Dat valt wel mee. De gemiddelde academicus heeft een veel langere opleiding achter de rug dan een piloot.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom krijgt een piloot ook wat meer opleiding dan een chauffeur.
ik zie er geen verschil tussenquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:36 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Ik zelf klap gewoon mee met de andere mensen , als iedereen het doet waarom zou ik het dan maar niet doen.
Het was wel een chartervlucht en wat is er mis met HAVO ?
En ik klap niet in de bioscoop , dat is gewoon dom.
quotewaardigquote:Op zondag 15 november 2009 00:27 schreef tmffirework het volgende:
Je zou de piloot moeten klappen als hij hem niet veilig op de grond bracht!
Het ging niet over academici, maar over piloten en chauffeurs. Piloten krijgen wat meer opleiding dan chauffeurs. En als de gemiddelde academicus nog meer opleiding krijgt, dan neemt dat niet weg dat de piloot meer opleiding krijgt dan de chauffeur.quote:Op zondag 15 november 2009 00:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De gemiddelde academicus heeft een veel langere opleiding achter de rug dan een piloot.
De piloot verdient al voldoende respect dat mensen met hem/ haar meevliegen toch? Er is dan lijkt mij al genoeg vertrouwen. Volgens mij krijgt zo'n piloot ook voldoende betaald om dat vliegtuig aan de grond te zetten, een ervaren commandant kan tot 7.300 euro verdienen dus waarom dan ook nog klappenquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:36 schreef Strani het volgende:
Ik klap zelf niet maar heb totaal geen probleem met mensen die dat wel doen. Sommige mensen klappen ook uit blijdschap dat ze aangekomen zijn, en niet zozeer vanwege de piloot.
Toch vind ik dat de piloot wel degelijk respect verdient. Zijn werk is toch echt wel een stukje gecompliceerder dan dat van de gemiddelde vakkenvuller in dit topic.
Dat klopt. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet zo is dat een piloot een hele lastige zware opleiding achter de rug heeft. Klap je ook voor de automonteur als die je APK heeft gedaan?quote:Op zondag 15 november 2009 09:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het ging niet over academici, maar over piloten en chauffeurs. Piloten krijgen wat meer opleiding dan chauffeurs. En als de gemiddelde academicus nog meer opleiding krijgt, dan neemt dat niet weg dat de piloot meer opleiding krijgt dan de chauffeur.
Niet na een APK, wel als ie dat probleem met m'n remmen heeft opgelostquote:Op zondag 15 november 2009 14:21 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet zo is dat een piloot een hele lastige zware opleiding achter de rug heeft. Klap je ook voor de automonteur als die je APK heeft gedaan?
Als het goed is lig je nog onder narcose direct na de ingreep, dat klapt wat lastig.quote:Op zondag 15 november 2009 21:39 schreef applesauce het volgende:
waarom klappen mensen nooit voor hun dokters? als ze voor piloten applaudisseren mag een levensreddende chirurg ook wel een keer wat erkenning!
De meeste ongelukken gebeuren door fouten van de piloot & de automatische piloot bestuurt de meeste tijd van de vlucht het toestel. De automatische piloot kan ook het toestel landen bij elke luchthaven met een ILS. Ik zal inderdaad de volgende keer klappen voor de automatische piloot. Die draagt immers de meeste verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:32 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Een piloot heeft toch een hele verantwoordelijkheid , ik vind dat alles goed is gegaan je daar best een applausje voor mag geven!
dat is dus mijn klacht
Die krijgen flesjes wijn en taart van hun patiënten.quote:Op zondag 15 november 2009 21:39 schreef applesauce het volgende:
waarom klappen mensen nooit voor hun dokters? als ze voor piloten applaudisseren mag een levensreddende chirurg ook wel een keer wat erkenning!
Nee, een buschauffeur draagt meer verantwoordelijkheid en heeft een gevaarlijker beroep. Er vallen veel meer en gewonden bij busongelukken dan bij de burgerluchtvaart. Dat een buschauffeur je heelhuids op de plaats van bestemming brengt is theoretisch kleiner dan dat een piloot dat doet. Volgende keer klap ik wel even voor de buschauffeur!quote:Op zondag 15 november 2009 22:33 schreef LesStroud het volgende:
Ik vind deze discussie zo.. weet ik niet zo Hollands.
Iedereen is gelijk, waag het niet je meer te gaan verbeelden! Stel je voor!. Een piloot is ' heus niet meer dan een veredelde buschauffeur, daar ga je toch zeker niet voor klappen'
Nee joh, het idee alleen al!
Acteurs, zangers, cabaretiers, musici?quote:Op zondag 15 november 2009 08:59 schreef jitzzzze het volgende:
Klappen voor iemand die gewoon zijn werk doet![]()
i.t.t. tot een piloot hebben die mensen talent!quote:Op zondag 15 november 2009 22:46 schreef padlarf het volgende:
[..]
Acteurs, zangers, cabaretiers, musici?
En een buschauffeur moet ook alles weten van het weer natuurkundige krachten, luchtvaartrecht, planning van trajecten, functieleer, navigatie met de radio, navigatie in het algemeen ,radio communicatie procedures.. En alles met minstens een zevenenhalf halen?quote:Op zondag 15 november 2009 22:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, een buschauffeur draagt meer verantwoordelijkheid en heeft een gevaarlijker beroep. Er vallen veel meer en gewonden bij busongelukken dan bij de burgerluchtvaart. Dat een buschauffeur je heelhuids op de plaats van bestemming brengt is theoretisch kleiner dan dat een piloot dat doet. Volgende keer klap ik wel even voor de buschauffeur!
Bel me als je door de examens van de KLS bent gekomen, dan praten we weer.quote:Op zondag 15 november 2009 22:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
i.t.t. tot een piloot hebben die mensen talent!
quote:Op zondag 15 november 2009 22:52 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Bel me als je door de examens van de KLS bent gekomen, dan praten we weer.
quote:LAURENS (20), afgestudeerd
Natuurlijk moet je wel een goed stel hersens hebben maar je hoeft echt niet hoogbegaafd te zijn. Met de juiste vooropleiding, gebruik van je gezonde verstand, goede motivatie en 100% inzet kom je de opleiding door en word je een prima verkeersvlieger.
Klinkt pittig hoor!quote:Voor de nieuwe tweede fase gelden de volgende eisen:
* HAVO diploma met tenminste Wiskunde B en Natuurkunde
* VWO diploma met Wiskunde A of B en Natuurkunde
http://www.pilootworden.nl/hasflash/10/page/6349
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |