen zonder te leren.
Projecten is toegepaste kennis. Daar moet inderdaad beloond worden!
Dit is echt zo herkenbaar.quote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
Dat is niet meer dan terecht vind ik. Als je een beetje niveau wilt halen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:47 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Klopt, hoewel de normering voor multiple-choice tentamens ook aan de strenge kant is als je Nederland met andere landen vergelijkt, in ieder geval heb je het zelf redelijk in de hand als je daar een 10 voor wilt halen.
Jawel, het is ook wel terecht, op de universiteit zit je niet omdat je dom bent immers. Het probleem is alleen dat we in Nederland onze studenten wel aan een strengere maat kunnen houden, maar dat je ze daarmee internationaal met een probleem opzadelt. Dan moeten universiteiten en hogere scholen zich afvragen of dat eerlijk is in een wereld die alleen maar internationaler gaat worden.quote:Op zondag 15 november 2009 17:55 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is niet meer dan terecht vind ik. Als je een beetje niveau wilt halen.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat iemand die de helft van de colleges niet komt een goed cijfer haalt. Als ik altijd aanwezig ben en genoeg luister kan ik altijd wel een 6 of 7 halen. Als je een week van tevoren gaat leren enzo kan ik ook wel een 10 halen, dus het niveau is wel in orde denk ik.
Tenminste, voor mijn school. Zal vast ook veel verschil in zitten.
herkenbaarquote:Op zondag 15 november 2009 17:19 schreef Sautor het volgende:
Of als je een werstuk maakt, helemaal perfect, maar de leraar snapt er niks van( digibeetquote:Op zondag 15 november 2009 17:48 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dit is echt zo herkenbaar.Had op school wel eens een presentatie gegeven die echt super goed was, lerares kon er ook niets op aanmerken maar kreeg toch geen 10.
Dan heb jij het gewoon niet goed geschreven. Dat 'helemaal perfect' is dus trouwens je eigen mening?quote:Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Of als je een werstuk maakt, helemaal perfect, maar de leraar snapt er niks van( digibeet) en geeft je daarom een onvoldoende
Niet altijd zo. Ik heb ook wel eens een werkstuk gemaakt waarbij ik de werkwijze van de opdracht verbeterd had. De leraar vond alleen dat ik de opdracht niet gevolgd had. De uitkomst was wel goed maar de werkwijze fout.quote:Op zondag 15 november 2009 19:17 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dan heb jij het gewoon niet goed geschreven. Dat 'helemaal perfect' is dus trouwens je eigen mening?
Houd je dan ook gewoon aan de opdracht.quote:Op zondag 15 november 2009 19:20 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet altijd zo. Ik heb ook wel eens een werkstuk gemaakt waarbij ik de werkwijze van de opdracht verbeterd had. De leraar vond alleen dat ik de opdracht niet gevolgd had. De uitkomst was wel goed maar de werkwijze fout.
Wat is er in godsnaam mis met eigen inzicht en inspiratie? Het is toch niet meer de jaren 50 waar je regeltjes uit je hoofd moet leren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |