De maan en in mindere mate de zon hebben invloed op eb en vloed. Dus je zou denken dat zwaartekracht op aarde dan niet overal gelijk is. Toch?quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:36 schreef MASD het volgende:
[..]
edit: Dat zou bij de eerste hypothese ook betekenen dat je aan de ene kant van de Aarde meer zwaartekracht ondervindt door de aantrekkingskracht van de zon, toch?
quote:Ook op Aarde is de zwaartekracht niet overal precies hetzelfde, dus zal je gewicht op Aarde een klein beetje afhangen van waar je bent. Op de polen is de zwaartekracht ongeveer een half procent (een tweehonderdste deel) sterker dan op de evenaar, dus zul je op de polen ongeveer een half procent meer wegen dan op de evenaar. Voor iemand van 50 kg scheelt dat een gewicht equivalent met ongeveer een kwart kilogram.
Bron: http://www.astro.uu.nl/~s(...)n/zwaartekracht.html
Als je een veer uitrekt met je vinger trekt deze veer aan je vinger. Toch betekent dat niet dat de veer beweegt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:01 schreef SiGNe het volgende:
Als je aan de andere kant van de maan effecten merkt van de aantrekkingskracht van de aarde dan houdt dat volgens mij in dat dat betekent dat de maan zelf ook langzaam wordt aangetrokken door de aarde en dsu op een gegeven moment in botsing komt met de aarde.
Maar goed, het is laat en ik ben ook niet helemaal helder meer
Dat ljijkt me vrij logisch aangezien de zwaartekracht afhankelijk is van de straal van de Aarde.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:58 schreef MouzurX het volgende:
"If you were on the opposite side of the moon from the earth would the gravity be much stronger there
Ja.quote:, since you have the earths gravity trying to pull you towards it, and therefore you are pulled towards the moon?
Ja.quote:Or is it balanced out by the centrifugal force of the Moon revolving around the earth
Nee.quote:, which would mean you would be heavier on the near side?
Dan verbrand je meer calorieen.quote:What if you were on a treadmill?"
Het valt even snel. De reden dat op aarde een kilo lood sneller valt, is omdat ganzenveren meer luchtwrijving ondervinden. Echter, op de maan is geen lucht, dus vallen ze even snel.quote:Op zondag 15 november 2009 14:34 schreef Bankfurt het volgende:
Wat valt het snelst op de maan ?
een kilo lood, of een kilo ganzeveren ?
Ik gok toch op het lood, bij wijze van denkbeeldig experiment.
Ben benieuwd of dit experiment relevant zou zijn.
quote:Op zondag 15 november 2009 14:34 schreef Bankfurt het volgende:
Schitterend !!quote:
Meen je dit nou serieus?quote:Op zondag 15 november 2009 14:34 schreef Bankfurt het volgende:
Jij gelooft het filmpje ? Je ziet toch zelf dat het een manipulatie is ? (hamer en veren worden onzichtbaar naar beneden getrokken/gestuurd in een schuine valhoek).quote:
Ja, want een kilo lood is zwaarder dan een kilo ganzeverenquote:Op zondag 15 november 2009 14:34 schreef Bankfurt het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2009 11:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Jij gelooft het filmpje ? Je ziet toch zelf dat het een manipulatie is ? (hamer en veren worden onzichtbaar naar beneden getrokken/gestuurd in een schuine valhoek).
Moet ik jou nog wel serieus nemen ?
Welke, die over Nigel Lawson of over de hamer en de veer?quote:Op maandag 16 november 2009 11:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nog bedankt voor het filmpje, ik heb er hard om moeten lachen. :![]()
![]()
![]()
Dat is geen antwoord op de gestelde vraagquote:
Over die hamer en veer natuurlijk Iquote:Op maandag 16 november 2009 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke, die over Nigel Lawson of over de hamer en de veer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |