Nou, ben er weer... (de wachttijden zijn momenteel niet meer normaal te noemen)
De zwangerschap is in ieder geval al zichtbaar op de echo, stap 1 is binnen

Verder heel goed en open gesprek gehad met gyn, behandelde ons als volwaardig gesprekspartner. Als ik voor het zwanger worden bij hem was geweest had hij me extra foliumzuur en lage dosis aspirine aangeraden bij een eventuele zwangerschap. Nou, daar was ik al mee begonnen dus daar hoeven we niets extra's mee te doen. Hij heeft de resultaten van de Alife-studie helaas nog niet, dus het extra spuiten van Heparine is nog niet bewezen. Hij wil dit soort dingen pas voorschrijven als er een wetenschappelijke grond is. Heparine gaan we dus niet doen. Ook extra progesteron is niet bewezen bij miskramen...
Ergo: toch blanco terug naar huis. Gewoon doorgaan met de extra foliumzuur en aspirine en heel hard duimen. (hij duimt wel mee overigens)
Aan de ene kant lastig omdat ik heel graag iets wil 'DOEN', hij begreep dat overigens heel goed en gaf aan dat ik met de aspirine en de foliumzuur wel degelijk iets aan het doen ben. Maar verder is het echt gewoon heel erg afwachten, gezien de statistieken heb ik nog steeds een kans van 60% dat het goed gaat, dus de goedkans is groter dan de foutkans. Hij vond overigens dat ik maar gynaecologie moest gaan studeren omdat ik het wel in de vingers heb

Wat nu?
Tja, ik moest over 2 weken terugkomen om nog eens te kijken, gezien de enorme drukte op de poli is dat 3,5 week geworden (10 december). Bij 8 weken dus pas een volgende echo. Ik vind het doodeng, maar weet ook dat een goeie echo eigenlijk ook niets hoeft te betekenen. Schijnveiligheid is geen echte veiligheid en spannend zal het toch wel blijven. Ik ben in ieder geval wel iets aan het doen met het slikken van de medicijnen dus lafjes achterover hangen is het niet.
Het is spannend, heel erg spannend, maar er zit iets en dat moet blijven zitten en lekker gaan groeien
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:flugeltje is een kloon van yvonne toch?