abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74700606
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:18 schreef LXIV het volgende:
Het kan ook een kwestie van statistiek zijn. Als er heel veel veelplegers van een bepaalde soort zijn (Marrokanen) dan zijn er minder extremen en wordt het totaal eerder gemiddeld.
Ja, de bekende Lies, Damned lies and Statistics.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74700657
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef slaapvaak het volgende:
De echte resultaten:

49% van de veelplegers is Marokkaan. Terwijl 10% van de inwoners in Utrecht Marokkaan is.

27% van de veelplegers is autochtoon. Terwijl 70% van de inwoners in Utrecht autochtoon is.

Marokkanen zijn dus meer dan 12 keer zo vaak crimineel dan autochtonen. Alleen die autochtonen plegen gemiddeld 16.5 misdrijven in vergelijking met een Marokkaans gemiddelde van 11.

Dan worden nog steeds zelfs absoluut gezien veel meer misdrijven door Marokkanen gepleegd terwijl zij maar 10% van de bevolking uitmaken.

http://home.wanadoo.nl/ido.w/Factsheet%20Veelpl%20aug%202009.pdf
Nederlanders werken zelfs harder, als ze uitschot zijn!
Death solves all problems: no man, no problem.
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 18:39:20 #103
137949 Disana
pi_74701022
Ik vind het maar eng dat het over een onderzoekje naar veelplegers in een stad gaat en dat er dan opeens rassenleer bij wordt gehaald. Ik vind dat een heel vreemde overgang.
pi_74701104
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

In plaats van boventoon bedoel je natuurlijk dat jij het toch vooral zo wil lezen. En rassenleer FYI is wat de nazi en bijvoorbeeld ook de KKK aanhangt. Echt geloven dat maatschappelijk slagen afhangt van ras want de blanke mens is nu eenmaal superieur en de gekleurde is dat niet. En dat het ene ras nu eenmaal crimineler is dan het andere. Daar leek jij het over te hebben toen je uitsprak dat mensen eindelijk eens moesten begrijpen dat het niets met etniciteit te maken heeft.
Voor het geval dat je het niet hebt opgemerkt .. de boventoon bij reacties in dit topic is dat Marokkanen crimineler zijn dan autochtonen, terwijl dit onderzoek nou juist aangeeft dat autochtone veelplegers meer misdaden plegen dan allochtone veelplegers .. of dat dan weer een indicatie is dat de blanke mens superieur is, als die het doet doet die het goed, die conclusie laat ik aan jou over.

En tja, tot bepaalde hoogte had ik het dus idd over de rassenleer, of beter gezegd over de idiotie ervan, in zoverre als dat 'de Marokkaan' een ras is .. maar dat is dan niet mijn insteek maar die van de posters die menen dat 'de Marokkaan' hoe dan ook veel crimineler is dan de autochtoon .. kijk maar naar de cijfers/statistieken
pleased to meet you
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:43:35 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74701153
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:39 schreef Disana het volgende:
Ik vind het maar eng dat het over een onderzoekje naar veelplegers in een stad gaat en dat er dan opeens rassenleer bij wordt gehaald. Ik vind dat een heel vreemde overgang.
Welkom op FOK!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74701244
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef slaapvaak het volgende:
De echte resultaten:

49% van de veelplegers is Marokkaan. Terwijl 10% van de inwoners in Utrecht Marokkaan is.

27% van de veelplegers is autochtoon. Terwijl 70% van de inwoners in Utrecht autochtoon is.

Marokkanen zijn dus meer dan 12 keer zo vaak crimineel dan autochtonen. Alleen die autochtonen plegen gemiddeld 16.5 misdrijven in vergelijking met een Marokkaans gemiddelde van 11.

Dan worden nog steeds zelfs absoluut gezien veel meer misdrijven door Marokkanen gepleegd terwijl zij maar 10% van de bevolking uitmaken.

Nogmaals, niets aan toe te voegen..
Grappig genoeg gaat de discussie nu alweer over Chinezen enzo, de goedpraters wijzen altijd naar anderen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:48:15 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74701294
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nogmaals, niets aan toe te voegen..
Grappig genoeg gaat de discussie nu alweer over Chinezen enzo, de goedpraters wijzen altijd naar anderen
Het feit dat moussie al een keer of 700 heeft aangegeven, dat dit niet de juiste gedachtengang is, doet natuurlijk niets ter zake als het erom gaat vooroordelen te bevestigen, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_74701322
Dat rassenleer is natuurlijk een welkome afleiding van het feit dat het onderzoek toch niet zo rooskleurig geïnterpreteerd kon worden als dat TS dacht.

Maarja er heerst sowieso een taboe op rassenleer (vanwege wat de Nazi's ermee uitspookten). Er heerst echter geen taboe op het feit dat je positieve dingen aan een ras mag koppelen (Aziaten zijn gemiddeld gezien het slimste ras, Negers hebben een betere fysiek, het Kaukasische ras kan beter overleven in een kouder klimaat). Ik vind dat je in het kader van wetenschap best mag onderzoeken of er ook negatieve dingen aan rassen kunnen worden gekoppeld (zonder dit te gebruiken op een manier zoals de Nazi's deden! maar goed daar gaat de discussie niet over).
pi_74701350
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het feit dat moussie al een keer of 700 heeft aangegeven, dat dit niet de juiste gedachtengang is, doet natuurlijk niets ter zake als het erom gaat vooroordelen te bevestigen, he?
Ik tel 10 posts maar je liegt wel vaker als het jou uitkomt
pi_74701487
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:39 schreef Disana het volgende:
Ik vind dat jij je niet aan moet stellen. Truman z'n keuken roept je.
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 18:54:50 #111
137949 Disana
pi_74701531
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:49 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat rassenleer is natuurlijk een welkome afleiding van het feit dat het onderzoek toch niet zo rooskleurig geïnterpreteerd kon worden als dat TS dacht.

Maarja er heerst sowieso een taboe op rassenleer (vanwege wat de Nazi's ermee uitspookten). Er heerst echter geen taboe op het feit dat je positieve dingen aan een ras mag koppelen (Aziaten zijn gemiddeld gezien het slimste ras, Negers hebben een betere fysiek, het Kaukasische ras kan beter overleven in een kouder klimaat). Ik vind dat je in het kader van wetenschap best mag onderzoeken of er ook negatieve dingen aan rassen kunnen worden gekoppeld (zonder dit te gebruiken op een manier zoals de Nazi's deden! maar goed daar gaat de discussie niet over).
Jij bent de enige die de rassenleer aan dit onderzoek koppelde. Je bent ook de enige die er groots over uitweidt en het door blijft drukken.

Dit ondanks mijn onbeantwoorde vraag van vanmiddag aan jou waarom je die koppeling maakt. Want een verband is er niet en Marokkanen zijn geen ras, en uit het onderzoek komt nu juist dat autochtone jongeren de grootste veelplegers zijn.

Ik vind het werkelijk heel vreemd.
pi_74701565
quote:

[..]

Klinkt al vrij naar, de JUISTE gedachtegang. Is er voor welke topic dan ook een juiste gedachtegang of zijn er vele waarheden en vele interpretaties? Is politiek correct van toepassing?
pi_74701589
quote:

[..]

Dit is een pertinente leugen meneer Vetinari. Nogmaals:
quote:
De echte resultaten:

Autochtonen zijn 7x zoveel vertegenwoordigd in de bevolkingssamenstelling van Utrecht dan Marokkanen. Zij zijnverhoudingsgewijs echter (bij benadering) 2,5x vaker veelpleger. Zij plegen ook met een factor 16,5 / 11= 1,5x meer misdaden. Het feit dat ze 2,5x vaker veelpleger zijn tegenover 1,5 x meer misdaden maakt dat zij in totaal 2,5 x 1,5 = 3,75 keer meer misdaden plegen dan Marokkanen. Terwijl ze 7x vaker vertegenwoordigd zijn. Dit betekent dat Marokkanen bijna 2x zoveel misdaden plegen!!!!!!!!!

Verder zoals ik eerder al aangaf: als iemand 16,5 misdaden heeft gepleegd tegenover 11 misdaden. Maakt dat hem een nog veel ernstiger misdadiger dan je al bent als je 11 misdaden hebt gepleegd? Op een gegeven moment is de rek er toch wel uit? Is iemand die 3 miljoen mensen heeft vermoord kwaadaardiger dan iemand die 2 miljoen mensen heeft vermoord? Ik denk dat wij beiden het antwoord hierop wel weten. Daarentegen zijn degenen dan misschien iets minder misdaden plegen (maar nog steeds heel veel!!!!!) wel oververtegenwoordigd!

Leg dat maar eens uit.
quote:
Jij bent de enige die de rassenleer aan dit onderzoek koppelde. Je bent ook de enige die er groots over uitweidt en het door blijft drukken.

Dit ondanks mijn onbeantwoorde vraag van vanmiddag aan jou waarom je die koppeling maakt. Want een verband is er niet en Marokkanen zijn geen ras, en uit het onderzoek komt nu juist dat autochtone jongeren de grootste veelplegers zijn.

Ik vind het werkelijk heel vreemd.
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof? Ten eerste begin jij erover dat je het eng vindt dus ben ik niet degene die het groots uitweidt. Verder koppelde ik niet ras maar CULTUUR aan de misdaden domme kut en dat is iets heel anders. Als je de racismekaart wil spelen doe het dan wel goed. Verder zijn Marokkanen inderdaad geen ras. Zij behoren tot de Mediterane groep binnen het Kaukasische ras (waartoe ook Italianen en Spanjaarden en dergelijke toe behoren). Had ik hun misdaden aan ras willen koppelen had ik dus ook Spanjaarden en dergelijke mee moeten nemen, die beduidend minder crimineel zijn. Daarom koppel ik het aan cultuur zoals je kan lezen (als je dat kunt).
pi_74701662
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor het geval dat je het niet hebt opgemerkt .. de boventoon bij reacties in dit topic is dat Marokkanen crimineler zijn dan autochtonen, terwijl dit onderzoek nou juist aangeeft dat autochtone veelplegers meer misdaden plegen dan allochtone veelplegers .. of dat dan weer een indicatie is dat de blanke mens superieur is, als die het doet doet die het goed, die conclusie laat ik aan jou over.

En tja, tot bepaalde hoogte had ik het dus idd over de rassenleer, of beter gezegd over de idiotie ervan, in zoverre als dat 'de Marokkaan' een ras is .. maar dat is dan niet mijn insteek maar die van de posters die menen dat 'de Marokkaan' hoe dan ook veel crimineler is dan de autochtoon .. kijk maar naar de cijfers/statistieken
Nou daar had je niet over moeten beginnen hoor. Disana is helemaal van slag.

pi_74701725
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:56 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

Autochtonen zijn 7x zoveel vertegenwoordigd in de bevolkingssamenstelling van Utrecht dan Marokkanen. Zij zijnverhoudingsgewijs echter (bij benadering) 2,5x vaker veelpleger. Zij plegen ook met een factor 16,5 / 11= 1,5x meer misdaden. Het feit dat ze 2,5x vaker veelpleger zijn tegenover 1,5 x meer misdaden maakt dat zij in totaal 2,5 x 1,5 = 3,75 keer meer misdaden plegen dan Marokkanen. Terwijl ze 7x vaker vertegenwoordigd zijn. Dit betekent dat Marokkanen bijna 2x zoveel misdaden plegen!!!!!!!!!

Verder zoals ik eerder al aangaf: als iemand 16,5 misdaden heeft gepleegd tegenover 11 misdaden. Maakt dat hem een nog veel ernstiger misdadiger dan je al bent als je 11 misdaden hebt gepleegd? Op een gegeven moment is de rek er toch wel uit? Is iemand die 3 miljoen mensen heeft vermoord kwaadaardiger dan iemand die 2 miljoen mensen heeft vermoord? Ik denk dat wij beiden het antwoord hierop wel weten. Daarentegen zijn degenen dan misschien iets minder misdaden plegen (maar nog steeds heel veel!!!!!) wel oververtegenwoordigd!

Leg dat maar eens uit.
[..]

Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof? Ten eerste begin jij erover dat je het eng vindt dus ben ik niet degene die het groots uitweidt. Verder koppelde ik niet ras maar CULTUUR aan de misdaden domme kut en dat is iets heel anders. Als je de racismekaart wil spelen doe het dan wel goed.
ja leuk allemaal .. of nou ja, eigenlijk niet

maar vertel, wat verandert dat aan het simpele gegeven dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan de allochtone veelpleger?
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 19:04:08 #116
137949 Disana
pi_74701799
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:56 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

Leg dat maar eens uit.
[..]

Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof? Ten eerste begin jij erover dat je het eng vindt dus ben ik niet degene die het groots uitweidt. Verder koppelde ik niet ras maar CULTUUR aan de misdaden domme kut en dat is iets heel anders. Als je de racismekaart wil spelen doe het dan wel goed. Verder zijn Marokkanen inderdaad geen ras. Zij behoren tot de Mediterane groep binnen het Kaukasische ras (waartoe ook Italianen en Spanjaarden en dergelijke toe behoren). Had ik hun misdaden aan ras willen koppelen had ik dus ook Spanjaarden en dergelijke mee moeten nemen, die beduidend minder crimineel zijn. Daarom koppel ik het aan cultuur zoals je kan lezen (als je dat kunt).
Schelden is een zwaktebod, kennelijk kun je geen acceptabele verklaring geven voor het feit dat jij ras aan criminaliteit koppelt.

Je bent nu je eigen posts over cultuur en rassenleer aan het downplayen. Kaart gespeeld en verloren.
pi_74701828
Stel je hebt 100 mensen van groep A die inbreken waarvan 99 het weer doen
en je hebt groep B, bestaande uit 1 iemand, die 2 keer inbreekt.

..en dan gaat de discussie over die ene van groep B,

Alleen op Fok
pi_74701892
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:01 schreef moussie het volgende:

[..]

ja leuk allemaal .. of nou ja, eigenlijk niet

maar vertel, wat verandert dat aan het simpele gegeven dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan de allochtone veelpleger?
Wat het eraan verandert is dat die stelling een loze uitspraak is aangezien ik net heb aangetoond dat Marokkanen in totaal bijna 2x zoveel misdaden plegen (relatief gezien). De conclusie die uit het onderzoek getrokken wordt is dan weliswaar wel juist maar geheel onvolledig en kijkt geheel over dat feit heen. Sterker nog: er wordt gewoon een totaal ander beeld van de werkelijkheid geschetst door eenzijdige belichting van dat gegeven. Propaganda noemt men dat ook wel
pi_74701928
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:41 schreef moussie het volgende:

[..]

En de consensus over de idiote van de rassenleer wordt wel heel breed onderschreven in nederland. In Utrecht lijkt de criminele marokkaan minder crimineel de criminele autochtoon. Er zijn echter wel veel meer marokkaanse criminelen. Het totale volume van criminaliteit zal dus hoger liggen.
pi_74701942
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:04 schreef qonmann het volgende:

Alleen op Fok
welk gedeelte van 'het gaat niet om de groep maar om het individu' snap je niet?
pleased to meet you
pi_74701977
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Schelden is een zwaktebod, kennelijk kun je geen acceptabele verklaring geven voor het feit dat jij ras aan criminaliteit koppelt.

Je bent nu je eigen posts over cultuur en rassenleer aan het downplayen. Kaart gespeeld en verloren.
Kennelijk kun jij niet omgaan met de feiten . Mij onjuist betichten van het koppelen van criminaliteit aan rassenleer is geen zwaktebod wou je zeggen? Toon mij eens haarfijn aan waar ik criminaliteit koppel aan rassenleer en niet aan cultuur? Jij draait net als de rest hier om de hete brij heen en probeert mij te pakken door de rassenkaart te spelen.

Kennelijk kun jij het van binnen niet verkroppen dat de cijfers voor zich spreken. Kijk mijn post boven maar eens waarin ik aantoon dat Marokkanen relatief gezien 2x (bijna dan) zo crimineel zijn als Nederlanders. Of is dat te moeilijk voor je, harde werkelijkheid?
quote:

Alleen op Fok
Jij bewijst de stupiditeit van de tegenstanders .
pi_74702085
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:08 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En de consensus over de idiote van de rassenleer wordt wel heel breed onderschreven in nederland. In Utrecht lijkt de criminele marokkaan minder crimineel de criminele autochtoon. Er zijn echter wel veel meer marokkaanse criminelen. Het totale volume van criminaliteit zal dus hoger liggen.
lol, dus omdat uit onderzoek blijkt dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan de allochtone veelpleger wordt de rassenleer ineens breed onderschreven in Nederland ..

bij deze een ode aan L_V .. vooral dat vermaak gedeelte .. of er iemand lering uit trekt blijf ik betwijfelen
pleased to meet you
pi_74702117
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Een kwalijker zwaktebod vind ik dat je een postje van 2-300 woorden gewoon straal negeert vanwege één scheldwoord. Overdrijven doet nu eenmaal begrijpen.
pi_74702160
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]

lol, dus omdat uit onderzoek blijkt dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan de allochtone veelpleger wordt de rassenleer ineens breed onderschreven in Nederland ..

bij deze een ode aan L_V .. vooral dat vermaak gedeelte .. of er iemand lering uit trekt blijf ik betwijfelen
Dat schreef ik niet.
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 19:16:25 #125
137949 Disana
pi_74702189
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:09 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Kennelijk kun jij niet omgaan met de feiten . Mij onjuist betichten van het koppelen van criminaliteit aan rassenleer is geen zwaktebod wou je zeggen? Toon mij eens haarfijn aan waar ik criminaliteit koppel aan rassenleer en niet aan cultuur? Jij draait net als de rest hier om de hete brij heen en probeert mij te pakken door de rassenkaart te spelen.

Kennelijk kun jij het van binnen niet verkroppen dat de cijfers voor zich spreken. Kijk mijn post boven maar eens waarin ik aantoon dat Marokkanen relatief gezien 2x (bijna dan) zo crimineel zijn als Nederlanders. Of is dat te moeilijk voor je, harde werkelijkheid?
quote:
Spreekt voor zich.

Waarom cultuur en vervolgens rassenleer erbij halen als uit het onderzoek juist duidelijk blijkt dat binnen de groep onderzochte veelplegers de autochtone jongeren de meeste delicten pleegden.

Daarnaast zeg je stelselmatig dat Marokkanen crimineel zijn. Niet 'jonge Marokkanen', of 'sommige Marokkaanse jongens' of 'sommige Marokkanen', maar Marokkanen als totale groep. Er is geen enkel onderzoek waaruit dit blijkt, noch dat het voortkomt uit hun cultuur.

En nog steeds heb je de 'botsende culturen' als verklaring voor je redenatie niet gegeven. Ik weet ook wel waarom, want dat verband is er ook niet met dit onderzoek naar veelplegers. Je bent gewoon je stokpaardje aan het berijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')