Dat heb ik ook nooit gesnapt. Op de een of andere manier krijgt NS het altijd voor elkaar om in de spits een te korte trein en buiten de spits een te lange trein in te zetten. Zouden ze iemand hebben die dat verzint?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef wise het volgende:
eens met veel punten. Maar goed, ga gelukkig nooit met de trein. Op die 1 a 2 keer in het jaar misschien.
Teven tip voor de ns. (waar ik vroeger last van had)
ZET IN DE SPITS LIEVER EEN 30 WAGONTREIN IN IPV EEN 3 WAGON WAAR DE HALVE STAD IN MOET![]()
![]()
ĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦ1
Ik ging streekproefgewijs lezen. Maar dit slaat natuurlijk he-le-maal nergens op. Ik neem aan dat dit ik het niet hoef toe te lichten, kost moeite. En dat verspil ik liever niet aan domooren zoals you.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zo ik heb al mijn trein ergernissen maar eens op een rijtje gezetMisschien moet ik hem uitprinten en in Nee - Nee brievenbussen gaan proppen. Ziehier:
Als je een trein instapt die druk is, zullen de meeste zitplaatsen bezet zijn. Dus je hoef echt niet alle cabines door te lopen in de hoop dat er ergens een zitplaats is die iedereen over het hoofd gezien heeft.
Als iedereen zich hieraan zou houden zou het een stuk prettiger worden in de trein.
Het slaat wel ergens op. Hoe vaak zie je geen mensen die van voor naar achter door een trein lopen en zich overal door heen persen in de hoop nog een plaatsje te vinden dat er nooit is natuurlijk.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik ging streekproefgewijs lezen. Maar dit slaat natuurlijk he-le-maal nergens op. Ik neem aan dat dit ik het niet hoef toe te lichten, kost moeite. En dat verspil ik liever niet aan domooren zoals you.
Dat kan ook te maken hebben met het aankoppelen van nieuwe treinstellen op stations. Soms loont het de moeite om over te stappen naar het andere deel.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gesnapt. Op de een of andere manier krijgt NS het altijd voor elkaar om in de spits een te korte trein en buiten de spits een te lange trein in te zetten. Zouden ze iemand hebben die dat verzint?
die mensen hebben dan ook grote tassen bij zich die dan tegen iedereen aanslingeren.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op. Hoe vaak zie je geen mensen die van voor naar achter door een trein lopen en zich overal door heen persen in de hoop nog een plaatsje te vinden dat er nooit is natuurlijk.
Inderdaad, als je de mensen op de trappen in de gang ziet zitten moet je je gewoon realiseren dat er geen plaatsen meer zijn en je pech hebt gehad.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op. Hoe vaak zie je geen mensen die van voor naar achter door een trein lopen en zich overal door heen persen in de hoop nog een plaatsje te vinden dat er nooit is natuurlijk.
Ok.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op. Hoe vaak zie je geen mensen die van voor naar achter door een trein lopen en zich overal door heen persen in de hoop nog een plaatsje te vinden dat er nooit is natuurlijk.
Penisbaard! Welkom terug jong.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:15 schreef Penisbaard het volgende:
Bedankt, ik maak mij dagelijks zorgen dat ik niet aan je ideaalbeeld van fatsoenlijk mens voldoe. Dankzij dit topic is dat nu verleden tijd, ik hoef mij nooit meer in het openbaar te schamen.
Vast wel, maar dat is nog steeds geen reden om dwars door de hele trein te lopen op zoek naar een plaats daarbij zoveel mogelijk mensen storend en aanstotend.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:22 schreef lighted het volgende:
[..]
Ok.
Trein stopt, er stappen mensen in en uit. Aangezien niet iedereen die in de trein staat direct naar een plekje rent is er dus kans dat er op het moment bij instappen, met drukte, er toch nog plekken zijn. Sommige mensen blijven staan, omdat dat stoer is.
Peace.
Dat is idd irritantquote:Op woensdag 11 november 2009 15:22 schreef karr-1 het volgende:
Voor de kenners. Tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal zit misschien een paar 100 meter. Toch zijn er mensen die voor dat stukje perse moeten zitten en zich overal tussen wringen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:20 schreef wise het volgende:
[..]
die mensen hebben dan ook grote tassen bij zich die dan tegen iedereen aanslingeren.
of dan zitten ze net, en dan 2 haltes later eruit. Nee, goed gedaan hoor
Preciesquote:Op woensdag 11 november 2009 15:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de mensen op de trappen in de gang ziet zitten moet je je gewoon realiseren dat er geen plaatsen meer zijn en je pech hebt gehad.
Sommige mensen gaan op de trap zitten omdat:quote:Op woensdag 11 november 2009 15:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de mensen op de trappen in de gang ziet zitten moet je je gewoon realiseren dat er geen plaatsen meer zijn en je pech hebt gehad.
En dus is het vol en is het zinloos om verder te zoeken. Live with it.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:23 schreef lighted het volgende:
[..]
Sommige mensen gaan op de trap zitten omdat:
- ze dat chill vinden
- omdat er bij instappen geen plek meer was en daarna geen poging ondernemen om een "normale" zitplaats te zoeken
- ze geen kaartje hebben
Je vergeet ook nog dat als iedereen netjes 2-aan-2 richting de trein marcheert alles veel sneller en effectiever gaat.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:20 schreef DaanA het volgende:
Je mist nog dat mensen niet moeten treuzelen met het uit de automaat halen van een treinkaartje.En normale mensen moeten debielen die dat niet kunnen helpen. En debielen moeten zich dan ook laten helpen. Dat scheelt veel tijd.
Ik zou wel willen, maar ik ben ze eigenlijk nog nooit tegengekomen. En dat terwijl ik toch al vaak met de trein gereisd heb.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:23 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zeg ook even wat over die (zwart)reizigers die brutaal tegen condoekoe's doen!
Heb het vaak genoeg gezien, zo'n eikel die bijdehand doet tegen een conducteur terwijl die klootzak zelf geen ticket heeft.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik ben ze eigenlijk nog nooit tegengekomen. En dat terwijl ik toch al vaak met de trein gereisd heb.
Dat is inderdaad iets waar ik me ook dood aan ergerquote:Instappen
# Wacht tot de trein haast stilstaat voordat je naar een deur loopt, in plaats van dat je als een autist het halve perron met de trein meeloopt (tenzij je een autist bent, dan mag het).
Jij moet Directeur van de NS worden!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zo ik heb al mijn trein ergernissen maar eens op een rijtje gezetMisschien moet ik hem uitprinten en in Nee - Nee brievenbussen gaan proppen. Ziehier:
Onderweg van/naar het perronVeel stations hebben een tunnel die de perrons met elkaar verbindt. Deze is bedoeld om van/naar een perron te lopen. Hij is dus niet bedoeld om te wachten op iemand waarmee je afgesproken hebt, om te klessebessen met die kennis die je toevallig tegenkwam, om te bedenken waar je ook alweer heen moet, of alle andere dingen waardoor je stilstaat in plaats van loopt. Vaak is het druk in de tunnel. Dat betekent dat mensen dicht op elkaar lopen, en dat je niet zomaar opeens stil moet gaan staan of om moet draaien als je om een of andere reden ergens anders heen wil. Ook is het gewenst om niet blind een afslag in te slaan, maar even te kijken of het wel mogelijk is. Als je met een grote groep een trein uitkomt en de trap van het perron naar de tunnel af/op loopt, is het gewenst om ruimte te maken voor de mensen die de andere richting op moeten, bijvoorbeeld om diezelfde trein nog te halen.
Op het perronAls je op het perron aankomt en je wil voor of achter in de trein zitten, loop dan gelijk naar de plek waar je ongeveer moet instappen. Sowieso is het handig om een beetje te verspreiden op het perron, in plaats van dat iedereen als een dom schaap 3 meter van de ingang blijft staan. Als je met een groep bent, ga dan niet zo staan dat iedereen die er langs wil zich langs een muur of over het randje van het perron moet manouvreren. Als je je tas op een bank hebt gelegd en ziet dat het druk word, haal hem er dan zelf vanaf. Het is nergens voor nodid dat mensen aan jou moeten vragen of ze alsjeblieft mogen zitten op de plaats waar jouw tas staat.
InstappenWacht tot de trein haast stilstaat voordat je naar een deur loopt, in plaats van dat je als een autist het halve perron met de trein meeloopt (tenzij je een autist bent, dan mag het). Wacht tot iedereen is uitgestapt voordat je instapt. Dit geld ook als je een meter ruimte ziet tussen twee uitstappende mensen, of als je denkt dat je wel langs die moeder kan glippen die bezig is de buggy naar buiten te krijgen. Help in plaats daarvan die moeder eens met de buggy. Of opa, die bang is om te vallen. Doe niet je uiterste best om langs alle instappers te glippen om iets sneller binnen te komen. Het is asociaal en ziet er debiel uit.
In de treinAls je een trein instapt die druk is, zullen de meeste zitplaatsen bezet zijn. Dus je hoef echt niet alle cabines door te lopen in de hoop dat er ergens een zitplaats is die iedereen over het hoofd gezien heeft. Neem indien mogelijk altijd een zitplaats waar niemand naast je zit. Bij vier zitplaatsen tegenover elkaar, ga waar mogelijk altijd schuin tegenover iemand anders zitten. Dat is gunstiger voor de beenruimte van jullie allebij. Schuif door naar het raam als er iemand naast je wil zitten, in plaats van die persoon over je heen moeten laten klimmen. Achteruit rijdenis fysiek vrijwel precies hetzelfde als vooruit reizen. Wat de ene bij het gas geven voelt, voelt de andere bij het remmen, en vice versa. Dus alleen een debiel is bang om achteruit te rijden. Ook hier geld, als je ziet of weet dat het druk word, haal zelf je tas van de stoel af. Als er een bagagerek is, gebruik die dan. Zorg dat andere mensen zo min mogelijk last van je hebben. Praten met vrienden of met een mobiel is prima, maar hou het volume normaal. Te luide oordopjes, of erger nog, kutspeakertjes zijn allemaal not done. Zorg zelf dat je oordopjes een normaal volume hebben, mensen zouden nooit moeten hoeven vragen of ze wat zachtter kunnen. Stiltecoupé betekent dat je stil moet zijn, voor de simpelen onder ons. Zorg dat je niet stinkt (deoooo) en doe geen smerige dingen die je bij je opa en oma thuis ook niet zo doen. Houd de boel netjes en heel.
UitstappenZorg dat je op tijd bij de deur bent, zodat je zo snel mogelijk kan uitstappen. Als je al mensen in ziet stappen ben je te laat. Als je bij het knopje staat, druk hem dan in in plaats van verwachten dat andere mensen dat wel zullen doen. Ook als je er misschien niet uitmoet, maar er toevallig staat.
Als iedereen zich hieraan zou houden zou het een stuk prettiger worden in de trein.
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus is het vol en is het zinloos om verder te zoeken. Live with it.
Precies, of koop een auto. Of ga je dan een regelement autorijden opstellen?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik bepaal zelf wel wat ik doe. Als jij je daar aan ergert ga je maar in een dorp wonen waar elke ochtend maar 3 anderen met de trein hoeven.
Ik weet niet waar jij woont, maar in Rotterdam rond de spits is die tunnel continu vol met lopende mensen en sta je als niet-loper gewoon enorm in de weg.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ik bedoel, waarom zou je niet in die tunnel mogen stilstaan? Die dingen zijn fucking breed.
da's oook irritant ja...wat ik altijd doe, is ze gewoon aan de kant schuiven. Als ze er dan wat van zeggen, de opmerking plaatsen 'Had je maar ruimte moeten laten'.quote:# Als je met een grote groep een trein uitkomt en de trap van het perron naar de tunnel af/op loopt, is het gewenst om ruimte te maken voor de mensen die de andere richting op moeten, bijvoorbeeld om diezelfde trein nog te halen.
Met 'de maatschappij' associeer ik toch echt meer 'rekening met andere mensen houden' dan 'lekker asociaal precies doen waar ik zin in heb'. Kwestie van opvoeding misschien.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:34 schreef lighted het volgende:
[..]
Precies, of koop een auto. Of ga je dan een regelement autorijden opstellen?
Welkom in de maatschappij, paupert.
True je kan wel een beetje aan de kant gaan staan, ipv midden in het pad.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar in Rotterdam rond de spits is die tunnel continu vol met lopende mensen en sta je als niet-loper gewoon enorm in de weg.
Kwestie van de maatschappij niet kennen misschien. Oftewel, iedereen denkt aan zichzelf en het boeit men geen reet wat anderen er van vinden. Maar goed, misschien is er in jouw opvoeding te lang het handje boven je kop gehouden.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Met 'de maatschappij' associeer ik toch echt meer 'rekening met andere mensen houden' dan 'lekker asociaal precies doen waar ik zin in heb'. Kwestie van opvoeding misschien.
Jouw bovenbeen misschien, mijnes niet. Misschien omdat je... stinkt?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:51 schreef k_man het volgende:
Plus:Vermijd het aanraken van andere passagiers. De meeste mensen hebben er geen behoefte aan om jouw warme bovenbeen tegen hun eigen bovenbeen te voelen drukken, of om met jou te gaan knietjewrijven.
Jij voelt graag de warme bovenbenen van de passagier naast je? Jij bent raar.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:52 schreef lighted het volgende:
[..]
Jouw bovenbeen misschien, mijnes niet. Misschien omdat je... stinkt?
Hier dat bedoel ik, daar zeg je toch geen nee tegen!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:55 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zat een keer in de bus en toen hield zo'n meisje die moest staan zich steeds aan mn knie vast toen die een bocht nam.
is echt zo ontzettend waar. Van die mensen die zo ontzettend schuin voor de opening gaan staan (om binnendoor te glippen) dat ze de uitstappers niet zien, dus zodra de stroom uitstappers eventjes stokt meteen denken dat het voorbij is, en tevergeefs 3 pogingen doen om in te stappen voordat het ze lukt.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:Doe niet je uiterste best om langs alle instappers te glippen om iets sneller binnen te komen. Het is asociaal en ziet er debiel uit.
Oordopjes kende ik al, kutspeakertjes moet ik nog tegenkomen. Ben benieuwd, klinkt wel bizar!quote:Te luide oordopjes, of erger nog, kutspeakertjes zijn allemaal not done.
Mwa, elke dag een uur in de file staan is ook niet alles. Het stukje snelweg tussen Rotterdam en Delft doe je in de spits minstens een half uur over, terwijl het met de trein nog geen 10 minuten is. En als student is een auto inderdaad niet financieel haalbaarquote:Op woensdag 11 november 2009 15:58 schreef rashudo het volgende:
Supertip
Zorg er voor, zodra het enigzins financieel mogelijk is, om zo snel mogelijk een auto aan te schaffen en nooit van je leven ooit nog een voet in de trein of ander openbaar vervoermiddel te zetten, omdat het een verschrikkelijke en mensonterende ervaring is, waarbij je continu geconfronteerd wordt met het ergste drek van de maatschappij.
Daarom moeten stationsbouwers ook stations bouwen waar meer dan 1 manier is om bij het perron te komenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Onderweg van/naar het perronVeel stations hebben een tunnel die de perrons met elkaar verbindt. Deze is bedoeld om van/naar een perron te lopen. Hij is dus niet bedoeld om te wachten op iemand waarmee je afgesproken hebt, om te klessebessen met die kennis die je toevallig tegenkwam, om te bedenken waar je ook alweer heen moet, of alle andere dingen waardoor je stilstaat in plaats van loopt. Vaak is het druk in de tunnel.
quote:In de treinSchuif door naar het raam als er iemand naast je wil zitten, in plaats van die persoon over je heen moeten laten klimmen.
Anders wat? Sta je dan op?quote:Op woensdag 11 november 2009 16:08 schreef SimpelZat het volgende:
Chips, friet of appels vreten doe je maar thuis, niet naast mij in de trein.
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:12 schreef Pikhoofd het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De hele tijd angstig niets doen en dan thuis een klaagbaak-topic openen.
Ben met bovenste drie niet eens, omdat:quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:Als je een trein instapt die druk is, zullen de meeste zitplaatsen bezet zijn. Dus je hoef echt niet alle cabines door te lopen in de hoop dat er ergens een zitplaats is die iedereen over het hoofd gezien heeft. Achteruit rijden is fysiek vrijwel precies hetzelfde als vooruit reizen. Wat de ene bij het gas geven voelt, voelt de andere bij het remmen, en vice versa. Dus alleen een debiel is bang om achteruit te rijden. Zorg dat je op tijd bij de deur bent, zodat je zo snel mogelijk kan uitstappen. Als je al mensen in ziet stappen ben je te laat.
Al is het wel godganze handig dat je in e trein wel wat mag eten, en als je om 10uur richting huis gaat met een rommelde maag je even wat snel kunt pakkenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef karr-1 het volgende:
IK ben het met alles eens. En ook die stinkende bakken friet en omvallende bekers cola mogen verboden worden.
1. Ik zei als het druk is, maw in de spits. In de gemiddelde spitstrein raken alles stoelen wel vol hoor. Als je een hele cabine doorloopt en er zijn geen stoelen, is de kans zéér klein dat je in een andere cabine nog wel een plaats vind.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:18 schreef Kings het volgende:
[..]
Ben met bovenste drie niet eens, omdat:
1. Juist omdat mensen vlakbij de roltrap/trappen vaak instappen, werpen ze een korte blik
op de coupe om vervolgens gewoon op de trap te gaan zitten. Dan kan het voorin of achterin
nog rustig zijn en kun je daar prima zitten.
2. Fysiek is het hetzelfde, maar visueel niet. Ik zie graag waar ik heen ga. Daarnaast is de normale voortgang van een mens is ook vooruit!
3. Zorg dat je op tijd bij de deur bent, maar ga aub niet 10 minuten van te voren je spullen uit het
bovenrek pakken waardoor er in een plotselinge wissel koffer + passagier op mij valt. Als je het station inrijd is er genoeg tijd om om te staan en je naar de deur te begeven.
Precies, iemand die dat dus niet wilt ... iets met darwinquote:Op woensdag 11 november 2009 16:30 schreef Sapstengel het volgende:
Achteruit rijden is wel veiliger bij een treinbotsing. Dan kantel je als het ware gewoon in ligstand, terwijl als je vooruit rijdt, je gelanceerd wordt.
en diegene die gelanceerd word mag jij dan proberen terug te koppenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:30 schreef Sapstengel het volgende:
Achteruit rijden is wel veiliger bij een treinbotsing. Dan kantel je als het ware gewoon in ligstand, terwijl als je vooruit rijdt, je gelanceerd wordt.
Ja zou ik ook doen, ga maar iemand anders lastig vallen.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:32 schreef Mankatans het volgende:
je vergeet er ééntje
als de trein helemaal leeg is zijn er altijd van die sjembekken die in hun eentje in zon 4 zits gaan zitten, zodat ik dan met mn vrienden niet samen kan zitten
De trein is leeg, dan moet dat toch wel lukken?quote:Op woensdag 11 november 2009 16:32 schreef Mankatans het volgende:
je vergeet er ééntje
als de trein helemaal leeg is zijn er altijd van die sjembekken die in hun eentje in zon 4 zits gaan zitten, zodat ik dan met mn vrienden niet samen kan zitten
Durf je in de trein ook niet je ogen dicht te doen dan?quote:Op woensdag 11 november 2009 16:18 schreef Kings het volgende:
2. Fysiek is het hetzelfde, maar visueel niet. Ik zie graag waar ik heen ga. Daarnaast is de normale voortgang van een mens is ook vooruit!
Neuh die vliegen mooi over me heen als ik daar lig.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef kievit19 het volgende:
[..]
en diegene die gelanceerd word mag jij dan proberen terug te koppen
erger is als jij in je eentje zit een een hele lege coupe, en er komt iemand binnen dat deze persoon dan bij jou gaat zitten.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:32 schreef Mankatans het volgende:
je vergeet er ééntje
als de trein helemaal leeg is zijn er altijd van die sjembekken die in hun eentje in zon 4 zits gaan zitten, zodat ik dan met mn vrienden niet samen kan zitten
Jawel hoor, maar dat is toch zonde van het mooie Nederlandse landschapquote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Durf je in de trein ook niet je ogen dicht te doen dan?
pardon?quote:
ik zou het doen, maar ik ga nooit met de trein. In de tram hangen heeft weinig nut, me dunktquote:Op woensdag 11 november 2009 17:19 schreef Billy_Talent het volgende:
Ik stel voor dat iedereen de OP uitprint en ophangt in stations en treincoupe's door het hele land.
TS heeft gewoon gelijk
Herinnering aan Hollandquote:
Daar ben ik het inderdaad mee eens! Dikke mensen zouden gewoon moeten fietsen/lopen ipv de trein nemen.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:40 schreef Rucebo het volgende:
Ergerlijk zijn van die dikke mensen die naast je komen zitten, waardoor je zelf net een halve stoel overhoudt en tegen het raam wordt gedrukt...
Gewoon een printje maken en elke dag een naast je op de stoel leggenquote:Op woensdag 11 november 2009 17:29 schreef Billy_Talent het volgende:
Laten we geld inzamelen en de voorpagina van de Sp!ts of de Metro kopen
dat mogen ze hier inderdaad ook invoerenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:41 schreef Sapstengel het volgende:
Wat wel irritant is, mensen die niet snappe dat het op een rolstrap links lopen, rechts stilstaan is. Nederland is ongeveer het enige land waar mensen dit niet snappen trouwens.
Of misselijk ervan worden. Eet dat soort spul maar lekker buiten de trein opquote:Op woensdag 11 november 2009 15:50 schreef Sapstengel het volgende:
Patatje satesaus in de trein idd, ik krijg altijd zo'n honger van die etenslucht. Vooral als je 's avonds op weg naar huis bent en nog moet avondeten.
Ja, zo kan ik me ook ergens druk over maken.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:42 schreef Casparovvv het volgende:Coupédeuren laten zich doorgaans openen door de omhoog wijzende hendel een achtste draai naar links te duwen. Na enkele seconden sluit de deur zich automatisch. Mocht er zich bij het naderen van het station een dusdanig grote menigte hebben opgehoopt bij de deuren van de trein, waardoor je genoodzaakt bent in het gangpad te wachten, laat deze coupédeur dan gesloten tot op het moment dat de treindeuren zich geopend hebben. Het geluid van de opengaande en sluitende deur is irritant voor reizigers die de trein niet hoeven te verlaten.
Dan hou je je ogen maar dicht als je achteruit rijdt. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:54 schreef Kings het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dat is toch zonde van het mooie Nederlandse landschap
Dan heb je het topic niet goed gelezen...quote:Op woensdag 11 november 2009 18:56 schreef Tahiti het volgende:
Ik mis nog de megolen die bij het afstappen van een roltrap meteen gaan stilstaan en dan apathisch om zich heen gaan kijken waarofdat ze nou eigenlijk zijn.
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:21 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je de mensen op de trappen in de gang ziet zitten moet je je gewoon realiseren dat er geen plaatsen meer zijn en je pech hebt gehad.
Sorryquote:Op woensdag 11 november 2009 19:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Dan heb je het topic niet goed gelezen...
De meeste mensen zijn te lui om verder te lopen dan de wagon die het dichtst bij de trap zit, heb een keer meegemaakt dat mensen daar gingen staan terwijl 2 wagons verderop de helft van de wagon leeg wasquote:Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef T_E_O het volgende:
[..]
Regelmatig gehad dat mensen op de trappen zaten, terwijl er aan de andere kant van de trein plaats zat is
Of appels eten. Dat gesmak is echt walgelijk van sommigenquote:Op woensdag 11 november 2009 19:49 schreef pagadder het volgende:
Ook wel gewoon ranzig zijn mensen die 's ochtends niet de tijd hebben om te ontbijten en dan hun boterhammen maar op de trein beginnen op te eten. Altijd is dat bruin brood met stinkkaas, of nog erger salami. Kan echt walgen van die geur.
Als jij daarvoor een hele trein door gaat lopen, ben je een vervelend persoon. Wat erger ik me daaraan.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef T_E_O het volgende:
[..]
Regelmatig gehad dat mensen op de trappen zaten, terwijl er aan de andere kant van de trein plaats zat is
Is het je ooit opgevallen dat je bij de Appie To Go alleen maar broodjes met stinkend beleg kan kopen? Dacht ik na lang zoeken eindelijk veilig te zijn gegaan met een broodje kalkoenfilet, lees ik even later op de verpakking met hele kleine lettertjes "met knoflookmayonaise".quote:Op woensdag 11 november 2009 19:49 schreef pagadder het volgende:
Ook wel gewoon ranzig zijn mensen die 's ochtends niet de tijd hebben om te ontbijten en dan hun boterhammen maar op de trein beginnen op te eten. Altijd is dat bruin brood met stinkkaas, of nog erger salami. Kan echt walgen van die geur.
Heel soms 'moet' ik dat ook doen. Ik voel me er niet uberprettig onder, maar sta er eens bij stil dat de ander daar ook een reden bij kan hebben.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:14 schreef Thetallguy het volgende:
Je vergeet mensen die met stinkende Smullers bakken friet in de trein zitten
Zeker nog nooit in een intercity naar het oosten of noorden gezeten?quote:Op woensdag 11 november 2009 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als jij daarvoor een hele trein door gaat lopen, ben je een vervelend persoon. Wat erger ik me daaraan.
Een intercity rijdt nooit langer dan 15 minuten zonder stop en daarna kan jij gewoon je stoel pakken![]()
Vandaag ook een vent. Trein naar rotterdam zat vol, ik moest verder naar dordrecht. Dus toen de persoon naast mij opstond deponeerde ik mijn tas op de stoel.
Gaat er zo'n vent die in de trein had gestaan direct vragen. Mag ik hier zitten.
Mensen waren nog niet eens uitgestapt, en op rotterdam wordt altijd de hele trein ververst zo ongeveer![]()
idd, mensen die met de trein mee gaan lopen als die aankomtquote:Ik herken me veel in de OP. Wat een asociale mensen heb je in het OV. Op Delft wacht iedereen altijd aan het begin van spoor 2. Dus ik positioneer mij altijd aan het eind, daar staan niet veel mensen. Maar zodra de trein aankomt, staat het ook bij mij helemaal vol. Kies lekker van tevoren een plek in plaats van op het eind massaal te gaan lopen. Die trein gebruikt het hele spoor en dat weet iedereen
En doe dat ook niet recht voor de trein deuren, dit kan botsingen opleverenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:51 schreef k_man het volgende:
Plus:
- knip -Sommige stations hebben roltrappen. Het is niet zo heel slim om - direct als je van de roltrap af komt - eens rustig om je heen te gaan kijken waar je eigenlijk heen moet.
- knip -
Ik woon in de bevolkte wereld. Ik hoef dus niet naar het noorden.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:31 schreef Joppy het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in een intercity naar het oosten of noorden gezeten?
Als je moet rennen om je aansluiting te halen, dan loop je natuurlijk niet eerst langs de hele trein om te kijken waar het rustig is. Als je vervolgens ongeveer anderhalf uur in die trein door brengt, dan loop je echt wel die hele trein door op zoek naar zitplek.
[..]
idd, mensen die met de trein mee gaan lopen als die aankomt
Ja, die zitten vol. Met name op vrijdagmiddag/avond en zondagavond/maandagochtend, als de studenten door het land reizen.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik woon in de bevolkte wereld. Ik hoef dus niet naar het noorden.
Maar die zitten toch nooit zo vol dat je moet staan? Ik zou het wel een stukje hoognodige service vinden van de NS, om te zorgen dat je in treinen die anderhalf uur geen stop maken, zeker kan zitten.
Ik snap ook echt niet waarom mensen meelopen.
Het is ook zo in de arriva trein van de merwede lingelijn.
Het voorste stel zit altijd bomvol, het achterste heeft nog zat zitplekken. Iedereen weet het. De machinisten wijzen mensen erop. Maar iedereen blijft vooraan op het peron staan.
quote:Op woensdag 11 november 2009 23:15 schreef Drinky het volgende:
waarom is niks wat er in de OP staat voor mij herkenbaar?
Oja, dat klopt, alleen paupers reizen met het OV
Eens maar de uitstappers moeten wel enigszins aansluiten anders is je kans verkekenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:03 schreef Akwableet het volgende:
Heerlijke OP, volledig met je eens, vooral deze:
[..]
is echt zo ontzettend waar. Van die mensen die zo ontzettend schuin voor de opening gaan staan (om binnendoor te glippen) dat ze de uitstappers niet zien, dus zodra de stroom uitstappers eventjes stokt meteen denken dat het voorbij is, en tevergeefs 3 pogingen doen om in te stappen voordat het ze lukt.
opeens wist je het: je wordt spoorwegconducteur!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Zo ik heb al mijn trein ergernissen maar eens op een rijtje gezetMisschien moet ik hem uitprinten en in Nee - Nee brievenbussen gaan proppen. Ziehier:
Onderweg van/naar het perronVeel stations hebben een tunnel die de perrons met elkaar verbindt. Deze is bedoeld om van/naar een perron te lopen. Hij is dus niet bedoeld om te wachten op iemand waarmee je afgesproken hebt, om te klessebessen met die kennis die je toevallig tegenkwam, om te bedenken waar je ook alweer heen moet, of alle andere dingen waardoor je stilstaat in plaats van loopt. Vaak is het druk in de tunnel. Dat betekent dat mensen dicht op elkaar lopen, en dat je niet zomaar opeens stil moet gaan staan of om moet draaien als je om een of andere reden ergens anders heen wil. Ook is het gewenst om niet blind een afslag in te slaan, maar even te kijken of het wel mogelijk is. Als je met een grote groep een trein uitkomt en de trap van het perron naar de tunnel af/op loopt, is het gewenst om ruimte te maken voor de mensen die de andere richting op moeten, bijvoorbeeld om diezelfde trein nog te halen.
Op het perronAls je op het perron aankomt en je wil voor of achter in de trein zitten, loop dan gelijk naar de plek waar je ongeveer moet instappen. Sowieso is het handig om een beetje te verspreiden op het perron, in plaats van dat iedereen als een dom schaap 3 meter van de ingang blijft staan. Als je met een groep bent, ga dan niet zo staan dat iedereen die er langs wil zich langs een muur of over het randje van het perron moet manouvreren. Als je je tas op een bank hebt gelegd en ziet dat het druk word, haal hem er dan zelf vanaf. Het is nergens voor nodid dat mensen aan jou moeten vragen of ze alsjeblieft mogen zitten op de plaats waar jouw tas staat.
InstappenWacht tot de trein haast stilstaat voordat je naar een deur loopt, in plaats van dat je als een autist het halve perron met de trein meeloopt (tenzij je een autist bent, dan mag het). Wacht tot iedereen is uitgestapt voordat je instapt. Dit geld ook als je een meter ruimte ziet tussen twee uitstappende mensen, of als je denkt dat je wel langs die moeder kan glippen die bezig is de buggy naar buiten te krijgen. Help in plaats daarvan die moeder eens met de buggy. Of opa, die bang is om te vallen. Doe niet je uiterste best om langs alle instappers te glippen om iets sneller binnen te komen. Het is asociaal en ziet er debiel uit.
In de treinAls je een trein instapt die druk is, zullen de meeste zitplaatsen bezet zijn. Dus je hoef echt niet alle cabines door te lopen in de hoop dat er ergens een zitplaats is die iedereen over het hoofd gezien heeft. Neem indien mogelijk altijd een zitplaats waar niemand naast je zit. Bij vier zitplaatsen tegenover elkaar, ga waar mogelijk altijd schuin tegenover iemand anders zitten. Dat is gunstiger voor de beenruimte van jullie allebij. Schuif door naar het raam als er iemand naast je wil zitten, in plaats van die persoon over je heen moeten laten klimmen. Achteruit rijdenis fysiek vrijwel precies hetzelfde als vooruit reizen. Wat de ene bij het gas geven voelt, voelt de andere bij het remmen, en vice versa. Dus alleen een debiel is bang om achteruit te rijden. Ook hier geld, als je ziet of weet dat het druk word, haal zelf je tas van de stoel af. Als er een bagagerek is, gebruik die dan. Zorg dat andere mensen zo min mogelijk last van je hebben. Praten met vrienden of met een mobiel is prima, maar hou het volume normaal. Te luide oordopjes, of erger nog, kutspeakertjes zijn allemaal not done. Zorg zelf dat je oordopjes een normaal volume hebben, mensen zouden nooit moeten hoeven vragen of ze wat zachtter kunnen. Stiltecoupé betekent dat je stil moet zijn, voor de simpelen onder ons. Zorg dat je niet stinkt (deoooo) en doe geen smerige dingen die je bij je opa en oma thuis ook niet zo doen. Houd de boel netjes en heel.
UitstappenZorg dat je op tijd bij de deur bent, zodat je zo snel mogelijk kan uitstappen. Als je al mensen in ziet stappen ben je te laat. Als je bij het knopje staat, druk hem dan in in plaats van verwachten dat andere mensen dat wel zullen doen. Ook als je er misschien niet uitmoet, maar er toevallig staat.
Als iedereen zich hieraan zou houden zou het een stuk prettiger worden in de trein.
In beide gevallen: schaadt het je?quote:Op woensdag 11 november 2009 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als jij daarvoor een hele trein door gaat lopen, ben je een vervelend persoon. Wat erger ik me daaraan.
Een intercity rijdt nooit langer dan 15 minuten zonder stop en daarna kan jij gewoon je stoel pakken![]()
Vandaag ook een vent. Trein naar rotterdam zat vol, ik moest verder naar dordrecht. Dus toen de persoon naast mij opstond deponeerde ik mijn tas op de stoel.
Gaat er zo'n vent die in de trein had gestaan direct vragen. Mag ik hier zitten.
Mensen waren nog niet eens uitgestapt, en op rotterdam wordt altijd de hele trein ververst zo ongeveer![]()
Ik herken me veel in de OP. Wat een asociale mensen heb je in het OV. Op Delft wacht iedereen altijd aan het begin van spoor 2. Dus ik positioneer mij altijd aan het eind, daar staan niet veel mensen. Maar zodra de trein aankomt, staat het ook bij mij helemaal vol. Kies lekker van tevoren een plek in plaats van op het eind massaal te gaan lopen. Die trein gebruikt het hele spoor en dat weet iedereen
en dat word alleen maar erger met de vergrijzing!!!!!!!quote:Op woensdag 11 november 2009 23:18 schreef n0ir het volgende:
De meest asociale mensen in de trein zijn 50-plussers, die denken op een of andere manier dat ze in de tweede klas wel de ruimte van de eerste klas mogen gebruiken omdat ze nou eenmaal oud zijn.
dan heb je dus nooit in 1ste klas gezeten tijdens de spits..quote:Op donderdag 12 november 2009 00:05 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
en dat word alleen maar erger met de vergrijzing!!!!!!!
Ik vind als je de oorlog niet bewust hebt meegemaakt kun je ook gewoon nog staan in de trein...
Btw nog een ergernis: de eerste klas in de spits!! heel de trein rampensvol en de 1e klas leeg
Nee, maar als je iedere dag met het OV moet, wordt het wel irritant.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:05 schreef Adames het volgende:
[..]
In beide gevallen: schaadt het je?
Die man wil zitten, beetje aso om in een volle trein gelijk je tas () erop te gooien.
Bij dat tweede, maakt het wat uit dat mensen gelijk gaan splitsen of eerst wachten tot de trein eraan komt?
Je bent zelf gewoon asociaal en hoopt dat jij in je eentje in een coupe mag zitten terwijl de rest opgepropt zit.
1. Jij bent mijn vriend niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:48 schreef Aalbers het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik me ook ergens druk over maken.Draag als vrouw nooit hakken in de trein, dat geeft getik wat mensen irritant kunnen vinden. Ben je man en wil je hakken dragen: scheer je weg. Knipper niet te veel met je ogen. Diegene die tegenover je zit kan dit als vervelend beschouwen, of denkt missschien wel dat je verliefd op hem/haar bent.
Je kunt ook te overdreven doen vriend!
Niet dus. Vaak is het in het midden van de trein bom vol, en zijn er voor- en/of achterin zitplaatsen te over. Aangezien jij daar niet instapt, ben je 1 van de vele kudde dieren die niet verder kijken dan hun eigen lage-iq-neus lang is en blijven ze staan. Bij de volgende halte staan diezelfde genetisch minder bedeelde medemensch gruwelijk in de weg voor de meer nadenkende reiziger, omdat ze niet uit de weg kunnen omdat iedereen in de weg staat.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus is het vol en is het zinloos om verder te zoeken. Live with it.
Het is ook zoveel moeite om even iemand te vragen of hij zijn tas weg wil halen, hè.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:11 schreef Dennis_enzo het volgende:Als je je tas op een bank hebt gelegd en ziet dat het druk word, haal hem er dan zelf vanaf. Het is nergens voor nodid dat mensen aan jou moeten vragen of ze alsjeblieft mogen zitten op de plaats waar jouw tas staat.
Flikker die tas dan op het rek of zo.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is ook zoveel moeite om even iemand te vragen of hij zijn tas weg wil halen, hè.
Het is sowieso wel zo beleefd om even te vragen of je op een bepaalde plaats mag zitten, in plaats van als een onbeschaafde boerenlul zonder een woord te zeggen naast iemand neer te ploffen. Dan kan je in één moeite door vragen of je reisgenoot zijn tas even weg wil halen. Handig hè? Daarbij kan een lege plaats, al dan niet met tas, best al bezet zijn door iemand die bijvoorbeeld even naar de wc is. Gewoon even vragen dus.
Waar ík me aan erger zijn mensen die zonder een woord te zeggen naast het bankje gaan staan en wachten tot je merkt dat ze daar staan en dat ze willen zitten, ook als je ze helemaal niet ziet doordat je in een boek verdiept bent of je ogen dichthebt. Gewoon even je mond opendoen, niet zo moeilijk toch?
Ik maak het zelfs weleens mee dat iemand zonder vragen míjn tas van het bankje pakt en op de grond zet of in het bagagerek legt. Volstrekt onfatsoenlijk.
Jij weet niet waar ik in stap in een trein. Ik heb vrijwel altijd zitplek, dus maak je om mij geen zorgen.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Niet dus. Vaak is het in het midden van de trein bom vol, en zijn er voor- en/of achterin zitplaatsen te over. Aangezien jij daar niet instapt, ben je 1 van de vele kudde dieren die niet verder kijken dan hun eigen lage-iq-neus lang is en blijven ze staan. Bij de volgende halte staan diezelfde genetisch minder bedeelde medemensch gruwelijk in de weg voor de meer nadenkende reiziger, omdat ze niet uit de weg kunnen omdat iedereen in de weg staat.
In een beetje Randstad-spits is alles altijd bomvol.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Niet dus. Vaak is het in het midden van de trein bom vol, en zijn er voor- en/of achterin zitplaatsen te over. Aangezien jij daar niet instapt, ben je 1 van de vele kudde dieren die niet verder kijken dan hun eigen lage-iq-neus lang is en blijven ze staan. Bij de volgende halte staan diezelfde genetisch minder bedeelde medemensch gruwelijk in de weg voor de meer nadenkende reiziger, omdat ze niet uit de weg kunnen omdat iedereen in de weg staat.
Mja, maar ik heb de hoop opgegeven dat de Nederlander dat ooit massaal gaat volgen. Altijd staan er wel twee tokkies naast elkaar stil, met een hoop wachtenden erachter.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Supertip:
Op de roltrap geldt: links gaan, rechts staan. Dit om de gehaaste medereiziger de ruimte te geven.
Wordt ook tijd dat er verzachtende omstandigheden komen tegen dat soort crapuul.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:05 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mja, maar ik heb de hoop opgegeven dat de Nederlander dat ooit massaal gaat volgen. Altijd staan er wel twee tokkies naast elkaar stil, met een hoop wachtenden erachter.
Altijd nog beter dan Rijswijk, het lijkt erop dat ze daar een stuk uit het riool gehakt hebben en er een station van hebben gemaaktquote:Op woensdag 11 november 2009 15:13 schreef JackHerrer het volgende:
* Stap niet uit op Rotterdam Centraal, het stinkt er naar rotte eieren.
haa wat heerlijk. in me auto kan ik de ramen open en dicht doen zoveel ik wil.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:04 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
1. Jij bent mijn vriend niet.
2. Let eens op hoe fucking irritant het is als iemand, vanaf 10 minuten voordat de trein stilstaat, constant die coupédeur open doet en weer dicht laat gaan om zijn verbondenheid met de mensen die wél een plaatsje op het balkon hebben bemachtigd te benadrukken.
Dat heb ik dus een keer gehad; ik stapte in een bijna lege trein, ging lekker zitten, zette mijn weekendtas op de stoel naast me en viel in slaap. Een uur later wordt ik wakker in een volle trein omdat degene naast mij opstond en wegliep. Hij had dus mijn zware(!) weekendtas in het bagagerek gestopt, prima zou je denken, ware het niet dat ik een schouderblessure had waardoor ik niks boven mijn hoofd kon tillen, en al helemaal geen zware weekendtassen. Kon ik de rest van de passagiers gaan smeken om voor mij mijn tas te pakkenquote:Op donderdag 12 november 2009 12:06 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Flikker die tas dan op het rek of zo.
quote:Op donderdag 12 november 2009 18:39 schreef Mr_Vleespet het volgende:
[..]
haa wat heerlijk. in me auto kan ik de ramen open en dicht doen zoveel ik wil.
ik kan ongenegeerd scheten en shoarma boeren laten.
mijn auto rijdt niet weg zonder me (Tenzij gestolen)
kan me muziek zo hard zetten als ik zelf wil.
ben 1 uur eerder tuis met de auto dan met het ov.
de zeldzame keren dat ik met de trein ga is het gewoon irritant als mensen me niet laten uitstappen en dat ze als een stel retards naar binnen toe willen zonder eerst de mensen naar buiten te laten
Dit is soms best fijn hoor :-)quote:Op woensdag 11 november 2009 15:51 schreef k_man het volgende:
Plus:Vermijd het aanraken van andere passagiers. De meeste mensen hebben er geen behoefte aan om jouw warme bovenbeen tegen hun eigen bovenbeen te voelen drukken, of om met jou te gaan knietjewrijven.
Er zijn dan ook nog steeds mensen die het principe van een stilte coupe niet snappen en mensen die denken dat je in een mobiele telefoon ook extra hard moet schreeuwen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:45 schreef fs180 het volgende:
Vandaag een of andere hoer die maar luidkeels zat te bellen in de stiltecoupe, en toen ik er wat van zei was ik het probleem!!
Inderdaad ja. In een topic op dit forum beweerde iemand ooit doodserieus dat je in een stiltecoupé best mag praten, bellen en dergelijke, als je het maar op normale toon doet. Het verschil met een niet-stiltecoupé was dus volgens deze persoon blijkbaar dat je in een 'normale' coupé zo hard mag schreeuwen en zo luidkeels mag bellen als je zin in hebt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er zijn dan ook nog steeds mensen die het principe van een stilte coupe niet snappen
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:50 schreef Joeriii het volgende:
Ik ken er nog wel 1: Het uitklappen van de vouwfiets in de trein net voordat je het perron oprijdt. Zeker als het druk is.
Sowieso vouwfietsen
Dat soort mensen verdiend dan ook gewoon klappen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In een topic op dit forum beweerde iemand ooit doodserieus dat je in een stiltecoupé best mag praten, bellen en dergelijke, als je het maar op normale toon doet. Het verschil met een niet-stiltecoupé was dus volgens deze persoon blijkbaar dat je in een 'normale' coupé zo hard mag schreeuwen en zo luidkeels mag bellen als je zin in hebt.
Ja hoor, als je er niemand mee lastig valt en niet een hele make up koffer meeneemt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:28 schreef vencodark het volgende:
Is het vijlen van nagels geoorloofd?
Nee, dat doe ik nooitquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja hoor, als je er niemand mee lastig valt en niet een hele make up koffer meeneemt.
Ja, zo kan je het natuurlijk ook interpreteren indd.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In een topic op dit forum beweerde iemand ooit doodserieus dat je in een stiltecoupé best mag praten, bellen en dergelijke, als je het maar op normale toon doet. Het verschil met een niet-stiltecoupé was dus volgens deze persoon blijkbaar dat je in een 'normale' coupé zo hard mag schreeuwen en zo luidkeels mag bellen als je zin in hebt.
deze opmerking stond laatst ook in de spits/metro. Als vraag aan de directeur van ns door een forens.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Supertip:
Op de roltrap geldt: links gaan, rechts staan. Dit om de gehaaste medereiziger de ruimte te geven.
Een flinke stroomstoot wannneer je langer dan twee seconden niet beweegt lijkt me ook wel effectief.quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef skittelman het volgende:
[..]
deze opmerking stond laatst ook in de spits/metro. Als vraag aan de directeur van ns door een forens.
Ze zijn hiermee aan het testen. Een aantal stations hebben voetjes op de roltrap (rechts stilstaande links bewegende) een aantal andere nieuwe stations hebben ze bordjes opgehangen.
De NS is dus met pilots aan het bekijken wat de duidelijkste methode is. Hij verwachte dat medio 2010 elk station met roltrap voorzien is van een van de twee opties.
Mijn voorkeur gaat uit naar die voetjes (zonder naar beneden te kijken op een roltrap stappen is sowieso niet verstandig) en dan een promotie campagne en een paar dagen knappe vrouwtjes aanschaffen die stilstaande mensen op de roltrap aan het rennen helpen.
Op Utrecht CS draaien veel treinen om. Niet letterlijk natuurlijk, maar ze rijden verder in dezelfde richting als waar vandaan ze het station binnen kwamen rijden. Ik snap wel dat mensen dan in verwarring raken als op de borden staat 'voorste deel bestemming X, achterste deel bestemming Y). Want wat het voorste deel was toen de trein het station binnen kwam rijden, is opeens het achterste deel als ie weg rijdt.quote:Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef Omentuva het volgende:
Specifieker punt: Als je in een trein zit die gesplitst wordt, en je moet naar [bestemming voorste treinstel], ga dan ook alvast in dat voorste stel zitten als er maar twee stellen zijn. Ga dan niet op het station waar er wordt gesplitst nog even snel rennen naar het andere treinstel. Er staat altijd op de bordjes op het perron welk gedeelte waarheen gaat, en zoveel stations zonder borden van hoe laat de volgende trein komt zijn er nu ook weer niet. (Ik kan me alleen Utrecht Lunetten indenken...)
Goed topic, wel.
serieus, dat kunnen mensen toch wel zelf bedenken dat ze rechts stilstaan zodat mensen links naar boven kunnen lopen ?quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef skittelman het volgende:
[..]
deze opmerking stond laatst ook in de spits/metro. Als vraag aan de directeur van ns door een forens.
Ze zijn hiermee aan het testen. Een aantal stations hebben voetjes op de roltrap (rechts stilstaande links bewegende) een aantal andere nieuwe stations hebben ze bordjes opgehangen.
De NS is dus met pilots aan het bekijken wat de duidelijkste methode is. Hij verwachte dat medio 2010 elk station met roltrap voorzien is van een van de twee opties.
Mijn voorkeur gaat uit naar die voetjes (zonder naar beneden te kijken op een roltrap stappen is sowieso niet verstandig) en dan een promotie campagne en een paar dagen knappe vrouwtjes aanschaffen die stilstaande mensen op de roltrap aan het rennen helpen.
Ik denk niet dat we het doen om iemand te pesten, maar meer omdat het geen gewoonte is. In het buitenland zie je ook overal bordjes staan, hier niet. Men denkt er gewoon niet bij na..quote:Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
serieus, dat kunnen mensen toch wel zelf bedenken dat ze rechts stilstaan zodat mensen links naar boven kunnen lopen ?
in het buitenland de gewoonste zaak van de wereld, alleen die asociale NL (ik bepaal toch waar ik sta en ik laat er vooral niemand langs) moet weer links blijven staan.
quote:Op donderdag 12 november 2009 12:00 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is ook zoveel moeite om even iemand te vragen of hij zijn tas weg wil halen, hè.
Het is sowieso wel zo beleefd om even te vragen of je op een bepaalde plaats mag zitten, in plaats van als een onbeschaafde boerenlul zonder een woord te zeggen naast iemand neer te ploffen. Dan kan je in één moeite door vragen of je reisgenoot zijn tas even weg wil halen. Handig hè? Daarbij kan een lege plaats, al dan niet met tas, best al bezet zijn door iemand die bijvoorbeeld even naar de wc is. Gewoon even vragen dus.
Waar ík me aan erger zijn mensen die zonder een woord te zeggen naast het bankje gaan staan en wachten tot je merkt dat ze daar staan en dat ze willen zitten, ook als je ze helemaal niet ziet doordat je in een boek verdiept bent of je ogen dichthebt. Gewoon even je mond opendoen, niet zo moeilijk toch?
Ik maak het zelfs weleens mee dat iemand zonder vragen míjn tas van het bankje pakt en op de grond zet of in het bagagerek legt. Volstrekt onfatsoenlijk.
Helaas kunnen een hoop dat gewoon niet. En dan sta je stil achter 2 kleppende tantes waar je 3x pardon moet roepen voordat ze je horen, en dan kijken ze eerst verbaast achterom wat er aan de hand is voordat ze uberhaupt een stap opzij doen!quote:Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
serieus, dat kunnen mensen toch wel zelf bedenken dat ze rechts stilstaan zodat mensen links naar boven kunnen lopen ?
in het buitenland de gewoonste zaak van de wereld, alleen die asociale NL (ik bepaal toch waar ik sta en ik laat er vooral niemand langs) moet weer links blijven staan.
grote onzin, ga naar Gare de Nord, kom je aan met de Thalys kan je gewoon die hele lange roltrap naar boven gewoon rennen als je wilt, niemand die in de weg staat. ZONDER BORDJESquote:Op maandag 16 november 2009 19:00 schreef June. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het doen om iemand te pesten, maar meer omdat het geen gewoonte is. In het buitenland zie je ook overal bordjes staan, hier niet. Men denkt er gewoon niet bij na..
Ja, ik betaal voor het hele treinstel, iedereen heeft een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijsquote:Op maandag 16 november 2009 19:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo vind je dat onfatsoenlijk ?
betaal jij voor 2 zitplaatsen dan ?
Vragen is zinloos als ze zon mp speler op hebben
het ergste is dat het echt overal is, in warenhuizen, noem maar op overal waar een roltrap is, gewoon lekker links staan, ook al staat er niemand naast je. Is echt typisch NLquote:Op maandag 16 november 2009 19:04 schreef fs180 het volgende:
[..]
Helaas kunnen een hoop dat gewoon niet. En dan sta je stil achter 2 kleppende tantes waar je 3x pardon moet roepen voordat ze je horen, en dan kijken ze eerst verbaast achterom wat er aan de hand is voordat ze uberhaupt een stap opzij doen!![]()
Als iemand achter mij pardon zegt stap ik gewoon automatisch opzij, ik hoef toch niet eerst te kijken
stoer man, als jij je tas gewoon laat staan in een drukke trein, zet ik hem wel voor je op de grond.quote:Op maandag 16 november 2009 19:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ja, ik betaal voor het hele treinstel, iedereen heeft een vervoersbewijs, geen zitplaatsbewijsDe Ns heeft ook duidelijk in de algemene voorwaarden opgenomen dat je op eerste verzoek je tas weg moet halen. Dus dat doe ik ook, en met mij duizenden anderen. Meestal komt er toch niemand zitten en ga ik niet mijn tas voor niets op de grond zetten, zit meestal toch vol met etensresten en klevige vlekken
Die instapidioten zijn ook klachtwaardigAls jij voor de deur staan duw ik je gewoon naar achter hoor
![]()
Als jij mijn tas op de grond gooit ga jij erachter aanquote:Op maandag 16 november 2009 19:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
stoer man, als jij je tas gewoon laat staan in een drukke trein, zet ik hem wel voor je op de grond.
Als je bang bent dat je tasje vies wordt, moet je hem in je handjes houden. Val je niemand lastig
Ik ga nooit met de metro, maar met het in- en uitstappen in de trein wacht iedereen wel gewoon hoor..quote:Op maandag 16 november 2009 19:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
grote onzin, ga naar Gare de Nord, kom je aan met de Thalys kan je gewoon die hele lange roltrap naar boven gewoon rennen als je wilt, niemand die in de weg staat. ZONDER BORDJES
Heerlijk gewoon, ze zijn gewoon veel beleefder, bv ook als je in moet stappen in de metro, heerlijk.
Mensen laten je eerst gewoon uitstappen en daarna gewoon op je gemak naar binnen, zonder duwen
ja ik heb het toch specifiek over metro ? Ze zullen wel moeten in de trein, er kunnen er zelden 2 tegelijk door de deurquote:Op maandag 16 november 2009 19:23 schreef June. het volgende:
[..]
Ik ga nooit met de metro, maar met het in- en uitstappen in de trein wacht iedereen wel gewoon hoor..
Ik ga dagelijks met de metro, maar ik maak eigenlijk nooit mee dat je er niet uit kunt, alleen als je met je fiets bent moet je nog wel eens wat mensen aan de kant duwen.quote:Op maandag 16 november 2009 19:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ik heb het toch specifiek over metro ? Ze zullen wel moeten in de trein, er kunnen er zelden 2 tegelijk door de deur![]()
In Parijs is dat een verademing met de metro en bus in vergelijking met hier.
Op de borden staat/stond toch echt voor en achter.quote:Op maandag 16 november 2009 17:58 schreef caspervc het volgende:
Daarom bestaat er ook een A en een B zijde
Toen ik onlangs in Duitsland op vakantie was, gebeurde er ook weer zoiets typisch. Ik reed netjes 160 op de linkerbaan, maar zag achter me een Saab naderen die duidelijk harder ging. Dus ik ga naar rechts en laat de Saab met 200 (ofzo) voorbij stuiven. Vervolgens zie ik voor me een of andere blinde vink z'n autootje de linkerbaan op kwakken, waardoor de Saab vol in de ankers moet en de blinde vink nét niet raakt. Scheelde een metertje ofzo.quote:Op maandag 16 november 2009 19:08 schreef macca728 het volgende:
moet je vanuit Duitsland Nederland binnenrijden, kan je heerlijk doorrijden totdat je bij de grens komt, waar weer zon NL voor je uiterst links op de snelweg 70 zit te rijden. En niet opzij gaan hoor nee
Zo zagen wij afgelopen vakantie een Duitser die op een lege snelweg stug links 120 bleef rijden in zn PT Cruiser, die hebben we even rechts ingehaald met de volgestouwde Mitsubishi Spacewagon met 6 passagiersquote:Op maandag 16 november 2009 20:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Toen ik onlangs in Duitsland op vakantie was, gebeurde er ook weer zoiets typisch. Ik reed netjes 160 op de linkerbaan, maar zag achter me een Saab naderen die duidelijk harder ging. Dus ik ga naar rechts en laat de Saab met 200 (ofzo) voorbij stuiven. Vervolgens zie ik voor me een of andere blinde vink z'n autootje de linkerbaan op kwakken, waardoor de Saab vol in de ankers moet en de blinde vink nét niet raakt. Scheelde een metertje ofzo.
Alleen... de blinde vink was een Duitser en de Saab was Nederlands.
Toevallig ging ik vandaag met de fiets, en moest iedereen opzij duwen, kijken ze gewoon niet soms?quote:Op maandag 16 november 2009 19:29 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik ga dagelijks met de metro, maar ik maak eigenlijk nooit mee dat je er niet uit kunt, alleen als je met je fiets bent moet je nog wel eens wat mensen aan de kant duwen.
Hoe zie je dat? Staat dat aangegeven per coupe ofzo?quote:Op maandag 16 november 2009 21:12 schreef Merel1808 het volgende:
Maar het ging natuurlijk niet over Duitsers op de snelweg hier.
Duitse treinen dan maar; als je in een internationale trein stapt die naar Berlijn/Hannover/Osnabruck/waardanook rijdt, moet je altijd even opletten of de stoel waar je gaat zitten niet gereserveerd is. Vaak genoeg gezien dat mensen niet opletten en dan comleet gepikeerd door een stel Duitsers van hun stoel gestuurd worden
Hmm, Den Haag/Rotterdam - Enschede/Deventer of Groningen/Leeuwarden, bedoel je? (En vice versa.) True, hoewel de tijd dat die treinen stil staan ook betekent dat je in Utrecht (Voor Rotterdam/DH) een halve eeuw de tijd hebt om de goede trein uit te vogelen. Ik zou niet weten hoe dat in Zwolle zit, though. (Als ze daar splitsen...).quote:Op maandag 16 november 2009 17:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Op Utrecht CS draaien veel treinen om. Niet letterlijk natuurlijk, maar ze rijden verder in dezelfde richting als waar vandaan ze het station binnen kwamen rijden. Ik snap wel dat mensen dan in verwarring raken als op de borden staat 'voorste deel bestemming X, achterste deel bestemming Y). Want wat het voorste deel was toen de trein het station binnen kwam rijden, is opeens het achterste deel als ie weg rijdt.
Ik heb medelijden met je. Het is vast geen pretje om zo communicatief gestoord te zijn dat je niet eens iemand durft te vragen of hij zijn tas weg wil halen, maar in plaats daarvan zijn tas op de grond flikkert. En nog vindt dat je juist gehandeld hebt ook.quote:Op maandag 16 november 2009 19:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
stoer man, als jij je tas gewoon laat staan in een drukke trein, zet ik hem wel voor je op de grond.
Als je bang bent dat je tasje vies wordt, moet je hem in je handjes houden. Val je niemand lastig
Ja, maar op die trajecten rijden vooral doorlopers. Ik geloof dat er nu trouwens op de borden a- en b-zijde staat aangegeven, maar ik weet ook zeker dat ik in het verleden wel eens voor- en achterzijde heb zien staan.quote:Op maandag 16 november 2009 22:45 schreef Omentuva het volgende:
Hmm, Den Haag/Rotterdam - Enschede/Deventer of Groningen/Leeuwarden, bedoel je? (En vice versa.) True, hoewel de tijd dat die treinen stil staan ook betekent dat je in Utrecht (Voor Rotterdam/DH) een halve eeuw de tijd hebt om de goede trein uit te vogelen. Ik zou niet weten hoe dat in Zwolle zit, though. (Als ze daar splitsen...).
Het 'nieuwe' dubbeldeksmaterieel heeft volgens mij wel informatiebordjes in de coupe's, dus kan je dan als reiziger anticiperen dat je moet wisselen. Geen noodzaak om als een kip zonder kop te gaan rennen, dus, of je kan wisselen (mits tijd) zodra je ziet dat het niet goed is.
Ik maakte laatst nog mee dat een vent z'n hele hebben en houwen ging verplaatsen zodat ik bij 't raam kon zitten. Moest een station verder alweer de trein uitquote:# Schuif door naar het raam als er iemand naast je wil zitten, in plaats van die persoon over je heen moeten laten klimmen.
Dat dus...quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef wise het volgende:
Teven tip voor de ns. (waar ik vroeger last van had)
ZET IN DE SPITS LIEVER EEN 30 WAGONTREIN IN IPV EEN 3 WAGON WAAR DE HALVE STAD IN MOET![]()
![]()
ĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦ1
ook leuk als je op station RAI staat en terug komt van een feestje om 07.30. Het evenement stond op de site van NS met de melding dat er extra treinen werden ingezet. Komt er een stoptreintje met 3 wagons.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:16 schreef wise het volgende:
eens met veel punten. Maar goed, ga gelukkig nooit met de trein. Op die 1 a 2 keer in het jaar misschien.
Teven tip voor de ns. (waar ik vroeger last van had)
ZET IN DE SPITS LIEVER EEN 30 WAGONTREIN IN IPV EEN 3 WAGON WAAR DE HALVE STAD IN MOET![]()
![]()
ĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦĦ1
Vroeger uitermate handig, ja! Lekker 15 bakken doorlopen. Kan al sinds een aantal jaar niet meer! Of ze zijn gesloten of ze worden dichtgelast.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:08 schreef k_man het volgende:
Ja, maar op die trajecten rijden vooral doorlopers.
Zolang men niet nagels gaat knippen in de trein. Denk aan; rondspringende nagels terwijl ik net een broodjequote:Op zaterdag 14 november 2009 16:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik nooitNagels vijlen kan zo lekker op het gemak in de trein.
en dan ga je zitten?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik maakte laatst nog mee dat een vent z'n hele hebben en houwen ging verplaatsen zodat ik bij 't raam kon zitten. Moest een station verder alweer de trein uit
Vreselijk, dat *tik* *tik* *tik* van zo'n nagelknippertje. Of mensen die zichzelf hoorbaar zitten krabben. Hu!quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:22 schreef Kings het volgende:
Zolang men niet nagels gaat knippen in de trein. Denk aan; rondspringende nagels terwijl ik net een broodje
zit te eten
Tis alweer jaren geleden, maar er stonden ooit vroeg in de ochtend een paar honderd man op station Eindhoven stomverbaasd te kijken toen er één lullig stoptreintje het station binnen kwam sukkelen om iedereen naar Pinkpop te vervoeren. Dat leidde dus tot toestanden waar ze in India trots op zouden zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:34 schreef skittelman het volgende:
ook leuk als je op station RAI staat en terug komt van een feestje om 07.30. Het evenement stond op de site van NS met de melding dat er extra treinen werden ingezet. Komt er een stoptreintje met 3 wagons.
Tjah daar passen geen 10.000 man in
gebeurd niet alleen bij pinkpop. Ook op een doordeweekse dag in de spits. Lekker druk. komt er een 3 wagon treintje binnen kakkenquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Tis alweer jaren geleden, maar er stonden ooit vroeg in de ochtend een paar honderd man op station Eindhoven stomverbaasd te kijken toen er één lullig stoptreintje het station binnen kwam sukkelen om iedereen naar Pinkpop te vervoeren. Dat leidde dus tot toestanden waar ze in India trots op zouden zijn.
Met je 'het volgende station moest ik er weer uit'quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wel als het volgende station meer dan een half uur reizen is.
Nee, dat is ronduit smerig. Vandaar toch ff mijn vragen of vijlen wel mag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:22 schreef Kings het volgende:
[..]
Zolang men niet nagels gaat knippen in de trein. Denk aan; rondspringende nagels terwijl ik net een broodje
zit te eten
Je lijkt wel een naziquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:23 schreef Repeat het volgende:
Je lijkt wel een bejaarde man
met je verhaal.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
Goed topic. Kan TS er ook een maken over de bus?
Nou, ik wel. Alles wat in dat lijstje staat is toch vrij normaal?quote:
Uiteraard. Ik wil best toegeven dat ik mij heel af en toe wel eens schuldig maak aan dingen zoals even snel iets eten in de trein, maar over het algemeen probeer ik deze dingen altijd na te leven. Het is hypocriet je te ergeren aan dingen die je zelf ook doet.quote:
beetje jammer dat de gemiddelde dekking van umts dat gewoon niet red op alle trajectenquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:13 schreef Socios het volgende:
In de jaren ´90 kwam met men telefoon in de intercitytreinen, na afronding daarvan had iedereen een mobiele telefoon. Nu komt men met internet in de intercitytreinen, straks bij afronding daarvan heeft iedereen een dongel ft. ingebouwde simkaart in z´n laptop.
ergens brabant - limburg (geen idee exact waar) had een klant last van geen ontvangst. wat redelijk jammer is aangezien hij dan niet kan werken in de treinquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:05 schreef Socios het volgende:
Waar niet dan? Op de Veluwe bijvoorbeeld heb ik geen probleem met UMTS.
geen wonder als je t-mobile hebtquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ergens brabant - limburg (geen idee exact waar) had een klant last van geen ontvangst. wat redelijk jammer is aangezien hij dan niet kan werken in de trein
kpn abbonementenquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:16 schreef skittelman het volgende:
[..]
geen wonder als je t-mobile hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |