Maar zitten er wel krassen op je auto.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:08 schreef Koko_Banana het volgende:
Rij hem gewoon dood en dan heb je daar geen last van.
Ja. Altijd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb jij altijd een verwarming bij je voor noodgevallen?
een echte man slaat om zich heen met een open haardquote:
quote:
Had ie bij mij moeten doen. Heb altijd een maglite in het deurvak liggen voor zulke gevallen sinds mijn broertje een keer door een open raam op zijn bek geslagen is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:07 schreef Gwywen het volgende:
Nou, wat gebeurt er. Drie straten verderop moest ik zijn, ik parkeer mijn auto en wil uitstappen uit, komt diezelfde fietser naar me toe, stapt af, rukt mij zowat uit mijn auto, scheldend vloekend tierend over asocialen die linksaf willen en geen voorrang geven en allerlei lelijke woorden naar mijn hoofd smijtend, ik was me van geen kwaad bewust.![]()
![]()
dan had je zeker snel die zaklamp gepakt en die kwajongen in zijn ogen geschenenquote:Op zaterdag 14 november 2009 15:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Had ie bij mij moeten doen. Heb altijd een maglite in het deurvak liggen voor zulke gevallen sinds mijn broertje een keer door een open raam op zijn bek geslagen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:25 schreef JeanBeliveau het volgende:
Volgens mij zou je sowieso niet hoeven stoppen. Maak eens een paint om het te verduidelijken.
Ik denk dat de fietser links op de weg wilde gaan rijden. Als in voorsorteren. Wat je logischer wijs doet als je af slaat op de fiets. Maar aangezien jij daar reed na het uitsteken van de man zijn hand, had hij waarschijnlijk het gevoel dat hij genegeerd werd en geen kans kreeg om voor te sorteren. Wat ik me in principe nog wel kan indenken.quote:
*zwijmel*quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:05 schreef Michielos het volgende:
ik had die fietser meteen van zijn fiets getrapt en zijn knieschijven gebroken. maar ja wie ben ik ook? nja ik heb weliswaar in vechtkampen gezeten en ben getraind in vele vechtkunsten.
INB4 mich....quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:05 schreef Michielos het volgende:
ik had die fietser meteen van zijn fiets getrapt en zijn knieschijven gebroken. maar ja wie ben ik ook? nja ik heb weliswaar in vechtkampen gezeten en ben getraind in vele vechtkunsten.
Joh, die ijsbeer in je avatar heb je natuurlijk ook naar Tokyo gemept en die is nu nog steeds aan het vliegenquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:05 schreef Michielos het volgende:
eindelijk iemand die mijn avatar snaptquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:20 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Joh, die ijsbeer in je avatar heb je natuurlijk ook naar Tokyo gemept en die is nu nog steeds aan het vliegen
Dat dus. Hoe vaak gebeurt het niet dat je linksaf wil slaan met de fiets, en gewoon nog ingehaald wordtquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik denk dat de fietser links op de weg wilde gaan rijden. Als in voorsorteren. Wat je logischer wijs doet als je af slaat op de fiets. Maar aangezien jij daar reed na het uitsteken van de man zijn hand, had hij waarschijnlijk het gevoel dat hij genegeerd werd en geen kans kreeg om voor te sorteren. Wat ik me in principe nog wel kan indenken.
Voor jouw gevoel was het een normale actie omdat jij dat zo had uitgedacht, maar voor hem was het een verrassende situatie. Daar werd hij dus pissig om denk ik zo.
Als ik me de situatie indenk best logisch, ik ben iig nog nooit tegelijkertijd met auto/of fietser de bocht omgegaan(in deze situatie)
Rot nou eens op met je rustige jongen..quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:18 schreef Michielos het volgende:
nja, sorry maar zoiets laat ik me dus echt niet zeggen. Ik ben voor niemand bang. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben normaal gesproken een rsutige jongen. een goedbloed die geen kwaad in de zin heeft. Maar dit haalt gewoon het slechtste in me naar boven
Idd, en ook heel gek dat een kwetsbare fietser schrikt als een auto gewoon doorrijdtquote:Op zaterdag 14 november 2009 20:26 schreef fs180 het volgende:
Je had hem voorrang moeten verlenen hoor.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik denk dat de fietser links op de weg wilde gaan rijden. Als in voorsorteren. Wat je logischer wijs doet als je af slaat op de fiets. Maar aangezien jij daar reed na het uitsteken van de man zijn hand, had hij waarschijnlijk het gevoel dat hij genegeerd werd en geen kans kreeg om voor te sorteren. Wat ik me in principe nog wel kan indenken.
Voor jouw gevoel was het een normale actie omdat jij dat zo had uitgedacht, maar voor hem was het een verrassende situatie. Daar werd hij dus pissig om denk ik zo.
Als ik me de situatie indenk best logisch, ik ben iig nog nooit tegelijkertijd met auto/of fietser de bocht omgegaan(in deze situatie)
M.a.w. je bent een linke psychopaat die niet thuishoort in de samenleving.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:18 schreef Michielos het volgende:
nja, sorry maar zoiets laat ik me dus echt niet zeggen. Ik ben voor niemand bang. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben normaal gesproken een rsutige jongen. een goedbloed die geen kwaad in de zin heeft. Maar dit haalt gewoon het slechtste in me naar boven
quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:18 schreef Michielos het volgende:
Je was toch in je auto ?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:11 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb jij altijd een verwarming bij je voor noodgevallen?
Ook veel oudere auto's hebben verwarming. Sterker nog: als je het maar abstract genoeg bekijkt heeft ELKE auto verwarming.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:26 schreef fs180 het volgende:
Je had hem voorrang moeten verlenen hoor.
Omdat ik geen enkele verkeersregel kan bedenken waarvan dat zou moetenquote:
Onlogisch zegquote:Artikel 18 | RVV, Hoofdstuk 2, Paragraaf 7
1.
Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Dus eigenlijk, als je allebei voor links staat voorgesorteerd kom je niet weg, want je moet allebei de ander voor laten gaan. Ik neem aan dat er op deze wet wel een toelichting is want het roept vragen op.quote:
http://www.wetboek-online.nl/wet/RVV.htmlquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:39 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Dus eigenlijk, als je allebei voor links staat voorgesorteerd kom je niet weg, want je moet allebei de ander voor laten gaan. Ik neem aan dat er op deze wet wel een toelichting is want het roept vragen op.
Maar die slaan ook af dus gaat niet op. Maar in de paint fietst de fietser voor de auto, dus fietser voorrang. Ten tweede dien je meer rekening met fietsers te houden om hen niet in gevaar te brengen dus moet ze je voorrang geven.quote:
Nee, in deze situatie idd niet, maar dan nogquote:Op zaterdag 14 november 2009 22:16 schreef fs180 het volgende:
Maar die slaan ook af dus gaat niet op.
quote:Maar in de paint fietst de fietser voor de auto, dus fietser voorrang. Ten tweede dien je meer rekening met fietsers te houden om hen niet in gevaar te brengen dus moet ze je voorrang geven.
Ts zit dus gewoon fout! Vrouwen in het verkeer
Fijn voor je, internetheld.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Fietsers die geen fatsoenlijke verlichting kunnen voeren mogen van mij dood.
Als jij dat vooral niet doet, ben je over een paar jaar niet meer of FOK! dat is zeker.quote:
Ben je daar wel zo zeker van?quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Als jij dat vooral niet doet, ben je over een paar jaar niet meer of FOK! dat is zeker.
Imho viel er niet veel voor te sorteren, want hij reed op zo'n rood vlak aan zijn kant van de straat, ook wel genaamd fietspad. Voorsorteren op het autogedeelte is dan vragen om moeilijkheden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Leer lezen.quote:
Tsss, anticiperen, hoe durf je het te vragenquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:55 schreef fs180 het volgende:
Je hoeft niet te stoppen om hem voorrang te verlenen, je kon gewoon even van je gas af, is dat teveel moeite?
Duh. Ga jij wel volgas de bocht om?quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:55 schreef fs180 het volgende:
Je hoeft niet te stoppen om hem voorrang te verlenen, je kon gewoon even van je gas af, is dat teveel moeite?
Voorrang verlenen? Gwywen had hier voorrang, hoor. Zoals je in het door Piles geciteerde wetsartikel kunt lezen moet de fietser de zich dicht achter hem bevindende auto voor laten gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:55 schreef fs180 het volgende:
Dit dus. Daar heb je geeneens een wetsartikel voor nodig, als je gewoon nadenkt is dat de meest logische stap. Fietsers begrijpen dat niet en denken dat ze zo voor een auto mogen springen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Voorrang verlenen? Gwywen had hier voorrang, hoor. Zoals je in het door Piles geciteerde wetsartikel kunt lezen moet de fietser de zich dicht achter hem bevindende auto voor laten gaan.
Trollquote:Op zondag 15 november 2009 14:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Voorrang verlenen? Gwywen had hier voorrang, hoor. Zoals je in het door Piles geciteerde wetsartikel kunt lezen moet de fietser de zich dicht achter hem bevindende auto voor laten gaan.
En het artikel geldt dan ook zeker maar voor één persoon hequote:Op zondag 15 november 2009 15:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit dus. Daar heb je geeneens een wetsartikel voor nodig, als je gewoon nadenkt is dat de meest logische stap. Fietsers begrijpen dat niet en denken dat ze zo voor een auto mogen springen.
Ik heb hetzelfde al vaak mee gemaakt anders, dat de bestuurder denkt dat ik uit zijn ruimte zit maar mij toch bijna omtikt, jij hebt blijkbaar nieteens geluisterd naar zijn verhaal. Voorzichtig rijden doe je niet, naar iemand luisteren ook niet en verkeersregelen gelden niet voor jou!quote:Op zondag 15 november 2009 15:33 schreef Gwywen het volgende:
Ik ga er maar van uit dat die man met z'n verkeerde been uit bed was gestapt. Als je allebei linksaf of allebei rechtsaf gaat zit je elkaar niet in de weg, klaar. Hij had geen enkele reden om zo tekeer te gaan tegen mij.
Misschien zag hij mijn knipperlicht niet en dacht hij dat ik rechtdoor wilde, en remde hij al af (wat natuurlijk reuze lastig is, met een fiets, want dan moet je helemaal je ene voet op de grond neer gaan zetten) en ging ik tóch linksaf, waardoor hij voor Jan Doedel geremd had.
Maar om op zoiets nou drie straten later nog even vuurspuwend terug te komen...
Eh ja, in dit geval wel. Er staat "verkeer dat (...) zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt". Achter. Niet voor. En zoals je nota bene zelf zegt:quote:Op zondag 15 november 2009 16:11 schreef fs180 het volgende:
[..]
En het artikel geldt dan ook zeker maar voor één persoon he![]()
Dus het is de fietser die de achteropkomende auto voorrang moet geven. Niet andersom.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:16 schreef fs180 het volgende:
(...) Maar in de paint fietst de fietser voor de auto (...)
Jij hebt echt geen drol begrepen van de verkeersregels hè?quote:Op zondag 15 november 2009 16:44 schreef fs180 het volgende:
Maar dan moeten autos ook voorrang verlenen aan autos die achter hen rijden, en vrachtwagens. Je kunt toch wel lezen? En staat niet achter, maar links of rechts dicht achter. Wanneer je dus op een meerbaanse weg rijd dien je anderen voor te laten, niet autos die achter jou aan rijden.
Maar de fietser rijd voor de auto, en dus zal de fietser ALTIJD voorrang krijgen! Bovendien is niet voorrang verlenen van de fietser in strijd met art 5.
Geluisterd naar wie z'n verhaal? Dat van de fietser? Die zei "@&$*(&$*@(&*$(@&)*(@^&$#&@$%^@#*(@&$@*($&@&(($(()", en nee, daar ga ik niet op m'n gemak naar staan luisteren. Vooral niet als het geen enkele grond heeft.quote:Op zondag 15 november 2009 16:11 schreef fs180 het volgende:
Ik heb hetzelfde al vaak mee gemaakt anders, dat de bestuurder denkt dat ik uit zijn ruimte zit maar mij toch bijna omtikt, jij hebt blijkbaar nieteens geluisterd naar zijn verhaal. Voorzichtig rijden doe je niet, naar iemand luisteren ook niet en verkeersregelen gelden niet voor jou!![]()
Ja, GEEN, maar die fietser dacht waarschijnlijk gewoon dat jij rechtdoor wilde en doorreed. Daar schrok ie van, en als je dan al chagrijnig bent dan kan dat dit als gevolg hebben jaquote:Op zondag 15 november 2009 17:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik stel voor dat jullie komende week allemaal eens goed gaan opletten wat er nou werkelijk vopr gevaar dreigt als je tegelijk met een fietser linksaf slaat.
Als ik het zo uit de paint en het verhaal begrijp wel dusquote:Op zondag 15 november 2009 18:24 schreef banaantjeEE het volgende:
Je hebt hem toch niet ingehaald in de bocht hoop ik?
Haha, niet moeilijk dat die fietser pissed is. Zo gebeuren de ongevallen juistquote:Op zondag 15 november 2009 18:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Als ik het zo uit de paint en het verhaal begrijp wel dus
Ik geloof best dat die fietser misschien mijn knipperlicht niet heeft gezien aangezien hij rechts van mij reed, en ik kan me ook best voorstellen dat hij daarvan misschien geschrokken is, maar los daarvan vind ik het dan nog steeds niet normaal om iemand drie straten verderop helemaal verrot te schelden.quote:Op zondag 15 november 2009 17:27 schreef Piles het volgende:
[..]
die fietser dacht waarschijnlijk gewoon dat jij rechtdoor wilde en doorreed. Daar schrok ie van, en als je dan al chagrijnig bent dan kan dat dit als gevolg hebben ja
Probeer je nou eens in die fietser in te leven, die niet weet dat jij ook linksaf wil
Dat ben ik ook met je eensquote:Op zondag 15 november 2009 21:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik geloof best dat die fietser misschien mijn knipperlicht niet heeft gezien aangezien hij rechts van mij reed, en ik kan me ook best voorstellen dat hij daarvan misschien geschrokken is, maar los daarvan vind ik het dan nog steeds niet normaal om iemand drie straten verderop helemaal verrot te schelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |