Dat zou dan wel erg ziek zijn..quote:Ook vraag ik me bij de meeste paragnosten af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de cliënten uitlachen) of dat ze heilig in zichzelf geloven.
Dat alle paragnosten oplichters zijn is natuurlijk niet waar,quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een goudvis een josti had.
Voor de rest vind ik dit topic onzin. Het is dan ook erg cool om te zeggen dat alle paragnosten oplichters zijn.![]()
Dat is ook eigenlijk precies wat ik hier bedoelde:quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:02 schreef 54cm het volgende:
Dat alle paragnosten oplichters zijn is natuurlijk niet waar,
er zijn er ook een hoop die gewoon knettergek zijn en oprecht geloven in wat ze vertellen.
Om het nog maar even over tv-programma Het Zesde Zintuig te hebben: Bijvoorbeeld die Peter van der Hurk zie ik als een 'oplichter', een cold reader die z'n vak verstaat en door zijn intelligentie heel goed weet waar hij mee bezig is. En die Tessa bijvoorbeeld gelooft volgens mij heilig in zichzelf, maar is denk ik rijp voor het gesticht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ook vraag ik me bij de meeste paragnosten af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de cliënten uitlachen) of dat ze heilig in zichzelf geloven.
Dat is wel een hele algemene vraag, die ook nog eens flink generaliseert.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ontopic dan maar weer:
Zou jij hulp vragen aan een paragnost?
Eehm, je kan toch gewoon de topicstart lezen? Ik hoef toch niet het hele bericht te gaan herhalen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:31 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is wel een hele algemene vraag, die ook nog eens flink generaliseert.
Wat probeer je met dit topic te bereiken dan?quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eehm, je kan toch gewoon de topicstart lezen? Ik hoef toch niet het hele bericht te gaan herhalen?
De kans is zeker aanwezig dat er via een sensatieprogramma iemand gestigmatiseerd word die er totaal niks mee te maken heeft ,quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik niet en ik kijk weleens naar het programma 'Het Zesde Zintuig' en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh paragnost iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.
Ook vraag ik me bij de meeste paragnosten af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de cliënten uitlachen) of dat ze heilig in zichzelf geloven.
Je hebt gelijk, een goede dokter zoekt ook zelf zijn patientenquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
Een goede paragnost zou z'n hulp aanbieden, geen hulpvraag nodig hebben.
Dat zegt hij toch helemaal nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 21:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, een goede dokter zoekt ook zelf zijn patienten![]()
Ik weet niet of ik een paragnost zou raadplegen, zoals ik er nu voor sta niet denk ik omdat ik nog geen paragnost ben tegen gekomen waarin ik genoeg vertrouwen zou hebben. Maar goed, ik ben ook niet zo thuis in dat wereldje
Kijk, en dit is dus wat ik er gevaarlijk aan vind qua stigmatiseren, want ook al is liefde een vreemde ziekte, Doe Maar heeft er in dit geval totaal niks mee te makenquote:
Wat een belediging weerquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef mediaconsument het volgende:
[sarcasm]Zou jij hulp vragen aan een dokter als er iemand in jouw familie bijna om het leven komt door een ongeluk of een ziekte?
Ik niet en ik kijk weleens naar buiten en ik verbaas me er dan altijd over dat als zo'n opli... ehh dokter iets vertelt, dat die familie daar dan vaak helemaal in meegaat. Ik vind dat zelfs gevaarlijk. De kans is aanwezig dat er via zo'n sensatie-programma iemand gestigmatiseerd wordt die er totaal niks mee te maken heeft.
Dokter: "De patiënt heeft rood haar en sproeten, en heeft dus deze medicijnen nodig."
Familie: "O ja, doe maar."
Ook vraag ik me bij de meeste doktoren af, of ze van zichzelf weten dat ze niet meer zijn dan een cold reader (en eigenlijk van binnen de patiënten uitlachen) of dat ze heilig in hun kennis en de medicijnen die ze verkopen geloven.[/sarcasm]
Het is niets anders dan het stukje tekst over paragnosten, maar dan met een paar veranderde woorden. Daarom ook de sarcasm tussen haakjes.quote:
Het verschil is dat dokters hun diagnose wetenschappelijk kunnen bewijzen en daadwerkelijk wat toevoegen aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het is niets anders dan het stukje tekst over paragnosten, maar dan met een paar veranderde woorden. Daarom ook de sarcasm tussen haakjes.
Oftewel kan ik hieruit afleiden dat paragnosten en astrologen beledigd mogen worden, oftewel dat daarover gezegd mag worden wat je maar wil. En op het moment dat je dokters daarvoor in de plaats neemt, je dit niet mag? Dat zal wel boring zijn zeker.
Er lopen genoeg kwakzalvers rond, het komt ook met regelmaat voor dat er dokters zijn die werken zonder vergunning, of dat dokters fouten maken. Dat hele wetenschappelijke verhaal heeft daar dan ook weinig mee te maken, het blijven beide betwistbare onderwerpen welke afhankelijk zijn van interpretatie. Daarom is het ook netjes om niet alle paragnosten over een kam te scheren alsof het oplichters zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:20 schreef SiemPie666 het volgende:
[..]
Het verschil is dat dokters hun diagnose wetenschappelijk kunnen bewijzen en daadwerkelijk wat toevoegen aan de maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |