Win XP voor SP 1 was idd een ramp. Je kon geen hdd's groter dam 128 gig gebruiken. Zat daar dan met je hdd van 250 gig.quote:Op zondag 15 november 2009 06:57 schreef Zeitgeist het volgende:
hehe I hear ya.. Al had ik als ITer zelf een soort gelijk probleem een jaar geleden dankzij een Windows XP CD op een HD die 'te groot' voor Windows XP Service Pack 1 was.
Maargoed. Daar dient recovery software voor lol.
Blij dat ik nu een Windows XP SP2 CD heb.
quote:Op zondag 15 november 2009 08:04 schreef Osramp het volgende:
Wat mij betreft mogen ze dat ECDL* gaan opschroeven tot aankoop- cq. gebruiksvoorwaarde. Géén diploma? Dan ook geen PC aanschaffen of gebruiken! Nu met al die klojo's die zelf dingen doen die geen zinnig mens voor mogelijk houdt......en dan ook nog een grote bek hebben en verontwaardigd zijn als er iets misgaat.
Laatst, mijn n00b was verontwaardigd dat hij naar mij moest komen met zijn laptop en dat ik hem 2 uur lang had opgehouden met "prutsen". Tsja, zelf win7 installeren en niet naar overige software kijken, niet gek dat het dan achteraf wel wat werk is om alles weer in goede staat te krijgen.
En backupsoftware zou eigenlijk als virus moeten bestaan. Geen mogelijkheid om het proces te beïnvloeden of te stoppen, en doet gewoon wat hij moet doen. Ongezien op de achtergrond steelt hij je CC gegevens, bestelt daarmee een externe HDD en sommeert je na levering die ook aan te sluiten.
Mensen die geen backups maken en achteraf klagen![]()
![]()
* ECDL = European Computer Driving License, ooit bedacht als basiscursus voor de PC.
Die denken dat je alles weetquote:Op zondag 15 november 2009 09:19 schreef Sena het volgende:
Die mensen die weten dat je 'iets' met computers doet, luisteren nooit naar je..
Die van mij stond inderdaad prima losgekoppeld in (dacht ik dan) de kast...quote:Op zondag 15 november 2009 15:54 schreef emmerhoofd het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat mensen hun backup schijven vaak 24/7 draaiende houden aangesloten op het systeem enzo. Een beetje backup staat losgekoppeld in de boekenkast. (off-site backup)
Je motherbackup schijf uit laten lenen...quote:Op zondag 15 november 2009 16:05 schreef Koekz het volgende:
[..]
hem even geleend had en maar gelijk had geformatteerd
SyncBackquote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Osramp het volgende:
Nog tips voor een freeware backup oplossing, die stil en goed zijn werk doet. De meeste mensen kan ik nog wel doordringen van het aansluiten van een externe HDD, als er dan automatisch een backupje gedraaid wordt, dan ben ik eens wat sneller klaar.
Hier is een enorm nieuw concept voor je:quote:Op zondag 15 november 2009 08:03 schreef wendytje het volgende:
uhm..... hoe maak ik een backup als ik geen externe harde schijf heb?
Ik maak gebruik van de backup-functionaliteit die in Windows Vista en Windows 7 (ik gebruik de laatste) standaard zit ingebouwd. Mijn PC staat toch 24/7 aan, dus eens per week om 03:00 's nachts ergens schrijft ie een backup naar een externe schijf. De backup word iedere keer alleen geupdate met wat nieuw is, dus hij hoeft niet elke keer de volledige 45 Gb te kopiëren die ik wil backuppen.quote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef Osramp het volgende:
Nog tips voor een freeware backup oplossing, die stil en goed zijn werk doet. De meeste mensen kan ik nog wel doordringen van het aansluiten van een externe HDD, als er dan automatisch een backupje gedraaid wordt, dan ben ik eens wat sneller klaar.
Ja, nog even en elke gebruiker moet een eigen serverpark voor onze huis tuin en keuken gebruiker met vakantiefoto's...quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Provinciaaltje het volgende:
De data alleen op een externe harde schijf overzetten is natuurlijk ook geen backup
Het is een heel stuk beter dan geen backup. Het beschermt je niet tegen brand, maar in een huis/tuin/keuken omgeving, wat is het 99 van de 100 keer als iemand de data kwijt is?quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Provinciaaltje het volgende:
De data alleen op een externe harde schijf overzetten is natuurlijk ook geen backup
Time Machine beschermt je niet tegen verlies van data als er niet minstens een tweede of externe harde schijf bij gebruikt wordt natuurlijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |