Er is zelfs een compleet topic voorquote:Op woensdag 11 november 2009 14:00 schreef Katze het volgende:
Er zijn vast mensen die hetzelfde meemaken als ik. Ik hoor graag hun mening. En daarnaast hoor ik ook graag tips over wat ik nog meer kan doen om aan een baan te komen.
Ja, daar zitten ze bij 1. op te wachten... Iemand die je eerst moet inwerken en dan na een half jaar weer vertrekt.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:02 schreef Banzaiaap het volgende:
Kan je dan bij 1. niet aangeven dat je het voor de ervaring wil doen? Zodat je na een (half) jaar kan proberen bij 2.?
KLM vraagt regelmatig van dat soort mensen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:04 schreef TNA het volgende:
Traineeship of eventueel een onbetaalde stage?
Word.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het is op het moment echt huilen met de pet op qua werkzoeken en vinden
Zoeken is niet zo moeilijk toch? Misschien vroegah, toen er nog geen internet was... Maar vinden, dat is waar ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:06 schreef Marijkezwolle het volgende:
Het is op het moment echt huilen met de pet op qua werkzoeken en vinden
Maar als ze als reden aangeven dat hij zich toch gaat vervelen, zal dat inwerken nooit langer dan een dag innemen. Bovendien hoeft TS dat van te voren niet aan te geven toch?quote:Op woensdag 11 november 2009 14:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, daar zitten ze bij 1. op te wachten... Iemand die je eerst moet inwerken en dan na een half jaar weer vertrekt.
Heb ik ook gedaan en vond het echt VERSCHRIKKELIJKquote:Op woensdag 11 november 2009 14:09 schreef wise het volgende:
uitzendbureau werk en ondertussen gewoon verder zoeken.![]()
zonder geldquote:Op woensdag 11 november 2009 14:12 schreef guapo het volgende:
Je hebt in ieder geval een goed excuus om thuis op de bank te zitten.
Bekijk het eens van de positieve kant: Rond de kerstdagen moeten er nog veel mensen werken. Jij kan dan gezellig thuiszitten bij de kerstboom. Dat dan weer wel!
Gewoon zeggen dat je druk bezig bent geweest met een studie. Verzin maar een studie.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:13 schreef wise het volgende:
[..]
zonder geld
en als je gaat solliciteren en ze vragen wat je gedaan hebt in de tussen tijd dat je geen werk hebt;
"ja, lekker thuis gezeten. Beetje bank hangen enzo"
Sport, gezondheid en management. En daarna opleiding tot voetbalmakelaarquote:Op woensdag 11 november 2009 14:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
Bankhangen is kut als je aan het werk wilt, terrechte klacht.
Wat voor opleiding heeft TS gedaan?
Ik moet even wat zoeken, maar volgens mij is dit sinds oktober dit jaar veranderd.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:00 schreef Katze het volgende:
En ik ben onder de 27, dus op bijstandhulp hoef ik ook niet te rekenen.
Er zijn vast mensen die hetzelfde meemaken als ik. Ik hoor graag hun mening. En daarnaast hoor ik ook graag tips over wat ik nog meer kan doen om aan een baan te komen.
Ja, lekker makkelijk achteraf...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:29 schreef Northside het volgende:
Uiteindelijk lukt het wel om iets passends te vinden. For now is het klote. Geen spijt dat je die WO studie gedaan hebt? Als je 2 jaar geleden na je HBO was gaan werken was het geen probleem geweest om iets te vinden EN had je nu al 2 jaar relevante werkervaring op je CV staan...
Ja, en niet eerlijk. Kom erop omdat ik afgelopen weekend een discussie met studenten had over wat meer waard was, een extra diploma of diezelfde periode in jaren relevante werkervaring.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Ja, lekker makkelijk achteraf...
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:36 schreef DaanA het volgende:
Paar ideeën (misschien al genoemd)
1. Werkervaring kweken door gratis stage te lopen.
2. Vrijwilligerswerk in de tussentijd.
3. Te laag opgeleid werk doen en er eerlijk over zijn dat het tijdelijk is in industrieën die echt hard mensen nodig hebben. (Postbode of zo.)
4. Een taal leren, een muziekinstrument leren, je sixpack trainen of je in elk geval op een andere manier 8 uur per dag ontwikkelen.
5. Nieuwsposter worden op FOK!
6. Als target hebben minstens 10 sollicitatiebrieven per dag de deur uit te doen, binnen en buiten je profiel.
Alles is beter dan op de bank hangen.
Ik ook maar het lijkt erop dat TS ons verlaten heeftquote:Op woensdag 11 november 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:
ben wel benieuwd naar welke opleidingen TS dan heeft afgerond
Je kunt in bibliotheken zo'n beetje gratis van alles lenen. Ja, een echte leraar is veel beter, maar met wat discipline kom je een heel eind. Ik kende een Russische dame vroeger bij ons op de TU Eindhoven en zij had zichzelf Frans geleerd op een niveau waarmee je je examen VWO wel zou halen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Iets doen waar school niet heel efficient in is maar waar je later toch veel aan hebt![]()
![]()
Veel succes TS.
Sterker nog. Er zijn zat bedrijven waar je zonder derde taal niet eens aan de slag komt.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:44 schreef DaanA het volgende:
[..]
Je kunt in bibliotheken zo'n beetje gratis van alles lenen. Ja, een echte leraar is veel beter, maar met wat discipline kom je een heel eind. Ik kende een Russische dame vroeger bij ons op de TU Eindhoven en zij had zichzelf Frans geleerd op een niveau waarmee je je examen VWO wel zou halen.
En talen zijn echt nóóit weg. Ik heb er tijdens mijn werk heel veel aan dat ik min of meer vloeiend Engels en Duits kan en behoorlijk Frans. Als ze moeten kiezen tussen twee mensen die verder gelijk scoren, heb je met meer talen echt wel de voorkeur bij een sollicitatie.![]()
over een opleiding sport, economie en management ofzoiets.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:46 schreef Katze het volgende:
Mijn advies: doe het in godsnaam niet! Zelf heb ik ook deze studie gevolgd. Vier super jaren gehad met een zee aan vrije tijd en super leuke feesten. Maar je moet ook aan je toekomst denken. Inhoudelijk is de opleiding een wassen neus en je komt hier dus echt niet mee aan de slag. Tenzij je natuurlijk al de nodige connecties hebt binnen het sportwereldje.
Bedrijfskunde?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
wat is er aan Universitaire meuk te doen met sport economie en management?wat sluit er op zo'n HBO opleiding aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |