Zo moet je een label ook gebruikenquote:Op vrijdag 13 november 2009 19:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn label alleen als handvat en als uitleg. Excuus daar gebruik ik het niet voor want dat vind ik verschuilen achter een label.
Maar goed dat is mijn mening
Tijn jij schreef zelf excuusquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:55 schreef tijnbrein het volgende:
Ik gebruik mijn labeltje alleen als handvat en als excuus.
En ja ik bedoelde uitlegquote:Op zondag 15 november 2009 01:55 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Tijn jij schreef zelf excuusMaar ik neem aan dat dit ook bedoeld was als uitleg ipv excuus
Zoooo menn mijn dagen worden steeds langer en mijn nachten steeds korter maar ik heb wederom een heerlijke dag gehad![]()
Hoe was jullie weekend en wat zijn jullie plannen verder nog?
Tijn hoe gaat t met solliciteren trouwens?
Dat heb ik gelezen het gaat niet over autistenquote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef kipptje het volgende:
Even ter info: in de feedback is een discussie losgebarsten over een column die niet zo gek lang geleden is geplaatst op FP. Het gaat over 'autisten met een grote bek'. Misschien hebben jullie daar ook interesse in
Dat mensen zoiets doen valt ook niet voorkomen en het is niet uit te sluiten. Ik voel mij er meestal niet door aangesproken en als ik dat wel doe dan zeg ik daar wat van.quote:Op zondag 15 november 2009 17:52 schreef kipptje het volgende:
ik vind het vooral vervelen dat hier het woord autist als een soort scheldwoord gebruikt wordt. Dit komt (helaas) ook veel te vaak voor, zelfs in de FOK! fora. Ik vind het zlef nogal ongepast dat 'autisten' vergeleken worden met tactloze, lastige mensen. Op die manier scheer je alle autisten over een kam.
Zijn ‘we’ goed beschouwd ook niet een beetje lastig? Ik heb bv. een hekel aan mijn autistische karaktertrekken, omdat ze ook belemmerend naar anderen kunnen zijn. En dan heb ik nog een vrij lichte vorm.quote:Op zondag 15 november 2009 17:52 schreef kipptje het volgende:
ik vind het vooral vervelen dat hier het woord autist als een soort scheldwoord gebruikt wordt. Dit komt (helaas) ook veel te vaak voor, zelfs in de FOK! fora. Ik vind het zlef nogal ongepast dat 'autisten' vergeleken worden met tactloze, lastige mensen. Op die manier scheer je alle autisten over een kam.
Autisme hoeft niet perse ongezellig te zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Onderling wordt t hier in mijn vriendenkring (nouja bij een specifiek) ook wel eens gegrapt. Niets mis mee.
Een opmerking die ik dan minder vind (in een ander topic) is bijv. Als je een autist aanneemt weet je bij voorbaat al dat je een ongezellige collega aanneemt.
En juist voor die groep vind ik dat er een nieuwe DSM-diagnose mag komen. Laat autisme over voor mensen die echt serieuze moeite hebben om mee te komen in de maatschappij. Ook Asperger en PDD-NOS, omdat die geassocieerd worden met autisme.quote:Op zondag 15 november 2009 18:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Autisme hoeft niet perse ongezellig te zijn.
Daar zit wat in.quote:Op zondag 15 november 2009 18:20 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En juist voor die groep vind ik dat er een nieuwe DSM-diagnose mag komen. Laat autisme over voor mensen die echt serieuze moeite hebben om mee te komen in de maatschappij. Ook Asperger en PDD-NOS, omdat die geassocieerd worden met autisme.
Een nieuwe diagnose voor mensen die wel een beetje anders zijn, maar voor 90 procent mee kunnen draaien.
Nee dat snap ik. Daarom stoort zo'n opmerking mij ook zo.quote:Op zondag 15 november 2009 18:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Autisme hoeft niet perse ongezellig te zijn.
Dan begreep ik jou verkeerd. Gelukkig gebeurd dat nooitquote:Op zondag 15 november 2009 19:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Daarom stoort zo'n opmerking mij ook zo.
In hoeverre wordt de grens gesteld? Door jezelf of door je omgeving?quote:Op zondag 15 november 2009 18:20 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En juist voor die groep vind ik dat er een nieuwe DSM-diagnose mag komen. Laat autisme over voor mensen die echt serieuze moeite hebben om mee te komen in de maatschappij. Ook Asperger en PDD-NOS, omdat die geassocieerd worden met autisme.
Een nieuwe diagnose voor mensen die wel een beetje anders zijn, maar voor 90 procent mee kunnen draaien.
Okequote:Op zondag 15 november 2009 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
In hoeverre wordt de grens gesteld? Door jezelf of door je omgeving?
Je zegt zelf bijv. een hekel te hebben aan je autistische karaktertrekken omdat ze ook belemmerend voor anderen kúnnen zijn.
Tijn ik zal de laatste (nt-er) zijn die een vooroordeel velt over een tistje of willekeurig ander persoon hoor
Maar ik stoor me denk ik aan dergelijke opmerkingen omdat ik dat juist nooit zou doen denk ik
Nelly Fruitella is nog best te pruimenquote:Op maandag 16 november 2009 09:48 schreef Cassandra87 het volgende:
goeiemorgen!
Zo tis toch wat he.. Heb ik eindelijk geluid bij mijn pc. Een radio abo via last.fm
Zit ik op een kamer vol collega's die allemaal top 40 willen luisteren *bah*
Kun je zoeken op artiest
Ken verdorie niet 1 hippe top 40 artiest
Komt allemaal of jaren '80-'90, relatief onbekende softrock artiesten of Jazz/soul. En dat is dan 22 en hoort hip en happening te zijn
Luister nu naar Lady Gaga en Nelly Furtado. Yakkes. Straks maar een koptelefoon kopen
Het is dus wel geluktquote:Op maandag 16 november 2009 16:06 schreef Thrackan het volgende:
Ik met m'n eigenwijze hoofd en een hele aankoop zelf willen regelenGoed dat ik vrij had vandaag, anders was het vast boven mn kop gegroeid...
Ik ging er dus vanuit dat Cassandra ook een vorm van autisme had, sorry.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:43 schreef Cassandra87 het volgende:
je bent de enige die ik tot nu toe ken met die instelling, vandaar.
functioneer je 100% normaal, als een nter, wat dat ook mogen inhouden? Wat ik bedoel, iedereen heeft moeite met dingen. Hetzij door iets als Aspergers, hetzij door een trauma.. Ik heb bijv. moeite met vertrouwen, en mijn zelfbeeld. Als je daar niet over praat weet je partner het niet en zonder te praten komt t voor dat er onterecht conclusies worden getrokken.
Naar mijn idee kan een relatie pas 100% werken als je 100% open kaart kunt spelen en dit ook geaccepteerd wordt door je wederhelft.
Oftewel, je komt er niet onder uit om eerlijk te zijn?
quote:Op zondag 15 november 2009 17:52 schreef kipptje het volgende:
quote:Op zondag 15 november 2009 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Onderling wordt t hier in mijn vriendenkring (nouja bij een specifiek) ook wel eens gegrapt. Niets mis mee.
Een opmerking die ik dan minder vind (in een ander topic) is bijv. Als je een autist aanneemt weet je bij voorbaat al dat je een ongezellige collega aanneemt.
Zo ver ik weet niet.quote:Op maandag 16 november 2009 16:13 schreef NJN het volgende:
Pfrt. Ik let even 2 dagen niet op, en er is een nieuwe thread. Nu heb ik weer teveel gemist, en ook geen zin om een wall of text te kopieren
Dus als iemand nog vragen aan me heeft die ik heb gemist, stel ze me even opnieuw..
Sommige wel, sommige niet. Online ben ik veel opener en directer dan IRL. Maar ik denk dat over het algemeen autisten online in het begin zeker net zo terug houdend zijn als in IRL misschien nog wel terug houdender.quote:Op maandag 16 november 2009 16:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zijn autistische mensen online net zo 'terughouden' (als ik het zo mag noemen) als in het echt ?
Sorry, ik had net even een stuk erbij ge-edit in mijn vorige post. Iets waarop ik toch echt even wilde reageren.quote:Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
njn ik had een heel arsenaal aan vragen op je afgevuurd geloof ikKon een interessante discussie opleveren. ff opzoeken
thrackan vertel, update!
Was nog de bibl. van een vriend aan t luisteren maar werd een beetje tureluurs, nu 90's soul jazz mmmm.. Kan ik écht goed gebruiken want ik heb echt een rotdag vandaag. Sortof..
Soms wel, soms niet, maar ik heb sowieso een zeer wisselende capaciteit om te slapenquote:Op maandag 16 november 2009 16:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is dus wel geluktKnap van jou ik zou het niet kunnen.
Hebben jullie daar ook last van de dag voor dat je aan iets nieuws begint dat je dan slecht slaapt?
PB-en?quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha. Ik ben chaotisch in mijn hoofd en voor anderen maar ik heb alles 100% op een rijtje hoorIk ken echter gevoelens als irritatie en boosheid niet. Maar ben nu wel geirriteerd en dat is verwarrend voor me. Eea op t werk gehad vandaag
Ben gewoon een beetje moe.
Chaos en slordigheid charmant? Explain
Zag inderdaad je aanvulling net. Maar ik ga je vanavond wel pb-en als ik klaar ben met werken (mits je t goed vind) want ik had volgens mij nog wat vraagtekens en vind t wel interessant discussieren (en jou ook wel)
12 december 14.00 in Arnhem of in utrecht, bagle and beans.quote:Op maandag 16 november 2009 16:59 schreef NJN het volgende:
[..]
PS: Mag ik wel wat meer info over die meeting? Laten we maar zeggen dat ik weinig te doen heb in december.![]()
Elk plekje op het internet heeft zo z'n andere termen, hé.quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Thrackanwou dat het bij mij zo makkelijk ging
njn, prive berichtis dat geen veel gebruikt 'werkwoord' online?
Explanation will follow
Dat klinkt bekend. Bij mij is het dat ik vaak wakker lig en vaak 's nachts wakker wordtquote:Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet, maar ik heb sowieso een zeer wisselende capaciteit om te slapen
Maar goed, update: Vanochtend koopovereenkomst getekend, vanmiddag offerte van de hypotheek en verzekeringen gehad en toen ik terugkwam lag het bouwkundig rapport in de bus.
Nu nog het taxatierapport, en de offertes doornemen, ondertekenen en terugbrengen en dan kunnen we naar de notaris
Wakker worden 's nachts doe ik dan weer niet aan. Daar heb ik 's ochtends al een hekel aanquote:Op maandag 16 november 2009 17:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klinkt bekend. Bij mij is het dat ik vaak wakker lig en vaak 's nachts wakker wordt![]()
Dus het is bijna geregeld
Een hekel aan 's ochtens wakker worden heb ik niet. Ik word altijd wakker om de wekker wakker te maken.quote:Op maandag 16 november 2009 17:31 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Wakker worden 's nachts doe ik dan weer niet aan. Daar heb ik 's ochtends al een hekel aan
Van mijn echte diagnose (Asperger) kan ik vrij weinig herinneren, ik was toen een peuter/kleuter. En misschien ben ik ook de verkeerde persoon om deze vragen te stellen, gezien ik een leven ben opgevoed dat ik dit maar moest onderdrukken.quote:Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:
hoi iedereen, ben zelf niet echt bekend met autisme enzo. Heb er al veel over gelezen op internet, mede doordat ik een tijd geleden depressief ben geweest( 2x), en ik sinds ik de basischool verliet al moeite heb met contact maken..en allerlei andere aspecten. Ben ik doorverwezen naar een psycholoog. En op basis van de informatie had de huisarts in de verwijsbrief aangegeven om rekening te houden met evt. asperger, heel lichte vorm van autisme.
Maar aangezien ik in behandeling ben en er word onderzocht wat er met mij is, heb ik toch een aantal vragen voor de al gediagnosticeerde autisten/aspergers..enzo.
Hoe ik bij jullie de diagnose tot stand gekomen, en wat is daar allemaal voor gedaan of hebben jullie moeten doen, en ook hoe lang duurde het tot de diagnose tot stand kwam?
Denk aan vragenlijsten, testjes met figuren en getallen en één of meerdere gesprekken. Is prima vol te houden.quote:Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:
hoi iedereen, ben zelf niet echt bekend met autisme enzo. Heb er al veel over gelezen op internet, mede doordat ik een tijd geleden depressief ben geweest( 2x), en ik sinds ik de basischool verliet al moeite heb met contact maken..en allerlei andere aspecten. Ben ik doorverwezen naar een psycholoog. En op basis van de informatie had de huisarts in de verwijsbrief aangegeven om rekening te houden met evt. asperger, heel lichte vorm van autisme.
Maar aangezien ik in behandeling ben en er word onderzocht wat er met mij is, heb ik toch een aantal vragen voor de al gediagnosticeerde autisten/aspergers..enzo.
Hoe ik bij jullie de diagnose tot stand gekomen, en wat is daar allemaal voor gedaan of hebben jullie moeten doen, en ook hoe lang duurde het tot de diagnose tot stand kwam?
Op het werk in ieder geval.. Vervelende situatie met een collega die gister compleet overstuur is geraakt. Doet me terugdenken aan hoe m'n eigen vader de boel op een gegeven moment niet meer kon handlen, dus ik zit er nogal mee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Allemaal druk aan t werk?
Colleges, colleges, colleges..quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Niet thuis dus vannacht?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:57 schreef Cassandra87 het volgende:
ja jij hebt t maar druk met je colleges he
Ik ga afsluiten! En lekker de hort op naar A'dam. Kijken of ik heelhuids door de spits heen kom, blegh zo'n hekel aan..
Boodschappen zijn al gedaan, dat scheelt aanzienlijk! Vanavond lekker chili con carne eten
Gebeuren met collega triggert vervelende herinneringen. Dat is het in een notedop eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
vervelend.. Zit je er mee wegens collega of wegens nare herinneringen dan?
Sterkte iig
Ja.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja.
En slowchat is niet mijn ding/sterkste punt...
Tegenwoordig (al een jaar of 10 ofzo) doe ik dat wel, maar wel echt aan moeten leren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
Ja ik welquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Slowchatten is leukquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:21 schreef NJN het volgende:
[..]
Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?![]()
Chatten is voor in een chatroom of op MSN, niet een forum.![]()
Of ben ik nu te ouderwets?
Te veel prikkels. De ogen, het gezicht zorgt voor veel prikkel bij met autisme. Ik kan daarom ook niemand echt aankijken. Ik kijk meestal een beetje naast die persoon of soms zelf een totaal andere kant op. Ik kan namelijk goed luisteren terwijl ik die persoon niet aankijk. Soms moet ik er op gewezen worden dat ik iemand niet aankijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Denk aan vragenlijsten, testjes met figuren en getallen en één of meerdere gesprekken. Is prima vol te houden.
Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
En daarbij zo'n 3 bijeenkomsten voor een intelligentietest namelijk wais-iii.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.
Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.
Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.
Lastig. Wat is lastig? Wat ik lastig vind is sociale contacten aangaan en onderhouden. Dus vriendschappen en relaties zijn lastig. Dit is enorm frustrerend ik wil maar het lukt gewoon weg niet.![]()
Iedereen is anders. Het andere aan autisten is dat ze informatie op een andere manier verwerken en daardoor soms iets missen of anders zien.
Ja, afhankelijk van je problemen met of zonder extra begeleiding.
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.
En met een studie..wat maakt het lastig?
In tijden van werkloosheid misschienquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Slowchatten is leuk![]()
Kom op mensen sneller posten. Een topic per uur dat is makkelijk te halen.
Ook als ik werk heb slowchat ikquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
In tijden van werkloosheid misschien
Maar dan toch liever werk...
Gewoon je best doen op de tests en eerlijk zijn in de gesprekken, dat geeft een zo volledig mogelijk beeldquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.
Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.
Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
Het sociale gedoe, het groepswerk. Maar ook dingen als kerncompetenties, daar zijn tistjes over het algemeen minder goed in. Dan hebben we het nog niet gehad over het vinden van werk. Wat dat betreft kun je beter twee benen missen dan autistisch zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.
En met een studie..wat maakt het lastig?
Het werken in een groepje ging mij redelijk af, vooral omdat ik het mijn verantwoordelijkheid tegenover de rest vond om mijn werk goed te doen ('eerlijkheid') Grootste probleem voor mij was het 'zoek-het-zelf-maar-uit-wat-je-moet-doen-systeem' waar ik niet mee overweg kon.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.
Ik weet wat voor opleiding je hebt gedaan of wil gaan of nog bezig bent.
Dat weet eigenlijk niemand, het is het labeltje 'restant'...quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
Gek genoeg vind ik dit nog wel een logische gedachtegang ook al is hij niet rationeel.quote:Mijn eigen 'excuus': ik had het idee dat als ik iemand niet in de ogen keek, die persoon mij niet kon kennen, niet kon zien wat ik dacht en voelde. En andersom: als ik iemand in de ogen keek, kende ik die persoon, zag wat hij/zij dacht en voelde.
Autisten zijn over het algemeen verlegen mensen. Oogcontact kan als confronterend worden ervaren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
'Mede'-Asperger hier. Al weet ik wederom niet of ik de perfecte persoon ben om hier dingen over te zeggen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dit is dus waar vooral mijn opvoeding 'als NT'er' om de hoek komt kijken. Ik ben dus in mijn onderwijs traject nooit 'beinvloed' door de leeromgeving wegens een autisme of een vorm hiervan. Ik heb deze altijd doorlopen als iemand die 'normaal' is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.
Ik weet wat voor opleiding je hebt gedaan of wil gaan of nog bezig bent.
PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
@tijnbrein
welke studie ik wil gaan doen is nog niet duidelijk het is niet eens duidelijk of ik verder wil gaan studeren. En als ik verder ga is het iig HBO, informatica, Bedrijgkundige informatica, IBM, IBL een van die. Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst![]()
@ Sempron
het lijkt me wel lastig, vooral met die competentie structuur(heb ik zelf op t mbo meegemaakt) lijkt het me lastig, omdat dat heel vrij is en ook wel vaag.
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
Telt obsessief zijn met hoe je beeld is bij andere mensen ook mee?quote:Op woensdag 18 november 2009 08:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.
Was die meeting niet ergens op een werkdag? De 14de van december meen ik, welke een maandag is. En ik denk dat ik ook wel wil komen - lijkt me toch interessant.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:01 schreef robuust89 het volgende:
woei, interessante vragen!:D
slecht nieuws, op zaterdag werk ik, en hoewel meetings heel tof zijn, weet ik niet of het wel zo handig is om daar me werk voor af te zeggen
14e dec. heb ik een verjaardagquote:Op woensdag 18 november 2009 12:30 schreef NJN het volgende:
[..]
Was die meeting niet ergens op een werkdag? De 14de van december meen ik, welke een maandag is. En ik denk dat ik ook wel wil komen - lijkt me toch interessant.
als jullie naar arnhem gaan, dan wil ik ook graag meedoen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
nee johAls je meegaat vind t plaats in arnhem ivm reistijd, het is voor mij iets te ver om, om naar enschede, utrecht en weer terug te rijden, vandaar
Dus bij deze als jij mee gaat:
Meeting vind plaats in Arnhem op 12 december 2009 om 14.00 in de bagle en Beans
Vullen jullie t lijstje aan? Wie gaat ermee?
Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Thrackan?
NJN?
okayquote:Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
nee johAls je meegaat vind t plaats in arnhem ivm reistijd, het is voor mij iets te ver om, om naar enschede, utrecht en weer terug te rijden, vandaar
Dus bij deze als jij mee gaat:
Meeting vind plaats in Arnhem op 12 december 2009 om 14.00 in de bagle en Beans
Vullen jullie t lijstje aan? Wie gaat ermee?
Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Thrackan?
NJN?
Dat is lastig als nog niet precies weet wat je wilt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
@tijnbrein
welke studie ik wil gaan doen is nog niet duidelijk het is niet eens duidelijk of ik verder wil gaan studeren. En als ik verder ga is het iig HBO, informatica, Bedrijgkundige informatica, IBM, IBL een van die. Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst![]()
@ Sempron
het lijkt me wel lastig, vooral met die competentie structuur(heb ik zelf op t mbo meegemaakt) lijkt het me lastig, omdat dat heel vrij is en ook wel vaag.
Dat laatste is inderdaad het grootste probleem.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:35 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het werken in een groepje ging mij redelijk af, vooral omdat ik het mijn verantwoordelijkheid tegenover de rest vond om mijn werk goed te doen ('eerlijkheid') Grootste probleem voor mij was het 'zoek-het-zelf-maar-uit-wat-je-moet-doen-systeem' waar ik niet mee overweg kon.
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:32 schreef STING het volgende:
[..]
Het wapen tegen Medusa, autisten
Die bestonden natuurlijk nog niet toen dat sprookje werd geschreven
De verklaring waarom autisten zijn ontstaanquote:
Medusa jaquote:Op woensdag 18 november 2009 21:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Medusa?![]()
Bahhh om een rotdag te bekronen krijg ik net ook een berichtje dat een oud collega darmkanker heeft met uitzaaiingen. Werk al 3 jaar niet meer met haar samen, maar daarvoor 5 jaar heel nauw. Ik was toen net 15, zij was altijd een soort moederfiguur voor me. Ben me kapotgeschrokken maar weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan. Nooit geweten ook.. Ik ga maar een kaartje sturen.. En wil wel langs gaan.. maar durf niet echt goed.. Blegh helemaal naar van
Omdat ogen niet veel zeggen & omdat het raar voelt. In gesprek heb ik graag oog contact met degene waarmee ik in gesprek ben. Maar ik kijk vreemde mensen vrijwel nooit aan in de ogen. Hierdoor kijk ik vaak naar de grond. Ik heb dus het gevoel dat mensen in de ogen aankijken of hun gezicht aankijken onbeleefd is. Dat is dus niet zo, maar toch vind ik het moeilijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Zo herkenbaar... gelukkig ben ik daar sinds begin dit jaar uitgekomen. Ik ga volgend jaar vmbo-t doen, en als het goed gaat, havo -> vwo -> uni. Ik kijk er wel naar uit, en bereid echt alles te geven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst![]()
ligt er puur aan wat het probleem is. meestal probeer ik te praten met mijn collega(?) en als we er dan niet uitkomen, dan retourtje leidinggevende.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:44 schreef Cassandra87 het volgende:Wat een begin van de dag. In het kader van eerlijk zijn.. Als je een probleem hebt met iemand op t werk, stap je dna naar diegene toe of naar de leiding?
Het meest autistisch lijkt me om naar de leiding te gaan, uit angst om gekwetst te worden voor die collega.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:44 schreef Cassandra87 het volgende:Wat een begin van de dag. In het kader van eerlijk zijn.. Als je een probleem hebt met iemand op t werk, stap je dna naar diegene toe of naar de leiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |