inderdaad...quote:
Kun je wat meer vertellen over SPECO? Wat leer je oa?quote:Op maandag 26 januari 2009 17:36 schreef Mr.West het volgende:
Ik heb de studie SPECO gedaan, maar ermee gestopt omdat het een verkeerde keuze bleek te zijn.
Je wordt heel breed economisch opgeleid, omdat er gewoon heel weinig banen zijn in de sportwereld.
Je komt dan ook meestal als afgestudeerde in de economie/bankwereld terecht.
Daar wil ik me graag bij aansluiten. Ik heb deze opleiding ook gedaan (1,5 jaar geleden afgestudeerd) en wil het iedereen sterk afraden!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:46 schreef Katze het volgende:
Mijn advies: doe het in godsnaam niet!
Van een beetje HBO'er wordt zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid verwacht. Het is te makkelijk om de schuld te leggen bij de opleiding. Je had ook de hogeschoolbieb in kunnen gaan en op eigen initiatief jezelf verdiepen, of aanvullende cursussen volgen op het learning center (meeste hogescholen hebben een learning center waar cursussen en trainingen worden aangeboden, veelal gratis voor studenten). Maar jij koos er voor om 2,5 jaar uit je neus te pulken om vervolgens de opleiding dan maar de schuld te geven van je eigen initiatiefloze houding.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:00 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Daar wil ik me graag bij aansluiten. Ik heb deze opleiding ook gedaan (1,5 jaar geleden afgestudeerd) en wil het iedereen sterk afraden!
Deze opleiding is veel te breed opgezet, en kent daardoor totaal geen diepgang. Bovendien weet geen enkele werkgever wat hij met zoiets aan moet. Voor grote organisaties zoals zorgverzekeraars, sportbonden en commerciële (sportgerelateerde) bedrijven ben je niet interessant, en nemen ze liever iemand aan met HEAO. Bovendien liggen de banen bij dit soort bedrijven niet voor het oprapen. Wil je meer de gezondheidskant op, ga dan in godsnaam gewoon fysiotherapie, ergotherapie of HBO-V doen, opleidingen waar je daadwerkelijk iets leert.
Ik ben er in het eerste jaar vol goede moed aan begonnen, maar het is me enorm slecht bevallen. Leraren weten niks, willen niks en zijn ongelooflijk laks. De stof is zeer simpel. Ik heb de laatste 2,5 jaar gewoon echt niks meer gedaan, en toch alles eenvoudig gehaald. Al mijn medestudenten waren ongelooflijk ontevreden over de opleiding en waren blij toen ze er vanaf waren. En terecht!
Waar ik alleen bang voor ben, is dat dit voor veel meer HBO opleidingen geldt, en dus niet alleen voor SGM. Het klinkt leuk, mensen schrijven zich in, en daar gaat het het opleidingsinstituut tegenwoordig allemaal om.
Ga gewoon een "traditionele" opleiding doen, daar heb je VEEL meer aan.
Hou toch op ontzettende klapgeep die je bentquote:Op woensdag 11 november 2009 22:58 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Van een beetje HBO'er wordt zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid verwacht. Het is te makkelijk om de schuld te leggen bij de opleiding. Je had ook de hogeschoolbieb in kunnen gaan en op eigen initiatief jezelf verdiepen, of aanvullende cursussen volgen op het learning center (meeste hogescholen hebben een learning center waar cursussen en trainingen worden aangeboden, veelal gratis voor studenten). Maar jij koos er voor om 2,5 jaar uit je neus te pulken om vervolgens de opleiding dan maar de schuld te geven van je eigen initiatiefloze houding.
Je had meer uit je opleiding kunnen halen, dat je dat niet hebt gedaan is uiteindelijk je eigen keus geweest...
Ik neem aan dat je mij en de opleiding die ik gedaan hebt kent?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:58 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Van een beetje HBO'er wordt zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid verwacht. Het is te makkelijk om de schuld te leggen bij de opleiding. Je had ook de hogeschoolbieb in kunnen gaan en op eigen initiatief jezelf verdiepen, of aanvullende cursussen volgen op het learning center (meeste hogescholen hebben een learning center waar cursussen en trainingen worden aangeboden, veelal gratis voor studenten). Maar jij koos er voor om 2,5 jaar uit je neus te pulken om vervolgens de opleiding dan maar de schuld te geven van je eigen initiatiefloze houding.
Je had meer uit je opleiding kunnen halen, dat je dat niet hebt gedaan is uiteindelijk je eigen keus geweest...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |