Win XP voor SP 1 was idd een ramp. Je kon geen hdd's groter dam 128 gig gebruiken. Zat daar dan met je hdd van 250 gig.quote:Op zondag 15 november 2009 06:57 schreef Zeitgeist het volgende:
hehe I hear ya.. Al had ik als ITer zelf een soort gelijk probleem een jaar geleden dankzij een Windows XP CD op een HD die 'te groot' voor Windows XP Service Pack 1 was.
Maargoed. Daar dient recovery software voor lol.
Blij dat ik nu een Windows XP SP2 CD heb.
quote:Op zondag 15 november 2009 08:04 schreef Osramp het volgende:
Wat mij betreft mogen ze dat ECDL* gaan opschroeven tot aankoop- cq. gebruiksvoorwaarde. Géén diploma? Dan ook geen PC aanschaffen of gebruiken! Nu met al die klojo's die zelf dingen doen die geen zinnig mens voor mogelijk houdt......en dan ook nog een grote bek hebben en verontwaardigd zijn als er iets misgaat.
Laatst, mijn n00b was verontwaardigd dat hij naar mij moest komen met zijn laptop en dat ik hem 2 uur lang had opgehouden met "prutsen". Tsja, zelf win7 installeren en niet naar overige software kijken, niet gek dat het dan achteraf wel wat werk is om alles weer in goede staat te krijgen.
En backupsoftware zou eigenlijk als virus moeten bestaan. Geen mogelijkheid om het proces te beïnvloeden of te stoppen, en doet gewoon wat hij moet doen. Ongezien op de achtergrond steelt hij je CC gegevens, bestelt daarmee een externe HDD en sommeert je na levering die ook aan te sluiten.
Mensen die geen backups maken en achteraf klagen![]()
![]()
* ECDL = European Computer Driving License, ooit bedacht als basiscursus voor de PC.
Die denken dat je alles weetquote:Op zondag 15 november 2009 09:19 schreef Sena het volgende:
Die mensen die weten dat je 'iets' met computers doet, luisteren nooit naar je..
Die van mij stond inderdaad prima losgekoppeld in (dacht ik dan) de kast...quote:Op zondag 15 november 2009 15:54 schreef emmerhoofd het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat mensen hun backup schijven vaak 24/7 draaiende houden aangesloten op het systeem enzo. Een beetje backup staat losgekoppeld in de boekenkast. (off-site backup)
Je motherbackup schijf uit laten lenen...quote:Op zondag 15 november 2009 16:05 schreef Koekz het volgende:
[..]
hem even geleend had en maar gelijk had geformatteerd
SyncBackquote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Osramp het volgende:
Nog tips voor een freeware backup oplossing, die stil en goed zijn werk doet. De meeste mensen kan ik nog wel doordringen van het aansluiten van een externe HDD, als er dan automatisch een backupje gedraaid wordt, dan ben ik eens wat sneller klaar.
Hier is een enorm nieuw concept voor je:quote:Op zondag 15 november 2009 08:03 schreef wendytje het volgende:
uhm..... hoe maak ik een backup als ik geen externe harde schijf heb?
Ik maak gebruik van de backup-functionaliteit die in Windows Vista en Windows 7 (ik gebruik de laatste) standaard zit ingebouwd. Mijn PC staat toch 24/7 aan, dus eens per week om 03:00 's nachts ergens schrijft ie een backup naar een externe schijf. De backup word iedere keer alleen geupdate met wat nieuw is, dus hij hoeft niet elke keer de volledige 45 Gb te kopiëren die ik wil backuppen.quote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Osramp het volgende:
Nog tips voor een freeware backup oplossing, die stil en goed zijn werk doet. De meeste mensen kan ik nog wel doordringen van het aansluiten van een externe HDD, als er dan automatisch een backupje gedraaid wordt, dan ben ik eens wat sneller klaar.
Ja, nog even en elke gebruiker moet een eigen serverpark voor onze huis tuin en keuken gebruiker met vakantiefoto's...quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Provinciaaltje het volgende:
De data alleen op een externe harde schijf overzetten is natuurlijk ook geen backup
Het is een heel stuk beter dan geen backup. Het beschermt je niet tegen brand, maar in een huis/tuin/keuken omgeving, wat is het 99 van de 100 keer als iemand de data kwijt is?quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Provinciaaltje het volgende:
De data alleen op een externe harde schijf overzetten is natuurlijk ook geen backup
Time Machine beschermt je niet tegen verlies van data als er niet minstens een tweede of externe harde schijf bij gebruikt wordt natuurlijk.quote:
Dit is ook waar. Maar dan nog, ook al weet je vrij weinig van de hoe de PC intern werkt (wat je bij ICT leert denk ik?), dan nog kan je wel logisch nadenken en misschien beredeneren dat een backup handig is.quote:Op zondag 15 november 2009 19:14 schreef Sapstengel het volgende:
Daarom moet je nooit anderen laten weten dat je iets weet van computers.
Dat dus.quote:Op zondag 15 november 2009 09:59 schreef Heremeteit het volgende:
Bovendien eet niemand er één bord minder om als er wat foto's van de kleinkinderen verloren zijn gegaan.
En dat is dus voor iedereen verschillend. Het maken van een backup zal voor de één totaal niet boeien, zolang hij/zij maar kan internetten en emailen, terwijl de fervent fotograaf graag alles save houdt en ook graag de babyfoto's later met de kleine spruit wil delen.quote:Op zondag 15 november 2009 20:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat dus.
Op het moment zelf is het gegeven even zuur, maar hoe vaak kijk je nou die foto's terug? Toch echt zelden?
Je zou een externe schijf kunnen kopenquote:Op zondag 15 november 2009 08:03 schreef wendytje het volgende:
uhm..... hoe maak ik een backup als ik geen externe harde schijf heb? kan ik dat ook branden? ik heb wel 2 schijfen van 35 gb... moet ik de ene op de andere saven?
En iedereen kent wel weer iemand die ook écht niet zonder jouw hulp kan.quote:Op zondag 15 november 2009 19:20 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat sowieso.
Niet laten weten is meer om te voorkomen dat iedereen met vragen naar je toe komt en je in je vrije tijd bezig bent pc's van kennissen te repareren omdat ze hadden gehoord dat jij "zo handig bent met computers".
En dan gaat de cloud falliet of stort in.quote:Op zondag 15 november 2009 09:29 schreef zovty het volgende:
Externe schijven.
Backuppen naar de cloud ftw!
Dat is in ieder geval nog iets en beter dan niets... Sowieso maak ik standaard mappen met pers. documenten op een aparte partitie, backups mogen mensen zelf doen!quote:Op zondag 15 november 2009 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook wel eens iemand gehad: "Ja maar ik heb altijd geback-upped naar de D: schijf!!"
Alleen was die D: schijf simpelweg een tweede partitie op dezelfde fysieke harde schijf.....
Beunhaasprijs = 100 euro denk ik.quote:
Time Machine doet alleen maar back-uppen naar een externe schijf. Hetzij USB/FireWire, hetzij een Time Capsule (hele dure optie).quote:Op zondag 15 november 2009 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Time Machine beschermt je niet tegen verlies van data als er niet minstens een tweede of externe harde schijf bij gebruikt wordt natuurlijk.
Ik heb in het verleden ook wel eens iemand gehad: "Ja maar ik heb altijd geback-upped naar de D: schijf!!"
Alleen was die D: schijf simpelweg een tweede partitie op dezelfde fysieke harde schijf.....
wow, ernstig goedkoop geworden dan. Laatste keer dat ik keek, had men het over een paar duizen euro per GB. Met garantie natuurlijkquote:Op maandag 16 november 2009 13:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beunhaasprijs = 100 euro denk ik.
Pro varieert tussen wat ze terug kunnen halen.
Kan 100 euro zijn wanneer het totaal niet lukt en zo 1500 voor een complete restore van data.
Als die foto's echt zo belangrijk waren, hadden ze er ook wel printjes van kunnen maken.quote:Op zondag 15 november 2009 20:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat dus.
Op het moment zelf is het gegeven even zuur, maar hoe vaak kijk je nou die foto's terug? Toch echt zelden?
Epische faalquote:Op maandag 16 november 2009 15:31 schreef Leipo666 het volgende:
mijn broer had vroeger zijn bestanden dubbel opgeslagen op 2 fysieke harde schijven in 1 computer.
op zich werkte dat prima, totdat zijn voeding kapot ging en beide harde schijven dus tegelijk kapot waren gegaan door de stroomstoot van die kapotte voeding
Dat is denk ik meer de schuld van zelfbouwers die cheap ass voedingen kopen.quote:
Ik heb geen slechte ervaringen met de voedings hoor.quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef TeleluvR het volgende:
Packard Bell, Acer en betrouwbaar in 1 zin?
Brrr....
Twee jaar geleden zou ik je voor gek verklaren, vorige week zag ik dat ik opeens 80GB aan storage op Google had/heb. Nu kan je voor slechts 20 dollar (13 euro) zoveel ruimte krijgen bij Google om je documenten/foto's/mail op te slaan.quote:Op zondag 15 november 2009 09:29 schreef zovty het volgende:
Externe schijven.
Backuppen naar de cloud ftw!
En al je data ligt bij Google, dus die zoekt daar ook nog even lekker doorquote:Op maandag 16 november 2009 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Twee jaar geleden zou ik je voor gek verklaren, vorige week zag ik dat ik opeens 80GB aan storage op Google had/heb. Nu kan je voor slechts 20 dollar (13 euro) zoveel ruimte krijgen bij Google om je documenten/foto's/mail op te slaan.
Ok, tenzij je glasvezel upload capaciteit hebt is het nog steeds niet te doen maar het ligt iig niet meer aan de opslagruimte meer.
Ja maar dan kost het geld, zeggen ze dan.quote:Op maandag 16 november 2009 10:51 schreef Walter81 het volgende:
De ergste vraag die je krijgt als je er zelf echt niet uitkomt is: 'wie kan ik het dan vragen?'"DE PCBOER WAAR JE HEM GEKOCHT HEBT MISSCHIEN?!!!'
Ik denk dat je wel een klein bedrag kan verwachten van de persoon in kwestie, dat is redelijk normaal als je het mij vraagt.quote:Op maandag 16 november 2009 20:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar dan kost het geld, zeggen ze dan.
(alsof jouw tijd niks waard is).
Zelfs in de allebeste servers..... blijft de harde schijf het grootste zwaktepunt. Niet voor niets hebben ze allerlei systemen, zoals RAID, ontwikkeld om de data veilig te houden als er 1 of 2 schijven uitvallen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:09 schreef classpc het volgende:
Ik heb geen slechte ervaringen met de voedings hoor.
Hardeschijven is een ander verhaal, maar volgens mij kopen ze die voor de goedkoopste prijzen in ofzo.
En beperkt beschrijfbaarquote:Op dinsdag 17 november 2009 00:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Zelfs in de allebeste servers..... blijft de harde schijf het grootste zwaktepunt. Niet voor niets hebben ze allerlei systemen, zoals RAID, ontwikkeld om de data veilig te houden als er 1 of 2 schijven uitvallen.
SSD schijven heb je minder problemen mee.Maar die zijn duurder.
Ook niet meer van deze tijd.quote:
het was de standaard voeding van een Antec Sonata kast...quote:Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat is denk ik meer de schuld van zelfbouwers die cheap ass voedingen kopen.
Als je een Packard Bell of Acer koopt zit er gewoon een FSP in en die zijn over het algemeen erg betrouwbaar. AOpen voedings zijn ook FSP
Maar nog altijd beperkt beschrijfbaar. Eigenlijk moet ik "herschrijfbaar" zeggen. Niet dat dat voor een back-up veel uitmaakt, aangezien je daar juist van wil lezen. En voor zover ik het weet, is lezen nou net niet het probleemquote:Op dinsdag 17 november 2009 07:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook niet meer van deze tijd.
Moderne SSD's lossen die problemen op door beter flash geheugen en slimme controllers.
Ja, maar omdat 'computers zo handig zijn' doen niet veel mensen dat...quote:Op maandag 16 november 2009 14:39 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als die foto's echt zo belangrijk waren, hadden ze er ook wel printjes van kunnen maken.
Ik weet ook nooit hoeveel ik moet vragen aan goede bekenden. Vind 100,- best veel. Eigenlijk 50 ook, maar ja, als je een hele avond bezig bent geweest, is het op zich niet eens zo veel.quote:Op maandag 16 november 2009 23:50 schreef OHSHI- het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een klein bedrag kan verwachten van de persoon in kwestie, dat is redelijk normaal als je het mij vraagt.
Het ligt er ook aan wat zij eventueel terug zouden kunnen doen. Stel het is een fietsenmaker, en jouw fiets heeft 2 lekke banden en een kromme velg, dan vind ik dat hij dat dan wel voor mij kan repareren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik weet ook nooit hoeveel ik moet vragen aan goede bekenden. Vind 100,- best veel. Eigenlijk 50 ook, maar ja, als je een hele avond bezig bent geweest, is het op zich niet eens zo veel.
Rustig afwachten tot hij klaar is. Niet gelijk aan de slag wilenquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:27 schreef guapo het volgende:
Mijn internet is heel erg traag bij het opstarten van mijn laptop. Maar als ik eenmaal op internet zit gaat het goed.
Vroeger was dit nooit zo langzaam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |