abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:28:52 #1
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74697575
Bij ons zijn er veel mensen ontslagen vanwege de crisis. Ik ben tot nu toe de dans ontsprongen, maar ook ik ben nu min of meer aan de beurt. Ik heb te horen gekregen dat mijn aflopende jaarcontract verlengd wordt, mits ik bereid ben naar een andere vestiging te vertrekken.

Echter heb ik hier geen zin in, omdat ik dan te maken krijg met gigantische reistijden van tenminste 1,5 uur. Mag ik dit weigeren? M.a.w. is het legitiem om dit aanbod te weigeren, zonder recht op WW te verspelen? Ben ik verwijtbaar werkloos geworden, wanneer ik dit aanbod weiger?
I am not impressed by your performance
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:36:21 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74697729
Weigeren mag altijd, maar lijkt me niet bevorderlijk voor je carriere. Kan je baas geen faciliteiten verschaffen voor die reistijd?

als je weigert zal het contract gewoon van rechtswege aflopen, dus verwijtbaar werkloos ben je volgens mij niet, al wist je van tevoren dat er een einde aan zat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:43:43 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74697930
Wees blij dat je baas je überhaupt de kans geeft in een andere vestiging. Hij kan je ook zonder pardon op straat flikkeren als je contract afloopt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74698246
Je weigert in principe contractverlenging, dat is dan wel verwijtbaar. 1.5 is dat dan retour of enkel?
Moet je met je baas over praten of je anders misschien half half kan doen ofzo?
pi_74698407
In totaal 1,5 uur per dag lijkt me niet zo erg toch?

* teknomist rijdt elke dag 2 x 1,5 uur.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:14:34 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74698747
1,5 uur 'gigantisch' noemen

Overigens zou ik het maar aannemen als ik jou was. Weigeren mag je natuurlijk ook altijd, lijkt me nu echter niet verstandig. Stoppen kan altijd nog, maar zorg dan dat je iets achter de hand hebt.
pi_74698963
Ik denk idd dat er sprake zal zijn van verwijtbare werkeloosheid als je deze optie niet aanneemt. Maar als je dat zeker wilt weten kun je mss beter even het UWV of je rechtsbijstandsverzekering bellen.

Ik zou overigens ook echt niet blij worden van 1,5 uur reistijd enkele reis (laat staan dat je dan ook nog vertraging kan oplopen). Zijn er mogelijkheden tot thuiswerken? Dat zou de reistijd al iets minder bezwaarlijk maken natuurlijk.

Hoe schat je je kansen in bij andere werkgevers? Je zou ook toch dit contract aan kunnen nemen en ondertussen heel actief gaan solliciteren naar iets dichterbij? Altijd beter dan solliciteren terwijl je geen inkomen hebt!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:29:08 #8
279329 GSP
pi_74699135
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:01 schreef teknomist het volgende:
In totaal 1,5 uur per dag lijkt me niet zo erg toch?

* teknomist rijdt elke dag 2 x 1,5 uur.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om ten minste 2 x 1,5 uur.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:30:25 #9
279329 GSP
pi_74699167
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
Weigeren mag altijd, maar lijkt me niet bevorderlijk voor je carriere. Kan je baas geen faciliteiten verschaffen voor die reistijd?

als je weigert zal het contract gewoon van rechtswege aflopen, dus verwijtbaar werkloos ben je volgens mij niet, al wist je van tevoren dat er een einde aan zat.
Nou mijn reiskosten zullen genoeg zijn om de kosten te dekken, maar ten minste 1,5 uur in de auto en waarschijnlijk meer. Dat vind ik nogal veel voor een enkele reis...
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:31:17 #10
279329 GSP
pi_74699204
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:43 schreef fathank het volgende:
Wees blij dat je baas je überhaupt de kans geeft in een andere vestiging. Hij kan je ook zonder pardon op straat flikkeren als je contract afloopt.
Dat kan hij, maar ik kan ook een andere werkgever zoeken dichter in de buurt
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:34:45 #11
279329 GSP
pi_74699313
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:23 schreef Etoile het volgende:
Ik denk idd dat er sprake zal zijn van verwijtbare werkeloosheid als je deze optie niet aanneemt. Maar als je dat zeker wilt weten kun je mss beter even het UWV of je rechtsbijstandsverzekering bellen.

Ik zou overigens ook echt niet blij worden van 1,5 uur reistijd enkele reis (laat staan dat je dan ook nog vertraging kan oplopen). Zijn er mogelijkheden tot thuiswerken? Dat zou de reistijd al iets minder bezwaarlijk maken natuurlijk.

Hoe schat je je kansen in bij andere werkgevers? Je zou ook toch dit contract aan kunnen nemen en ondertussen heel actief gaan solliciteren naar iets dichterbij? Altijd beter dan solliciteren terwijl je geen inkomen hebt!
Thuiswerken is geen optie, in het vakgebied waar ik in zit, moet het niet onmogelijk zijn om binnen 2 maanden een nieuwe baan te vinden. Maar ik zit al een aantal jaar bij deze werkgever en het is tot nu toe een perfecte werkgever geweest. Het liefste wil ik blijven, maar 1,5 uur vind ik echt te gortig worden.

Ik heb dit in het verleden te vaak avonden meegemaakt waarbij je om 20:00 een keertje thuis bent gekomen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:35:59 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74699352
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:34 schreef GSP het volgende:

Maar ik zit al een aantal jaar bij deze werkgever
Hmm, je hoeveelste contract zit je dan? En welke verlenging krijg je nu?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:37:51 #13
279329 GSP
pi_74699404
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hmm, je hoeveelste contract zit je dan? En welke verlenging krijg je nu?
Heb nu twee jaarcontracten achter de rug, dus zou het derde jaar worden.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:39:27 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_74699445
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:37 schreef GSP het volgende:

[..]

Heb nu twee jaarcontracten achter de rug, dus zou het derde jaar worden.
Dan zou ik sowieso op zoek gaan naar wat anders. Een werkgever die na twee jaarcontracten nog steeds niet bereid is je in vaste dienst te nemen lijkt me niet iemand waar je voor wilt werken. Grote kans dat je er na dit contract toch uitgemieterd wordt.
pi_74699501
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:31 schreef GSP het volgende:

[..]

Dat kan hij, maar ik kan ook een andere werkgever zoeken dichter in de buurt
Dan weiger je en zoek je een nieuwe werkgever dichterbij indien je op straat wordt gezet. Heb je er veel vertrouwen in dat je een nieuwe baan kan vinden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_74700095
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:14 schreef leolinedance het volgende:
Stoppen kan altijd nog, maar zorg dan dat je iets achter de hand hebt.
Dit lijkt me wat al te simplistisch.

Een contract voor bepaalde tijd moet normaal gesproken worden uitgediend en kent doorgaans géén mogelijkheid om vervroegd te vertrekken.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:07:11 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_74700178
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit lijkt me wat al te simplistisch.

Een contract voor bepaalde tijd moet normaal gesproken worden uitgediend en kent doorgaans géén mogelijkheid om vervroegd te vertrekken.
Daar moet ik altijd een beetje om lachen. Je hebt een half jaar contract en je weet al dat het niet verlengd wordt, maar je kunt niet eerder weg? Haha. Laat ie me maar eens tegenhouden.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:46:59 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74704929
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:34 schreef GSP het volgende:
Thuiswerken is geen optie, in het vakgebied waar ik in zit, moet het niet onmogelijk zijn om binnen 2 maanden een nieuwe baan te vinden. Maar ik zit al een aantal jaar bij deze werkgever en het is tot nu toe een perfecte werkgever geweest. Het liefste wil ik blijven, maar 1,5 uur vind ik echt te gortig worden.

Ik heb dit in het verleden te vaak avonden meegemaakt waarbij je om 20:00 een keertje thuis bent gekomen.
Is het niet mogelijk om 4 x 9 uur te gaan werken?

Op zich zou ik het waarschijnlijk gewoon doen; in deze tijd moet je blij zijn als je weer voor een jaar onder de pannen bent.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74710238
Wellicht ben je verwijtbaar, als je in vaste dienst was had je dit gewoon moeten accepteren.

Maar als je gewoon opgeeft bij UWV dat je contract rechtswege beeindigd is en op tijd gaat soliciteren is er niets aan de hand.
.
pi_74710372
Wat is het verschil tussen de nieuwe vestiging en de vestiging waar je nu zit?

Krijg je reiskostenvergoeding c.q. een auto van de zaak?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_74711784
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Daar moet ik altijd een beetje om lachen. Je hebt een half jaar contract en je weet al dat het niet verlengd wordt, maar je kunt niet eerder weg? Haha. Laat ie me maar eens tegenhouden.
TS zal maar een jaarcontract hebben en na 2 maanden een mooie job dicht bij huis kunnen krijgen. Ik denk niet dat z'n werkgever 'm dan zonder slag of stoot laat gaan. En ga je toch (wie houdt je immers tegen) en de werkgever komt vervolgens daadwerkelijk een schadevergoeding van 10 maandsalarissen bij jou claimen (wat niet ondenkbaar is), desnoods in rechte, dan zal het lachen je denk ik wel vergaan.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74712062
3e jaarcontract. Dat betekend dat je daarna wel opstraat komt te staan.
Dus ook nu is een mooi moment om opzoek te gaan naar ander werk.

Wat is je reistijd nu?
Want als dat 1 uur extra wordt dan is dat inderdaad niet meer binnen het redelijke en dus ben je niet verplicht naar een andere vestiging te gaan.

Geef aan bij je werkgever dat je heel graag wil blijven maar niet van plan bent om naar een andere vestiging te gaan. (Je werkdag wordt immers wel veel langer met meer reistijd en je krijgt er hoogstwaarschijnlijk geen extra geld voor)
pi_74717543
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:12 schreef Fer het volgende:
Wellicht ben je verwijtbaar, als je in vaste dienst was had je dit gewoon moeten accepteren.

Niet per definitie. Als in je contract staat dat je standplaats in overleg gewijzigd mag worden dan wil dat nog steeds niet zeggen dat je dat moet accepteren. Het moet namelijk wel binnen alle redelijkheid zijn.

Als je reistijd enkele reis nu een half uur is dan betekent dat dat je een uur per dag kwijt bent. TS gaat dan nu ineens naar minimaal 3 uur per dag. Dat is niet in alle redelijkheid en zeker niet als daar niks extra's tegenover staat.
pi_74717595
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:26 schreef r_one het volgende:

[..]

TS zal maar een jaarcontract hebben en na 2 maanden een mooie job dicht bij huis kunnen krijgen. Ik denk niet dat z'n werkgever 'm dan zonder slag of stoot laat gaan. En ga je toch (wie houdt je immers tegen) en de werkgever komt vervolgens daadwerkelijk een schadevergoeding van 10 maandsalarissen bij jou claimen (wat niet ondenkbaar is), desnoods in rechte, dan zal het lachen je denk ik wel vergaan.
Als TS wederom een jaarcontract gaat accepteren zou hij er verstandig aan doen om in het contract op te laten nemen dat de overeenkomst tussentijds kan worden opgezegd met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.
  zondag 15 november 2009 @ 17:29:52 #25
279329 GSP
pi_74719440
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:56 schreef HarryP het volgende:
3e jaarcontract. Dat betekend dat je daarna wel opstraat komt te staan.
Dus ook nu is een mooi moment om opzoek te gaan naar ander werk.

Wat is je reistijd nu?
Want als dat 1 uur extra wordt dan is dat inderdaad niet meer binnen het redelijke en dus ben je niet verplicht naar een andere vestiging te gaan.

Geef aan bij je werkgever dat je heel graag wil blijven maar niet van plan bent om naar een andere vestiging te gaan. (Je werkdag wordt immers wel veel langer met meer reistijd en je krijgt er hoogstwaarschijnlijk geen extra geld voor)
Overigens moet ik erbij zeggen dat ik vermoed dat het een jaarcontract wordt, omdat er in principe geen vaste contracten meer worden gegeven. Officieel heb ik nog niks gekregen, maar daar komt volgende week verandering in.

Ik moet zeggen dat ik er lang over heb nagedacht, ben tot de conclusie gekomen dat voor de langere termijn minimaal 3 uur reizen niet mijn ding zal zijn. Zal dit ook aangeven bij werkgever volgende week. Mijn huidige reistijd is overigens gemiddeld 20 minuten voor een enkele reis.
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Niet per definitie. Als in je contract staat dat je standplaats in overleg gewijzigd mag worden dan wil dat nog steeds niet zeggen dat je dat moet accepteren. Het moet namelijk wel binnen alle redelijkheid zijn.

Als je reistijd enkele reis nu een half uur is dan betekent dat dat je een uur per dag kwijt bent. TS gaat dan nu ineens naar minimaal 3 uur per dag. Dat is niet in alle redelijkheid en zeker niet als daar niks extra's tegenover staat.
In mijn contract staat niks over standplaatsen genoemd. Mijn reistijd is nu ongeveer 20 minuten voor een enkele reis. Dus het is een gigantische aderlating, wat betreft reistijd. Ik krijg ook geen compensatie in de vorm van een leaseauto. Wel een reikostenvergoeding (dat dan weer wel), waarmee ik opzich uit de kosten kan komen.
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als TS wederom een jaarcontract gaat accepteren zou hij er verstandig aan doen om in het contract op te laten nemen dat de overeenkomst tussentijds kan worden opgezegd met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.
Ik weet niet of dat verstandig is, omdat het er bij ons niet standaard in staat. Daarmee zou ik dus indirect een signaal afgeven, dat ik op korte termijn weg zou willen.
  zondag 15 november 2009 @ 17:33:48 #26
279329 GSP
pi_74719560
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan zou ik sowieso op zoek gaan naar wat anders. Een werkgever die na twee jaarcontracten nog steeds niet bereid is je in vaste dienst te nemen lijkt me niet iemand waar je voor wilt werken. Grote kans dat je er na dit contract toch uitgemieterd wordt.
Tja, in de markt waarin ik opereer, worden er momenteel vrijwel geen vaste contracten gegeven. Dus in die zin is het geen onderwaardering van mijn functioneren.
  zondag 15 november 2009 @ 17:37:33 #27
152789 karr-1
pi_74719674
Op dit moment word er in vrijwel geen enkele markt nog een vast contract gegeven. Ook liggen de banen niet bepaald voor het oprapen. Ik zou echt zwaar overwegen voor je iets doet. Overigen ben ik wel van mening dat de werkgever ook moet inzien dat van 20 minuten naar anderhalf uur een behoorlijke stap is.
  zondag 15 november 2009 @ 17:42:00 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_74719794
Als je een jaarcontract hebt die gewoon normaal afloopt, dan loopt die gewoon af en kan je bij het UWV je WW claimen. 1.5 uur extra reistijd wordt echter wel redelijk gezien en je werkgever kan dat dan ook zonder gene eisen als je een nieuw contract wilt. Daar doe je dan behoorlijk weinig aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_74719951
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:37 schreef karr-1 het volgende:
Op dit moment word er in vrijwel geen enkele markt nog een vast contract gegeven. Ook liggen de banen niet bepaald voor het oprapen. Ik zou echt zwaar overwegen voor je iets doet. Overigen ben ik wel van mening dat de werkgever ook moet inzien dat van 20 minuten naar anderhalf uur een behoorlijke stap is.
Met die vaste contracten valt het nog best mee. Genoeg bedrijven die dat nog wel doen, echter zoals TS aangaf is het in zijn branche lastig. Aan de andere kant denk ik: je krijgt nu wederom een tijdelijk contract, iets dat je ergens anders ook kunt krijgen. Dus waarom inderdaad niet iets anders zoeken?
pi_74719987
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef GSP het volgende:

[..]

In mijn contract staat niks over standplaatsen genoemd. Mijn reistijd is nu ongeveer 20 minuten voor een enkele reis. Dus het is een gigantische aderlating, wat betreft reistijd. Ik krijg ook geen compensatie in de vorm van een leaseauto. Wel een reikostenvergoeding (dat dan weer wel), waarmee ik opzich uit de kosten kan komen.
Dat is dan inderdaad kostendekkend, maar nog geen compensatie voor 2 uur en 20 minuten extra reistijd per dag.
pi_74720032
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef Ryon het volgende:
1.5 uur extra reistijd wordt echter wel redelijk gezien en je werkgever kan dat dan ook zonder gene eisen als je een nieuw contract wilt.
Omdat het inderdaad om een nieuw jaarcontract gaat kan de werkgever het inderdaad gewoon eisen, echter 2 uur en 20 minuten extra reistijd per dag (minimaal) wordt niet als redelijk gezien.
  zondag 15 november 2009 @ 17:53:39 #32
279329 GSP
pi_74720153
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:48 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad kostendekkend, maar nog geen compensatie voor 2 uur en 20 minuten extra reistijd per dag.
Klopt inderdaad geen compensatie voor die verloren uren. Dat staat me ook tegen. Misschien ben ik nu ook wel wat verwend met mijn korte reistijd, maar die korte reistijd zal ik altijd blijven nastreven. Een korte reistijd is een genot, dan nog liever iets minder verdienen.
pi_74721059
Waarom wil je meteen de WW in?
In de ww moet je ook solliciteren. En dan ben je één van de vele werklozen.

Kun je niet véél beter die verlenging aannemen en alsnog gaan solliciteren?
Dan heb je precies hetzelfde als in de WW (namelijk kans op een andere baan dicht bij huis), maar voor meer inkomen en met veel meer kans (je solliciteert vanuit een baan).
  zondag 15 november 2009 @ 18:46:14 #34
279329 GSP
pi_74721707
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:24 schreef mgerben het volgende:
Waarom wil je meteen de WW in?
In de ww moet je ook solliciteren. En dan ben je één van de vele werklozen.

Kun je niet véél beter die verlenging aannemen en alsnog gaan solliciteren?
Dan heb je precies hetzelfde als in de WW (namelijk kans op een andere baan dicht bij huis), maar voor meer inkomen en met veel meer kans (je solliciteert vanuit een baan).
Ik wil niet de WW in, alleen wil ik er wel aanspraak op kunnen maken mocht het fout aflopen.
  zondag 15 november 2009 @ 20:56:36 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74727002
Is er niet een maximumafstand waarboven je overplaatsing mag weigeren om je recht op WW niet te verspelen?
Toen het bedrijf waar ik vorig jaar voor werkte ging sluiten waren er opties om in Breda of in Eindhoven te gaan werken. Eindhoven mochten we niet weigeren, Breda wel ivm de afstand.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74741170
Bij ons is het maximaal 50 kilometer verder. Of dat iets bedrijfsspecifiek is weet ik niet.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  maandag 16 november 2009 @ 10:30:04 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74741337
Effe gegoogled, en wellicht helpt dit je iets.
http://www.uwv.nl/particu(...)send-werk/index.aspx
Maar je kunt het beste gewoon ff bellen met het UWV. Vaak staan ze je daar netjes en doeltreffend te woord over dit soort dingen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 16 november 2009 @ 11:07:00 #38
279329 GSP
pi_74742322
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:30 schreef Maanvis het volgende:
Effe gegoogled, en wellicht helpt dit je iets.
http://www.uwv.nl/particu(...)send-werk/index.aspx
Maar je kunt het beste gewoon ff bellen met het UWV. Vaak staan ze je daar netjes en doeltreffend te woord over dit soort dingen.
Top Komt er dus op neer dat ik deze baan dus moet aannemen. De reistijd is volgens routenet namelijk 0:45 minuten, maar in de praktijk het dubbele vanwege de drukte.
  maandag 16 november 2009 @ 11:30:18 #39
152789 karr-1
pi_74743019
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef GSP het volgende:

[..]

Top Komt er dus op neer dat ik deze baan dus moet aannemen. De reistijd is volgens routenet namelijk 0:45 minuten, maar in de praktijk het dubbele vanwege de drukte.
Kun je reizen op tijden dat het minder druk is? Werktijden aanpassen bv
pi_74745269
Overigens lijkt het me dat je werkgever je wel waardevol vindt voor zijn organisatie anders had die je waarschijnlijk uit gegooit aan het einde van je contract.

Op deze manier probeert die je nog vast te houden..

[ Bericht 27% gewijzigd door FrankV34 op 16-11-2009 13:41:07 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_74751652
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef FrankV34 het volgende:
Overigens lijkt het me dat je werkgever je wel waardevol vindt voor zijn organisatie anders had die je waarschijnlijk uit gegooit aan het einde van je contract.

Op deze manier probeert die je nog vast te houden..
Ja geef jij er ff een mooie draai aan. Ga nou niet net doen alsof z'n werkgever geen vast contract kan geven, want dat kan hij echt wel. Als je iemand waardevol vindt en niet wil dat diegene weg gaat dan geef je die een vast contract.
pi_74753266
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef GSP het volgende:
Ik meen maar weet het niet zeker dat het UWV hierbij uitgaat van reistijden per openbaar vervoer dus hoe snel het via routenet is, is dan niet relevant.
.
  maandag 16 november 2009 @ 17:36:44 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74753733
Kun je niet met het OV reizen dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 16 november 2009 @ 17:37:06 #44
65960 sanger
pi_74753748
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tegenhouden kan ie ook niet, maar wel een vergoeding
  maandag 16 november 2009 @ 17:38:05 #45
65960 sanger
pi_74753781
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:29 schreef GSP het volgende:
Ik weet niet of dat verstandig is, omdat het er bij ons niet standaard in staat. Daarmee zou ik dus indirect een signaal afgeven, dat ik op korte termijn weg zou willen.
Dat kun je er toch gewoon eerlijk bij vermelden? Gewoon zeggen dat je het tekent en dat je wel weg wilt kunnen mocht je een baan kunnen vinden dichter bij huis. Is niet heel ongewoon hoor.
  maandag 16 november 2009 @ 17:38:50 #46
65960 sanger
pi_74753806
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja geef jij er ff een mooie draai aan. Ga nou niet net doen alsof z'n werkgever geen vast contract kan geven, want dat kan hij echt wel. Als je iemand waardevol vindt en niet wil dat diegene weg gaat dan geef je die een vast contract.
Dat is onzin. Er zijn genoeg bedrijven waarin geen vaste contracten worden gegeven onder druk van directie en aandeelhouders. Daar heeft een leidinggevende doorgaans weinig invloed op.
  maandag 16 november 2009 @ 17:39:27 #47
279329 GSP
pi_74753829
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:36 schreef sanger het volgende:
Kun je niet met het OV reizen dan?
Nee, zeer slechte verbinding
  maandag 16 november 2009 @ 17:42:53 #48
279329 GSP
pi_74753961
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:38 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat kun je er toch gewoon eerlijk bij vermelden? Gewoon zeggen dat je het tekent en dat je wel weg wilt kunnen mocht je een baan kunnen vinden dichter bij huis. Is niet heel ongewoon hoor.
Tja, dan maak je je gewoon een beetje onmogelijk.
  maandag 16 november 2009 @ 17:43:37 #49
279329 GSP
pi_74753991
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik meen maar weet het niet zeker dat het UWV hierbij uitgaat van reistijden per openbaar vervoer dus hoe snel het via routenet is, is dan niet relevant.
Ok, in dat geval zou ik veilig zijn. Maar ik ga vooralsnog niet van dit scenario uit.
  maandag 16 november 2009 @ 17:46:59 #50
65960 sanger
pi_74754110
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef GSP het volgende:

[..]

Tja, dan maak je je gewoon een beetje onmogelijk.
Denk je?

De werkgever zal heus wel begrijpen dat je die reistijd niet fijn vindt. En hij kan je ook geen zekerheid bieden in de vorm van een contract voor onbepaalde tijd. Hij zal het echt niet vreemd vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')