abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74629988
Hee.

Ik ben van plan om binnenkort de Macbook Pro 15-inch: 2.66GHz te kopen.
Vervolgens vroeg ik mij de volgende 2 dingen af.

1. Hoe zit het met de software voor een mac. Is alle software die ik normaal bij windows gebruikte ook bruikbaar op een mac? Zo niet, zijn er veel programma's die ik daardoor niet meer kan gebruiken?

2. Ik weet dat het besturingssysteem heel anders is. Paar vrienden van me hebben een mac, en die zijn er nog volledig aan gewend. Hoe gaat dat proces? Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem.

Alvast bedankt.
pi_74630084
1. Als je ooit een een pakket hebt gekocht wat geschikt is voor windows, werkt ie niet op een mac. Of je moet bv bootcamp draaien.

2. gewoon doen, ik had er binnen een dag geen moeite meer mee.

3. Dit kan toch gewoon in het apple SC topic?
  donderdag 12 november 2009 @ 12:02:55 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_74630117
Als je zogenaamd gek wordt van het systeem, is er grote kans dat je een persoon bent die gewoon gaat lopen bitchen ipv tot je nemen en inzien dat het handig is. Blijf dan ook gewoon op Windows zou ik zeggen.
pi_74630276
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:01 schreef nelisb het volgende:
1. Als je ooit een een pakket hebt gekocht wat geschikt is voor windows, werkt ie niet op een mac. Of je moet bv bootcamp draaien.
Ja, maar ik heb bijvoorbeeld een installatie pakket van de Adobe Master collection op mijn externe HD.
Hoe groot is de kans dat die het ook op een macbook doet?
quote:
2. gewoon doen, ik had er binnen een dag geen moeite meer mee.
Oké. Tof.
quote:
3. Dit kan toch gewoon in het apple SC topic?
Goed punt. Niet aan gedacht.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Als je zogenaamd gek wordt van het systeem, is er grote kans dat je een persoon bent die gewoon gaat lopen bitchen ipv tot je nemen en inzien dat het handig is. Blijf dan ook gewoon op Windows zou ik zeggen.
Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen.
Ik wil een macbook pro omdat het in mijn beroepenveld veel beter is.
Daarom mag ik me toch wel zorgen maken over de overstap van windows naar mac?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 12:08:39 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 12:11:19 #5
159979 G.Fawkes
pi_74630372
quote:
Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem
Klinkt niet als iemand die open staat voor de verandering maar iedereen mac aan het overwegen is omdat alle hippe mensen op school er een hebben en iedereen beweert dat mac beter is (mac is uiteraard ook beter, natuurlijk)
pi_74630406
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:08 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb bijvoorbeeld een installatie pakket van de Adobe Master collection op mijn externe HD.
[..]
Niet.

Windows software doet het niet op een Mac en andersom.

Je kan wel weer met wat tooltjes of patches oid gaan rommelen.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:14:32 #7
159979 G.Fawkes
pi_74630459
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet.

Windows software doet het niet op een Mac en andersom.

Je kan wel weer met wat tooltjes of patches oid gaan rommelen.
Voglens mij, bij adobe staat de mac versie en de windows versie op dezelfde dvd.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:15:41 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74630490
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Voglens mij, bij adobe staat de mac versie en de windows versie op dezelfde dvd.
Nope, helaas niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 12:16:08 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74630504
quote:

[..]

Gedownloade versie niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:16:41 #10
159979 G.Fawkes
pi_74630523
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:15 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nope, helaas niet.
Is de serial ook niet voor zowel de mac versie als de windows?
pi_74630539
quote:

Op de Mac zelf draait ie niet. Maar met een mac kan je bv via bootcamp op windows draaien en dan zou het wel kunnen werken. Alleen of het nog werkbaar is het programma, i dunno.
pi_74630702
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Klinkt niet als iemand die open staat voor de verandering maar iedereen mac aan het overwegen is omdat alle hippe mensen op school er een hebben en iedereen beweert dat mac beter is (mac is uiteraard ook beter, natuurlijk)
Dan heb je dat verkeert opgevat.
quote:

[..]

Ik heb geen legale versie.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:17 schreef nelisb het volgende:

[..]

Op de Mac zelf draait ie niet. Maar met een mac kan je bv via bootcamp op windows draaien en dan zou het wel kunnen werken. Alleen of het nog werkbaar is het programma, i dunno.
Ja, ik ga geen mac kopen om vervolgens met bootcamp te gaan werken éh.
pi_74630741
Ik zou het je eigenlijk zo afraden.

Volgens mij verlies je de effiency die je behaald tov Windows alweer in je gepruts, want zo te horen heb je er verder niet echt kaas van gegeten en als je alles opnieuw moet aanschaffen / downloaden of patchen schiet het ook niet op
  donderdag 12 november 2009 @ 12:27:53 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74630788
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

Volgens mij verlies je de effiency die je behaald tov Windows alweer in je gepruts, want zo te horen heb je er verder niet echt kaas van gegeten en als je alles opnieuw moet aanschaffen / downloaden of patchen schiet het ook niet op
Onzin, en ik heb dr ervaring mee. Je ben zo gewend aan een nieuw systeem en computeren kan je al. "Alles" is vaak maar een paar programma's bovendien.
pi_74630885
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

Ja. Oké. Dus omdat je geen ervaring hebt met het systeem ben je gelijk kansloos. Logisch.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:27 schreef Sander het volgende:

[..]

Onzin, en ik heb dr ervaring mee. Je ben zo gewend aan een nieuw systeem en computeren kan je al.
"Alles" is vaak maar een paar programma's bovendien.
Kan je een paar voorbeelden noemen van programma's?
pi_74630931
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:31 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ja. Oké. Dus omdat je geen ervaring hebt met het systeem ben je gelijk kansloos. Logisch.
[..]

Kan je een paar voorbeelden noemen van programma's?
Nee maar omdat je vrij obvious dingen vraagt lijkt het me nogal duidelijk dat je er veel tijd aan kwijt zal zijn. Daarom gaat je claim dat het efficienter zou zijn niet direct meer op.

Verder raak je er heus snel al gewend, en tis misschien ff eenmalig een kutklus om alle software weer te vinden, maar daarna is dat ook weer klaar en is het alleen nog voor 'nieuwe' software
pi_74631122
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee maar omdat je vrij obvious dingen vraagt lijkt het me nogal duidelijk dat je er veel tijd aan kwijt zal zijn. Daarom gaat je claim dat het efficienter zou zijn niet direct meer op.

Verder raak je er heus snel al gewend, en tis misschien ff eenmalig een kutklus om alle software weer te vinden, maar daarna is dat ook weer klaar en is het alleen nog voor 'nieuwe' software
Die kutklus zal wel meevallen aangezien 25% van de mensen die ik ken een mac heeft en dus ook alle software heeft. Maar. Thanks voor het advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 12:38:29 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 12:48:39 #18
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74631432
Ik zou het juist absoluut aanraden! Heb vorig jaar precies hetzelfde gedaan en ben nooit zo blij met een computer geweest! Mijn ouders waren al eerder aan de Mac en als ik daar kwam om ermee te werken werd ik ook helemaal panisch. Snapte er geen ruk van! Maar als je er zelf echt full time mee gaat werken, went het gewoon heel snel.
Mac OsX zit gewoon veel beter in elkaar dan windows. Uiteindelijk vind ik het zelfs veel simpeler om mee te werken. Ik computer erg veel. Gebruik hem voor werk, studie, etc, maar mis Windows geen seconde! Draai ook geen bootcamp. Alles kan op Mac, in principe.
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows), nooit meer last van virussen of andere bull shit. Simpel, duidelijk en snel. Wat wil je nog meer.
Tip, lees de site van MacMiep eens goed door. Helpt je bij het gewenningsproces. Het is bijvoorbeeld handig om de snelcodes te leren, want dat werkt lekkerder. Je moet gewoon je hele manier van 'computer-denken' veranderen, omdat mac heel anders werkt.
En believe me: als mijn ouders eraan kunnen wennen, dan lukt het jou ook wel hoor!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_74631584
quote:

[..]

[..]

Oké. Tof.
[..]

Goed punt. Niet aan gedacht.
[..]

Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen.
Daarom mag ik me toch wel zorgen maken over de overstap van windows naar mac?
In MBP is in jouw beroepenveld niet beter. Dat is inmiddels verleden tijd. Flash etc hebben op een Windows bak zelfs een betere performance. Het is je om de looks te doen! (en terecht)
pi_74631636
quote:
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows)
Ik wil niet lopen bitchen enzo maar mijn Windows installatie die ik sinds 2007 heb is ook nooit vastgelopen en zo zijn er bij velen waar Windows nooit is vastgelopen.

We zitten niet meer in het Windows 98 tijdperk enzo.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:59:48 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74631737
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:55 schreef magnifor het volgende:

[..]

Ik wil niet lopen bitchen enzo maar mijn Windows installatie die ik sinds 2007 heb is ook nooit vastgelopen.
Ik wil deze discussie eigenlijk een beetje mijden. Anders buitelt straks iedereen weer over elkaar heen en wordt dit één groot bashtopic.

Zullen we proberen de welles/nietus mac discussie te vermijden?
pi_74631749
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Qebbel het volgende:
Heel veel tekst.
Je bent een heldin. Dankjewel.
pi_74631787
Mijn intentie was niet om een discussie te starten, maar als iemand zegt OSX loopt nooit vast en Windows wel dan moet ik toch even iets zeggen omdat het pure onzin is.
pi_74631801
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:54 schreef Blaxje het volgende:

[..]

In MBP is in jouw beroepenveld niet beter. Dat is inmiddels verleden tijd. Flash etc hebben op een Windows bak zelfs een betere performance. Het is je om de looks te doen! (en terecht)
Oeeeeh ze gaat happen! Ja.

Gister ben ik bij twee bedrijven geweest, waar het mij opviel dat ze allemaal met Mac werkte.
Vervolgens kwam dus mijn vraag wat de reden daarvan was. Nou, inderdaad. Gedeeltelijk om te looks.
Als je volgens hun bij een klant komt met een windows laptop, word je niet meer serieus genomen.
En uiteraard kan een mac gewoon veel meer aan vergeleken met windows.
pi_74631828
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:01 schreef magnifor het volgende:
Mijn intentie was niet om een discussie te starten, maar als iemand zegt OSX loopt nooit vast en Windows wel dan moet ik toch even iets zeggen omdat het pure onzin is.
Dan is het in jouw ogen pure onzin. Mijn laptop loopt sowieso 1 keer per week vast.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:05:12 #26
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74631890
quote:
Om welke software/beroep gaat het hier dan?
Misschien kunnen we dan wat objectiever kijken, voordat het weer een 'ik heb een mac geprobeert en nu is me leven compleet' topic wordt.
Je leeft maar één keer...
pi_74631922
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
pi_74631953
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:05 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Om welke software/beroep gaat het hier dan?
Misschien kunnen we dan wat objectiever kijken, voordat het weer een 'ik heb een mac geprobeert en nu is me leven compleet' topic wordt.
De Design wereld. Interaction Design, Visual Design enzo.
pi_74631981
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
Als jij 4 adobe programma's naast elkaar draait op windows gaat het systeem vast lopen.
Een mac kan het veel beter aan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:08:26 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74631997
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Als je volgens hun bij een klant komt met een windows laptop, word je niet meer serieus genomen.
Ben je niet gewoon aan het trollen of probeer je mensen uit te lokken om tot een bashtopic te komen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74632006
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Gister ben ik bij twee bedrijven geweest, waar het mij opviel dat ze allemaal met Mac werkte.
Vervolgens kwam dus mijn vraag wat de reden daarvan was. Nou, inderdaad. Gedeeltelijk om te looks.
Misschien is dat zo. Maar feitelijk is het inmiddels een mythe dat de Mac beter zou werken in de grafische sector. Dat was vroeger vooral zo, maar inmiddels zijn ze aan elkaar gelijk wat dat betreft.

Just sayin'. Voor de rest: MacBook Pro
pi_74632035
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ben je niet gewoon aan het trollen of probeer je mensen uit te lokken om tot een bashtopic te komen?
Pardon?
pi_74632051
quote:
Een strandbal (vastlopen) behoort wel degelijk tot de opties van een Mac hoor.
pi_74632052
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:03 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Dan is het in jouw ogen pure onzin. Mijn laptop loopt sowieso 1 keer per week vast.
Dan ligt het of aan jou of je laptop zit vol met troep of een onderdeel is defect. Er zijn genoeg mensen waarbij Windows nooit vastloopt.

Ik heb hier op werk een G5 staan en die geeft een Kernel Panic als ik OSX opnieuw probeer te installeren.
pi_74632069
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:59 schreef Tijgertje. het volgende:

1. Hoe zit het met de software voor een mac. Is alle software die ik normaal bij windows gebruikte ook bruikbaar op een mac? Zo niet, zijn er veel programma's die ik daardoor niet meer kan gebruiken?
je moet vrijwel alle software apart voor mac aanschaffen of downloaden.. windows-toepassingen kun je niet zomaar draaien op een Mac (alhoewel er wel emulatoren zijn, bv Parralells Desktop of VMware Fusion )

quote:
2. Ik weet dat het besturingssysteem heel anders is. Paar vrienden van me hebben een mac, en die zijn er nog volledig aan gewend. Hoe gaat dat proces? Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem.
het ligt sterk aan de persoon... als je eigenlijk niet instinctief met computers kunt omgaan en alles wat je doet eigenlijk 'eng' vind en bang bent om op een knopje te drukken omdat 'anders iets kapot gaat'...
effectief dus enkel op de buttons drukt 'die je kent' (bv mensen die denken dat 'internet die blauwe e is op je bureaublad')..
dan zou ik je zeker afraden een macbook te kopen (hooguit kun je dan continue er via bootcamp wel windows op draaien, maar dan is een mac ook een relatief dure aankoop, zeker als je rekent dat je er dan nog separaat windows moet bijkopen en los installeren; In zulke gevallen zijner wel meer goed vormgegeven A-merken die een gelijke prijsklaasse hebben maar wél windows standard erbij leveren).

gewenning aan mac OS X is vooral het doorzien en begrijpen van het 'concept' en er zijn wat voordelen, warbij vooral meespeelt dat het, als je eenmaal doorhebt waar bv altijd de navigatie zit en hoe deze ingedeeld is, er veel sneller mee te werken is, en alles heel 'instinctief' overkomt..

Een van mn sterke irritaties bij windows software (ik werk ongeveer 50/50 op mac en windows), zelfs bv bij MS-eigen software als office, is dat de navigatie telkens weer 'anders' in elkaar zit, inclusief hele andere navigatie of menu-elementen en belangrijke instelfuncties die dan ergens diep verstopt zitten in 'sub-sub-menuutjes met daarin weer een tabje en daar dan een lijstje naar beneden scrollen tot halverwege ...

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 12-11-2009 13:18:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74632075
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is ook allemaal wel zo. Maar feitelijk is het inmiddels een mythe dat de Mac beter zou werken in de grafische sector. Dat was vroeger vooral zo, maar inmiddels zijn ze aan elkaar gelijk wat dat betreft.

Just sayin'. Voor de rest: MacBook Pro
Oké. Kan ongetwijfeld zo zijn. Maar het is wel zo handig om binnen een bedrijf met hetzelfde systeem te werken. In mijn ogen.
pi_74632100
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef magnifor het volgende:

[..]

Dan ligt het of aan jou of je laptop zit vol met troep of een onderdeel is defect. Er zijn genoeg mensen waarbij Windows nooit vastloopt.

Ik heb hier op werk een G5 staan en die geeft een Kernel Panic als ik OSX opnieuw probeer te installeren.
Prima, dan ligt het aan mij of mijn laptop.
pi_74632133
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Tekst
Bedankt voor je antwoord.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 13:12:06 ]
pi_74632144
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Als jij 4 adobe programma's naast elkaar draait op windows gaat het systeem vast lopen.
Bullshit, probeer maar OSX te draaien met 512MB ram geheugen. Ik heb een macbook uit 2006 met 512MB ram en ik hoef ook maar iets buiten safari te doen en ik krijg die strandbal of death.

Als een Mac 4GB ram heeft en een Windows machine 1GB ram dan is het niet gek dat die Windows machine vastloopt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:12:35 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74632157
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Pardon?
Je wil beweren dat het objectief is dat wanneer Window op jou laptop vast loopt dat Windows dan maar meteen crap is?
Of dat wanneer je met een Windows laptop bij een designbureau komt dat je dan niet meer serieus genomen wordt?
Zijn zo maar 2 dingen die jij gepost hebt.
pi_74632211
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:07 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Sorry to say, maar dat is echt niet waar. CS (met name 4) is op een Mac minstens zo instabiel. Ik spreek uit ervaring.
pi_74632251
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je wil beweren dat het objectief is dat wanneer Window op jou laptop vast loopt dat Windows dan maar meteen crap is?
Of dat wanneer je met een Windows laptop bij een designbureau komt dat je dan niet meer serieus genomen wordt?
Zijn zo maar 2 dingen die jij gepost hebt.
1. Ik zeg toch niet dat windows crap is. Ik weet alleen dat Mac OsX beter is.
2. Ja. Dat klopt. Dat is mij gister bij beide bureaus verteld.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:15:51 #44
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74632262
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef magnifor het volgende:

De laatste G5 komt uit 2005. Volgens mij is dat niet te vergelijken met de huidige Windows- en Macspullen.
pi_74632287
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4688

Misschien is dit iets om rekening mee te houden Tijgertje?
Thanks. Sowieso wacht ik nog even met de aanschaf.
Ben me er gewoon aan het verdiepen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 13:17:00 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74632302
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

1. Ik zeg toch niet dat windows crap is. Ik weet alleen dat Mac OsX beter is.
2. Ja. Dat klopt. Dat is mij gister bij beide bureaus verteld.
1. OSX is dus niet per definitie beter, dat wordt hier wel gepost.
Oogkleppen eens afzetten?
2. Welkom in de vastgeroeste wereld genaamd Macfans.
pi_74632303
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:14 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Sorry to say, maar dat is echt niet waar. CS (met name 4) is op een Mac minstens zo instabiel. Ik spreek uit ervaring.
Maar ik gebruik CS3.
pi_74632343
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

1. OSX is dus niet per definitie beter, dat wordt hier wel gepost.
Oogkleppen eens afzetten?
2. Welkom in de vastgeroeste wereld genaamd Macfans.
Volgens mij ben jij degene die hier een bashtopic van probeert te maken.

1. Oké. Best. Neemt niet weg dat ik nog steeds een Macbook Pro wil.
2. Geweldig. Ik vind ze tof.
pi_74632352
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Maar ik gebruik CS3.
Same thing
pi_74632395
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Sander het volgende:

[..]

De laatste G5 komt uit 2005. Volgens mij is dat niet te vergelijken met de huidige Windows- en Macspullen.
Tja, ook toen waren er mac fanboys die beweerden dat de mac nooit problemen zouden hebben. Overigens heeft het gewoon Tiger dus zo verouderd is dat ding niet.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:20:46 #51
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74632410
CS3 zou ik een windows pc voor kopen, daar heb je helemaal niks aan met OSX (technisch bekeken)
pas vanaf CS5 heeft OSX enigzins nut, CS4 zou ik zeker niet doen op OSX maar zeker wel op Windows Vista+ (liefst 7).

Verder maakt het geen bal uit aangezien je gewoon in zo'n adobe pakket zit en dat werkt op beide hetzelfde.
pi_74645155
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4688

Misschien is dit iets om rekening mee te houden Tijgertje?
Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.

Macbooks zijn 2e hands overigens ook veel meer waard, mijn oude Asus die spic & span was (3 jr oud) moest ik voor slechts 250 EUR de deur uit doen.
url
pi_74645278
Lekker 1000 euro te veel betalen.
pi_74645377
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:06 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker 1000 euro te veel betalen.
Ik heb 1200 EUR voor mijn Dell Precision betaald. Dan heb je een LED scherm, verlicht toetsenbord, 9-cells accu, Bluetooth die de prijs bij een Windhooslaptop nogal opdrijven maar wat gewoon standaard op een Macbook (Pro) zit.
Ik heb eerder het idee dat ik teveel voor een Windows laptop heb betaald, helemaal als je de restwaarde straks ziet
url
pi_74645451
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Jij kan een laptop voor 150 euro kopen?
Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:12:11 #57
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74645475
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:02 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.

Macbooks zijn 2e hands overigens ook veel meer waard, mijn oude Asus die spic & span was (3 jr oud) moest ik voor slechts 250 EUR de deur uit doen.
Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.
pi_74645570
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:12 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.
Onderbouw 'voor geen meter'? Ook op Windows is CS3/4 wel eens ronduit irritant en crashgevoelig. Adobe heeft de heerlijke eigenschap softwareproblemen op te lossen met een andere versie. Maarja, ik kan ook niet zonder photoshop.
url
  donderdag 12 november 2009 @ 20:18:24 #59
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74645655
Misschien kunnen we dan beter TS overtuigen een ander pakket te gaan gebruiken dan het kopen van een Merk.
pi_74645709
Linuxgebruikers kom er maar in met The Gimp
url
pi_74645787
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.
Ik neem aan dat Tijgertje sowieso in aanmerking komt voor studentenkorting.
pi_74645873
[quote]Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:

[/quote

Wat een ongelofelijke klote onzin weer
De reden dat de grafische branche nog steeds met mac's werkt is vanwege het scherm en de kleuren schema's.

Pleeasseeee
  donderdag 12 november 2009 @ 20:32:52 #63
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74646093
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:25 schreef maess het volgende:
[quote]Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:

[/quote

Wat een ongelofelijke klote onzin weer
De reden dat de grafische branche nog steeds met mac's werkt is vanwege het scherm en de kleuren schema's.

Pleeasseeee
lol, er zijn hele rechtzaken geweest vanwege die klote schermen van apple, alleen die 'top notch' dure schermen met led zooi die je los koopt zijn goed, maar niet van een consumenten apple notebook en daar hebben we het nu geloof ik over.
pi_74647001
Ook de 'consumenten' macbook pro's ( normale macbooks weet ik niet ) beschikken over dit scherm.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:58:36 #65
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_74647037
Windows gaat vaak op z'n bek met rotte drivers, gare dll's en andere troep. Mac OSX is daar minder gevoelig voor. Verder zijn ze allebei net zo crashgevoelig voor rotte software. Software dat slecht is geschreven voor Mac OSX crasht net zo hard als slecht geschreven software voor Windows.

De systemen van Apple zijn meer op elkaar afgestemd en zijn daarom ook minder gevoelig voor rotte software dan Windows. Windows wordt geacht alles te ondersteunen. Leuk dus als de fabrikant een gare driver uitbrengt dat je weer een blauw scherm bezorgt. Feit is dus dat je zelf ook op moet letten wat je installeert. Helaas is Mac OSX ook niet altijd zuiver qua drivers en software die ze zelf uitbrengen. Dat wil toch nog wel eens per systeem verschillen, helaas.

Ik heb zelf een Macbook Pro die nu een week oud is. Daarvoor heb ik een Macbook Pro gehad die nog geen jaar is geworden... Mijn ervaring met Mac OSX is, is dat het erg fijn en intuïtief werkt, maar zeker niet stabieler is ( / hoeft te zijn ) dan mijn Windows computer. Dit had ik van te voren wel verwacht en valt me dus tegen. Op dit moment is m'n Mac OSX nog steeds vaker vastgelopen (programma's die stoppen) dan mijn software op Windows dat op dit moment een jaar draait. Dit zie ik ook gebeuren op de Mac's in mijn omgeving (opleiding waar veel met Mac wordt gedaan).

Nu zijn er mensen die geen enkel probleem hebben met Apple, maar ook geen enkel probleem met Windows computers. Uiteraard zijn er ook mensen bij waar het juist omgekeerd is bij beide systemen.

Komt er dus op neer dat je dus echt zelf moet kiezen met daarbij lettend op je wensen, eisen en budget.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_74647162
Welke programmas draai je dat je complete macbook vastloopt?
of heb je ook zitten tweaken in het OS?
pi_74647169
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef cYbErTiM het volgende:
Misschien kunnen we dan beter TS overtuigen een ander pakket te gaan gebruiken dan het kopen van een Merk.
Hoe bedoel je.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:09:32 #68
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74647442
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je.
Alternatieven voor Adobe?
Zelf werk ik niet met Photoshop e.d. maar mijn directe omgeving wel (programmeren -> design).
En ALTIJD loopt die troep vast of heeft weer rare updates die niet werken en moeten ze weer 20jaar herinstalleren (10cd's ofzo? rete traag) en dat is op zo'n splinternieuwe iMac als op een splinternieuwe Dell met windows7 het geval.
Als ik, als programmeur, dat photoshop ook zie, dan is het me ook een brok onsamenhangende troep niet normaal, maarja, als je dat tegen die designer zegt schreeuwt hij moord en brand. Maar misschien wordt het tijd voor een evo(revo)lutie in designer land?
pi_74647609
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:09 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Alternatieven voor Adobe?
Zelf werk ik niet met Photoshop e.d. maar mijn directe omgeving wel (programmeren -> design).
En ALTIJD loopt die troep vast of heeft weer rare updates die niet werken en moeten ze weer 20jaar herinstalleren (10cd's ofzo? rete traag) en dat is op zo'n splinternieuwe iMac als op een splinternieuwe Dell met windows7 het geval.
Als ik, als programmeur, dat photoshop ook zie, dan is het me ook een brok onsamenhangende troep niet normaal, maarja, als je dat tegen die designer zegt schreeuwt hij moord en brand. Maar misschien wordt het tijd voor een evo(revo)lutie in designer land?
Alternatieven voor Adobe zijn niet van toepassing.
Op school word ik met adobe programma's opgeleid en de bedrijven werken er ook mee.
En overigens werkt het bij mij prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 21:14:28 ]
pi_74647662
Laat je niet gek maken, een hoop nonsens in dit topic, ( cYbErTiM Moet Niet Zeuren! ? )
Koop gewoon de macbook pro die je het beste ligt, installeer je software pakketen en klaar.

Desnoods laat je een van je vrienden helpen als je er niet uitkomt en toch 25% zo'n ding heeft staan.
Anders probeer je het eerst bij hun thuis of bij een apple store.

Geloof me het is de prijs zeker waard
  donderdag 12 november 2009 @ 21:31:02 #71
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_74648345
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:02 schreef maess het volgende:
Welke programmas draai je dat je complete macbook vastloopt?
of heb je ook zitten tweaken in het OS?
Ik tweak helemaal niets in Mac OSX, zelfs niet in Windows. Standaard programma's als Mail en iCalc zijn crashgevoelig. Qua andere software heeft VLC, Protools, Sketchup en Filezilla wel eens kuren. Daarnaast is Finder net zo stabiel als Windows Verkenner.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_74648650
En je draait gewoon Snow Leopard?
Bizar dat ie bij zo vaak vastloopt, er moet ergens een fout zitten, soft of hardware matig maar wat jij meemaakt hoort niet.

Al eens langs de apple store geweest voor je vastlopers?
  donderdag 12 november 2009 @ 21:40:37 #73
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74648778
Laat je niet gek maken, een hoop subjectieve kreten in dit topic, (maess?)
Koop gewoon wat jou het beste lijkt en waar je budget naar is.

En als je nog een opleiding doet, krijg je daar geen kortings programma's voor de 'juiste' hardware die goed aansluit op lesmateriaal etc?
pi_74649007
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:40 schreef cYbErTiM het volgende:
Laat je niet gek maken, een hoop subjectieve kreten in dit topic, (maess?)
Koop gewoon wat jou het beste lijkt en waar je budget naar is.

En als je nog een opleiding doet, krijg je daar geen kortings programma's voor de 'juiste' hardware die goed aansluit op lesmateriaal etc?
Ik kan een macbook kopen met een aantal % korting ja.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:52:32 #75
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74651949
doe je dat toch korting is altijd fijn
pi_74652020
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:52 schreef cYbErTiM het volgende:
doe je dat toch korting is altijd fijn
Daar gaat dit hele topic toch niet over?
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 22:57:06 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74652122
Vergeet overigens niet dat je Norton Antivirus for MAC en Spyware Defender moet kopen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 november 2009 @ 22:58:03 #78
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74652156
1. alles wat je op windows deed kan ook op osx (behalve spelletjes)
2. je went er wel aan, maar als je pech heb blijft het irritant of je wordt er blij van zoals sommige in dit topic - maar de ervaring leert dat als je hiervoor al last had met windows osx nog rampzaliger gaat worden DUS leen zo'n ding is een tijdje en probeer er een tijdje achter elkaar op te werken dan weet je het snel genoeg
pi_74652457
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:57 schreef Renesite het volgende:
Vergeet overigens niet dat je Norton Antivirus for MAC en Spyware Defender moet kopen.
?
pi_74652527
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

?
Hence zijn PI
pi_74652839
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:58 schreef cYbErTiM het volgende:

maar de ervaring leert dat als je hiervoor al last had met windows osx nog rampzaliger gaat worden
Sorry gozer, maar dit is echt ff de grootste lulkoek die je hier verkondigt. Het is veel makkelijker om last te hebben met windows dan met osx. Ook is osx veel toegankelijker en gebruiksvriendelijker dan windows.
  donderdag 12 november 2009 @ 23:24:39 #82
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_74652925
quote:
Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk
Wat, fatsoenlijk kleur- en fontbeheer is je vreemd ofzo?
Ik ga naar huis.
pi_74653168
quote:

Ja man dat is het ook echt lees je in
pi_74653944
cybertim = troll
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:40:16 #85
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74656707
nooduitgang = troll

hij onderbouwd niks, hoezo is het ineens 'toegankelijk' het is een debiele bende, probeer maar is wat te installeren op dat osx.
Kreeg laatst zo'n mac-geval voor ogen en die gast ging even ze outlook starten (of hoe dat mislukte programma ook heet op de mac) ging hij eerst dubbel klikken op een ding dat toen verscheen op ze desktop en daar in klikte hij weer op iets en geklooi alleemaal.. want hij snapte niet hoe mensen dat zo 'makkelijk' in die 'taakbalk' kregen.
Tsja dat krijg je als je neit ff een normale 'install wizard' maakt, osx is gewoon nog niet af.
pi_74656762
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:40 schreef cYbErTiM het volgende:
nooduitgang = troll

hij onderbouwd niks, hoezo is het ineens 'toegankelijk' het is een debiele bende, probeer maar is wat te installeren op dat osx.
Kreeg laatst zo'n mac-geval voor ogen en die gast ging even ze outlook starten (of hoe dat mislukte programma ook heet op de mac) ging hij eerst dubbel klikken op een ding dat toen verscheen op ze desktop en daar in klikte hij weer op iets en geklooi alleemaal.. want hij snapte niet hoe mensen dat zo 'makkelijk' in die 'taakbalk' kregen.
Tsja dat krijg je als je neit ff een normale 'install wizard' maakt, osx is gewoon nog niet af.
Ja na deze reactie kan ik je niet meer serieus nemen
''hoezo is het ineens toegankelijk''
'''kreeg laatst zo'n mac-geval voor ogen'''

Man je hebt er zelf niet eens mee gewerkt klapjosti, je hebt alleen een andere klapjosti die het niet snapt zien kloten.

Donder. Toch. Op. ( nee maar serieus ! )
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 08:44:47 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74656764
quote:
nooduitgang = troll

Hahahhahaha

Ocherm

Je download, installeert het, je schuift het vanuit je 'programma's' er zo in
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:51:44 #88
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_74656852
Jezus wat een droeftoeter. .
Ik ga naar huis.
pi_74657085
quote:
nooduitgang = troll

Als je er zelf geen verstand van hebt, wat probeer je me dan advies te geven?
pi_74657254
Toch nog best vermakelijk topic geworden
pi_74657272
In centrum Rot kun je bij de 'ifactor' trouwens ook de studentenkorting gebruiken en maandelijks afbetalen.
Heb je er een voor 100,- per maand 10x ipv in een keer 1000,- bijv.

niet bij media markt doen, die gooit er 90,- 'administratie ' bovenop.
pi_74657430
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:19 schreef maess het volgende:
In centrum Rot kun je bij de 'ifactor' trouwens ook de studentenkorting gebruiken en maandelijks afbetalen.
Heb je er een voor 100,- per maand 10x ipv in een keer 1000,- bijv.

niet bij media markt doen, die gooit er 90,- 'administratie ' bovenop.
I Know. Online ook.
En waarom zou ik maandelijks gaan betalen.
Je betaald dan sowieso meer.
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:31:42 #93
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74657541
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:08 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Als je er zelf geen verstand van hebt, wat probeer je me dan advies te geven?
Ik heb die knul toen uitgelegd hoe het wel moest, maar de volgende dag konnie het nog niet.
Dus ik behoed je!
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
pi_74657644
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:31 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Ik heb die knul toen uitgelegd hoe het wel moest, maar de volgende dag konnie het nog niet.
Dus ik behoed je!
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Jammer genoeg neem ik je waarschuwing niet al te serieus.
pi_74663611
quote:
nooduitgang = troll

Oh ja tuurlijk, ík ben de troll
  zondag 15 november 2009 @ 21:32:45 #97
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74729006
Ik ben er nog hoor
En heb een hoge successratio, de successverhalen van overtuigde win7 gebruikers grijpt om zich heen!
maar het is dan ook een fantastisch OS waar alles gewoon klopt en het een soort dans is, een flow, een levensstijl!
pi_74729563
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:32 schreef cYbErTiM het volgende:
Ik ben er nog hoor
En heb een hoge successratio, de successverhalen van overtuigde win7 gebruikers grijpt om zich heen!
maar het is dan ook een fantastisch OS waar alles gewoon klopt en het een soort dans is, een flow, een levensstijl!
Windows 7 kan ik sowieso niet installeren op mijn laptop.
pi_74729649
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:32 schreef cYbErTiM het volgende:
Ik ben er nog hoor
Zelf ook een uitermate gezellige launchparty gegeven neem ik aan?

Inclusief minimaal één persoon met donkere huidskleur?

zondag 15 november 2009 @ 22:09:38 #100
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74731150
Hm, die 'gezellig' gekleurde man daar wil je volgens mij geen ruzie mee
pi_74732468
Nouja, Tijgertje, overtuigd van het kopen van een Mac?
pi_74732745
Het enige waar je rekening mee moet gaan houden: De enorme stapel aan jaloerse mensen die je vanaf nu, bij elke gelegenheid, willen verzekeren dat Windows net zo goed is en dat Apple alleen looks is

Voor de rest, praktisch alle mac software is ook via torrents te krijgen (ik weet dat dat je vraag was ) en je hebt voor zowat alles een Mac-versie de laatste jaren. Vaak ook zelfs Mac-exclusieve software (Final Cut, Logic, ...).

En het klopt dat OSX een fijnere en snellere workflow heeft, beter met fonts omgaat, het scherm goede kleuren heeft, etc. Dus wel degelijk voordelen voor grafisch gebruik. Het klopt ook dat het merendeel dat een beetje serieus genomen wil worden in deze industrie (net als de audio-, film- en printsector) met Macs bij klanten komt. Maakt een goede indruk en geeft klanten de indruk dat je geen cheap skate bent. Belangrijker dan vele ICTers hier beseffen. Het is ook een pluspunt op je CV. Solliciteer je als grafisch ontwerpster en je kan prima met OSX overweg, heb je al streepje voor op de Windows-mensen.

Nadelen? De eerste paar dagen ga je natuurlijk minder productief zijn door de switch, je steekt er meer geld in (maar Apple is ook waardevaster, je kan die MBP een jaar later nog voor 70-75% van de aankoopprijs verkopen afhankelijk van zn staat). En de muiscurve is anders dan Windows, er zit een andere curve in voor precisiewerk. Heel handig voor grafisch werk, wel even wennen.
graag verwijderen
pi_74732874
Fyah. Je hebt me kunnen overtuigen.
Zodra ik geld heb, en toe ben aan een nieuwe laptop/macbook. Ga ik hem kopen.
pi_74732961
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Fyah. Je hebt me kunnen overtuigen.
Zodra ik geld heb, en toe ben aan een nieuwe laptop/macbook. Ga ik hem kopen.
You're welcome. als je ooit vragen hebt..

Je krijgt trouwens ook studentenkorting. Weet niet vanbuiten hoeveel dit is..
graag verwijderen
pi_74733109
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:43 schreef fyah het volgende:

[..]

You're welcome. als je ooit vragen hebt..

Je krijgt trouwens ook studentenkorting. Weet niet vanbuiten hoeveel dit is..
Thankyou

Klopt. 160 Euro op het exemplaar dat ik wil.
Maar voorlopig gaat mijn huidige laptop nog even mee. En ik wil sowieso wachten op de nieuwe macbook Pro.
Dus, halfjaartje, jaartje. En dan een macbook.
pi_74733328
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:46 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Thankyou
En ik wil sowieso wachten op de nieuwe macbook Pro.
Dus, halfjaartje, jaartje. En dan een macbook.
Same here Zou beetje blij zijn om er nu al een te kopen, gezien ze de MBP binnenkort (02/2010?) gaan upgraden om de kloof met de witte macbook weer groter te maken. Welke software gebruik je nu allemaal die je niet wil missen? Ook op http://osx.iusethis.com/top vind je wat de meestgebruikte OSX software is. handige site voor switchers
graag verwijderen
pi_74733473
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef fyah het volgende:

[..]

Same here Zou beetje blij zijn om er nu al een te kopen, gezien ze de MBP binnenkort (02/2010?) gaan upgraden om de kloof met de witte macbook weer groter te maken. Welke software gebruik je nu allemaal die je niet wil missen? Ook op http://osx.iusethis.com/top vind je wat de meestgebruikte OSX software is. handige site voor switchers
Als het design maar blijft zoals deze nu is. Dat is zoo sexy.
Euhm. Office, Adobe CS3 Master. Dat zijn de enige belangrijke programma's.
Voor de rest zijn er altijd wel alternatieven te vinden. Kee Thanks.
Gelijk bij mn favorieten gezet.
pi_74733790
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:53 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Als het design maar blijft zoals deze nu is. Dat is zoo sexy.
Euhm. Office, Adobe CS3 Master. Dat zijn de enige belangrijke programma's.
Voor de rest zijn er altijd wel alternatieven te vinden. Kee Thanks.
Gelijk bij mn favorieten gezet.
zijn er beide

office for mac 2008 leest en schrijft alle office-bestanden voor windows zodat je die documenten ook met windows-users kunt blijven uitwisselen en opstellen:

en natuurlijk de hele adobe collectie
graag verwijderen
pi_74734307
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:59 schreef fyah het volgende:

[..]

zijn er beide

office for mac 2008 leest en schrijft alle office-bestanden voor windows zodat je die documenten ook met windows-users kunt blijven uitwisselen en opstellen:
[ afbeelding ]

en natuurlijk de hele adobe collectie
[ afbeelding ]
Perfecto.
pi_75201381
die nieuwe macbook pro body is wel vet. blijft alleen veel geld voor de hardware die je krijgt. je betaald hier sowieso 200 euro meer dan in de VS. en apple zijn sowieso maar een stel gieren met die configuraties. hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ze een fatsoenlijk hoeveelheid ram in die machines deden? en nu heeft je dure macbook ook nog maar een schamele 320GB HDD, alleen het topmodel heeft 500. gooi er dan meteen een TB in, waar ze moeilijk over doen, zelfs de acer van een zwever heeft meer

dat hele cliche van grafisch ontwerper en mac mag nu wel in de oude doos. enkel wat dtp werk doet men op mac. 3d is windows, renderen op linuxbakken. ik heb 4 jaar op het grafisch lyceum gezeten. kon nooit wennen aan die verotte applemuis. vrijwel al mijn klasgenoten gingen liever achter een cheape pc zitten dan een dure imac. als het pc lokaal vol was dropen de overblijvers af naar het imac lokaal, met tegenzin. ik ook trouwens. vooral die versnelling in die cursor vond ik zeer storend. serieus onwerkbaar in photoshop. die zwevende vensters, om compleet gestoord van te worden en cleartype komt tot zn recht binnen een OS. voor browsen leest het eerder vervelend.

wat ik zo raar vind aan apple is die eeuwige cultstatus, bijna religieus..zielig...het vaticaan had een computer uit moeten brengen met een lichtgevend kruis op de achterkant. uiteindelijk gaat het dus allemaal om het 'anders´ willen zijn en het buitenkantje van het apparaat. en wat hippe venstertjes die springen als je op een knopje drukt. een OS als ubuntu doet niet onder voor OSX. als linux fatsoenlijke productiepaketten had gehad was het nu marktleider geweest. ubuntu maakt een goede kans

[ Bericht 6% gewijzigd door Synthesist op 02-12-2009 06:23:51 ]
pi_75201807
Hoezo betaal je in Amerika sowieso 200¤ minder?
In dollars zijn ze vaak ietsjes duurder dan bij ons in euro's , toevallig hebben we een goede wisselkoers en in theorie moet je gewoon nog invoerrechten en btw betalen over een MacBook als je die uit Amerika haalt. Dus dan ben je net zoveel geld kwijt. Kan me een tijd herinneren dat de dollar sterker was, toen hoorde ik niemand klagen dat alles het in Amerika allemaal Zoveel duurder was.
  woensdag 2 december 2009 @ 09:09:04 #112
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_75202660
quote:
Op woensdag 2 december 2009 05:46 schreef Synthesist het volgende:
die nieuwe macbook pro body is wel vet. blijft alleen veel geld voor de hardware die je krijgt. je betaald hier sowieso 200 euro meer dan in de VS. en apple zijn sowieso maar een stel gieren met die configuraties. hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ze een fatsoenlijk hoeveelheid ram in die machines deden? en nu heeft je dure macbook ook nog maar een schamele 320GB HDD, alleen het topmodel heeft 500. gooi er dan meteen een TB in, waar ze moeilijk over doen, zelfs de acer van een zwever heeft meer

dat hele cliche van grafisch ontwerper en mac mag nu wel in de oude doos. enkel wat dtp werk doet men op mac. 3d is windows, renderen op linuxbakken. ik heb 4 jaar op het grafisch lyceum gezeten. kon nooit wennen aan die verotte applemuis. vrijwel al mijn klasgenoten gingen liever achter een cheape pc zitten dan een dure imac. als het pc lokaal vol was dropen de overblijvers af naar het imac lokaal, met tegenzin. ik ook trouwens. vooral die versnelling in die cursor vond ik zeer storend. serieus onwerkbaar in photoshop. die zwevende vensters, om compleet gestoord van te worden en cleartype komt tot zn recht binnen een OS. voor browsen leest het eerder vervelend.

wat ik zo raar vind aan apple is die eeuwige cultstatus, bijna religieus..zielig...het vaticaan had een computer uit moeten brengen met een lichtgevend kruis op de achterkant. uiteindelijk gaat het dus allemaal om het 'anders´ willen zijn en het buitenkantje van het apparaat. en wat hippe venstertjes die springen als je op een knopje drukt. een OS als ubuntu doet niet onder voor OSX. als linux fatsoenlijke productiepaketten had gehad was het nu marktleider geweest. ubuntu maakt een goede kans
QFT
  woensdag 2 december 2009 @ 09:22:16 #113
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75202889
"Ja, doe mij die mening maar." .
Ik ga naar huis.
  woensdag 2 december 2009 @ 09:23:24 #114
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75202907
Serieus, Linux geschikt vinden als OS voor Jan met de Pet zet je per definitie al buitenspel in elke OS-war.
Ik ga naar huis.
pi_75203209
Adobe is ooit begonnen als mac-only pakket. Vandaar dat Macs hun cult-status in de grafische wereld veroverd hebben.
Als niet Mac-user durf ik best te zeggen wat iedereen denkt maar niemand zegt: Die macs (vooral de laptops) zijn echt supergaaf, alleen mij zijn ze tevens te duur. Vandaar dat ik toch maar een gewone laptop heb gekocht met ubuntu erop. Werkt als een malle.

Groetjes, Jan met de Pet.
  woensdag 2 december 2009 @ 09:42:50 #116
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75203331
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:36 schreef Nazibloem het volgende:
Adobe is ooit begonnen als mac-only pakket. Vandaar dat Macs hun cult-status in de grafische wereld veroverd hebben.
Ik denk dat dat meer is omdat je op een mac al daadwerkelijk iets kon terwijl je op een PC nog commando's in zat te hameren in DOS.
Ik ga naar huis.
pi_75203512
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:42 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik denk dat dat meer is omdat je op een mac al daadwerkelijk iets kon terwijl je op een PC nog commando's in zat te hameren in DOS.
True that, maar vervolgens zijn ze in korte tijd compleet onder de voet gelopen door Windows. Behalve op grafisch gebied. Vandaar dus.
pi_75212624
quote:
die zwevende vensters, om compleet gestoord van te worden
fullscreen ftw!
pi_75215546
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:23 schreef nietzman het volgende:
Serieus, Linux geschikt vinden als OS voor Jan met de Pet zet je per definitie al buitenspel in elke OS-war.
als je er rekening mee houdt hoe stabiel en compleet Ubuntu is, hoeveel marketingbudget het heeft dan is het een zeer goed OS. Linux is alleen te verdeeld, het mist productie apps.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:39:47 #120
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75216138
Tja, ik beheer zelf een renderfarm met Ubuntubakken en daar voldoet het meer dan prima voor, maar ik zou m'n vader er toch echt niet achter zetten.
Ik ga naar huis.
pi_75218937
quote:
. enkel wat dtp werk doet men op mac. 3d is windows, renderen op linuxbakken. ik heb 4 jaar op het grafisch lyceum gezeten.

Ten eerste, Grafisch Lyceum amateur zooi daar
Ten tweede, 3D op Windows, en renderen op linux WHAT-THE-FUCK

Misschien dat je vriendjes met hun hippe youtube accountjes dat zo doen, maar de echte, proffesionele, grafische branche heb je nog weinig van gezien met je stage zeker. 3D op windows, mensen waar gaat dit naartoe met die scholen. Renderen op een linux machine MIJN GOD wat een ramp.

Ik ga niet eens serieus reageren want het zal wel een troll zijn maar je begrijpt mijn hints hopelijk een beetje.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:03:11 #122
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75223861
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:57 schreef maess het volgende:
Renderen op een linux machine MIJN GOD wat een ramp.
Sorry, maar daar sla je de plank toch echt gigantisch mis.
Ik ga naar huis.
pi_75232347
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Qebbel het volgende:
Haha, ik heb al meer strandballen op mijn twee dagen oude MacBook Pro'tje gezien (Die krijg je zelfs al bij de Systeemeigenschappen als je te snel switch't?) dan vastlopers in een 1 maand oude Windows 7 (64-bit, Professional) installatie.

Ik moet zeggen, beiden werken fijn. Mac heeft geen fatsoenlijk Mediacenter waarmee je ook live TV kunt kijken en een programma onder Windows installeren duurt langer dan op een Mac (Anderhalf uur voor Adobe CS4 op een schone Win7 install op een Quadcore met 4GB tegenover 12 minuten op een MacBook). Ik ben eigenlijk wel met beiden tevree
pi_75238047
Tijgertje een voorbeeld --kijk of in je spaarbank boekje genoeg zit. En rekent het om in Euros ok
http://www.macconnection.(...)cBookPro/default.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')