Kijk, dat hele 'BPM restwaarde' is leuk voor centenneukende boekhouders, maar een normaal mens rekent zo gewoonweg niet. Ik koop (tweedehands) een auto omdat dat ding mij aanstaat, en ik hem kan betalen. Welk deel van die waarde dan zogenaamd 'BPM' is zal mnij, en 99% van de gewone privé autokoper een zorg zijn. Het gaat er om wat je uiteindelijk betaalt.quote:Op zondag 15 november 2009 16:06 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Als jij je auto verkoopt, dan zit daar toch nog steeds een restgedeelte in van de BPM?? Of ga je bij je afschrijvingen uit van de cataloguswaarde in plaats van volledige aanschafwaarde?
Als ze dat echt zouden willen, dan moet je het middels de benzineprijs doen. Die verdiscontering is vele malen simpeler en eerlijker. Die houdt namelijk EN rekening met hoe groot je auto is, EN hoe zuinig die is.quote:Tja, grotere auto's en kilometervreters gaan juist meer betalen. Dat is nou juist de lol van het systeem: betalen naar gebruik, niet naar bezit.
Maar niet ZO veel.quote:Maar begrijp dat het wel mooi kut is voor je... Wat rijd je nu en hoeveel per jaar? En natuurlijk stijgt het, dat doen alle belastingen helaas.... Dus indien niet ingevoerd, zouden ook de BPM en MRB verder stijgen.
Voor mijn auto wordt het waarschijnlijk al 6,3 cent en dat is nog het begin tarief buiten de spits.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:57 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Het is nu 3 cent. Wat denk je? Dat dat zo blijft?
Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?quote:Op zondag 15 november 2009 01:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Mensen zoals jou kunnen we precies missen. Mensen zoals jou zijn mensen die alles toch wel slikken.
Sowieso zijn de nederlands maar een kansloos kutvolk, want ALLES maar dan ook ALLES wordt maar geaccepteerd.
Ik schaam me werkelijk waar kapot voor het land waar ik in woon. Buiten dit belachelijke idee(dit hele idee komt duidelijk voort uit jaloezie), maar ook het feit dat pedofielen ook weer vrijkomen, is voor mij genoeg reden om op dit land te kotsen.
Net zoals die hele groep randmongolen die het wel 'ok' vinden dat er vingerafdrukken afgenomen worden. En dan vooral mensen die zeggen " ik ben onschuldig dus ze doen maar " ... krijg aub tyfus. Echt, mijn god wat zijn dat soort mensen dom.
Aaahhhhhhh laat ook maar. Nederland is al lang naar de klote.
Ga vooral zo door, regering. Je eigen burgers lekker hard anaal verampeneren.
Zo werkt het niet. De Tweede Kamer is er juist om dat voor ons te doen. Maar door het enorme gat tussen parlement en volk loopt iedereen daar als een kip zonder kop.quote:Op maandag 16 november 2009 17:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?
Tsja ik begin ook steeds meer en meer te geloven dat de politiek een verlengde is van het kapitalisme (lees: multinationals/banken/aandeelhouders) en minder en minder heeft te maken met de wil van het volk.quote:Op maandag 16 november 2009 17:28 schreef Brainfish het volgende:
Hoe we dat moeten oplossen? You tell me want ik heb op dit moment even het vertrouwen verloren in deze vorm van politiek.
Referendum, alleen het woord al. Referendum is gelijk aan: We zijn allemaal tegen, en ik mr. bakellende zie er wel toekomst in dus druk het door zodat ik dat klootjesvolk straks in hun eigen sop laat gaarkoken en ik mijn zakken ga vullen in Brussel en ook al zijn er wao-debatten ik steek mijn tijd liever in mijn toekomst, maar who gives a fuck. Heeft dus weinig zin imoquote:Op maandag 16 november 2009 18:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een handtekening verzamelen voor de referendum.
En de regering straks zegt; 'zie je wel, het werkt. Ze stoppen met roken, rijden minder auto, etc. etc.'quote:Op zondag 15 november 2009 17:39 schreef GSP het volgende:
Ik hoop dat een groot aantal mensen echt hun auto laten staan in 2012. Dus zoveel mogelijk met brommer of fiets doen. Zodra de economie maar genoeg schade oploopt, dan zal het vanzelf weer afgeschaft worden (vliegtax anyone?).
Ik ga proberen de auto er uit te gooien voor 2012, niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het zat ben om me te laken uitknijpen. Om dezelfde reden ben ik een tijd terug gestopt met roken. Niet vanwege gezondheid, niet vanwege het geld, maar vanwege mijn grote afgunst op het betalen van accijnzen.
Ik vreesde het al.quote:Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Drinky het volgende:
Hoorde net ook al dat ze per provincie nog een extra belasting willen, wellicht voor mensen zonder voertuigen, om de miljoenen die ze mislopen te vergoeden
wat een
Dan zijn de stemmen van de naïeve CDA stemmers alleen maar meer waard en hebben we weer CDA in het kabinet en een CDA MP.quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Drinky het volgende:
Dit kabinet moet dood, stem allen blanco!
prima afstand om op de fiets te doen, tip: koop een ligfietsquote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken.'t Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel.
Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
Die mag je even onderbouwen als je wiltquote:Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
- het terugdraaien van de kilometerstanden van de auto zal vaker gebeuren
Idd het moet stoppen nu het nog stoppen kan..quote:Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
Dit word trouwens de grootste blunder ooit:
- Fraudegevoelig systeem
- Iedereen moet een permanent kastje in zijn auto hebben (inbouwen e.d. kosten --> burger?)
- het terugdraaien van de kilometerstanden van de auto zal vaker gebeuren
- lukt nooit voor 2012
- te duur
- de politie moet controleren en die hebben het al druk zat
- Privacy
Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.quote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken.'t Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel.
Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzoquote:Op maandag 16 november 2009 22:06 schreef Agiath het volgende:
Ik denk even aan het geweldige ov-chipkaart systeem dat ook zo goed opgang kwam. En dat waren nog stilstaande poortjes.
Nu willen ze dus in dik 7 miljoen auto's iets inbouwen wat dus hufter-, hack- en fraudeproof is?
Ook leuk dat de regering kan zien waar je dan rijdt met je auto, en waarom zouden ze daar geen andere boete's aan vast plakken?
Ik wens ze iig veel succes hiermee, heel veel succes
Precies.quote:Op maandag 16 november 2009 22:08 schreef GSP het volgende:
[..]
Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzo
Het ironische hieraan is dat dat juist de uiteindelijke doelen zijn van de hoge accijnzen, dat mensen stoppen met 'foute' dingen.quote:Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.
Uiteraard, Het systeem gaat de kilometers die je rijd registreren. Dit word later uiteraard vergeleken met de kilometerstand van de auto als dat verschil te groot is hang je want dan heb je met het systeem gefraudeerd. Uiteraard gaat er gefraudeerd worden dus moet de kmstand teruggedraaid worden.quote:Op maandag 16 november 2009 21:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die mag je even onderbouwen als je wilt
quote:Op maandag 16 november 2009 23:15 schreef D. het volgende:
Bovendien wil ik mijn auto origineel houden, geen vage kastjes ingebouwd
Als je kastje kapot is gegaan ga je al een half jaar naar HET GEVANG!quote:Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef Agiath het volgende:
[..]
Precies.
Waarschijnlijk wordt dit systeem ook wel ingebouwd in interne navigatiesystemen, omdat die al de GPS in zich hebben.
Even met je auto naar de garageturk en hoppa, je rijdt gratis rond,
En dan te bedenken dat je voor het terroriseren van een buurt of het met geweld overvallen van oude vrouwen geen straf krijgt of na een paar maanden weer op straat staat. Het blijkt wel waar de prioriteiten van dit kabinet zitten.quote:Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.
Minister Eurlings. Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!
Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.
Jij verwacht dat autofabrikanten wereldwijd gaan meewerken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 06:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Straks zit ie er gewoon al standaard in als je hem koopt vermoed ik... Wellicht ook netjes weggewerkt...
Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:24 schreef MrDrako het volgende:
Kilometerheffing is tof, ik ga nu per jaar betalen wat ik voorheen per kwartaal betaalde
Ik denk dat zo'n kastje niet meer kost dan een TomTom, want het is eigenlijk precies dezelfde technologie. Dat is dan zo'n 100 euro.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:19 schreef AlligatorNL het volgende:
Ook geniaal dat ze daar in Den Haag durven te zeggen dat je er niet op achteruit gaat met de kostenDan mag je die fucking kilometerheffing 0,5 cent gaan maken als je de forenssen er niet op achteruit wil laten gaan
.
Het gaat waarschijnlijk toch niet door als ze zien wat voor kostenplaatje zo'n tracker in de auto heeft. No way dat mensen daar zelf voor gaan betalen en als de overheid daarvoor moet gaan betalen, mogen ze wel beginnen om in ontwikkelingshulp te gaan snijden!
Niet overdrijven hequote:Op dinsdag 17 november 2009 08:35 schreef AlligatorNL het volgende:
Pfff word heulmaal gek van die kanker overheiddus als je verkeersongeval krijgt, terwijl je nog wel verder kan rijden maar je kassie is naar de klote (zal je ook niet doorhebben waarschijnlijk), ben je dus gewoon de dikke sjaak?
eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaarquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:26 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalenheb toch liever dat laatste hoor
Ja. Totdat de overheid die heffing ieder jaar met een cent per kilometer gaat verhogen om gaten in de begroting te dekken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:
[..]
eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
Hoe kun je dat nu al weten? De prijzen liggen toch nog niet vast?quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:
[..]
eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |