abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74690347
Het draait om uitstraling en karakter. Voor mij persoonlijk, ik voel mensen precies goed aan, en ben vrij goed in door de eerste indruk heen kijken. Wat soms wel handig is Ben sowieso wel van t 'kansen geven'.

[ Bericht 44% gewijzigd door Cassandra87 op 14-11-2009 13:10:07 ]
pi_74690811
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn label alleen als handvat en als uitleg. Excuus daar gebruik ik het niet voor want dat vind ik verschuilen achter een label.
Maar goed dat is mijn mening
Zo moet je een label ook gebruiken
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74712049
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:55 schreef tijnbrein het volgende:
Ik gebruik mijn labeltje alleen als handvat en als excuus.
Tijn jij schreef zelf excuus Maar ik neem aan dat dit ook bedoeld was als uitleg ipv excuus

Zoooo menn mijn dagen worden steeds langer en mijn nachten steeds korter maar ik heb wederom een heerlijke dag gehad
Hoe was jullie weekend en wat zijn jullie plannen verder nog?

Tijn hoe gaat t met solliciteren trouwens?
pi_74714669
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:55 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Tijn jij schreef zelf excuus Maar ik neem aan dat dit ook bedoeld was als uitleg ipv excuus

Zoooo menn mijn dagen worden steeds langer en mijn nachten steeds korter maar ik heb wederom een heerlijke dag gehad
Hoe was jullie weekend en wat zijn jullie plannen verder nog?

Tijn hoe gaat t met solliciteren trouwens?
En ja ik bedoelde uitleg

Ik heb niet echt veel gedaan dit weekend. Vrijdagavond naar een concert geweest. Dat was erg gaaf.

Pff niet echt. Er zijn weinig vacatures en die vacatures die er zijn ben ik al een keer op afgewezen.
Ik heb in ieder geval een aantal weken werk. Vanaf maandag.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74714788
Dacht ik al
Welk concert?
Hey wat goed zeg! wat ga je doen vanaf maandag? Heb je in ieder geval wat lucht om verder te zoeken op je gemak!

Blegh ik heb eigenlijk nergens zin in.. Zometeen met een vriend even naar bagle en beans kopje koffie doen, das wel maar ik MOET eigenlijk foto's gaan maken en alles wat ik moet heb ik eiglijk nooit zin in.. Zeker niet buiten met dit rotweer.
pi_74714825
Van Akelei en Officium Triste doommetal uit Nederland.

Vellen karton tussen dozen op pallets leggen. Heel ingewikkeld werk.
Dat wel alleen ik heb op dit moment niet de energie om echt te zoeken.
14 SHADES OF GREY
pi_74715667
Even ter info: in de feedback is een discussie losgebarsten over een column die niet zo gek lang geleden is geplaatst op FP. Het gaat over 'autisten met een grote bek'. Misschien hebben jullie daar ook interesse in
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_74715708
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef kipptje het volgende:
Even ter info: in de feedback is een discussie losgebarsten over een column die niet zo gek lang geleden is geplaatst op FP. Het gaat over 'autisten met een grote bek'. Misschien hebben jullie daar ook interesse in
Dat heb ik gelezen het gaat niet over autisten maar over mensen die zonder verstand van zaken van alles en nog wat roepen. En die worden door de schrijver van het column vergeleken met autisten.
Het jammere is dat het column over een maatschappenlijk probleem gaat maar dat hij door dit soort dingen te zeggen de aandacht daarvan totaal weg neemt. Een gemiste kans dus.

Voor de liefhebbers de link naar het betreffende column.
http://frontpage.fok.nl/c(...)t-een-grote-bek.html

[ Bericht 23% gewijzigd door tijnbrein op 15-11-2009 14:49:35 ]
14 SHADES OF GREY
pi_74720105
ik vind het vooral vervelen dat hier het woord autist als een soort scheldwoord gebruikt wordt. Dit komt (helaas) ook veel te vaak voor, zelfs in de FOK! fora. Ik vind het zlef nogal ongepast dat 'autisten' vergeleken worden met tactloze, lastige mensen. Op die manier scheer je alle autisten over een kam.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_74720546
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:52 schreef kipptje het volgende:
ik vind het vooral vervelen dat hier het woord autist als een soort scheldwoord gebruikt wordt. Dit komt (helaas) ook veel te vaak voor, zelfs in de FOK! fora. Ik vind het zlef nogal ongepast dat 'autisten' vergeleken worden met tactloze, lastige mensen. Op die manier scheer je alle autisten over een kam.
Dat mensen zoiets doen valt ook niet voorkomen en het is niet uit te sluiten. Ik voel mij er meestal niet door aangesproken en als ik dat wel doe dan zeg ik daar wat van.
Alleen je moet het probleem niet groter maken dat het is. Ja er wordt een hele groep te onrechten over een kam gescheerd maar je kan het ook anders zien. Iemand gebruikt het als een omschrijving van iets een gevoel, een gedachten, een bepaalde houding. Die vaak niet eens klopt. Dus waar maak jij je druk over. Laat die andere lekker kletsen jij weet beter.

Ik gebruik hetzelf ook wel eens autist. Maar dat is vaak als grapje.
14 SHADES OF GREY
pi_74720609
Onderling wordt t hier in mijn vriendenkring (nouja bij een specifiek) ook wel eens gegrapt. Niets mis mee.
Een opmerking die ik dan minder vind (in een ander topic) is bijv. Als je een autist aanneemt weet je bij voorbaat al dat je een ongezellige collega aanneemt.
pi_74720654
quote:
Zijn ‘we’ goed beschouwd ook niet een beetje lastig? Ik heb bv. een hekel aan mijn autistische karaktertrekken, omdat ze ook belemmerend naar anderen kunnen zijn. En dan heb ik nog een vrij lichte vorm.

Autistisch is gewoon een synoniem voor star
pi_74720795
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Onderling wordt t hier in mijn vriendenkring (nouja bij een specifiek) ook wel eens gegrapt. Niets mis mee.
Een opmerking die ik dan minder vind (in een ander topic) is bijv. Als je een autist aanneemt weet je bij voorbaat al dat je een ongezellige collega aanneemt.
Autisme hoeft niet perse ongezellig te zijn.
14 SHADES OF GREY
pi_74720907
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En juist voor die groep vind ik dat er een nieuwe DSM-diagnose mag komen. Laat autisme over voor mensen die echt serieuze moeite hebben om mee te komen in de maatschappij. Ook Asperger en PDD-NOS, omdat die geassocieerd worden met autisme.

Een nieuwe diagnose voor mensen die wel een beetje anders zijn, maar voor 90 procent mee kunnen draaien.
pi_74721550
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:20 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En juist voor die groep vind ik dat er een nieuwe DSM-diagnose mag komen. Laat autisme over voor mensen die echt serieuze moeite hebben om mee te komen in de maatschappij. Ook Asperger en PDD-NOS, omdat die geassocieerd worden met autisme.

Een nieuwe diagnose voor mensen die wel een beetje anders zijn, maar voor 90 procent mee kunnen draaien.
Daar zit wat in.
14 SHADES OF GREY
pi_74722229
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:16 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee dat snap ik. Daarom stoort zo'n opmerking mij ook zo.
pi_74722357
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:01 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik. Daarom stoort zo'n opmerking mij ook zo.
Dan begreep ik jou verkeerd. Gelukkig gebeurd dat nooit

Mij niet echt omdat ik beter weet. Laat die andere maar denken ik weet beter.
14 SHADES OF GREY
pi_74722428
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:20 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

In hoeverre wordt de grens gesteld? Door jezelf of door je omgeving?
Je zegt zelf bijv. een hekel te hebben aan je autistische karaktertrekken omdat ze ook belemmerend voor anderen kúnnen zijn.

Tijn ik zal de laatste (nt-er) zijn die een vooroordeel velt over een tistje of willekeurig ander persoon hoor
Maar ik stoor me denk ik aan dergelijke opmerkingen omdat ik dat juist nooit zou doen denk ik
pi_74722585
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

In hoeverre wordt de grens gesteld? Door jezelf of door je omgeving?
Je zegt zelf bijv. een hekel te hebben aan je autistische karaktertrekken omdat ze ook belemmerend voor anderen kúnnen zijn.

Tijn ik zal de laatste (nt-er) zijn die een vooroordeel velt over een tistje of willekeurig ander persoon hoor
Maar ik stoor me denk ik aan dergelijke opmerkingen omdat ik dat juist nooit zou doen denk ik
Oke
14 SHADES OF GREY
pi_74740416
goeiemorgen!

Zo tis toch wat he.. Heb ik eindelijk geluid bij mijn pc. Een radio abo via last.fm
Zit ik op een kamer vol collega's die allemaal top 40 willen luisteren *bah*
Kun je zoeken op artiest
Ken verdorie niet 1 hippe top 40 artiest
Komt allemaal of jaren '80-'90, relatief onbekende softrock artiesten of Jazz/soul. En dat is dan 22 en hoort hip en happening te zijn

Luister nu naar Lady Gaga en Nelly Furtado. Yakkes. Straks maar een koptelefoon kopen
pi_74740626
Ik ben obstinaat
Koptelefoon gevonden en nu lekker jazz luisteren
pi_74750297
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:48 schreef Cassandra87 het volgende:
goeiemorgen!

Zo tis toch wat he.. Heb ik eindelijk geluid bij mijn pc. Een radio abo via last.fm
Zit ik op een kamer vol collega's die allemaal top 40 willen luisteren *bah*
Kun je zoeken op artiest
Ken verdorie niet 1 hippe top 40 artiest
Komt allemaal of jaren '80-'90, relatief onbekende softrock artiesten of Jazz/soul. En dat is dan 22 en hoort hip en happening te zijn

Luister nu naar Lady Gaga en Nelly Furtado. Yakkes. Straks maar een koptelefoon kopen
Nelly Fruitella is nog best te pruimen . Lady Gaga niet.
14 SHADES OF GREY
  maandag 16 november 2009 @ 16:06:40 #123
104367 Thrackan
new and improved
pi_74750715
Ik met m'n eigenwijze hoofd en een hele aankoop zelf willen regelen Goed dat ik vrij had vandaag, anders was het vast boven mn kop gegroeid...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74750791
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:06 schreef Thrackan het volgende:
Ik met m'n eigenwijze hoofd en een hele aankoop zelf willen regelen Goed dat ik vrij had vandaag, anders was het vast boven mn kop gegroeid...
Het is dus wel gelukt Knap van jou ik zou het niet kunnen.

Hebben jullie daar ook last van de dag voor dat je aan iets nieuws begint dat je dan slecht slaapt?
14 SHADES OF GREY
pi_74750928
Pfrt. Ik let even 2 dagen niet op, en er is een nieuwe thread. Nu heb ik weer teveel gemist, en ook geen zin om een wall of text te kopieren

Dus als iemand nog vragen aan me heeft die ik heb gemist, stel ze me even opnieuw..

Edit, PS: Nog even dit dan:
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:43 schreef Cassandra87 het volgende:
je bent de enige die ik tot nu toe ken met die instelling, vandaar.

functioneer je 100% normaal, als een nter, wat dat ook mogen inhouden? Wat ik bedoel, iedereen heeft moeite met dingen. Hetzij door iets als Aspergers, hetzij door een trauma.. Ik heb bijv. moeite met vertrouwen, en mijn zelfbeeld. Als je daar niet over praat weet je partner het niet en zonder te praten komt t voor dat er onterecht conclusies worden getrokken.
Naar mijn idee kan een relatie pas 100% werken als je 100% open kaart kunt spelen en dit ook geaccepteerd wordt door je wederhelft.
Oftewel, je komt er niet onder uit om eerlijk te zijn?
Ik ging er dus vanuit dat Cassandra ook een vorm van autisme had, sorry.

En als je met 100% normaal 'functioneren' bedoeld dat ik in het dagelijks leven niet lamgelegd word door mijn autisme, dan klopt dat wel. Het is echt als mensen dicht bij me komen (qua gevoel) dat ik hier problemen mee ervaar, maar ze zijn dan ook meteen gigantisch.
quote:
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Wat eng.

Ik heb hier op mijn (net pas mee gestart) opleiding alweer van die leuke ervaringen mee gehad. Een persoon uit de tutorengroep die grapte tegenover me iets waarin spasten en autisten in een dezelfde - en denigrerende - context werden geplaatst.

Ik heb deze persoon duidelijk laten merken dat ik daar niets mee te maken wil hebben.

Tevens ook iets vreselijk lief. Een docent (ja, docent) grapte dat 'voor deze tak van de opleiding', je maar beter niet 'een of andere vorm van autisme' kan hebben. Na dat college stapte een meid, die langs me had gezeten tijdens het zojuist gegeven college, op me af, en zei: 'Ik vond die opmerking best lullig, vooral tegenover jou.'

Het vreemde is.. ik vertel dus niemand 'in het openbaar' dat ik dus ook een diagnose van een autisme heb, maar het was eng hoe ze het schijnbaar van mijn voorhoofd kon lezen.

Zij is dus ook de enigste van de mede studenten die dit dus nu van me weet, na een gesprek die we hadden na haar vraag.

[ Bericht 34% gewijzigd door NJN op 16-11-2009 16:40:20 ]
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
pi_74750978
Zijn autistische mensen online net zo 'terughouden' (als ik het zo mag noemen) als in het echt ?
pi_74751013
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:13 schreef NJN het volgende:
Pfrt. Ik let even 2 dagen niet op, en er is een nieuwe thread. Nu heb ik weer teveel gemist, en ook geen zin om een wall of text te kopieren

Dus als iemand nog vragen aan me heeft die ik heb gemist, stel ze me even opnieuw..
Zo ver ik weet niet.
14 SHADES OF GREY
pi_74751061
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:15 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zijn autistische mensen online net zo 'terughouden' (als ik het zo mag noemen) als in het echt ?
Sommige wel, sommige niet. Online ben ik veel opener en directer dan IRL. Maar ik denk dat over het algemeen autisten online in het begin zeker net zo terug houdend zijn als in IRL misschien nog wel terug houdender.
14 SHADES OF GREY
pi_74751490
njn ik had een heel arsenaal aan vragen op je afgevuurd geloof ik Kon een interessante discussie opleveren. ff opzoeken

thrackan vertel, update!

Was nog de bibl. van een vriend aan t luisteren maar werd een beetje tureluurs, nu 90's soul jazz mmmm.. Kan ik écht goed gebruiken want ik heb echt een rotdag vandaag. Sortof..
pi_74751554
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Cassandra87 het volgende:
njn ik had een heel arsenaal aan vragen op je afgevuurd geloof ik Kon een interessante discussie opleveren. ff opzoeken

thrackan vertel, update!

Was nog de bibl. van een vriend aan t luisteren maar werd een beetje tureluurs, nu 90's soul jazz mmmm.. Kan ik écht goed gebruiken want ik heb echt een rotdag vandaag. Sortof..
Sorry, ik had net even een stuk erbij ge-edit in mijn vorige post. Iets waarop ik toch echt even wilde reageren.

Edit: En sorry, maar je komt echt over als een chaoot en een sloddervos. Een dergelijk trekje dat ik zeker charmant vind in een persoon.

Maar daar helpt Yoga helaas weer niet tegen.
pi_74752211
Haha. Ik ben chaotisch in mijn hoofd en voor anderen maar ik heb alles 100% op een rijtje hoor Ik ken echter gevoelens als irritatie en boosheid niet. Maar ben nu wel geirriteerd en dat is verwarrend voor me. Eea op t werk gehad vandaag
Ben gewoon een beetje moe.
Chaos en slordigheid charmant? Explain

Zag inderdaad je aanvulling net. Maar ik ga je vanavond wel pb-en als ik klaar ben met werken (mits je t goed vind) want ik had volgens mij nog wat vraagtekens en vind t wel interessant discussieren (en jou ook wel )
  maandag 16 november 2009 @ 16:55:59 #132
104367 Thrackan
new and improved
pi_74752248
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het is dus wel gelukt Knap van jou ik zou het niet kunnen.

Hebben jullie daar ook last van de dag voor dat je aan iets nieuws begint dat je dan slecht slaapt?
Soms wel, soms niet, maar ik heb sowieso een zeer wisselende capaciteit om te slapen

Maar goed, update: Vanochtend koopovereenkomst getekend, vanmiddag offerte van de hypotheek en verzekeringen gehad en toen ik terugkwam lag het bouwkundig rapport in de bus.

Nu nog het taxatierapport, en de offertes doornemen, ondertekenen en terugbrengen en dan kunnen we naar de notaris
pi_74752358
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha. Ik ben chaotisch in mijn hoofd en voor anderen maar ik heb alles 100% op een rijtje hoor Ik ken echter gevoelens als irritatie en boosheid niet. Maar ben nu wel geirriteerd en dat is verwarrend voor me. Eea op t werk gehad vandaag
Ben gewoon een beetje moe.
Chaos en slordigheid charmant? Explain

Zag inderdaad je aanvulling net. Maar ik ga je vanavond wel pb-en als ik klaar ben met werken (mits je t goed vind) want ik had volgens mij nog wat vraagtekens en vind t wel interessant discussieren (en jou ook wel )
PB-en?

Charmant ja. Nou ja. Ik vind het eerder fijn gezien ik het ook ben, vooral materialistisch gezien.
En ik interessant? Dat mag jij dan weer 'explainen'.

PS: Mag ik wel wat meer info over die meeting? Laten we maar zeggen dat ik weinig te doen heb in december.
pi_74752412
Thrackan wou dat het bij mij zo makkelijk ging

njn, prive bericht is dat geen veel gebruikt 'werkwoord' online?
Explanation will follow
pi_74752507
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:59 schreef NJN het volgende:

[..]

PS: Mag ik wel wat meer info over die meeting? Laten we maar zeggen dat ik weinig te doen heb in december.
12 december 14.00 in Arnhem of in utrecht, bagle and beans.
Als logician mee gaat is t in arnhem anders in utrecht. Definitieve locatie probeer ik nog tijdig te vermelden, anders hak ik de knoop door en rijd ik desnoods wat verder
pi_74752510
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Thrackan wou dat het bij mij zo makkelijk ging

njn, prive bericht is dat geen veel gebruikt 'werkwoord' online?
Explanation will follow
Elk plekje op het internet heeft zo z'n andere termen, hé.
En ik ben gewoon het Engels gewend. Het Private Messagen.
pi_74752705
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet, maar ik heb sowieso een zeer wisselende capaciteit om te slapen

Maar goed, update: Vanochtend koopovereenkomst getekend, vanmiddag offerte van de hypotheek en verzekeringen gehad en toen ik terugkwam lag het bouwkundig rapport in de bus.

Nu nog het taxatierapport, en de offertes doornemen, ondertekenen en terugbrengen en dan kunnen we naar de notaris
Dat klinkt bekend. Bij mij is het dat ik vaak wakker lig en vaak 's nachts wakker wordt

Dus het is bijna geregeld
14 SHADES OF GREY
  maandag 16 november 2009 @ 17:31:22 #138
104367 Thrackan
new and improved
pi_74753538
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klinkt bekend. Bij mij is het dat ik vaak wakker lig en vaak 's nachts wakker wordt

Dus het is bijna geregeld
Wakker worden 's nachts doe ik dan weer niet aan. Daar heb ik 's ochtends al een hekel aan
pi_74754143
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:31 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Wakker worden 's nachts doe ik dan weer niet aan. Daar heb ik 's ochtends al een hekel aan
Een hekel aan 's ochtens wakker worden heb ik niet. Ik word altijd wakker om de wekker wakker te maken.
14 SHADES OF GREY
pi_74755294
Poeh ligt eraan, slaap sowieso erg kort (gemiddeld 5 uur)
Echte zenuwen heb ik niet meer. Voorheen voor examens en toen ik mijn rij-examen heb.
Heb inmiddels wel een trucje. Houd me zelf gewoon voor: álles gaat voorbij. Zo kom ik door de meest spannende, pijnlijke en vervelende momenten heen.
pi_74764679
hoi iedereen, ben zelf niet echt bekend met autisme enzo. Heb er al veel over gelezen op internet, mede doordat ik een tijd geleden depressief ben geweest( 2x), en ik sinds ik de basischool verliet al moeite heb met contact maken..en allerlei andere aspecten. Ben ik doorverwezen naar een psycholoog. En op basis van de informatie had de huisarts in de verwijsbrief aangegeven om rekening te houden met evt. asperger, heel lichte vorm van autisme.

Maar aangezien ik in behandeling ben en er word onderzocht wat er met mij is, heb ik toch een aantal vragen voor de al gediagnosticeerde autisten/aspergers..enzo.
Hoe ik bij jullie de diagnose tot stand gekomen, en wat is daar allemaal voor gedaan of hebben jullie moeten doen, en ook hoe lang duurde het tot de diagnose tot stand kwam?
pi_74767174
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:
hoi iedereen, ben zelf niet echt bekend met autisme enzo. Heb er al veel over gelezen op internet, mede doordat ik een tijd geleden depressief ben geweest( 2x), en ik sinds ik de basischool verliet al moeite heb met contact maken..en allerlei andere aspecten. Ben ik doorverwezen naar een psycholoog. En op basis van de informatie had de huisarts in de verwijsbrief aangegeven om rekening te houden met evt. asperger, heel lichte vorm van autisme.

Maar aangezien ik in behandeling ben en er word onderzocht wat er met mij is, heb ik toch een aantal vragen voor de al gediagnosticeerde autisten/aspergers..enzo.
Hoe ik bij jullie de diagnose tot stand gekomen, en wat is daar allemaal voor gedaan of hebben jullie moeten doen, en ook hoe lang duurde het tot de diagnose tot stand kwam?
Van mijn echte diagnose (Asperger) kan ik vrij weinig herinneren, ik was toen een peuter/kleuter. En misschien ben ik ook de verkeerde persoon om deze vragen te stellen, gezien ik een leven ben opgevoed dat ik dit maar moest onderdrukken.

Lees: ik laatste keer dat ik in aanraking was met 'professionele hulp' was bijna 14 jaar geleden. En dat duurde toen ook maar een paar maanden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:00:13 #143
104367 Thrackan
new and improved
pi_74773239
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef francis998 het volgende:

Denk aan vragenlijsten, testjes met figuren en getallen en één of meerdere gesprekken. Is prima vol te houden.
pi_74780171
wat is t stil hier..
Allemaal druk aan t werk?
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:43:38 #145
104367 Thrackan
new and improved
pi_74780396
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Op het werk in ieder geval.. Vervelende situatie met een collega die gister compleet overstuur is geraakt. Doet me terugdenken aan hoe m'n eigen vader de boel op een gegeven moment niet meer kon handlen, dus ik zit er nogal mee.
pi_74782836
vervelend.. Zit je er mee wegens collega of wegens nare herinneringen dan?
Sterkte iig
pi_74784297
quote:
wat is t stil hier..
Colleges, colleges, colleges.. om vervolgens volgende week tentamens te krijgen.
pi_74784543
ja jij hebt t maar druk met je colleges he

Ik ga afsluiten! En lekker de hort op naar A'dam. Kijken of ik heelhuids door de spits heen kom, blegh zo'n hekel aan..
Boodschappen zijn al gedaan, dat scheelt aanzienlijk! Vanavond lekker chili con carne eten
pi_74785054
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:57 schreef Cassandra87 het volgende:
ja jij hebt t maar druk met je colleges he

Ik ga afsluiten! En lekker de hort op naar A'dam. Kijken of ik heelhuids door de spits heen kom, blegh zo'n hekel aan..
Boodschappen zijn al gedaan, dat scheelt aanzienlijk! Vanavond lekker chili con carne eten
Niet thuis dus vannacht?
Ik eet vanavond schijnbaar alleen. Dat wordt dus waarschijnlijk een frietje.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:14:26 #150
104367 Thrackan
new and improved
pi_74785062
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
vervelend.. Zit je er mee wegens collega of wegens nare herinneringen dan?
Sterkte iig
Gebeuren met collega triggert vervelende herinneringen. Dat is het in een notedop eigenlijk.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:15:22 #151
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_74785083
quote:
wat is t stil hier..
Ja.

En slowchat is niet mijn ding/sterkste punt...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_74785298
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ja.

En slowchat is niet mijn ding/sterkste punt...
Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?
Chatten is voor in een chatroom of op MSN, niet een forum.

Of ben ik nu te ouderwets?
pi_74785372
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:31:11 #154
188877 Stupendous76
pi_74785609
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
Tegenwoordig (al een jaar of 10 ofzo) doe ik dat wel, maar wel echt aan moeten leren.
Waarom daarvoor niet?
Weet ik eigenlijk niet, verschillende mogelijkheden:
- eerlijkheid: als je iemand in de ogen kijkt zijn veel mensen eerlijk (vooral kinderen, die weten nog niet hoe te liegen) Autisten zijn per definitie eerlijk, en als je met iemand praat kan je dat vaak niet volhouden;
- verlegenheid, spreekt denk ik voor zich;
- ?
Mijn eigen 'excuus': ik had het idee dat als ik iemand niet in de ogen keek, die persoon mij niet kon kennen, niet kon zien wat ik dacht en voelde. En andersom: als ik iemand in de ogen keek, kende ik die persoon, zag wat hij/zij dacht en voelde. Inmiddels kijk ik mensen dus wel aan, en weet dat nagenoeg niemand mijn gedachten en gevoelens kan zien. Andersom kan ik dat meestal wel
(de reden daarvoor ligt volgens mij voor een groot deel ook in het autisme-spectrum: als autist ben je je vaak keihard bewust van allerlei zaken en daar kan je heel veel mee. NT'ers zien vaak hetzelfde, maar zijn zich daar niet bewust van)
Repent, Pray, Forgive
pi_74786378
quote:
wat is t stil hier..
Ja ik wel
Jij niet dan?
14 SHADES OF GREY
pi_74786423
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:21 schreef NJN het volgende:

[..]

Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?
Chatten is voor in een chatroom of op MSN, niet een forum.

Of ben ik nu te ouderwets?
Slowchatten is leuk

Kom op mensen sneller posten. Een topic per uur dat is makkelijk te halen.
14 SHADES OF GREY
pi_74786556
quote:
Te veel prikkels. De ogen, het gezicht zorgt voor veel prikkel bij met autisme. Ik kan daarom ook niemand echt aankijken. Ik kijk meestal een beetje naast die persoon of soms zelf een totaal andere kant op. Ik kan namelijk goed luisteren terwijl ik die persoon niet aankijk. Soms moet ik er op gewezen worden dat ik iemand niet aankijk. Dat is best vervelend. Maar daana kijk ik die persoon wel aan. Alleen als het een moeilijk gepsrek is kijk ik liever diegene niet aan. Te veel prikkels. Ik concentreer mij liever op de inhoud van het gesprek dan het gezicht.
14 SHADES OF GREY
pi_74787755
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:00 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Denk aan vragenlijsten, testjes met figuren en getallen en één of meerdere gesprekken. Is prima vol te houden.
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
En daarbij zo'n 3 bijeenkomsten voor een intelligentietest namelijk wais-iii.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.

Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.

Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
pi_74789294
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:

[..]

dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.

Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.

Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.
Lastig. Wat is lastig? Wat ik lastig vind is sociale contacten aangaan en onderhouden. Dus vriendschappen en relaties zijn lastig. Dit is enorm frustrerend ik wil maar het lukt gewoon weg niet.
Iedereen is anders. Het andere aan autisten is dat ze informatie op een andere manier verwerken en daardoor soms iets missen of anders zien.
Ja, afhankelijk van je problemen met of zonder extra begeleiding.
14 SHADES OF GREY
pi_74789582
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.
Lastig. Wat is lastig? Wat ik lastig vind is sociale contacten aangaan en onderhouden. Dus vriendschappen en relaties zijn lastig. Dit is enorm frustrerend ik wil maar het lukt gewoon weg niet.
Iedereen is anders. Het andere aan autisten is dat ze informatie op een andere manier verwerken en daardoor soms iets missen of anders zien.
Ja, afhankelijk van je problemen met of zonder extra begeleiding.
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.

En met een studie..wat maakt het lastig?
pi_74789725
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:

[..]

hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.

Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.

Ik weet wat voor opleiding je hebt gedaan of wil gaan of nog bezig bent.
14 SHADES OF GREY
pi_74790922
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Slowchatten is leuk

Kom op mensen sneller posten. Een topic per uur dat is makkelijk te halen.
In tijden van werkloosheid misschien

Maar dan toch liever werk...
pi_74791029
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:31 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

In tijden van werkloosheid misschien

Maar dan toch liever werk...
Ook als ik werk heb slowchat ik
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:45:01 #164
104367 Thrackan
new and improved
pi_74791426
quote:

[..]

Gewoon je best doen op de tests en eerlijk zijn in de gesprekken, dat geeft een zo volledig mogelijk beeld

Over leven met asperger of PDD-NOS kan ik je weinig vertellen alleen, heb geen van beide
pi_74792220
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:

[..]

Het sociale gedoe, het groepswerk. Maar ook dingen als kerncompetenties, daar zijn tistjes over het algemeen minder goed in. Dan hebben we het nog niet gehad over het vinden van werk. Wat dat betreft kun je beter twee benen missen dan autistisch zijn.
pi_74800282
@tijnbrein
welke studie ik wil gaan doen is nog niet duidelijk het is niet eens duidelijk of ik verder wil gaan studeren. En als ik verder ga is het iig HBO, informatica, Bedrijgkundige informatica, IBM, IBL een van die. Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst

@ Sempron
het lijkt me wel lastig, vooral met die competentie structuur(heb ik zelf op t mbo meegemaakt) lijkt het me lastig, omdat dat heel vrij is en ook wel vaag.
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
pi_74801117
Stupendous76 en tijnbrein, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben, voor zover ik weet, geen autist en herken me wel in wat jullie zeggen. Ik kijk nu in de ogen van mensen omdat ik weet dat het "hoort". Ik kijk heel even, max. 2 seconden of zo, kijk dan weer weg om me te focussen op m'n verhaal (ook ik ben erg gevoelig voor prikkels, geluiden e.d.) en kijk dan weer een seconde. Zo gaat dat dus. Ik hou het ook een beetje bij, hoe vaak ik iemand in de ogen aankijk. Iemand lang aankijken doe ik nooit, vind het ook vervelend als iemand dat bij mij doet.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:35:51 #168
188877 Stupendous76
pi_74801134
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.

Het werken in een groepje ging mij redelijk af, vooral omdat ik het mijn verantwoordelijkheid tegenover de rest vond om mijn werk goed te doen ('eerlijkheid') Grootste probleem voor mij was het 'zoek-het-zelf-maar-uit-wat-je-moet-doen-systeem' waar ik niet mee overweg kon.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:38:17 #169
188877 Stupendous76
pi_74801246
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
Dat weet eigenlijk niemand, het is het labeltje 'restant'...
Wat ik van anderen hier heb begrepen vallen veel volwassenen bij wie autisme wordt geconstateerd hier onder, evenals hoogfunctionerende autisten. En de gevallen waarbij wel blijkt dat er iets is, maar het niet onder wat anders valt of gewoon 'overblijft'.
Repent, Pray, Forgive
pi_74802575
Zo, heelhuids door de spits heen gekomen. Was dus inderdaad niet thuis, ben eigenlijk alleen thuis als ik savonds iets moet doen of ga doen zoals sporten, verder ben ik geloof ik elk vrij moment of vrije avond in Amsterdam te vinden
Chili was lekker, maar ik had als lunch een halve turkse pizza (ja half want ik ging haast over mijn nek smiddags smerig ding) en ik was m helemaal vergeten tot ik savonds verging van de maagkrampen. Op zich nog wel te doen want ik lag rustig op de bank half te slapen maar autorijden was niet fijn.
Zal een lange nacht worden. Rotte is dat ik namelijk niet kan spugen en als ik last van mn maag heb houdt dat gerust nog wel een of 2 weken aan.

Over het algemeen is hier geen SC maar toch wel interessante discussies.

Over oogcontact, er is mij vanaf vroeg al ingestampt wél oogcontact te maken omdat ik anders onbeleefd ben. Vorige week trouwens klantgerichtheidscursus gehad en daar kwam dit ook naar voren, Ik vroeg toen hoe dat ging als een klant geen oogcontact kan of wil maken en dat wisten de trainers niet.
Overigens heb ik vorig weekend gemerkt dat ik automatisch spiegel als iemand geen oogcontact met mij maakt, was continu ook naar t plafond aan t staren. Een onbewust iets.
quote:
Mijn eigen 'excuus': ik had het idee dat als ik iemand niet in de ogen keek, die persoon mij niet kon kennen, niet kon zien wat ik dacht en voelde. En andersom: als ik iemand in de ogen keek, kende ik die persoon, zag wat hij/zij dacht en voelde.
Gek genoeg vind ik dit nog wel een logische gedachtegang ook al is hij niet rationeel.

Ik heb onlangs een heel mooi boek gelezen over een klassieke autist, maar hij was auditief ingesteld en kon mensen niet aankijken omdat hij niet kon luisteren en zien tegelijk.

Ik was overigens ook aan t werk Maar had t ff gehad.

Hier ook niets te vertellen over aspergers of pdd-nos, ik ben -naar het schijnt- zo (ab)normaal als maar kan
pi_74803798
Lekker gedoucht en gemediteerd.
Maar de slaap wil nog niet echt in zetten. Het is ook altijd iets.
quote:
Autisten zijn over het algemeen verlegen mensen. Oogcontact kan als confronterend worden ervaren.
Al herken ik hier mezelf niet. Sterker nog, ik ben fan van oogcontact - vooral als het intiem is.
quote:

[..]

'Mede'-Asperger hier. Al weet ik wederom niet of ik de perfecte persoon ben om hier dingen over te zeggen.
Ik ben namelijk wel gediagnoseerd hiermee op een jonge leeftijd, maar ik ben opgevoed met een notie dat ik deze 'beperking' maar moest 'onderdrukken'. Ik ben dus maar een keer in contact gekomen met 'professionele hulp', en dit trof toen allerlei sociale activiteiten. Denk rollenspellen, interactie - geen tests en zeker geen wiskunde.

Maar Asperger is vrij breed. Ik herken mezelf bijvoorbeeld niet in veel van de 'trekjes' die autisten zeggen te hebben. Zoals het voelen van fysieke prikkels, het altijd en overal ongemakkelijk zijn in sociale contacten. Ik ben vrij open en direct. Ook ervaar ik niet dat ik in patronen wil leven, dat alles rigide vastgelegd moet zijn.

Waar ik dat laatste wél ervaar, en heel hevig, is dat ik 'op slot' kan raken omdat ik sociale contacten altijd loop te 'berekenen'. En dan voornamelijk de sociale contacten waar ik een hechte band mee voel/dreig te voelen. Denk vriendschap. Denk de liefde.

Ik maak bij vrijwel alle sociale handeling tegenover dergelijke personen op voorhand de zetten in mijn hoofd, maar als er iets onverwachts niet klopt met het plaatje, dan kan ik 'blijven hangen' bij deze 'fout'. Dat - bij vooral sociale contacten - de dingen niet rigide lopen maar juist kunnen vertakken klinkt vrij logisch, maar vertel dat maar aan mijn brein.

Qua studie heb ik vrij weinig gemerkt. Sterker nog, ik doe een HBO studie - zelfs een die niet exact is, maar heel vrij.. namelijk journalistiek. Ik denk ook persoonlijk dat hoe je studie verloopt de minste van 'je zorgen' zal zijn.

Je zal echt voor jezelf na moeten lopen waar je sterke punten liggen en weer je jezelf in je beperking tegen komt. Het is echt niet zo dat het in steen vast is gezet.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dit is dus waar vooral mijn opvoeding 'als NT'er' om de hoek komt kijken. Ik ben dus in mijn onderwijs traject nooit 'beinvloed' door de leeromgeving wegens een autisme of een vorm hiervan. Ik heb deze altijd doorlopen als iemand die 'normaal' is.

Ik ervaar er niet zoveel moeite mee, maar ik kan je wel garanderen en het beamen dat in het BO onderwijs (M of HBO) er echt uit gegaan wordt van het flexibel zijn, en eigen initiatief. Als dus voor jezelf zal blijken dat je ook qua handelen in patronen wilt leven, dan ga je jezelf hier gegarandeerd tegen komen.
pi_74805536
morgen!

NJN jij wijkt zoveel af van het standaardbeeld, grappig dat daar toch dezelfde diagnose uit voort komt.
Zo later meer
Ik moet nu werken, nog steeds niet helemaal lekker maar dat overleven we ook wel weer
pi_74805625
quote:
@tijnbrein
welke studie ik wil gaan doen is nog niet duidelijk het is niet eens duidelijk of ik verder wil gaan studeren. En als ik verder ga is het iig HBO, informatica, Bedrijgkundige informatica, IBM, IBL een van die. Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst

@ Sempron
het lijkt me wel lastig, vooral met die competentie structuur(heb ik zelf op t mbo meegemaakt) lijkt het me lastig, omdat dat heel vrij is en ook wel vaag.
PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.
pi_74807463
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:34 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.
Telt obsessief zijn met hoe je beeld is bij andere mensen ook mee?
pi_74808196

[ Bericht 100% gewijzigd door Cassandra87 op 18-11-2009 11:11:24 ]
pi_74811242
woei, interessante vragen!:D

slecht nieuws, op zaterdag werk ik, en hoewel meetings heel tof zijn, weet ik niet of het wel zo handig is om daar me werk voor af te zeggen
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_74812222
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:01 schreef robuust89 het volgende:
woei, interessante vragen!:D

slecht nieuws, op zaterdag werk ik, en hoewel meetings heel tof zijn, weet ik niet of het wel zo handig is om daar me werk voor af te zeggen
Was die meeting niet ergens op een werkdag? De 14de van december meen ik, welke een maandag is. En ik denk dat ik ook wel wil komen - lijkt me toch interessant.
pi_74812389
12 december
pi_74813199
Als het lukt wil ik toch wel heel graag mee
pi_74813220
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:30 schreef NJN het volgende:

[..]

Was die meeting niet ergens op een werkdag? De 14de van december meen ik, welke een maandag is. En ik denk dat ik ook wel wil komen - lijkt me toch interessant.
14e dec. heb ik een verjaardag
pi_74813253
logician het is 12 december op een zaterdag in arnhem of in utrecht (afhankelijk van of jij mee ging of niet)
pi_74813407
Okay ik wil wel mee, mits het te lastig wordt, want dan ga ik gewoon gezellig de volgende keer mee
pi_74813425
te lastig? Voor jezelf?
pi_74813753
Nee nee voor jullie ivm de planning
pi_74813909
nee joh Als je meegaat vind t plaats in arnhem ivm reistijd, het is voor mij iets te ver om, om naar enschede, utrecht en weer terug te rijden, vandaar

Dus bij deze als jij mee gaat:

Meeting vind plaats in Arnhem op 12 december 2009 om 14.00 in de bagle en Beans

Vullen jullie t lijstje aan? Wie gaat ermee?

Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Thrackan?
NJN?
pi_74813991
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
nee joh Als je meegaat vind t plaats in arnhem ivm reistijd, het is voor mij iets te ver om, om naar enschede, utrecht en weer terug te rijden, vandaar

Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Thrackan?
NJN?
als jullie naar arnhem gaan, dan wil ik ook graag meedoen.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:59:18 #187
104367 Thrackan
new and improved
pi_74815235
Ik hou m nog even in het midden als je het niet erg vindt...
pi_74815291
Dan blijft de ? nog ff staan

Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Blessed19
Thrackan?
NJN?
pi_74819622
Soooo i figured it out.
Waarom ik steeds zo down ben de laatste tijd.
Alles komt nu een beetje op me af en ik raak er down van maar die gevoelens ken ik niet waardoor ik ze niet kan kanaliseren. En blijf hangen in dat depri gevoel. Weer en werk zijn ook niet echt gunstige factoren. Dus.. Ik denk dat ik vanavond eens níet ga sporten maar voor de verandering met een zooi films op bed ga liggen onder de dekens
En een heel groot bord om mijn nek, DO NOT DISTURB!
Eventjes lekker toegeven aan dat winterdipje. En dan zien we morgen wel weer verder.
Ik ga tevens mijn pc afsluiten dus.. Fijne avond (maar misschien babbel ik straks alweer lekker mee..
pi_74820010
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:

Tijnbrein
Cassandra +1
Logician
Thrackan?
NJN?
okay
pi_74820521
quote:
@tijnbrein

@ Sempron
Dat is lastig als nog niet precies weet wat je wilt.

PPD-NOS is een verzamelbak voor mensen die autistisch trekjes hebben maar niet genoeg voor een andere diagnose.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:35 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het werken in een groepje ging mij redelijk af, vooral omdat ik het mijn verantwoordelijkheid tegenover de rest vond om mijn werk goed te doen ('eerlijkheid') Grootste probleem voor mij was het 'zoek-het-zelf-maar-uit-wat-je-moet-doen-systeem' waar ik niet mee overweg kon.
Dat laatste is inderdaad het grootste probleem.
14 SHADES OF GREY
pi_74821076
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:32 schreef STING het volgende:

[..]

Het wapen tegen Medusa, autisten
Die bestonden natuurlijk nog niet toen dat sprookje werd geschreven
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:34 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo zijn ze ontstaan denk ik
De verklaring waarom autisten zijn ontstaan
14 SHADES OF GREY
pi_74831844
Medusa?

Bahhh om een rotdag te bekronen krijg ik net ook een berichtje dat een oud collega darmkanker heeft met uitzaaiingen. Werk al 3 jaar niet meer met haar samen, maar daarvoor 5 jaar heel nauw. Ik was toen net 15, zij was altijd een soort moederfiguur voor me. Ben me kapotgeschrokken maar weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan. Nooit geweten ook.. Ik ga maar een kaartje sturen.. En wil wel langs gaan.. maar durf niet echt goed.. Blegh helemaal naar van
pi_74831965
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Medusa?

Bahhh om een rotdag te bekronen krijg ik net ook een berichtje dat een oud collega darmkanker heeft met uitzaaiingen. Werk al 3 jaar niet meer met haar samen, maar daarvoor 5 jaar heel nauw. Ik was toen net 15, zij was altijd een soort moederfiguur voor me. Ben me kapotgeschrokken maar weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan. Nooit geweten ook.. Ik ga maar een kaartje sturen.. En wil wel langs gaan.. maar durf niet echt goed.. Blegh helemaal naar van
Medusa ja

Sterkte
14 SHADES OF GREY
  woensdag 18 november 2009 @ 21:58:15 #195
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74833125
quote:
Omdat ogen niet veel zeggen & omdat het raar voelt. In gesprek heb ik graag oog contact met degene waarmee ik in gesprek ben. Maar ik kijk vreemde mensen vrijwel nooit aan in de ogen. Hierdoor kijk ik vaak naar de grond. Ik heb dus het gevoel dat mensen in de ogen aankijken of hun gezicht aankijken onbeleefd is. Dat is dus niet zo, maar toch vind ik het moeilijk.
quote:
Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst
Zo herkenbaar... gelukkig ben ik daar sinds begin dit jaar uitgekomen. Ik ga volgend jaar vmbo-t doen, en als het goed gaat, havo -> vwo -> uni. Ik kijk er wel naar uit, en bereid echt alles te geven.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  donderdag 19 november 2009 @ 06:09:06 #196
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_74840429
Ik vind oogcontact erg intiem, maar deins er niet voor terug. Ik moet er wel erg bij nadenken dat ik het doe, vermijd het doorgaans.

Zelfde als dat ik het niet kan verdragen als familieleden me willen omhelzen of zoenen, dat komt te dichtbij. Daarentegen had ik er met vriendinnen geen moeite mee.
pi_74840900
Ik heb trouwens vreemd genoeg wel moeite met oogcontact maken als ik iemand tegen kom op de gang (of al 100 meter van te voren zie aankomen) voelt raar, moet je 100m lang iemand aankijken of kijk je weg en daarna iemand aan, maar dan is de spontaniteit van, hey, had je nog niet gezien! ook weer weg. Soms denk ik ook teveel na

Goeiemorgen! Weer een werkdag Echt geen zin in.. Maar ga lekker vroeg weg vandaag, hebben ze pech gehad. En dan weer met de auto kijken of ik de file voor ben
pi_74842395
Wat een begin van de dag. In het kader van eerlijk zijn.. Als je een probleem hebt met iemand op t werk, stap je dna naar diegene toe of naar de leiding?
pi_74844835
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een begin van de dag. In het kader van eerlijk zijn.. Als je een probleem hebt met iemand op t werk, stap je dna naar diegene toe of naar de leiding?
ligt er puur aan wat het probleem is. meestal probeer ik te praten met mijn collega(?) en als we er dan niet uitkomen, dan retourtje leidinggevende.
pi_74845647
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Het meest autistisch lijkt me om naar de leiding te gaan, uit angst om gekwetst te worden voor die collega.
En dan op een harde, directe manier te vertellen wat er loos is.

De normale manier is om het eerst proberen met de collega te praten, en als het structureel niet lukt, voorzichtig een balletje op te gooien bij de leiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')