abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:29:11 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_74673218
Zou jij hulp vragen aan een paragnost als er iemand in jouw familie om het leven komt door een ongeluk of moord?

Ik niet en ik kijk weleens naar het programma 'Het Zesde Zintuig' en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh paragnost iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.

Paragnost: "De dader heeft rood haar en sproeten."

Familie: "O ja, dan weet ik al wie het is."

Ook vraag ik me bij de meeste paragnosten af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de cliënten uitlachen) of dat ze heilig in zichzelf geloven.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_74673315
Ehm, nee ik zou het niet doen,
is gewoon zo nep.
En als je alleen al maar met de moord gaat bemoeien en de echte dader komt er achter en is nog op vrije voeten kan je zelf ook mee in de problemen komen.
-
pi_74673495
Nee.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74673823
Ik denk het niet.
quote:
Ook vraag ik me bij de meeste paragnosten af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de cliënten uitlachen) of dat ze heilig in zichzelf geloven.
Dat zou dan wel erg ziek zijn..
Google is your friend, abuse your friends
pi_74674030
Mensen die dat niet willen zeggen kunnen dat ook gewoon doen
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:02:32 #6
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_74674168
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een goudvis een josti had.

Voor de rest vind ik dit topic onzin. Het is dan ook erg cool om te zeggen dat alle paragnosten oplichters zijn.
Dat alle paragnosten oplichters zijn is natuurlijk niet waar,
er zijn er ook een hoop die gewoon knettergek zijn en oprecht geloven in wat ze vertellen.
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_74674250
Een goede paragnost zou z'n hulp aanbieden, geen hulpvraag nodig hebben.
pi_74674404
Mn moeder kan spoken zien enzo, wij hebben geen paragnost nodig.
I'm not a sinner.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:09:17 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:09:57 #10
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_74674432
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:02 schreef 54cm het volgende:
Dat alle paragnosten oplichters zijn is natuurlijk niet waar,
er zijn er ook een hoop die gewoon knettergek zijn en oprecht geloven in wat ze vertellen.
Dat is ook eigenlijk precies wat ik hier bedoelde:
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Om het nog maar even over tv-programma Het Zesde Zintuig te hebben: Bijvoorbeeld die Peter van der Hurk zie ik als een 'oplichter', een cold reader die z'n vak verstaat en door zijn intelligentie heel goed weet waar hij mee bezig is. En die Tessa bijvoorbeeld gelooft volgens mij heilig in zichzelf, maar is denk ik rijp voor het gesticht.

Maar goed, als je er mensen zijn die dat compleet anders zien, lees ik dat ook graag hier .
pi_74675216
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ontopic dan maar weer:

Zou jij hulp vragen aan een paragnost?
Dat is wel een hele algemene vraag, die ook nog eens flink generaliseert.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:35:44 #12
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_74675399
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:31 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is wel een hele algemene vraag, die ook nog eens flink generaliseert.
Eehm, je kan toch gewoon de topicstart lezen? Ik hoef toch niet het hele bericht te gaan herhalen?
pi_74675612
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:35 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eehm, je kan toch gewoon de topicstart lezen? Ik hoef toch niet het hele bericht te gaan herhalen?
Wat probeer je met dit topic te bereiken dan?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:30:20 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74677429
Ja.

En verder geef ik geen commentaar want ik weet al welke kant het dan op gaat.
pi_74677908
Nee.
Reden? Ik geloof er niet in.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:18:50 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74679034
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:29 schreef JoepiePoepie het volgende:

Ik niet en ik kijk weleens naar het programma 'Het Zesde Zintuig' en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh paragnost iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.

De kans is zeker aanwezig dat er via een sensatieprogramma iemand gestigmatiseerd word die er totaal niks mee te maken heeft ,
maar het dikgedrukte is toch stigmatiserend ?
Of mis ik iets en zijn paragnosten geen groep om rekening mee te houden , alleen mensen
van " jouw soort " met ervaringen die jij kent .

is er iets mis met heilig in jezelf geloven ? is het beter om in iemand anders te geloven of in een systeem ofzo niemand mag " de kudde " verlaten ?
klinkt het vervelend voor je dat iemand teveel vrijheid krijgt om zichzelf te zijn en teveel van jou gaat afwijken ?

Als er iets is dat je me nooit kan wijsmaken dan is dat toch wel dat er iets mis is met heilig in jezelf geloven .
Neem je eigen advies , dat is mijn advies .

En nog bedankt dat je ons wilt wijzen op de gevaren van stigmatiseren
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 21:36:35 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74679600
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
Een goede paragnost zou z'n hulp aanbieden, geen hulpvraag nodig hebben.
Je hebt gelijk, een goede dokter zoekt ook zelf zijn patienten

Ik weet niet of ik een paragnost zou raadplegen, zoals ik er nu voor sta niet denk ik omdat ik nog geen paragnost ben tegen gekomen waarin ik genoeg vertrouwen zou hebben. Maar goed, ik ben ook niet zo thuis in dat wereldje
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:56:48 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74690643
Opgeschoond, verschoond laten van loze opmerkingen, gewoon ontopic reageren met een beetje uitleg waar wel/niet.
The truth was in here.
pi_74691016
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, een goede dokter zoekt ook zelf zijn patienten

Ik weet niet of ik een paragnost zou raadplegen, zoals ik er nu voor sta niet denk ik omdat ik nog geen paragnost ben tegen gekomen waarin ik genoeg vertrouwen zou hebben. Maar goed, ik ben ook niet zo thuis in dat wereldje
Dat zegt hij toch helemaal niet
Lees nou toch eens
pi_74697422
[sarcasm]Zou jij hulp vragen aan een dokter als er iemand in jouw familie bijna om het leven komt door een ongeluk of een ziekte?

Ik niet en ik kijk weleens naar buiten en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh dokter iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.

Dokter: "De patiënt heeft rood haar en sproeten, en heeft dus deze medicijnen nodig."

Familie: "O ja, doe maar."

Ook vraag ik me bij de meeste doktoren af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de patiënten uitlachen) of dat ze heilig in hun kennis en de medicijnen die ze verkopen geloven.[/sarcasm]
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:54:18 #21
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_74698229
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef mediaconsument het volgende:
Kijk, en dit is dus wat ik er gevaarlijk aan vind qua stigmatiseren, want ook al is liefde een vreemde ziekte, Doe Maar heeft er in dit geval totaal niks mee te maken .

pi_74698534
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef mediaconsument het volgende:
[sarcasm]Zou jij hulp vragen aan een dokter als er iemand in jouw familie bijna om het leven komt door een ongeluk of een ziekte?

Ik niet en ik kijk weleens naar buiten en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh dokter iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.

Dokter: "De patiënt heeft rood haar en sproeten, en heeft dus deze medicijnen nodig."

Ook vraag ik me bij de meeste doktoren af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de patiënten uitlachen) of dat ze heilig in hun kennis en de medicijnen die ze verkopen geloven.[/sarcasm]
Wat een belediging weer
pi_74698781
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een belediging weer
Het is niets anders dan het stukje tekst over paragnosten, maar dan met een paar veranderde woorden. Daarom ook de sarcasm tussen haakjes.

Oftewel kan ik hieruit afleiden dat paragnosten en astrologen en dus de mensen die met paranormale zaken bezig zijn beledigd mogen worden, oftewel dat daarover gezegd mag worden wat je maar wil. En op het moment dat je dokters daarvoor in de plaats neemt, je dit niet mag? Dat zal wel boring zijn zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 14-11-2009 17:20:46 ]
pi_74698896
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is niets anders dan het stukje tekst over paragnosten, maar dan met een paar veranderde woorden. Daarom ook de sarcasm tussen haakjes.

Oftewel kan ik hieruit afleiden dat paragnosten en astrologen beledigd mogen worden, oftewel dat daarover gezegd mag worden wat je maar wil. En op het moment dat je dokters daarvoor in de plaats neemt, je dit niet mag? Dat zal wel boring zijn zeker.
Het verschil is dat dokters hun diagnose wetenschappelijk kunnen bewijzen en daadwerkelijk wat toevoegen aan de maatschappij.
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_74699073
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef SiemPie666 het volgende:

[..]

Het verschil is dat dokters hun diagnose wetenschappelijk kunnen bewijzen en daadwerkelijk wat toevoegen aan de maatschappij.
Er lopen genoeg kwakzalvers rond, het komt ook met regelmaat voor dat er dokters zijn die werken zonder vergunning, of dat dokters fouten maken. Dat hele wetenschappelijke verhaal heeft daar dan ook weinig mee te maken, het blijven beide betwistbare onderwerpen welke afhankelijk zijn van interpretatie. Daarom is het ook netjes om niet alle paragnosten over een kam te scheren alsof het oplichters zijn.

Mijn persoonlijke mening is dan ook dat er aan beide kanten oplichters rondlopen, echter dat je aan beide kanten ook goede mensen hebt. Het is dan ook net zo makkelijk om een van de 2 groepen te bashen, echter raak je bij dokters meer mensen, oftewel krijg je meer verzet. Mensen die bezig zijn met paranormale zaken, zullen dan ook altijd in de minderheid blijven, oftewel is het een erg makkelijk doelwit als je van je af wil trappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')