Ik snap hier geen snars van, van je beide vragenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:46 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb een baan en wil daarnaast mijn eigen kunst gaan verkopen en daarvoor moet ik me inschrijven bij de KvK maar heeft dat veel invloed op wat ik normaal verdien met mijn andere werk?
Of wordt alleen hetgene belast wat ik verkoop op een andere manier?
Als je gewoon je werk blijft doen heeft dat geen invloed op wat je normaal verdient bij je andere werk.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:46 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik heb een baan en wil daarnaast mijn eigen kunst gaan verkopen en daarvoor moet ik me inschrijven bij de KvK maar heeft dat veel invloed op wat ik normaal verdien met mijn andere werk?
Nee, wordt niet anders belast dan je normale inkomsten.quote:Of wordt alleen hetgene belast wat ik verkoop op een andere manier?
ook als kunstenaar moet je je tegenwoordig inschrijven bij de KvK.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:57 schreef PankPinther het volgende:
Je hoeft je niet in te schrijven bij de KVK.
gewoon je bsn nummer met B01 er achter als btw nummer gebruiken.
Pas als je meer gaat verdienen moet je die echt aanvragen.
meer dan 12000 per jaar geloof ik.
Dus wel als hij economische activiteiten gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:57 schreef PankPinther het volgende:
Je hoeft je niet in te schrijven bij de KVK.
Dat mag dus niet zomaar.quote:gewoon je bsn nummer met B01 er achter als btw nummer gebruiken.
Klok en klepel verhaal,...quote:Pas als je meer gaat verdienen moet je die echt aanvragen.
meer dan 12000 per jaar geloof ik.
Vergeet Fok! niet!quote:Op woensdag 11 november 2009 12:58 schreef craftyvirus het volgende:
Google..
http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=4314
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/
www.belastingdienst.nl
www.kvk.nl...
alle inkomsten die je extra binnenkrijgt, dien je altijd op te geven. Of deze belastbaar zijn voor de belastingdienst, dat hangt van een aantal factoren af. Welke dit precies zijn weet ik niet, maar is wel te vinden op internet.
succes!
Ja. Zie hierboven.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:01 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dan kan jij het ongetwijfeld vertellen hoe het WEL zit.
Blijkbaar wel, maar stel je voor dat je er moeite voor moet doen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja. Zie hierboven.
Of is een nadere toelichting nog gewenst?
Jij komt niet zo vaak in WGR, hè?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, maar stel je voor dat je er moeite voor moet doen.
Alleen afzeiken is leuker, nietwaar?
Maar goed, de regels zijn dus vorig jaar veranderd, zie ik nu.
Misschien dat TS hier wat aan heeft.
http://www.ccaa.nl/page/16864/nl
Sorry, afzeiken was misschien niet het goede woord, maar het ging me een beetje om de houding.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Jij komt niet zo vaak in WGR, hè?
En waar zie je dat ik iemand loop af te zeiken? Ik reageer alleen maar op het feit dat je het zelf niet zeker weet. En aangezien de opmerking nergens op slaat, neigt het naar het bekende klok en klepel verhaal.
Mocht je op een aspect verder in willen gaan, hoor ik het graag.
Iemand post dat omdat het blijkbaar niet duidelijk is.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:01 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dan kan jij het ongetwijfeld vertellen hoe het WEL zit.
Daar krijg ik zo'n kastje naar de muur gevoel van.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja. Zie hierboven.
Of is een nadere toelichting nog gewenst?
Nee, helaas ben ik geen ambtenaar. Maar als iemand aangeeft wat ie nader toegelicht wil hebben in plaats van algemeen te vragen, wil ik best iets toelichten.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:42 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Sorry, afzeiken was misschien niet het goede woord, maar het ging me een beetje om de houding.
[..]
Iemand post dat omdat het blijkbaar niet duidelijk is.
En dan reageer jij met dit:
[..]
Daar krijg ik zo'n kastje naar de muur gevoel van.
Ben je toevallig ambtenaar of zo?
Tot de volgende keer maar weer.quote:Maar goed, verder geen zin in een discussie, dus WGR is weer helemaal van jou.
Doei...
Dat soort dingen gebeuren wel eens als je het IQ van Bonnie St Claire hebtquote:Op woensdag 11 november 2009 12:52 schreef r_one het volgende:
Ik snap hier geen snars van, van je beide vragen
En u isquote:Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef DEMAAR het volgende:
Dat soort dingen gebeuren wel eens als je het IQ van Bonnie St Claire hebt
Hoger belast dan de rest? Hoe dan?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
OT: het heeft geen invloed op je andere werk, maar je 'bijkomende' verdiensten kunnen wel hoger worden belast dan je normale werkzaamheden. Ligt eraan hoeveel je verdient en hoeveel je uiteindelijk extra bijverdiend. Voor een schatting kan je even kijken op http://www.berekenhet.nl/(...)g-extra-inkomen.html
Leuk dat je hier al flamend een keer binnen komt vallen, maar áls je het dan toch doet, doe het dan niet met een post waarvan de inhoud echt onzin is.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
OT: het heeft geen invloed op je andere werk, maar je 'bijkomende' verdiensten kunnen wel hoger worden belast dan je normale werkzaamheden. Ligt eraan hoeveel je verdient en hoeveel je uiteindelijk extra bijverdiend. Voor een schatting kan je even kijken op http://www.berekenhet.nl/(...)g-extra-inkomen.html
Hij komt niet een keer binnenvallen, het is toch al z'n zesde (6e) WGR-topic. Maar liefstquote:Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk dat je hier al flamend een keer binnen komt vallen
Nee kneus, als je 17.000 euro per jaar verdient met je normale baan, en je verdient 5000 euro met je bijverdiensten, dan betekent dit dat over 4122 euro een ander belastingtarief wordt gerekend. Aangezien het dan in een andere schijf valt. Schijf 1 is in dit voorbeeld tot 17878 euro gedekt. Dus dan geld over het bijverdiende bedrag gewoon deels een ander tarief (zoals ik zei in mijn vorige post).quote:Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Leuk dat je hier al flamend een keer binnen komt vallen, maar áls je het dan toch doet, doe het dan niet met een post waarvan de inhoud echt onzin is.
En dan nog een verkeerde post plaatsen, he?quote:Op donderdag 12 november 2009 06:11 schreef DEMAAR het volgende:
[..]
Nee kneus, als je 17.000 euro per jaar verdient met je normale baan, en je verdient 5000 euro met je bijverdiensten, dan betekent dit dat over 4122 euro een ander belastingtarief wordt gerekend. Aangezien het dan in een andere schijf valt. Schijf 1 is in dit voorbeeld tot 17878 euro gedekt. Dus dan geld over het bijverdiende bedrag gewoon deels een ander tarief (zoals ik zei in mijn vorige post).
Dus als je dan al een keer binnen komt vallen met een reply, doe het dan niet met een reply waarvan de inhoud echt onzin is.
Haha. Wat een belachelijke replies weer. Tuurlijk is het een geheel, hoor je mij zeggen dat het geen geheel is? Nee, dat hoor je mij inderdaad niet zeggen. Als je goed leest zie je dat ik schrijf: je extra inkomsten kunnen hoger worden belast en dat gebeurt als deze inkomsten in een hogere schijf komen te liggen.quote:Op donderdag 12 november 2009 07:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan nog een verkeerde post plaatsen, he?(het is wéér een klok-klepel-verhaal
Speltip: belastbaar inkomen is een geheel)
Verder kun je je flames vanaf nu toch echt binnen gaan houden. Intelligent staat het niet, in elk geval. (de volgende keer is je post in elk geval voor niets getikt, ik note 'm en wis 'm)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |