De laatste post van het vorige topicquote:Op woensdag 11 november 2009 16:05 schreef tijnbrein het volgende:
@ Cassandra
Dat dacht ik al.![]()
Ik maak ook snel van een mug een olifant. En bijna altijd blijkt het mee te vallen.Dat is best vervelend vooral omdat ik die gedachtengang niet kan doorbreken.
Maar erover praten helpt.
@ NJN
Je hebt nog een maand om ons te leren kennen.Je hoeft niet naar die meet te komen het mag.
Mijn traject heb ik zelf in de hand. Ik loop bij een behandelaar en heb daar gesprekken mee. Verder wil ik nog wat trainingen gaan volgen om beter met mijn problemen om te gaan.
@ Thracken
Gefeliciteerd met je huis![]()
Oh ik zal wel weer het nieuwe topic openen
WTF.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:01 schreef robuust89 het volgende:
op een gegeven moment werd het emotioneel voor haar, en we zaten allebei op een stoel met een tafeltje ertussen in.
ik vond dat ik moeilijk kon opstaan en een arm om dr schouder kon leggen ofzo, want dat was dan geforceerd, dacht ik bij mezelf![]()
ze was weer een beetje bijgekomen, zegt ze zo: ik vond het ZO lief dat je zo bleef zitten en kalm bleef, ik heb er namelijk een hekel aan als mensen een arm om me schouder leggen om me te troosten![]()
ik dacht bij mezelf voor een fractie: are you shitting me?oh nee, she wasn't
![]()
ik zei tegen haar dat ik gewoon niet wist wat ik moest doen, en dat was blijkbaar een goed idee
Ik vraag het wel even aan een modquote:Op woensdag 11 november 2009 16:15 schreef lyolyrc het volgende:
@tijn
Je moet even de url-tags vervangen door img-tags en ook de twee vierkante sluithaken uit de url's weghalen, dan doen de plaatjes het. Verder tvp.
Voor ons zou het gewoon makkelijk zijn als iemand dat duidelijk aangeeft van te voren. Gewoon een handleiding geven van zichzelfquote:Op woensdag 11 november 2009 16:15 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
WTF.Dat is nog erger. Je kan zo moeilijk weten wie nu wel of niet getroost wil worden.
Wil jij nu een persoonlijkheid terug vinden in een stoornisquote:
Mijn eigen, maar die heb ik al teruggevonden in een persoonlijkheidsstoornisquote:Op woensdag 11 november 2009 16:33 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wil jij nu een persoonlijkheid terug vinden in een stoornisZo ja welke dan?
Gelukkigquote:Op woensdag 11 november 2009 16:41 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mijn eigen, maar die heb ik al teruggevonden in een persoonlijkheidsstoornis
Nu ik het erover heb ben ik weer benieuwd wanneer ik behandeling ga krijgen. Leuk, wachtrijen
Ik zag dat je geprobeerd had het aan te passen.quote:
1 2 3 | [img]http://www.holah.karoo.net/sallyanne.gif[/img] |
Dankjequote:Op woensdag 11 november 2009 17:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zag dat je geprobeerd had het aan te passen.
Gebruik deze code en de plaatjes doen het.![]()
[ code verwijderd ]
Tot avondquote:Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Over duidelijkheidIk snap t probleem niet, dat warrige, A zeggen maar B bedoelen.
Serieus.. Maar heb al eens gehoord dat ik een verborgen autistje ben![]()
Ben ff sporten, tot vanavond!![]()
Gaat over dit en voorgaande opmerking.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor ons zou het gewoon makkelijk zijn als iemand dat duidelijk aangeeft van te voren. Gewoon een handleiding geven van zichzelf
Sporten schijnt inderdaad goed voor je te kunnen zijnquote:Op woensdag 11 november 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Gaat over dit en voorgaande opmerking.
Chaos is goed het is alleen maar chaos bij mij
Pffff ik voel mn armen niet meer.. Chest press and such, zwaar!!
hihi
Maar ik krijg er wel een kick van
Dat hele Gala gedoe is niet aan mij besteed.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef Cassandra87 het volgende:
*helemaal hyper*
Echt heul stom. Ik loop elke dag naar mn werk, langs een winkel met galajurken.
Ik heb nooit een echt gala gehad, stommer nog, niet eens t figuur voor een jurk. En ik ben nu stikjaloers op alle jongeren die naar school gaan en een gala hebben. Wil ik ook zo graag.. Lijkt me heerlijk, om op een avond letterlijk álles uit de kast te halen.
En wat ziet ik tot mijn verbazing.. Boris houdt een kerstgala in Paradiso (waar mijn muzikantenmaatje dus ook bij speelt) Dus nu nog een date scoren.. I'll be there!!
dit is Boris uit Japan. Stonerdoom/metalquote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had bijna gemaild naar mn muzikantenmaatje, kaartje scoren en date bestellen
Ik ben niet zo weg van boris, maar ik 'tour' al zo lang rond met de band, is helemaal te gek. Wie is de japanse versie?
Ehm lastiger dan je denkt. Maar temeer omdat ik niet een adv wil plaatsen wie er maar mee wiltEn ik eigenlijk maar een ontzettend mooie man in mijn leven heb die ik maar wat graag in smoking wil zien
Nee even serieus, er zijn er een paar die ongetwijfeld met me mee willen. Maar ik heb een nr 1 keuze en als die afvalt zie ik wel verder.
Sorry Tweetyquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef Cassandra87 het volgende:
wahaha ik zet dat filmpje aan en de vogel knalt hier van zn stok af. Toevallig
Ik zal wel wat langzamer gaan postenquote:
Chaos is nature's way of ordening things!quote:Op woensdag 11 november 2009 18:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tot avond![]()
Niks mis met warrige zijn. Chaos is goed
Oh vandaar die chaos altijd in mijn hoofdquote:Op woensdag 11 november 2009 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Chaos is nature's way of ordening things!
Oh vertel wat heb je dan allemaal geleerd op een forumquote:Op donderdag 12 november 2009 00:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat je allemaal niet leert op fora
Ik zit er trouwens aan te denken om me op te geven voor vrijwilligerswerk, maatje voor gehandicapten. Mooie manier om uit te zoeken of dat de sector is waar ik wil werken uit eindelijk.
Punt is alleen dat ik 40+ uur werk, een opleiding doe, 3-4 keer in de week sport, en mijn overige vrije tijd bij vriend(en) zit. Welke gek had er bedacht dat er maar 24 uur in 1 dag zit?
Jazeker, je maakt hier kennis met een heel nieuwe cultuur, de wereld die autisme heet. Mensen kunnen zichzelf perfect analyseren en schrijven graag over zichzelf, zo kun je veel kennis opdoen.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat je allemaal niet leert op fora
Ik zit er trouwens aan te denken om me op te geven voor vrijwilligerswerk, maatje voor gehandicapten. Mooie manier om uit te zoeken of dat de sector is waar ik wil werken uit eindelijk.
Punt is alleen dat ik 40+ uur werk, een opleiding doe, 3-4 keer in de week sport, en mijn overige vrije tijd bij vriend(en) zit. Welke gek had er bedacht dat er maar 24 uur in 1 dag zit?
27 november toch die soos? Dan ga ik ook. Want het thema is wel interresant.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:09 schreef sempron2400 het volgende:
knip
Nou ik zit er weer doorheen vandaag, kwam er niet echt tussen in het gesprek tijdens de lunch. Binnenkort ga ik naar de autismesoos in Rotterdam! Het thema is dan: autisme en de maatschappij (momelt iets van: hoe zwaar autisme kan zijn).
Dat is Rotterdam inderdaad wel leukquote:Op donderdag 12 november 2009 13:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Savonds is een concert in watt voor slechthorenden, daar zou ik eventueel heen gaan. En ik ben van plan om de hele dag daar rond te banjeren en foto's te schieten. I love rotterdam
Ik zou eens kijken. Ik vraag me af of het wat voor autisten zou zijn?quote:Op donderdag 12 november 2009 13:52 schreef Cassandra87 het volgende:
geen idee daarom ga ik erheen
Gaat vooral om vibes volgens mij en niet zo zeer om muziek
Sencity heet t
Rotterdam is best te doen, havengebied ftwquote:Op donderdag 12 november 2009 13:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Savonds is een concert in watt voor slechthorenden, daar zou ik eventueel heen gaan. En ik ben van plan om de hele dag daar rond te banjeren en foto's te schieten. I love rotterdam
Niet teveel prikkels? in t algemeenquote:Op donderdag 12 november 2009 13:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou eens kijken. Ik vraag me af of het wat voor autisten zou zijn?
Dat vraag ik mij af inderdaad of er dan nog zo veel prikkels zijn of juist meer omdat er andere dingen zijn.quote:Op donderdag 12 november 2009 15:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet teveel prikkels? in t algemeen
Ja een party met alleen maar muziek uit het eerste decennium van deze eeuw. Dus van 2000 t/m 2009quote:Op donderdag 12 november 2009 16:14 schreef Cassandra87 het volgende:
00's party?
Zeuren over muzieksmaak
Ik vermoed dat ik vroeg klaar ben vandaag met werken
Bingo!quote:Op donderdag 12 november 2009 13:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
27 november toch die soos? Dan ga ik ook. Want het thema is wel interresant.
Ik kan mijzelf niet perfect analyseren. Heel vaak kan niet omschrijven wat ik voel en waarom ik dat voel. Heel erg frustrerend
Oke leukquote:Op donderdag 12 november 2009 19:08 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bingo!
Eén voordeel heb je wel: mensen met autisme die hun gevoelens te goed kunnen verwoorden, worden soms als eigenwijs gezien bij psychologen. Bijvoorbeeld als die gevoelens niet in lijn zijn met wat de psycholoog heeft geleerd over autisme. Niet goed kunnen analyseren, lijkt me ook minder zorgen.
Ik ben benieuwd of ik nog een beetje kan meepraten op de soos.
Ofwel, de Sociale Dienst voor mensen binnen het spectrum
Nou, de vorige keer liet een zekere jongen mij er niet tussen, ook niet toen ik herhaaldelijk iets probeerde te zeggen. Hij leek ook ongeïnteresseerd. Hij was er (ook) voor de eerste keer, dus wat dat betreft stonden we quitte.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke leukdat je ook gaat.
Minder zorgen heb je niet als jezelf niet goed analyseren. Juist meer omdat weet dat je tegen bepaalde dingen aanloopt maar het niet onder woorden kan brengen.![]()
Tuurlijk kan je meepraten. Alleen luisteren is ook goed trouwens
Ach dat kan gebeuren. Ik heb vrij weinig gezegd de vorige keer omdat ik weinig te zeggen had.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Nou, de vorige keer liet een zekere jongen mij er niet tussen, ook niet toen ik herhaaldelijk iets probeerde te zeggen. Hij leek ook ongeïnteresseerd. Hij was er (ook) voor de eerste keer, dus wat dat betreft stonden we quitte.
Luisteren lukt redelijk, maar als ik merk dat ik er redelijkerwijs niet tussenkom, ga ik meestal een boek lezen
Ik houd wel in mijn achterhoofd dat tistjes lang over zichzelf zouden kunnen praten.
Zo’n soos heeft iets weg van een kerkgemeente. In zo’n gemeente geloven de mensen in grote lijnen hetzelfde en hebben een gemeenschappelijke voorkeur voor een bepaalde stijl (liederen, prediking). Dat creëert een gevoel van eenheid. Komt er iemand in de gemeente bij, dan heb je al een binding met elkaar.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ach dat kan gebeuren. Ik heb vrij weinig gezegd de vorige keer omdat ik weinig te zeggen had.
Oh vandaar dat ik mij er niet echt thuis voeldequote:Op donderdag 12 november 2009 20:27 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zo’n soos heeft iets weg van een kerkgemeente. In zo’n gemeente geloven de mensen in grote lijnen hetzelfde en hebben een gemeenschappelijke voorkeur voor een bepaalde stijl (liederen, prediking). Dat creëert een gevoel van eenheid. Komt er iemand in de gemeente bij, dan heb je al een binding met elkaar.
In een autismesoos: iedereen zit in het spectrum. Autisme is er de manier van leven. Iedereen heeft op diverse vlakken moeite met communiceren. Moet dat niet een soort van eenheidsgevoel geven? Het autisme dat mensen bindt... of ben ik nu aan het romantiseren.
Ik zie meer raakvlakken tussen autisme en geloof.
- Datum van diagnose (moment van bekering)
- Verschillende stromingen
- Verschillende gradaties (van ‘vrijzinnig’ pdd-nos tot ‘zwaar’ autistisch).
- Ontmoeten van gelijkgestemden
Het gaat mij ook niet om of ik wel geen aansluiting vind in die soos. Ik ga er heen om wat meer te weten te komen over autisme en daardoor meer over mijzelf.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:06 schreef sempron2400 het volgende:
De gelijkenis viel me gewoon op. De mensen in mijn kerk zitten wel midden in de maatschappij, al kiezen gelovige jongeren meestal een ander soort kerk.
Ik denk dat je gelijk hebt dat de mensen die in de soos komen, op een ander niveau functioneren. Maar ze hebben wel (structureel) contact. Daar valt niets op af te dingen. Sommige mensen met autisme slagen er in om met niemand een klik te vinden. ‘Ik stel hoge eisen aan mensen’, hoorde ik eens zeggen. Omdat de spoeling dun is, kunnen ze het zich natuurlijk niet veroorloven om hoge verwachtingen te hebben van nieuwe mensen.
Zeker, ik kan me voorstellen dat je je niet thuisvoelt in de auti-wereld, omdat je behoorlijk goed functioneert. Je hebt een mbo-opleiding afgerond en je woont zelfstandig: dat is allemaal heel regulier.
Toch wil ik naar de soos, vanwege het interessante onderwerp en omdat ik het leuk vind om onderzoek naar autisme te doen. En een beetje spanning heb ik blijkbaar nodig.
Vertelquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:45 schreef robuust89 het volgende:
Wii-style made my day![]()
beetje een baaldag gister, vandaag ebt het weg
jij: tisser dan?
nou, laat ik het er op houden dat ik niet zo'n player ben
achja..
Alweerquote:
Jij bent al een paar stappen verder dan mij. Ik durf niet eens op een leuke meid af te stappenquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:40 schreef robuust89 het volgende:
Laten we positief beginnen, ik stap vaak op mensen af, gewoon, want meestal zijn ze "de moeite waard"(ja, klinkt n beetje stom) en het is soms nog leuk ook!
Ik leerde iemand kennen, die zag ik heel kort in het echt, en nu had ze me opgezocht op hyves en een leuke, enthousiaste krabbel achtergelaten.
Tot zover wel tof, he?
Thing is, als ik een meid leuk vind, wordt het voor mij moeilijker om spontaan te doen, want dan ga ik nogal nadenken over wat nou leuk is om te zeggen, ik neem mezelf een NT houding aan. Ik wil graag hierbij wel dan zo dicht mogelijk bij mezelf blijven, dus robuust stuurt (waarschijnlijk) een iets te enthousiaste krabbel terug. krijg ik 1 regeltje terug, zo van, "oke is goed, ik hoor t wel. groetjes!" (ze ging wat regelen om met zijn allen te bowlen, van NLP)
soms heb je van die vrouwen, dat zijn draakjes"heb ik wel aandacht? ow, mooi! die is in de pocket!"
of zo'n ander grietje, ook op hyves, maar ken ik van een of andere ballentent. je probeert je dan aan te passen aan die griet "wat wil ze horen?" en dat lukt niet echt
Jaaa, er zijn LOTS of vissen in de zee, t lijkt erop dat ik nogal veel ouwe schoenen eruit haal
ik den dat mensen van mij een bepaalde houding verwachten, en dat het door die "druk" juist niet gaat. hmm.
</ramble>
wou nog meer typen, maar je snapt de strekking
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:44 schreef DeepChord het volgende:
T.V.P. en leest weer mee
Ik ook niet, en dat zal ik waarschijnlijk nooit kunnen (alhoewel ik wel de afgelopen jaren veel beter nieuwe mensen kan ontmoeten). Een praatje maken blijft moeilijk tenzij het over iets specifiek gaat. Iets stimulerend (kunst, muziek, wetenschap, etc). Ik denk dat als ik het toch probeer om een praatje te maken, zal diegene het toch opvallen dat ik er moeite mee heb, dus waarom nog proberen? Ik wil mezelf blijven.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:47 schreef tijnbrein het volgende:
Ik durf niet eens op een leuke meid af te stappen![]()
waarom is t erg als t opvalt?quote:Ik denk dat als ik het toch probeer om een praatje te maken, zal diegene het toch opvallen dat ik er moeite mee heb, dus waarom nog proberen? Ik wil mezelf blijven.
Nou omdat je nooit 'normaal' over kan komen. Van mij hoeft het niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:06 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
waarom is t erg als t opvalt?
Herkenbaar, alhoewel ik met mensen spreek in de kroeg ofzo. Misschien als ik wat meer zelfvertrouwen dat het aanspreken van mensen makkelijker gaat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:01 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik ook niet, en dat zal ik waarschijnlijk nooit kunnen (alhoewel ik wel de afgelopen jaren veel beter nieuwe mensen kan ontmoeten). Een praatje maken blijft moeilijk tenzij het over iets specifiek gaat. Iets stimulerend (kunst, muziek, wetenschap, etc). Ik denk dat als ik het toch probeer om een praatje te maken, zal diegene het toch opvallen dat ik er moeite mee heb, dus waarom nog proberen? Ik wil mezelf blijven.
Een relatie zal ik alleen aangaan, denk ik, met iemand die ik via via ken. Gewoon veel vrienden hebben (zowel mannen als vrouwen) en wie weet kennen ze iemand die singel is (is heel vaak zo). Nou ja, het kan wel zo zijn dat ik uiteindelijk iemand vind in een kroeg of zo, maar ik denk dat dat niet waarschijnlijk is.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als iemand merkt dat het gesprek stroef verloopt is het aan die persoon om daar iets mee te doen. Als die persoon daar niet voor open staat is dat jammer.
Inderdaad, en soms kan dit ook nog tot spanningen lijden. Ik heb het al een aantal keer gehad dat een allochtonen collega dacht dat ik racist was omdat ik niet communiceerde zoals het volgens de norm zou moeten. Gelukkig is dat meestal wel op te lossen door het een en ander uit te leggen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:35 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Das de goede instelling
Persoonlijk vind ik t echt jammer dat het zou moeten, een beperking oid verbergen. Jammer dat er tot in zekere mate nog steeds een taboe op rust.
Het is niet alleen een wens om op maatschappelijk niveau op gelijke voet te staan, het wordt haast verwacht om er niet buiten te vallen. Als die drempel weg zou vallen zou eea een stuk makkelijker zijn.
Misschien moeten wij autisten dat ook gaan doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Cassandra87 het volgende:
haha tijn geloof mij in héél veel gevallen wordt dat gewoon gebruikt als argument, zeker op plekken als bij mijn werk. Wát, mijn uitkering wordt geblokkeerd?? Hoe bedoel je, omdat ik mij niet aan mijn sollicitatieverplichting houd omdat ik zwart werk. Nee het is omdat ik zwart bén, geef maar toe!
Klopt, die hebben het veel gemakkelijker in de relatiewereld, zeker in Nederland. Als man heb je een zekere status nodig en je moet ook nog spontaan zijn. Vrouwen kunnen over het algemeen hoge eisen stellen. Vandaar dat in ieder geval werk zo belangrijk is. Ik geloof niet meer zo in een relatie, en dat komt door autisme.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:10 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Nou omdat je nooit 'normaal' over kan komen. Van mij hoeft het niet.
Ik denk dat veel autisten dat hebben, dat je voordat je weet dat je autistisch, je jouw moeilijkheden wilt verbergen. Maar je kan het proberen, het lukt je vrijwel nooit, tenzij je een meisje bent, die maken een veel groter kans (heb ik over gelezen).
Interessant, ik zie dat je ambtenaar bentquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:46 schreef Cassandra87 het volgende:
haha tijn geloof mij in héél veel gevallen wordt dat gewoon gebruikt als argument, zeker op plekken als bij mijn werk. Wát, mijn uitkering wordt geblokkeerd?? Hoe bedoel je, omdat ik mij niet aan mijn sollicitatieverplichting houd omdat ik zwart werk. Nee het is omdat ik zwart bén, geef maar toe!
Sommige vrouwen wel, maar dat zijn nou ook typisch de vrouwen die zelf ook totaal oninteressant zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar het is een fabeltje dat de vrouw op de perfecte aantrekkelijke spontane man valtTypes ala brad pitt. Met een dosis gezonde humor en spontaniteit en initiatief etc
Mijn moeder maakte nooit fouten (dacht ze) alles lag en ligt aan mij das t hele probleemquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:22 schreef tijnbrein het volgende:
Die topics ken ik. Of die topics over bordeline dat er niet mee te leven valt enzo. Dat valt reuze mee zeker als die persoon aan zijn probleem wil werken en het labeltje niet als excuus ziet. Mensen die het labeltje alleen als excuus gebruiken moet je ook links laten liggen. Die zijn je aandacht niet waard. Mensen die wel aan hun problemen willen werken daarintegen weer wel.
Zelfs moeders maken fouten. Niemand is zonder fouten.
Begrijpenlijk.
Iedereen heeft eisen. Ik denk dat iedereen toch tot bepaalde types wordt aangetrokken dan kan je wel eisen hebben of geen eisen uit eindelijk val je toch op een bepaald type.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Je hebt gelijk. Ik bedoel, het is een fabeltje dat álle vrouwen daar opvallen.
Sempron, voor ik t weer verkeerd interpreteer, ben jij vrijgezel?
Zoja, en dit geldt voor alle vrijgezellen in t topic, leggen jullie de lat lager, stellen jullie minder eisen aan een partner? Onder t motto weinig te eisen hebben? Want ik denk toch, met of zonder beperking, dat een ieder nog een beetje kieskeurig mag zijn
Btw ik heb 4,5 jaar bij burgerzaken gewerkt, 1,5 jaar bij de uitkeringen (reintegratie) nu alweer bijna 2 jaar op afdeling inburgering waar ik nu de administratie coordineer. En hier ben ik nog t meest op mijn plekje tot nu toe, hoewel ik weer meer richting de zorg wil, jongerenmedewerker bij t uwv, richting de wajong bijv.
mocht ik ooit eens vrijgezel worden, dan zou ik nog steeds mijn eisen echt niet de lat lager leggen. ik heb echt zoiets van: of helemaal goed (zowel innerlijk als uiterlijk) of gewoon happy in mijn eentje! compromissen sluiten kan ik niet, dat zit niet in me.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Zoja, en dit geldt voor alle vrijgezellen in t topic, leggen jullie de lat lager, stellen jullie minder eisen aan een partner? Onder t motto weinig te eisen hebben? Want ik denk toch, met of zonder beperking, dat een ieder nog een beetje kieskeurig mag zijn
Btw ik heb 4,5 jaar bij burgerzaken gewerkt, 1,5 jaar bij de uitkeringen (reintegratie) nu alweer bijna 2 jaar op afdeling inburgering waar ik nu de administratie coordineer. En hier ben ik nog t meest op mijn plekje tot nu toe, hoewel ik weer meer richting de zorg wil, jongerenmedewerker bij t uwv, richting de wajong bijv.
Altijd een ander de schuld gevenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:26 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Mijn moeder maakte nooit fouten (dacht ze) alles lag en ligt aan mij das t hele probleem
Ik hoop dat je snel in een traject naar een baan oid komtquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:31 schreef blessed19 het volgende:
vandaag gesprek met het uwv gehad, omdat die een update wouden hebben aangezien ik officieel in de WW zit. ieman d van DaAr ging ook mee, dat was wel rustgevend. gesprek verliep erg zorgelijk en er kwam eruit dat ze me met terugwerkende kracht ziek melden, aangezien ze momenteel niks voor mij kunnen betekenen. ook heb ik vandaag de wajong formulieren bij het UWV afgegeven, ik hoop dat ik snel bericht van ze krijg. momenteel dus veel rust (eindelijk) en afwachten. enige waarvan ik baal is dat de plannen voor samenwonen erg ver naar voren worden geschoven. ik heb nu een zelfstandige 3 kamer appartement, maar dat is gewoonweg te klein (te weinig kamers) om te kunnen samenwonen, dus moeten we iets zoeken. maar dat gaat financieel niet echt makkelijk als ik een uitkering heb en mijn vriendin in de detailhandel zit. je moet namelijk voor een huisje, oid, minimaal 5x het brutobedrag van de maandhuur verdienen, en daar komen we momenteel nog echt niet aan, terwijl we ieder iets huren wat het totaalbedrag hoger is dan van een huisje, oid.
De lat láger leggenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat heb ik inderdaad met mijn ex gehad. Die begreep mij ook niet en andersom ik haar ook niet. Dat dus nooit meer.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef Thrackan het volgende:
[..]
De lat láger leggen![]()
Absoluut NIET. Dat kan alleen maar resulteren in weer een relatie met iemand die totaal niet kan begrijpen hoe ik in elkaar zit.
Dat.
Nooit.
Meer.
De lat ligt juist een grote stap hoger. Ik moet er van overtuigd zijn dat ze me kan, en wil, begrijpen, en dat ik me niet bezwaard voel om te praten over mijn problemen omdat ik denk dat ze het toch niet snapt.
Als vrijgezel ben ik niet zo met relaties bezig. Ik praat heel langzaam, ben bedachtzaam en in een relatie zoeken mensen toch andere karaktereigenschappen. Werk op niveau doe ik nog niet zo lang, maar hierdoor maak ik wel kennis met leukere mensen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn zusje moest naar het UWV komen in het kader van de WIJ. Alleen mijn zusje valt daar helemaal niet onder aangezien ze werkt, een opleiding volgt en stage loopt. Dat heeft zij die man van het UWV even duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Jaaaa de WIJHebben we indirect ook met de inburgering te maken. Nog niet zoveel van bekend.
Punt is dat ik geen diploma's heb. Ik heb mijzelf intern opgewerkt en mijn werk is nu sowieso een groot vraagteken. Gelukkig niet wegens de recessie of welke andere reden dan ook om mijn baan te verliezen, het wordt meer een getouwtrek waar ze mij willen houden.
Voor nu zeg ik, de inburgering gaat mij aan mijn hart. Het is mijn toko en ik leg letterlijk mijn hele ziel en zaligheid hierin. Als men mij wilt behouden moeten ze mij (omdat de WI van tijdelijke aard is) een opleiding aanbieden en wil ik richting jeugdwerk opgeleid worden. Hetzij SJD, hetzij psychologie.
Ik heb ooit een meer commerciele opleiding proberen te volgen maar dat was niets voor mij. Ik wil echt mensen hélpen, niet een oor aannaaien. Dus de sociale zekerheid is ideaal voor mij.
jij snapt m.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef Thrackan het volgende:
[..]
De lat láger leggen![]()
Absoluut NIET. Dat kan alleen maar resulteren in weer een relatie met iemand die totaal niet kan begrijpen hoe ik in elkaar zit.
Dat.
Nooit.
Meer.
De lat ligt juist een grote stap hoger. Ik moet er van overtuigd zijn dat ze me kan, en wil, begrijpen, en dat ik me niet bezwaard voel om te praten over mijn problemen omdat ik denk dat ze het toch niet snapt.
Och, we schelen maar 5 jaartjesquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:42 schreef robuust89 het volgende:
[..]
jij snapt m.![]()
ook al ben ik nog maar een broekie(ben 20), dit is fundamenteel gewoon
het quoten waard!
Ik gebruik mijn label alleen als handvat en als uitleg. Excuus daar gebruik ik het niet voor want dat vind ik verschuilen achter een label.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:55 schreef tijnbrein het volgende:
Ik gebruik mijn labeltje alleen als handvat en als excuus.
Mensen die dat doen vind ik walgelijk.
[...]
Maar het feit dat je gewoon wel iets van je leven kan maken door er zelf wat aan te doen. Ik weet ook wel dat het niet makkelijk is maar altijd andere de schuld geven werkt niet en klopt ook niet.
Niet?quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar het is een fabeltje dat de vrouw op de perfecte aantrekkelijke spontane man valtTypes ala brad pitt. Met een dosis gezonde humor en spontaniteit en initiatief etc
Ik denk dat vrouwen allerlei mannen aantrekkelijk vinden, maar het draait volgens mij vooral om zelfvertrouwen en/of de leiding kunnen nemen. Of zo. Denk ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |